IK Start - Lillestrøm SK - Søndag 13.mars - Seriestart

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    Selvfølgelig blir det 3 poeng mot Bodø, de har ett mye dårligere lag. Men det har også start, det er vel derfor folk er skuffet. Men et arbeidsuhell i serieåpningen er ingen krise. Det som manglet var entusiasme og forsøk.
    Prøv å bytte litt for å endre kampbilde.

    Men det kommer, er fler andre lag som ikke lyktes i premieren også.

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      Jeg synes det til tider har vært komisk hvor negativt det har vært inne på forumet tidligere.
      Folk bør være mer beviste på at selvom man med gode tanker skriver kritiske innlegg, kan det av og til bli for mye.

      Denne tråden her synes jeg har vært mye bedre og kritikken kommer (etter min mening) helt beretigghet etter en skuffende kamp i Kristiansand.

      Det er skuffende at Malary Martin står og henger i målnettet på 1-0 til Start. At vi utelukkende mæler eller spiller på tvers når vi har ballen. At nesten samtlige spillere har dårlige pasninger. At alle sjansene vi skaper kommer fra Start sine feil eller Friday/Ofkir sine enkeltmannsprestasjoner.

      Runar sin coaching er i beste fall merkelig. Hvorfor trekker vi alle mann ned på defensiv dødball? Det eneste vi oppnår med det er å få en ny bølge med ettertrykk. Hvorfor bytter han ikke inn Arni eller Brenden når både Erling og Jradi så tydelig ikke har dagen?

      Det tok to år før Haglund fikk fasong på laget, så jeg skal være tålmodig med Runar også.

      Men håper vi klarer å utvikle spillet og laget utover sesongen.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Amen

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          Opprinnelig skrevet av Herman
          Min påstand om at Runar er feig er ikke kun basert på 90 minutter i mars. Det kommer som resultat av de 30 serierundene vi så i fjor. 5 i forsvar på Lerkendal, defensiv kontringstaktikk på Ullevaal og et ekstremt dypt og forsiktig forsvarsspill i en kamp der vi virkelig hadde ingenting å spille for mot Odd (og likevel tapte 5-0) er noen av eksemplene, og jeg har helt sikkert glemt noen. Nå hadde han sjansen til å vise at LSK 2016 var noe nytt og friskt, med hype og en veldig god spillertropp - men det var det samme gamle, forsiktige, ustrukturerte og som heller ikke denne gangen ga seier. Vi har nå 3 seiere på 16 bortekamper under Runar, og det er ikke tilfeldig. Ingen her inne tror de kan gjøre en bedre jobb enn Runar og jeg tror vi kan gjøre en solid sesong i år, men det må være lov å være bekymret og stille spørsmål til tilnærmingen. Troppen vår er såpass solid og 11eren er såpass spennende at det må kunne stilles krav - for nå har vi virkelig sjansen til å melde oss på i toppen. Men det avhenger av at vi har en trener som også tror på det og bygger et så sterkt kollektiv som mulig, ikke en som lener seg tilbake og håper våre glimrende individualister skal fikse en "forbedring fra fjoråret".
          Enkelte vet bedre enn Runar. Om du mener han er feig, møt gjerne opp på feltet og ta diskusjonen. Runar stiller gjerne opp, fantastisk type! Har gjort det opptil flere ganger!

          Formasjon er kun et tall. 5 bak eller 3-5-2 med vingbacker.

          Uansett - gi mannen tid. Han skal få all min tid. Har ståltrua på Runar.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av Lars
            Har omtrent aldri hørt ham nevne noe som har med spillet å gjøre.
            Ofte i oppsummeringer etter kamp har han et uttalt ønske om at laget skulle hatt mer ball. Så det må jo være noe man setter høyt på treningsfeltet og jobber mye med. Så hvorfor ser vi så dårlig pasningskvalitet, med få unntak, i kamp? Man kan jo knapt skylde på ujevn matte lenger.

            Er det en mental greie eller er intensiteten på treninga ikke god nok? Det er kanskje en kombinasjon her, og masse å hente, fordi en pasningsfeil ofte fulgt opp med at man ruser inn i neste sekvens og blir overspilt slik at hele laget havner i undertall. Det var ekstra mange av de situasjonene på søndag og bedre lag hadde utnyttet dem nådeløst. Og ikke alt kan tillegges premierenerver, for det er noe som går igjen.

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              Etter den elendige kampen i Kristiansand er det mange som mener at tre poeng hjemme mot Bodø/Glimt allerede er så godt som sikra. Argumentene er nesten identiske med dem som ble brukt for å lulle oss inn i en forskuddsseier på Sørlandet. At folk aldri lærer ! Ser også at sist helgs elendige spill framholdes som indikasjon på at neste kamp blir bra, som om det skulle være en slags automatikk i dette forholdet. Men virkeligheten. med andre ord den nære fortidas faktiske resultater samt øvrige omstendigheter, har følgende tips foran hjemmekampen mot nordlendingene: Vi skal få slite med å ta hjem seieren mot et middels tippeligalag som har mista fire-fem av sine beste spillere foran sesongen 2016. Når et lag kan synke så djupt som vi gjorde på Sørlandet er det like før marken finner oss. Skjerping !

