Stabæk – LSK, søndag 16. august kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    #21
    Jeg tror det går bra også om vi mister 3 poeng av forspranget vårt denne runden, men det hadde selvsagt vært betryggende å slippe det.
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2540

      #22
      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Helgens runde er veldig interessant og kan fort bli avgjørende for hvor vi står inn i høstsesongen. Tromsø har Sandefjord hjemme og Mjøndalen har Haugesund hjemme. Kan fort bli to hjemmeseire der, og vi har en tøff bortekamp. Avstanden ned til nedrykk og kvalikk kan altså være på 5 poeng etter denne runden, og da begynner det å brenne under føttene våre. Klarer vi dog å holde avstanden eller øke den så tror jeg dette skal gå bra.
      Jeg tror ikke poeng borte mot Stabæk er det som vipper LSK ned i OBOS i 2016. Langt viktigere enn poeng denne helga er at laget faktisk begynner å vise noe eget spill - noe man har vært blottet for de siste to månedene. Kampene mot vIF og rBK har man vel skapt totalt under 5 målsjanser. På disse 180 minuttene har man totalt 9 (!) avslutninger på mål (henholdsvis 4 og 5). Mot bunnlaget Sandefjord hadde man 6 avslutninger på mål og kun 30-35 minutter med godkjent spill.

      Skal man vinne kamper, må man gjøre noe mer enn det man har vist til de siste to månedene - våge å spille egen fotball og holde i ballen, ta overganger som byr seg og tette igjen bakover. Finner man ikke igjen sitt eget spill, blir kampene utover høsten beinharde... Neste fredag kommer TIL på besøk og dem har kniven enda hardere mot halsen - dem kommer til å kjempe og løpe livet ut av seg for å ta poeng på Åråsen. I den kampen må det bli 3. poeng om man skal ha trua på fortsatt spill på øverste nivå.

      Akkurat denne kampen er jeg ikke spesielt positiv til. Stabæk er gode om dagen og har en god form på hjemmebane hvor dem kun har tapt mot rBK og uavgjort mot FKH og S08. Det har skjedd store under tidligere, men denne kampen kan bli tung. På en annen side er det typisk om man snur en begredelig sommer i en slik kamp. Spørsmålet er hvilken inngang treneren velger til kampen - det er virkelig bingo føler jeg.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2886

        #23
        Redd dette kan bli like stygt som mot RBK. Hjelper ikke akkurat at S.O Moen dømmer heller. At den mannen får lov til å dømme utenfor riksgrensa er helt ufattelig
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7054

          #24
          Stabæk har en snert i spillet sitt en bare kan applaudere. Det er helt tydelig at alle spillerne deres vet nøyaktig hva som skal skje når de vinner ballen, de er gjennomdrillet. Jeg frykter dessverre at de får hevn for den legendariske kampen i Telenor Arena.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3174

            #25
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Stabæk har en snert i spillet sitt en bare kan applaudere. Det er helt tydelig at alle spillerne deres vet nøyaktig hva som skal skje når de vinner ballen, de er gjennomdrillet. Jeg frykter dessverre at de får hevn for den legendariske kampen i Telenor Arena.
            Ikke hvis vi gjør hjemmeleksa vår. Så de i kampen mot Sandefjord i går, hvor SF frustrerte Stabæk ved å ligge kompakt og avskjære alle gjennomspill. Med bedre presisjon i kontringene kunne SF utmerket godt ha vunnet.

            Vi vinner kanskje ikke kampen på den måten, men får vi med oss et poeng her så er jeg fornøyd med det.

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              #26
              Det er helt klart at trigz er inne på noe her. Som sportsklubbmedlem føler jeg meg som ei gjedde i garnet nedafor gamlebrua og skal daua likavæl, og etter alle dissa åra måtte det vel gå til helvete før eller seinere. Men helst ikke nå ! Som hazardspeller mener jeg at miraklenes tid ikke er ute. De store talls lov. Håper på 2-2, men 4-2 er mer sannsynlig. 4-0 kanskje også. Faen. Hvor gammal skal en pensjonist bli før alt er tapt ?

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                #27
                Du veit, nebbjævel, de gamle gjeddene er full av mark og slim; de er jævla seige. De er vanskelige å få has på og den største de har tatt ved Nybrua med garn var vel på over 20 kg og i fiskealder ganske gammal?

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3337

                  #28
                  Aafk går mot en sterk seier hjemme mot Godset og går dermed forbi oss på tabellen. Første omgangen var ganske så bra av Aafk. Dumt for oss dette.

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4377

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Jeg tror ikke poeng borte mot Stabæk er det som vipper LSK ned i OBOS i 2016. Langt viktigere enn poeng denne helga er at laget faktisk begynner å vise noe eget spill - noe man har vært blottet for de siste to månedene. Kampene mot vIF og rBK har man vel skapt totalt under 5 målsjanser. På disse 180 minuttene har man totalt 9 (!) avslutninger på mål (henholdsvis 4 og 5). Mot bunnlaget Sandefjord hadde man 6 avslutninger på mål og kun 30-35 minutter med godkjent spill.

