LSK - RBK - Åråsen Stadion. 9 August 18,

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4377

    #21
    Kjenner jeg grøsser litt av tanken på en så godt som rbk-klar Ringstad på venstreback mot Helland.
    ..................

    Kommentar

    • Møkkamannen
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2014
      • 61

      #22
      Si meg en ting. Greit at vi skal bry oss om hva vi skal gjøre selv. Men litt forhåndsregler må vi ta her. Spillet til Rosenborg styres av Selnæs og utføres videre av Jensen. Resten er kosmetisk. For eksempel Hellands dødballer. Men i bunn og grunn så er det Selnæs og Jensen som styrer butikken. Bonke løper like mye som Jensen så den jobben må han prøve på. Selnæs derimot er veldig vanskelig å stoppe. Beste norske defensive ankere av alle norske spillere per dags dato. Hvis Friday skal spille bak Knutzon så blir det han som må ta ut Selnæs. Han klarer ikke flytte beina fort nok til det. Så hvem skal ta den jobben??

      Kommentar

      • Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kay
        RBK har hatt to knepne seire de 2 siste kampene. Syns ikke vi skal grave oss ned før kampen som sist.
        Mot oss er de bestandig i kjempeform. Slår ikke feil!

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3393

          #24
          Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
          Si meg en ting. Greit at vi skal bry oss om hva vi skal gjøre selv. Men litt forhåndsregler må vi ta her. Spillet til Rosenborg styres av Selnæs og utføres videre av Jensen. Resten er kosmetisk. For eksempel Hellands dødballer. Men i bunn og grunn så er det Selnæs og Jensen som styrer butikken. Bonke løper like mye som Jensen så den jobben må han prøve på. Selnæs derimot er veldig vanskelig å stoppe. Beste norske defensive ankere av alle norske spillere per dags dato. Hvis Friday skal spille bak Knutzon så blir det han som må ta ut Selnæs. Han klarer ikke flytte beina fort nok til det. Så hvem skal ta den jobben??
          Skal ikke se bort ifra at Erling tar noen defensive løp og stresser Selnæs. Ellers så er det viktigste å demme opp for kontringene til Bart City. Når de vinner ballen dypt på egen banehalvdel går det fort oppover med mange løp. Det er derfor viktig at de dype midtbanespillerne våre er forberedt på dette.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #25
            Bruke masse energi på å tape minst mulig eller legge alle krefter i en mulig oddsbombe? Eget spill, fokus på hva laget kan gjøre for å score flest mål. Vil se Erling på løp, ikke mot egen 16 meter men mot bortemålet.. Konstant, mos dem Erling. Skyt hull i hanskene til han puddingen i mål Friday, kjør på!

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              #26
              Her blir det viktigere enn noen gang at vi unngår håpløse feilpasninger og elendige avklaringer på egen halvdel. Dette vil bli straffet.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • joacim
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2009
                • 559

                #27
                Opprinnelig skrevet av Avon
                Med så få kantspillere igjen i klubben tror jeg følgende formasjon ville vært optimal:

                Origi
                Timisela - MA - SKM - Ringstad
                Lundemo
                Bonke - Finnur

                Martin
                Erling - Friday

                Lundemo som anker fordi han gjør færrest feil med ball, bonke og finnur som indreløpere og Martin som playmaker. Men det er nok lite sannsynlig at RK gjør en så stor formasjonsendring.
                minner om at det ble gjort en drastisk formasjonsendring før kampen på lerkendal.. blir ikke overrasket..
                Styremedlem 2016

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2540

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av joacim
                  minner om at det ble gjort en drastisk formasjonsendring før kampen på lerkendal.. blir ikke overrasket..
                  Det vil jeg bli etter å ha lest dagens RB på papir. Runar ønsker mer å dyrke en 4-2-3-1 formasjon og ønsker å kjøre mer på denne. Kampen mot Sandefjord er analysert og man er "skuffet over at man ikke utnytter Erling sine kvaliteter bedre" (fritt etter minnet). Slik jeg forsto det, ønsker Runar Erling på topp med Fred bak. Om Fred sier Runar at han "kan bli så god han vil".

