LSK – godset, søndag 12. juli kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2125

    Opprinnelig skrevet av Fugl1970
    En annen ting som irriterer er at vi skal trekke hjem alle i egen boks når motstander har dødball/corner. Hva f.... Vi speller på Åråsen. Legg igjen 1-2 mann på topp og motstander må legge igjen minimum 3 mann.
    Er så veldig enig dette.
    Blir rett og slett "småkvalm" av å se dette. Snakk om deffensiv innstilling, som vi heller ikke tjener en dritt på.
    Hva er vitsen egentlig ?

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      Synes det var påfallende å se hvor mye bedre nærteknikk godsetspillerne har enn LSK. Toppen av kaka var når Lundemo skulle motta en enkel ball og ballen spratt ti meter foran han etter mottak. Synes også dessverre mye av det vi foretar oss i denne kampen er planløst og intetsigende. Ser ut som vi håper på at motstanderen gjør feil eller at vi får spilt opp Foffen i en god posisjon og håpe at han utretter mirakler som har tidvis har gjort denne sesongen. Synes det er noe uforløst over spillergruppa med en midtbane som fungerer dårlig. Synes imidlertid Knutzon gjør en ny god kamp.
      Fugla Forever

      Kommentar

      • Emil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 306

        Opprinnelig skrevet av Fugl1970
        Har sagt det før og sier det igjen. Vi er alt for feige i hue. Virker som vi er livredde for å tape kamper. Et bevis på det er sluttminuttene i Haugesund. Faller ned på 16-20 meter. Mister for mange poeng pga feighet. Selv mot Sandefjord som hadde tapt 100 på rad. For å vinne kamper så må man tørre å gå framover. Pr i dag så blir det jævlig mye tvers og bakover , tvers og bakover. Nitrist.
        En annen ting som irriterer er at vi skal trekke hjem alle i egen boks når motstander har dødball/corner. Hva f.... Vi speller på Åråsen. Legg igjen 1-2 mann på topp og motstander må legge igjen minimum 3 mann.
        Pr nå så er vi svake. Må få snudd dette asap, om vi skal slippe neglebiting utover høsten.
        Du ser ikke mange(hvis noen) lag på høyere nivå som legger igjen noen på topp på defensiv corner. Grunnen til det er at det er mer effektivt å kontre når spillerne går på løp fra egen halvdel, samt at det gir større trygghet defensivt på corneren.

        Kommentar

        • Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

          Spillergruppa virker også god nok, til å vinne kamper som dette, det er vel det som er så fryktelig irriterende. Bruk spillere i form, i riktige posisjoner. Spille med en god plan hvor man utnytter styrkene i laget, og få inn trua på at passningene kommer frem, så kommer de frem !
          SKM sin passning til Erling tidlig i kampen var jo briliant. Kantspillere som kan gå i bakrom, og være passningsalternativ til Erling, ville også vært nyttig i slike kamper.
          Lundemo er ikke ving. Syntes høyrekantplassen ofte ofres, fordi det skal spille en spiller som ikke har plass sentralt i laget. Jeg liker å se bredde i laget, det er det vanskligere å forsvare seg mot også.
          Nå må det tas tak igjen, det er ikke så langt unna, potensialet i laget er jo der ! Får håpe Lundemo er i form neste kamp, og ikke sliter med småskader. Vil da ha Lundemo og Johan sentralt, og ikke feilplassert !

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7042

            Jeg forsto iallfall null og niks av Lundemo på kant fra start. Margeirsson burde startet på benken, siden han åpenbart ikke fungerer sammen med Bonke. De utfyller ikke hverandre i det hele tatt. Lundemo var mye bedre da han ble flyttet sentralt og Finnur gikk av.

            Origi var god, Erling det samme, og Timisela viste mye bra, spesielt i andre omgang, som tyder på at BHR ikke kommer til å bli nevneverdig savnet. Friday gjør mye bra, men kommer for sjelden inn i boks. Feilvendt på 30 meter scorer ingen. Pellegrino fikk vel nesten ikke til noe.

            Det virker veldig daft og til dels planløst, det vi holder på med. Godset har en mye mer definert måte å spille på, og kunne strengt tatt avgjort kampen i førsteomgang.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2529

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Jeg forsto iallfall null og niks av Lundemo på kant fra start.
              Lundemo var vistnok ikke i god nok form til å spille sentralt, så han ble plassert på kant. Enten er du i god nok form til å spille uansett posisjon eller så sitter du på benken (alternativt på tribuna). Bruk spillere som er i form.