              Kommentar

              • 307
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2007
                • 358

                Mange er for opptatt av motstanderens navn. At det automatikk i at Start var ekstremt dårlig i fjor og vi har beholdt stammen skal slå Start. At vi er så spesielle fordi vi legger alle i forsvar. Dette gjorde også fjorårets seriemester Rosenborg mot oss på Åråsen. At Bodø-Glimt har mistet mange fra i fjor betyr ikke at de er blitt dårlige. De kommer til å legge seg lavt og satse på kontringer. Da er det ikke bare og trenge igjennom forsvaret demmes. Serie gull favoritt Molde spilte 1-1 mot Tromsø. Tromsø er vel et lag alle skal slå på en god dag da alt glir?

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  Moderatormelding

                  Husk at det ikke er tillatt å lime inn hele artikler fra avisene.
                  Det er ikke fordi vi vil være grinete, men fordi det strider mot lovverket. RB legger ikke børsen sin bak betalingsmur for at noen skal legge den ut her. Dermed kan forumadministrasjonen få en reaksjon på slike innlegg. Se første innlegg i nyhetstråden for mer info.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    Sorry men hvem betaler for å se RB`s børs. Dem klarer ikke sette riktig karakter på en drit alikevel...

                    *Måtte bare få det ut! Sorry.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      Kan noen som er flinke til å starte kamptråder starte en mot helgens kamp. Nå må vi fremover. Tilskuersvikt over hele linja i 1 serierunde. Hva gjøres inn mot søndag ? Påskeferie og dårlig start.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3325

                        Jeg kan mekke en i morra, har ikke tid idag.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                          Enkelte vet bedre enn Runar. Om du mener han er feig, møt gjerne opp på feltet og ta diskusjonen. Runar stiller gjerne opp, fantastisk type! Har gjort det opptil flere ganger!
                          Ser at du stadig vekk bruker dette argumentet. Hva er poenget? Dette er et diskusjonsforum, der alle som vil skal få si sin mening. Er du diskvalifisert fra å mene noe fordi du ikke gidder/tør/vil møte opp på treningsfeltet og konfrontere treneren?

                          Når det er sagt, så er vel Herman uansett en av få her inne som faktisk har hatt fotballfaglige diskusjoner med en LSK-trener, da han og jeg kjørte et grundig intervju med Haglund før forrige sesong. Så argumentet ditt er ikke bare svakt - det er en regelrett bom å bruke det mot Herman.

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            Opprinnelig skrevet av Lars
                            Når det er sagt, så er vel Herman uansett en av få her inne som faktisk har hatt fotballfaglige diskusjoner med en LSK-trener, da han og jeg kjørte et grundig intervju med Haglund før forrige sesong. Så argumentet ditt er ikke bare svakt - det er en regelrett bom å bruke det mot Herman.
                            Følg med i neste utgave av Humbug & Kanari for et lignende intervju med Runar Kristinsson! Taktisk utvikling, formasjoner, spillefilosofi, planer for 2016 og mer.
                            Twitter

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              Mulig du følger tett på hva jeg skriver her inne siden du vet at jeg "ofte" benytter meg av dette argumentet.

                              Men jeg står fortsatt for det. Om Herman snakket med Haglund før forrige sesong(altså etter avgått i LSK) så er vel dette ikke riktig i forhold til argumentet mot at Runar er feig. Jeg skal ikke si jeg kjenner Runar på noen som helst måte men kan vel si såpass at jeg har snakket mye med Runar og co på feltet. Er i Norge ca 1 uke hver måned, og følger laget på trening en til to ganger i uka. Gutta på feltet er meget happy for at "brysomme" fans stiller spørsmål og får en rolig og hyggelig diskusjon.

                              Å kalle det feigt å spille med 5 bak på lerkendal er naivt. Mourinho vant Champions L ved å parkere bussen. Tror ikke Chelsea fansen mener det var feigt, heller taktisk. 5 bak kan også bety 3 stoppere og 2 vingbacker som løper sokkene av seg for å være med i angrep samtidig forsvare seg.

                              Herman: Håper du spurte om hvorofor han er så feig på bortebane siden du refererte til fjorårssesongen.... Spennende!

                              Men takk for svar. Me gusta mucho!!
                              Last edited by Ketil Cantona; 15.03.2016, 21:21.

