LSK - FK Haugesund søn. 18. okt. kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #41
    Ro ned for faen, alt fokus bør være på balanse i lagdelene, glem gjennombruddspasninga! Må man snart lære, dette lever man av!

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #42
      Åh i helvete for et angrep. Martin har vært god i dag. Ringen også for den del, men burde ha putta der.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #43
        "..slik at vi kan vinne kamper på eget spill".

        Sier Runar. Men var det ikke det vi drev med under Haglund? Dette er jo ingenting du trenger å finne opp på nytt.

        Kommentar

        • runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 565

          #44
          Mest gledelig; Ringstad! Martin ser også ut til å kunne fylle rollen vi har savna på midten.
          runarM

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            #45
            Artig med 3 poeng etter en bra 1 omgang.
            2 omgang var begredelig, flere som slurver og ikke er opp mot sitt beste. Det kunne det vært tatt tak i, med å bytte mer.

            Runar må kanskje vise resultater han og, men synes dette ikke viste noen god lagbygger.
            Her var det mulig å vise fler, at de er endel av laget, samtidig som man hadde fått muligheten til å se om flere har nivået.

            Syntes Ringstad var bra i dag, og Martin.
            Bonke uvanlig svak, men ikke bare han

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #46
              Opprinnelig skrevet av Folke
              Blir det seier i dag, er det ingen fare.. Men blir det ikke seier nå, da vil Runar få høre det.
              Men jeg fatter ikke hvorfor det gjøres. Elendig grep å ta når man leder 2-0 og motstander presser på. Ofkir er lagets beste kontringsspiller og om FKH må forholde seg til ham må de ta litt forbehold bakover. Skulle tro man fikk dette demonstrert mot Stabæk. Enda en defensiv midtbanespiller gjør oss bare baktunge og lar motstander fortsette å presse.

              Men alt i alt en bra kamp fram til midtveis ut i andre omgang. Første omgang er kjempefin, i første halvdel av andre skaper vi fortsatt en del og har bra kontroll på FKH, men så ser vi ut til å gå tomme og forærer FKH ballen i mange tilfeller, slik at de tar oss i ubalanse, og etterhvert presser oss bakover og skaper sjanser. Dette begynner før Ofkir byttes, men når man ser at det er i ferd med å skje forstår jeg ikke hvorfor man gjør det byttet. I og for seg bør man vel mest av alt forsøke å holde litt mer på ballen og roe ned litt når man leder 2-0. Utover andre omgang blir vi mer og mer direkte i stedet, med det resultat at FKH får mer og mer ball.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3338

                #47
                Hvis Bonke var svak, hva var Friday da? Fra mitt sted var Bonke sjef, men mulig man ser ulikt på det.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #48
                  Ingen som var direkte svake, mer at man senker tempo som gjør at bortelaget kommer inn i kampen. Litt på halvdistanse! Men 2-0 og 4 strake hjemme er jo akkurat hva klubben trenger! Står dette ut sesongen er det faktisk ikke så gæli, så jo ganske mørkt ut her for en liten stund siden!

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    #49
                    Ringstad, Ofkir , Arnold og til dels Arnesen med høyt nivå i dag.

                    Kommentar

                    • Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

                      #50
                      Ja,jeg glemte å nevne Origi også, enig i ynnors vurderinger.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av LS89
                        Hvis Bonke var svak, hva var Friday da? Fra mitt sted var Bonke sjef, men mulig man ser ulikt på det.
                        Skal man virkelig klå Friday i dag også? Hva med forspillet til 2-0, viser jo bare det at gutten tar steg også som lagspiller. Synes heller ikke Bonke var svak, i dag står han frem på det han virkelig er uovertruffen på i LSK, som ryddegutt. Får igjen en haug av frispark imot som er direkte feil. Så har han sine begrensninger som alle andre i gult når det kommer til de gode pasningene, selv om også Martin har tatt seg opp etter bunnappet i Kristiansand. Men det Bonke prøver på, og som jeg mener han skal ha stor kred for, er stadige forsøk på vending av spillet. Det vil bli en force for laget på sikt.

                        Mye bra, samtidig som det er smått absurd at til tross for femti pluss avslutninger fra bortelagene de siste fire hjemme, så står man med 9-1 i målforskjell. Det bør være mer enn nok til å se langt mer grundig bak resultatene enn kun å telle poeng. Det er utviklingen av eget spill som bør være fokuset.

