Kamptråd: Lillestrøm SK - Sarpsborg 08, lørdag kl. 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • armykanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 737

    #61
    Nå kan vi jaggu begynne å tenke på å bestille en enveis flybillett til Arni. Er det bare jeg som har fått nok? Er det ikke bedre å få inn et nytt friskt pust? Gutten jobber ikke i det hele tatt, og han virker mer interessert i å gå med capsen bakfrem enn å spille fotball når han endelig får sjansen. Satt foran han og Andersson på langsiden under treningsmatchen mot hoffenheim ifjor, og han kom bare med oppgulp om egne spillere når de gjorde noe som ikke var fenomenalt og om hva han kunne gjort bedre.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2541

      #62
      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Var det bare meg, eller sa speaker at Jradi var dagens kanarifugl?

      Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
      Relativt utrolig kåring. Kjiipt å snakke ned egne spillere, men det må ha vært ei liste speakeren har fått. Da er det to valg: enten har dem skrevet den feil vei eller så er det lest av den opp ned.

      Jradi bidrar lite som lagspiller. Fotball er lagspill hvor ingen vinner en kamp alene - å drive seg inn til 16 meteren med skylapper for så å fyre av skudd er ikke lagspill. Ser mer ut som prestisje fra de som har hentet han i å la han spille og spille. I dag ble han endelig bytta ut.

      Til noe mer hyggelig: synes kampen i dag var bra. 2. omgang kunne selvsagt vært bedre, men vanskelig å ikke skape antiklimaks når man leder 3-0. Kunne ønske man holdt mer i kula i 2. omgang, det er vel det eneste jeg vil pirke i.

      3 bytter av Runar. 3 gode bytter. De som mente man ikke hadde noen å sette inn borte mot MFK offensivt - Rindarøy gjorde en fin jobb på venstre kant. Når nøden kniper, er en god og offensiv back ikke noe dårlig valg på kanten. Mål putta han også.

      Nå er det borte mot AHFK neste gang. Det blir en ny utfordring. Hvilket lag skal jeg holde med? Samme F... - blir seier uansett
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #63
        Mitt første besøk på Åråsen på lang tid hvor jeg tenker dette var Morro!

        Første omgang har Sarp 1 sjanse mot et offensivt LSK. 2 omg blir naturlig jevnere ettersom Sarp må opp i ringene. Savnet en solid partner til Bonke.

        + Stor pluss til LSK på 2-0 målet! Ofkir til Erling som på første triller Kind alene med Keeper.
        + Origi. Full kontroll. TL beste målvakt! Lett!
        + Fred. Trenger ingen begrunnelse.

        Vært mye snakk om LSK offensivt. Sett 1 omg på nytt på tv. Fra tv-stolen ser mann ikke løp, kun ball. Fra seterad 4 på stadion -ser det er gode bevegelser og 2,3,4 løp samtidig. Når stopper har ball går Ofkir innover og Simen opp langs krittet. Dette skapte store rom vi benyttet meget bra i 1 omg. Dette tettet Sarp i 2 omg ved å flytte inn ekstra mann sentralt.

        Alt i alt veldig bra!

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #64
          Tunnel fra Ofkir. God Jul!!

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2907

            #65
            Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
            Tunnel fra Ofkir. God Jul!!

            https://www.youtube.com/embed/ggoTtalduhk
            Tusen hjertelig takk. Satt og så den rett forfra, og tenkte: Hva fan skjedde der?!?!? Her ser jeg jo at den er helt rå! Ikke engang Fofana hadde sånne greier på repertoaret!

            Kommentar

            • Trooond
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2015
              • 1039

              #66
              Ja, en ting er å ta en sånn finte på trening, men å dra den på vei inn i boksen, med hell, i tellende kamp, det er ganske rått