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                Bare av nysgjerrighet. Du snakker altså med Runar minst to ganger per måned. Hva er det som forhindrer deg i å spørre ham selv om hvorfor han er så feig? Legg gjerne inn svaret her.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Bare av nysgjerrighet. Du snakker altså med Runar minst to ganger per måned. Hva er det som forhindrer deg i å spørre ham selv om hvorfor han er så feig? Legg gjerne inn svaret her.
                                  Katta, jeg har ikke sagt han er feig. Men, jeg skal ved neste korsvei (om ingen er før meg) nettopp henvise til forumet at noen syntes han er feig og spørre om hvorfor han går inn til bortekamper med feig taktikk Det er det minste problem. Kjenner på magefølelsen at han ikke er helt enig

                                  Uansett. Gilbert eller Tullebukk ser nok Ruanr før meg - kanskje de kan spørre. Nysgjerrig på svaret.

                                  Så, vil jeg henstille alle negative sjeler om vente litt mer enn 1 bortekamp før kritikke hagler. Ok, blant annet Herman mener dette var en bevisst handling i fjor. Samtidig så var det kun hans 2. sesong. Han har som mage andre lov til å få tid på seg til å bli kjent med liagen - trenger og fortjener tilpasningstid. Dette er sesongen han bør få ting til å fungere. LSK fikk en hederlig plass i fjor, klarte å skape fort Åråsen igjen. God start og mer enn happy jeg.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Opprinnelig skrevet av Herman
                                    Følg med i neste utgave av Humbug & Kanari for et lignende intervju med Runar Kristinsson! Taktisk utvikling, formasjoner, spillefilosofi, planer for 2016 og mer.
                                    Vel og bra det. Spennende lesning. Positivt! Lurer på om du spesifikk fikk svar på hvorfor han er så feig på bortebane?

                                    Kommentar

                                    • Herman
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 1101

                                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                      Å kalle det feigt å spille med 5 bak på lerkendal er naivt. Mourinho vant Champions L ved å parkere bussen. Tror ikke Chelsea fansen mener det var feigt, heller taktisk. 5 bak kan også bety 3 stoppere og 2 vingbacker som løper sokkene av seg for å være med i angrep samtidig forsvare seg.
                                      100% enig i at en formasjon ikke nødvendigvis har noe å gjøre med lagets generelle strategiske inngang til kampen. Har man et allerede velfungerende spill og et veldrillet lag kan det i perioder være helt riktig å bytte litt om på tallkombinasjonene for å tilpasse seg ulike kampbilder. Kanskje det går på at man enklere kan stenge av spesifikke løpsbaner motstanderen truer, eller vil doble opp med sikring i farlige soner. Problemet med LSKs 5-3-2-forsøk mot Rosenborg er jo at det kommer som resultat av en manglende tro på eget forsvarsspill. Vi gikk til den kampen med kun én seier på seks kamper etter et overkommelig kampprogram - noe som gjorde at Runar la vekk lagets vanlige plan og det man skulle ha jobbet med de siste 4-5 månedene og gikk for en langt mer forsiktig tilnærming til kampen. Å ikke våge å stole på egne ferdigheter og legge seg såpass langt bak (så tidlig i lagets utvikling), samt totalt endre om på den innarbeidede strukturen mener jeg var feigt. Og ikke uventet fikk vi juling da dette var noe spillerne ikke var vant med.

                                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                      Herman: Ikke ta det peronlig, men å trene Holmen er ikke det samme som en tippeligaklubb.
                                      Jeg er fotballtrener i FC København, ikke Holmen IF. Men det er selvsagt ikke det samme som å trene et Tippeliga-lag, og Runar er en fagmann og utdannet elitetrener. Det betyr dog ikke at alt han gjør er riktig, og det betyr heller ikke at han er riktig mann for LSK. Burde ikke supportere få lov å uttrykke sin bekymring for klubben de elsker sin utvikling? Selv om de ikke har UEFA Pro-Lisens?

                                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                      Vel og bra det. Spennende lesning. Positivt! Lurer på om du spesifikk fikk svar på hvorfor han er så feig på bortebane?
                                      Dessverre kunne jeg ikke være tilstede da jeg ikke bor i Norge, men har laget majoriteten av spørsmålene. De er hovedsaklig nokså åpne (som med Haglund) for å gi Runar muligheten til å forklare i dybden angående ulike taktiske aspekter og planer for laget. Et spørsmål om hans foretrukne kampbilde på bortebane og hvordan vi skal fremstå der ble han spurt om, og han forklarer også hvorfor han selv mener det gikk som det gikk mot Start. Håper det blir interessant lesning for alle.
                                      Twitter

                                      Kommentar

                                      • Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

                                        Det at han bevisst har 11 spillere tilbake på corner, liker jeg ikke.
                                        Det synes jeg er trangsynt taktikk, da man ved å ha selv bare en hurtig spiller ved midtbanen, vil binde opp 2 av motstanders spillere. Ble det stilt spørsmål om mer forklaring på det?

                                        Kommentar

                                        • Ugla
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Oct 2014
                                          • 47

                                          Dette svarte Runar på ifjor. Ligger referat med podkast på forumet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