                        Kommentar

                        • dennis
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 872

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Åh i helvete for et angrep. Martin har vært god i dag. Ringen også for den del, men burde ha putta der.
                          God?
                          Til hva da?
                          Vesentlig flere feilpasninger en riktig passninger!
                          Mot bedre lag hadde bi talt kampen med så mye feil.

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            #53
                            Mot et bedre lag, holder nok ikke dette nei. Men heldigvis er man bedre enn de 7 bakover på tabellen.

                            Men Origi er utrolig viktig. Han redder mye i dag og..Og får virkelig håpe de ser bak resultater, selv om Runar ikke bruker videoanalyser i sitt arbeid.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Trooond
                              Mot et bedre lag, holder nok ikke dette nei. Men heldigvis er man bedre enn de 7 bakover på tabellen.

                              Men Origi er utrolig viktig. Han redder mye i dag og..Og får virkelig håpe de ser bak resultater, selv om Runar ikke bruker videoanalyser i sitt arbeid.
                              Hvilket av lagene bak oss er vi ikke bedre enn, synes du?
                              Last edited by Stray Cat; 18.10.2015, 20:10.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2541

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                Hvilket av lagene bak oss er vi ikke bedre enn, synes du?
                                Bodø/Glimt. Dem er bedre. Resten er laget bedre enn. Jeg forstår hvor du vil, men B/G er pr d.d. bedre fotball lag enn LSK.

                                Kampen i dag var helt grei. Solid gjennomført 1. omgang. I 2. omgang slipper man seg nok en gang ned og velger tydeligvis å kun gå på kontringer og raske overganger. Gledelig med mål til Arni. Det fortjener han etter mye slit i år. Måtte Selvsagt komme etter min uttalelse om uttaket av laget

                                Når høsten flyter så bra og fire strake på rad, så blir jeg bare mer og mer irritert over at man nærmest ikke spilte ball i sommer med 1 poeng på 10 kamper. Med feks seier mot Sandefjord og bikket en av de andre uavgjortkampene til seier, ville alt sett mye bedre ut. Da kunne man kapret to eller tre plasser høyere enn hva som nå er oppnåelig. Hadde betydd en del økonomisk også. Nå blir der 8-10 plass. B/G og Odd borte blir tunge kamper.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  #56
                                  Glemte faktisk at bodøglimt ligger bak.

                                  Må spille bedre enn i dag for å vinne der, men det er mulig. Laget er bra nok for det, bare man får allt ut av laget, og bytter riktig også.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4377

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Når høsten flyter så bra og fire strake på rad, så blir jeg bare mer og mer irritert over at man nærmest ikke spilte ball i sommer med 1 poeng på 10 kamper. Med feks seier mot Sandefjord og bikket en av de andre uavgjortkampene til seier, ville alt sett mye bedre ut. Da kunne man kapret to eller tre plasser høyere enn hva som nå er oppnåelig. Hadde betydd en del økonomisk også. Nå blir der 8-10 plass. B/G og Odd borte blir tunge kamper.
                                    Er enig i at det er irriterende. Mai/juni har jo stort sett ødelagt mye for oss i mange år på rad nå. Skader som regel. I år var sommeren igjen preget av skader, spesielt i nøkkelspillerne Johan og Marius. Mye av ansvaret på midten ble lagt på en urutinert Bonke. I tillegg kom salg på Fofana og Riise, også to nøkkelspillere. Når man plutselig mister de 4 beste spillerne på sommeren uten å erstatte de så blir det blytungt. Etterhvert kom Timisela (kom før Riise ble solgt, greit), Martin, Skogseid og Ofkir tilbake fra skade og har løfta laget betraktelig. Runar har også uttalt at høsten stigende formkurve kommer som et resultat av kontinuitet på trening og i kamp. Man kan stort sett stille det samme laget på trening og i kamp hvis man ønsker det, og da blir resultatene bedre. Mitt håp er nå at vi klarer å holde på det laget vi har nå inn til neste sesong, og kanskje forsterker litt. Da har jeg god tro på vi kan henge med ennå høyere!
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Prøvde å finne kampen på TV2 Sumo nå. Fant alle kampene uten om LSK - FKH, og skjønte svært lite. Fant den tilslutt via altomfotball.no. Viser seg at TV2 har lagt den under "OBOS-ligaen".
                                      Jeg måtte sende en tweet til TV2-Sporten for jeg fant den virkelig ikke. "Du finner den under direkte-tv ", fikk jeg tilbake. Da hadde den på magisk vist dukket opp der neste gang jeg sjekket.
                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                      Kommentar

                                      Working...