              Timisela - er jeg eneste som synes han var helt katastrofe defensivt? Greit med offensivt, men defensivt var han til tider helt fraværende - etter min mening.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1214

                Er litt typisk dette forumet her. Vi taper knapt nok kamper og slår lag som Molde og Viking hjemme. Når vi først taper får laget og treneren huden full. Vi må stikke fingeren litt i jorda og se på hva slags mannskap vi rår over. Det er veldig mye nytt og veldig mye ungt, og sammenliknet med våre motstandere så er det ingenting som tilsier at vi skal kjempe om medaljer. Med den skadehistorikken vi i tillegg har hatt fram til nå så synes jeg det er en stor prestasjon det vi har fått til.
                Vi kunne like gjerne vunnet i går. Abu burde fått sitt andre gule i straffesituasjonen, og Erling ble felt innenfor 10 min før slutt. Mye ville derfor vært annerledes om marginene hadde tippet vår vei. Vi møtte forøvrig et godt og sammensveiset lag som har spilt mange år sammen, og som er i flytsonen. Ingen lett match, men å skylde på dårlig nærteknikk bla bla bla og dårlig innsats er skivebom.

                Kommentar

                • Pingla
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 364

                  Så for meg ut som om Lundemo i større grad fikk gå inn sentralt når vi hadde ball, mens Finnur da trakk litt bredere/høyere - mens Finnur tok grovjobben sentralt når vi ikke hadde ball.
                  En variant var det, men det fungerte vel sånn tjah..

                  Tror fortsatt det bor mye i laget, men er også fortsatt skuffa over hvor tynt lagspillet vårt er.
                  Det blir litt enkelt når vårt offensive repertoar i kamp etter kamp er;
                  1. Spill mange pasninger med lavt tempo langt unna motstanders mål, gi ballen til Fofana, hope for magical shit to happen
                  2. Pole ball i bakrom eller i kropp på Knutte, håp Knutte løper fra forsvaret og scorer

                  Det jeg skriver ovenfor er ikke et resultat av kampen. Dette er stort sett noe som gjelder samtlige kamper denne sesongen (magi a-la Fofana har klart å skjule mangel på eget spill i mange av kampene, ettersom vi da har tatt endelig poeng).
                  Kampen mot Sarpsborg borte er vel den ene kampen jeg kan huske som var gjennomført bra i to omganger så langt denne sesongen. Men jeg er vel bare kravstor og negativ sikkert..
                  ¯\_(ツ)_/¯

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Si at Bonke og Finnur ikke passer sammen er litt rart siden de spilte sammen da vi vant tre kamper på rad og vi spilte våre beste kamper hittil i år. Vi savner kreativiteten til Anderson. Blir tynt med kun Fofana. Han hadde til tider tre godset-spillere rundt seg.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9386

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Lundemo var vistnok ikke i god nok form til å spille sentralt, så han ble plassert på kant. Enten er du i god nok form til å spille uansett posisjon eller så sitter du på benken (alternativt på tribuna). Bruk spillere som er i form.

                      Timisela - er jeg eneste som synes han var helt katastrofe defensivt? Greit med offensivt, men defensivt var han til tider helt fraværende - etter min mening.
                      100% enig når det gjelder Lundemo. Er for tiden en poor mans Martin Ødegaard, i hans debut for Real, med 0 kreativitet, bare "safing" til siden og bak.

                      Timisela er god offensivt og varierende til dårlig - om man vil - defensivt.

                      Uansett, så var det han viste offensivt på et nivå som er flere hyller høyere enn hva BHR har vist i år. Defensivt var det likt, og jeg tipper han bare blir bedre.

                      Fikk du forresten med deg at Tullebukk nevner at BHR fikk sof i Aafk? Så nå snakker vi 10 mill for 3 år... Gale-Mathias.

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1214

                        Erling Knudtzon fikk kun frispark, og i stedet ble Gustav Wikheim Strømsgodset-helt like etterpå.

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2529

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          100% enig når det gjelder Lundemo. Er for tiden en poor mans Martin Ødegaard, i hans debut for Real, med 0 kreativitet, bare "safing" til siden og bak.
                          På kant var han nær sagt unyttig. At han trekker inn og Finnur ut, gir ikke noe bredde offensivt. Dekning defensivt ble grei nok. I første kom heller ikke Timisela med offensivt, så hele høyresiden var i grunn død. Hjalp ikke stort at man benyttet seg alt for sjelden av det store rommet på venstre som SKM til tider hadde...

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Timisela er god offensivt og varierende til dårlig - om man vil - defensivt.