                  Generelt skrives det at man ønsker rasker spill i lengderetningen fremover. Allerede fra førstkommende kamp.

                  (Fritt etter hukommelsen - er noen timer siden jeg leste artikkelen)
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #29
                    Liker ikke de signalene i det hele tatt. Ser visse eksperter har vært ute og kalt Martin en luksusspiller. Vel, det er ikke noe problem for en klubb som har jordfresere sentralt å ta av, men formasjonen setter jo autmomatiske begrensninger. Er det slik at man har funnet både spissen og den hengende i Erling og Fred i den fortrukne formasjonen, så blir det trangt bak sistnevnte. Og slik ståa er nå ligger vel Martin best an til å gå inn som venstrekant, men er han defensivt god nok til å gi støtte til Ringstad? Er det ikke bedre med tre sentralt mot et anerkjent kontringsterkt lag, der Martin får en mer kreativ rolle der han er mest komfortabel? Flankert av to spillere som kan dekke store rom og en sikring bak? Også offensivt blir det viktig å ha en ballsikker spiller sentralt.

                    Da Lundemo ble plassert på kanten og søkte seg inn i banen så man ofte Finnur ta plassen hans. Bonke gjør en del feil med ball, men det viktigste er at han får lov til å prøve, for han er i det minste villig til å ta initiativ til for eksempel å vende spillet med crossere. Eventuelt raskt finne Martin/Lundemo med korte pasninger. Derfor vil jeg ha ham som ryddegutt og sikring bak en treer sentralt, med tida er jeg helt sikker på at han ihvertfall i TL-sammenheng vil være en god toveisspiller, og fungere som igangsetteren vi fortsatt er i beita av. Så, mot RBK:

                    Origi
                    Timisela - MA - SKM - Ringstad
                    Bonke
                    Lundemo - Martin - Finnur

                    Friday
                    Erling

                    Signeringen av Martin har faktisk sendt intesjonen om å bruke Lundemo mer offensivt enda mer ut i det blå. Nå må man sørge for at det likevel fungerer til lagets beste, og med 4-2-3-1 klarer jeg ikke se hvordan det skal kunne gjenomføres med balanse i lagdelene.

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      #30
                      Det er et lag jeg ikke håper blir noe av hvertfall. Omtrent ingen på midten i sine plasser ?
                      To som beviselig ikke har spilt godt på kant, som innover kanter ?
                      Måtte hvertfall satt Martin på venstre kant, Lundemo i midt, og en ving på høyre ving.

                      Origi
                      Timisela - MA - SKM - Ringstad
                      Bonke/Finnur
                      Brændsrød-Lundemo - Martin

                      Friday
                      Erling

                      Kommentar

                      • Barteland
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Aug 2015
                        • 1

                        #31
                        Vil stille et spm ang. skedsmo politidistrikt.
                        "Liten oppdatering fra Romerike politidistrikt.Ethvert tilløp til utagerende oppførsel av fotballsupportere i Lillestrøm på kampdag vil medføre stengt bortefelt for samtlige supportere.
                        Kan ikke annet enn å beklage denne holdningen hos Skedsmo politidistrikt og trusselen om kollektiv avstraffelse for en gruppe mennesker for noe enkelte personer kan komme til å gjøre"

                        Er de seriøse? Er politiet deres så "nazi"?

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Barteland
                          Vil stille et spm ang. skedsmo politidistrikt.
                          "Liten oppdatering fra Romerike politidistrikt.Ethvert tilløp til utagerende oppførsel av fotballsupportere i Lillestrøm på kampdag vil medføre stengt bortefelt for samtlige supportere.
                          Kan ikke annet enn å beklage denne holdningen hos Skedsmo politidistrikt og trusselen om kollektiv avstraffelse for en gruppe mennesker for noe enkelte personer kan komme til å gjøre"

                          Er de seriøse? Er politiet deres så "nazi"?

                          Det finner du ut.. Hehe!