                    Skal man vinne kamper, må man gjøre noe mer enn det man har vist til de siste to månedene - våge å spille egen fotball og holde i ballen, ta overganger som byr seg og tette igjen bakover. Finner man ikke igjen sitt eget spill, blir kampene utover høsten beinharde... Neste fredag kommer TIL på besøk og dem har kniven enda hardere mot halsen - dem kommer til å kjempe og løpe livet ut av seg for å ta poeng på Åråsen. I den kampen må det bli 3. poeng om man skal ha trua på fortsatt spill på øverste nivå.

                    Akkurat denne kampen er jeg ikke spesielt positiv til. Stabæk er gode om dagen og har en god form på hjemmebane hvor dem kun har tapt mot rBK og uavgjort mot FKH og S08. Det har skjedd store under tidligere, men denne kampen kan bli tung. På en annen side er det typisk om man snur en begredelig sommer i en slik kamp. Spørsmålet er hvilken inngang treneren velger til kampen - det er virkelig bingo føler jeg.
                    Selvfølgelig er ikke kampen på søndag avgjørende for om vi havner i Obos. Men for første gang denne sesongen kan vi blande oss inn i nedrykksstriden hvis alt går i mot. Med tanke på den dårlige selvtilliten og mangelen på rutine i laget så er det noe jeg helst vil unngå. Skjebnekampene kan komme på rekke og rad i høst.

                    Jeg vil også se mer godt spill av fugla. Men hva er egentlig vårt spill? Synes det meste er basert på enkeltmannsprestasjoner og tilfeldigheter. Og når to av de mest kreative spillerne er borte så blir det blytungt. Vi har ingen innarbeidet spillestil. For å lykkes med den fotballen Runar tilsynelatende står for så er man avhengig av individuelle ferdigheter utenom det vanlige. Det har vi rett og slett ikke lenger, så jeg er dessverre ikke veldig optimist med tanke på høstsesongen. Men ingenting hadde gleda meg mer hvis gutta stepper opp og motbeviser akkurat det.
                    ..................

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      #30
                      Når noen nevner kampen i Telenor arena. Må bare glise.
                      Hadde ikke vært på kamp på en stund, men den var jeg på.
                      Tror ikke det blir 7-0 seier denne gangen for å være helt ærlig

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Trooond
                        Når noen nevner kampen i Telenor arena. Må bare glise.
                        Hadde ikke vært på kamp på en stund, men den var jeg på.
                        Tror ikke det blir 7-0 seier denne gangen for å være helt ærlig
                        Det trodde du ikke den gangen heller
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          #32
                          Nei, venta ikke mer enn 5, selv med Anthony på banen :-)

                          Kommentar

                          • hthaug
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 421

                            #33
                            Tror vi ryker på en skikkelig smell her, med påfølgende krisemøte på Åråsen etterpå.

                            Kommentar

                            • nebbjævel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 511

                              #34
                              Enig med deg, ht. Detta kommer ikke til å bli noe moro i det hele tatt. Sånn har det blitt. Vi må ta oss sammen. Vise dem jævla hvor dem kan dra. Vinner Stabæk mer enn 5-0, jevner vi svineriet med jorda ved neste korsvei. Si 7-5 til oss da. I det lange løpet.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3337

                                #35
                                Håper på dette laget;

                                Logi

                                Essediri - Pedersen - Kippe - Eriksen

                                Knudtzon - Søgård - Nosa - Ringstad

                                Ujah - BBS

                                0-7

                                Kommentar

                                • 10theri
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2010
                                  • 438

                                  #36
                                  Folk som taper kampen på forskudd...
                                  Heia Lillestrøm......

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #37
                                    0-7 høres da ut som himmelen for meg. Som bortelag.

                                    Kommentar

                                    • hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 421

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av 10theri
                                      Folk som taper kampen på forskudd...
                                      Det går ann å være realistisk også, forventer tap fordi vi ikke akkurat har spilt kremfotball i det siste, men kommer ikke til å sutre eller å være grinete, skal støtte gutta uansett, bare håper de faktisk prøver, da driter jeg i om de taper 7-0 så lenge de faktisk prøver.

                                      Kommentar

                                      • 307
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 358

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av hthaug
                                        Det går ann å være realistisk også, forventer tap fordi vi ikke akkurat har spilt kremfotball i det siste, men kommer ikke til å sutre eller å være grinete, skal støtte gutta uansett, bare håper de faktisk prøver, da driter jeg i om de taper 7-0 så lenge de faktisk prøver.
                                        Det er jo ikke sånn at de ikke prøver. Hvem er fasiten om de da taper 0-7 da? De tapte 0-5 mot RBK. Men de fikk på pukkelen her inne på forumet. Det var jo ikke sånn at de ikke prøvde, men det skar seg. Det er jo ikke måte på hvor evneveike Trenere, styret og til dels spillere. Jeg sier det igjen. Det er skrevet at enkelte driter i resultat så lenge de gjør det de må og spiller med unge spillere. Men hvem er da fasiten på om de faktisk prøver å gi alt. Og hva er det å gi alt? Dette er ikke til deg spesielt, men til de kritiske til hele klubben om dagen.

                                        Kommentar

                                        • nebbjævel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 511

                                          #40
                                          Å gi alt vil si at du stiller på trening etter den obligatoriske 1 og en halve timen og forbedrer deg slik at et ballmottak ikke lenger likner på et skudd, og blir litt bedre dag for dag. Det nytter ikke å nekte spillerne adgang til puben så lenge Coca Cola og Farris ikke virker.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