                          Uansett, så var det han viste offensivt på et nivå som er flere hyller høyere enn hva BHR har vist i år. Defensivt var det likt, og jeg tipper han bare blir bedre.
                          Han var bra med offensivt i andre omgang og var positivt bidrag, men defensivt synes jeg det var under hva man skal forvente av en back. Skal uansett ikke hugge han ned, da det er hans første hele hjemmekamp. Andre skuffer langt mer!

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Fikk du forresten med deg at Tullebukk nevner at BHR fikk sof i Aafk? Så nå snakker vi 10 mill for 3 år... Gale-Mathias.
                          Tar de tallene med ei klype salt. Det forsvarer uansett ikke at klubben er alt for treg til å forhandle om nye kontakter. Å ikke snakke om nye kontakter før man er Bosman "om ei uke" er nesten som tjenesteforsømelse å regne med. Hvis det er styret som policy, er problemet virkelig tungt.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • Tittil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2009
                            • 341

                            Helt enig at klubben venter altfor lenge med å fornye kontraktene, man er mao overforsiktig og venter til spillerne er attaktive for andre klubber, og da har ikke lenger lsk mulighet til å konkurere. Synes denne klubben er på etterskudd i alt man gjør, både på og utenfor banen. Offensive holdinger og vinnerkultur, som klubben en gang var kjent for, er desverre fullstendig borte. Synd, men sant

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Det vi mangler er en playmaker nå har vi et lag fult av grovarbeidere ... 1-2 spillere med teknikk er det vi mangler så hadde vi kjempa om medalje så enkelt er det.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Det vi mangler er en playmaker nå har vi et lag fult av grovarbeidere ... 1-2 spillere med teknikk er det vi mangler så hadde vi kjempa om medalje så enkelt er det.
                                I utgangspunktet enig, men det er noen som må opp ett hakk eller tre på litt andre ting også. Når man for eksempel ligger med hele laget rundt egen keeper på corner, da tar man ikke akkurat store sjanser.. Noe man i mine øyne gjør altfor lite, backene er for sjeldent med opp og frem (noe de behersker veldig bra når de først kommer seg frem) og man fyller nesten ikke på med folk i feltet (ref f.eks. hva godset gjorde både på scoring og ved ett par andre anledninger i går).

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Ufattelig at vi trekker ned absolutt alle på cornere i mot. Det skaper jo mer kaos. Ble nesten alltid farlig i går. Legger vi igjen 2 mann så må Godset legge igjen 3. Det er 5 mann ut av boksen og lettere arbeidsforhold for Origi. Pluss at han eventuelt kan sette i gang hurtig mot Knudtzon.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • andee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 1191

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Det vi mangler er en playmaker nå har vi et lag fult av grovarbeidere ... 1-2 spillere med teknikk er det vi mangler så hadde vi kjempa om medalje så enkelt er det.
                                    Har vi Johan, Lundemo og Fofana i form ut sesongen, bør vi kunne snike oss inn topp fem.

                                    Jeg har vært negativiteten sjøl de siste matcha, omtrent som vår trener og kaptein, men med Johan ute og Lundemo ute av form, mister vi nær sagt all kreativitet og ro, sammen med noe skuddstyrke og to "visekapteiner" i praksis i form av å sette tempoet, press og holde laget i liminga, eller det mange kaller blø for drakta eller 100 %. Kan blø eller 100 %'e så mye du vil aleine eller med laget ute av fasong, det hjelper ikke stort.

                                    Én gjennombruddspasning fra eller til med presisjon, avgjør Tippeliga-matcher, samme kan ett unødvendig ballmist hvor Origi burde fått ballen gjøre, kjedelig eller ei. Håper Johan snart er klar igjen. Kan fort ta vif på den store Ullevaal-matta om de tre gutta er i form, om vi ikke lemper for mye ball i fanget på vif-stoppera.
                                    TS05 - Felt C

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2125

                                      'Vondt' å se nok en ungutt fra LSK blomstre i andre Norske klubber 😞
                                      Høibråten var rett og slett meget god.
                                      Last edited by Playboy1; 13.07.2015, 16:03.

                                      Kommentar

                                      • Tittil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2009
                                        • 341

                                        Hvorfor klarer ikke LSK å beholde største talentene? Høibråten til Godset, Ajer til Start og Gulbrandsen / Gabrielsen til Molde.

                                        Kommentar

                                        • LasseN
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 1610

                                          Opprinnelig skrevet av Tittil
                                          Hvorfor klarer ikke LSK å beholde største talentene? Høibråten til Godset, Ajer til Start og Gulbrandsen / Gabrielsen til Molde.
                                          Tabellplassering/forventninger og lommebok.
                                          LasseN

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