                          Kommentar

                          • joacim
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2009
                            • 559

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Barteland
                            Vil stille et spm ang. skedsmo politidistrikt.
                            "Liten oppdatering fra Romerike politidistrikt.Ethvert tilløp til utagerende oppførsel av fotballsupportere i Lillestrøm på kampdag vil medføre stengt bortefelt for samtlige supportere.
                            Kan ikke annet enn å beklage denne holdningen hos Skedsmo politidistrikt og trusselen om kollektiv avstraffelse for en gruppe mennesker for noe enkelte personer kan komme til å gjøre"


                            Er de seriøse? Er politiet deres så "nazi"?

                            Samme beskjed fikk vi av Oslo Politi før vif borte. tror det er ganske standard.
                            Styremedlem 2016

                            Kommentar

                            • rælingen kanaris
                              Kaptein Reketråler
                              Myklebust Light
                              • Jul 2005
                              • 1445

                              #34
                              Fikk ikke med meg annen beskjed en at Lillestrøm-supportere på pub i Oslo ville bli bortvist før søpla-kampen. Trusselen om tømming av bortefelt tror jeg kom fra sikkerhetsansvarlig på stadion, og hadde ingenting med uttagarende oppførsel å gjøre.

                              Og ja, Romerike politiet er fryktelig dårlig på supporterhåndtering. Dessverre. Dog kommer de aldri i verden til å gjennomføre dette. Men missliker denne truinga uansett.
                              Custodes
                              I med og motgang

                              Kommentar

                              • KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Barteland
                                "Liten oppdatering fra Romerike politidistrikt.Ethvert tilløp til utagerende oppførsel av fotballsupportere i Lillestrøm på kampdag vil medføre stengt bortefelt for samtlige supportere.
                                Her har supporterkoordinatorene litt å pusle med før søndag.
                                Vidar Evje

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9404

                                  #36
                                  Bonke; rett i kroppen på det vandrende gule kortet Selnæææs (uttales på Midt-Nytt norsk). Selnæææs går sur bare noen ser stygt på'n, og med litt muscles brukt mot han, så kjefter'n på seg gult i løpet av 10min, og da må Peugot-Kåre bytt'n ut og i tillegg blir dommer'n så lei at han blir hjemmedommer.

                                  Kommentar

                                  • Jannis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 266

                                    #37
                                    Er redd dette kan bli stygt, veeeeldig stygt.........

                                    Kommentar

                                    • Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

                                      #38
                                      Får bare regne med 0-2 og rødt kort før det er spilt 10 minutter. Alt annet får vi regne som bonus. Jeg kommer på stadion, men det er som en reservert og allerede resignert supporter. Dette er den type kamper det er digg å sitte på.
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        #39
                                        Det blir mye folk i morgen. Det er nesten ikke billetter igjen på nye hovedtribune. Nå må folk slutte med faneflukten her inne. Dette blir gøy! Jeg skal faktisk se den norske spillefilmen med det navnet nå. Dersom vi vinner i morgen, så tar vi et l a n g t steg mot 5.-plassen og kan kanskje blande oss inn i kampen om 4.-plassen. Vi kan da selvsagt vinke farvel til bunnstrid, selv om vi strengt tatt må ha 33 poeng for å være helt sikre.
                                        Last edited by Frode D. Homb; 08.08.2015, 23:11.

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1251

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                          Det blir mye folk i morgen. Det er nesten ikke billetter igjen på nye hovedtribune. Nå må folk slutte med faneflukten her inne. Dette blir gøy! Jeg skal faktisk se den norske spillefilmen med det navnet nå. Dersom vi vinner i morgen, så tar vi et l a n g t steg mot 5.-plassen og kan kanskje blande oss inn i kampen om 4.-plassen. Vi kan da selvsagt vinke farvel til bunnstrid, selv om vi strengt tatt må ha 33 poeng for å være helt sikre.
                                          Den innstillingen liker jeg.
                                          Enig 10000 på tribunen og fult trøkk
                                          LSK vinner en noe heldig 2-1 kamp
                                          Optimistene, hvor er dere
                                          Kom dere på kamp i dag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