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #67
                Prøver meg på en børs . Arnold 8 mange store redninger og uten han kunne det stått 4-4. Skogseid 6 bra kamp og målgivende . Dansken 6 poeng veldig bra pasninger og hans beste kamp til nå. Marius 5 poeng hadde grei kontroll men litt slurv trekker ned. Simend 6 poeng for et løp for et mål hvem savner Stian? Jhardi 7 poeng bra 1 omg har avgjørende pasninger på alle målene i denne omg mere borte i 2 omg.Franskmannen 6 poeng bra kamp men litt slurvete dødballer hindrer at han får 7 poeng .Bonke 7 poeng for en kriger tør ikke tenke på hvor god han blir når pasningene sitter her har vi funnet gull. Moa 6 egentlig burde han fått 10 bare for tunnelen tidlig i kampen men en bra 1 omg borte i 2 omg men veldig godkjent kamp igjen . Fredag 8 poeng utrolig sterk 2 mål og nest sist på nr 4 noen ganger går det litt seint men herregud vi sitter på 25 mill her. . Erling 6 poeng nest sist på det herlige 2-0 målet løper og sliter litt borte i 2 omg. Innbyttere Kippe for kort tid men kanon at han er klar. Rindarøy viser at han kan spille kant har stor fart og satte et mål blir spennende og følge han videre. Arni syns ikke han prestere noe som helst samtidig så har jeg litt trua på han. Kanarifansen 7 poeng bra banner bak på feltet greit med folk på feltet.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #68
                  Typisk at fugla varter opp med fire scoringer når jeg ikke får sett kampen, men var i alle fall moro å se scoringene tikke inn på mobilen. Har kun sett høydepunktene foreløpig, og jeg må si jeg liker det jeg ser på scoringene våre. De hurtige kombinasjonene mellom de gode offensive spillerne våre sitter veldig bra som de også gjorde i den gode perioden forrige sesong. Effektiviteten er også på nivå med den perioden ser jeg.

                  Skal forøvrig få sett matchen i løpet av kvelden, så kan man jo mene noe mer om den.

                  Kommentar

                  • El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Prøver meg på en børs . Arnold 8 mange store redninger og uten han kunne det stått 4-4. Skogseid 6 bra kamp og målgivende . Dansken 6 poeng veldig bra pasninger og hans beste kamp til nå. Marius 5 poeng hadde grei kontroll men litt slurv trekker ned. Simend 6 poeng for et løp for et mål hvem savner Stian? Jhardi 7 poeng bra 1 omg har avgjørende pasninger på alle målene i denne omg mere borte i 2 omg.Franskmannen 6 poeng bra kamp men litt slurvete dødballer hindrer at han får 7 poeng .Bonke 7 poeng for en kriger tør ikke tenke på hvor god han blir når pasningene sitter her har vi funnet gull. Moa 6 egentlig burde han fått 10 bare for tunnelen tidlig i kampen men en bra 1 omg borte i 2 omg men veldig godkjent kamp igjen . Fredag 8 poeng utrolig sterk 2 mål og nest sist på nr 4 noen ganger går det litt seint men herregud vi sitter på 25 mill her. . Erling 6 poeng nest sist på det herlige 2-0 målet løper og sliter litt borte i 2 omg. Innbyttere Kippe for kort tid men kanon at han er klar. Rindarøy viser at han kan spille kant har stor fart og satte et mål blir spennende og følge han videre. Arni syns ikke han prestere noe som helst samtidig så har jeg litt trua på han. Kanarifansen 7 poeng bra banner bak på feltet greit med folk på feltet.
                    Bra noen poengterte det. Var vel han som startet alle angrepene (foruten 4-0) på en veldig bra måte som førte til scoring.
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #70
                      Med tanke på artikkelen i dagens Aftenposten om Brann og kunstgress og Åråsen, er det noen som husker sist gang vi la om banedekket? Var det ikke noe rundt 2009-10? Vanskelig å finne på nett. Vet det ble bytta i perioden man bygde ut stadion, men så lenge siden har man vel ikke spilt på samme underlag?

                      Kommentar

                      • tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

                        #71
                        Jeg og bruttern hadde en veldig veldig fin dag på Åråsen. Satt på felt C som vi pleier, rett foran noen som var ekstremt kritiske til alt og alle. Veldig deilig å høre at de stilna underveis! Støtt laget på kamp for F... og ikke sitt å baksnakk folk som en gjeng nett-troll.

                        Ser at mange er kristiske til både spillestil og enkeltspillere her inne men etter lørdag må virkelig si at det er ufortjent. Den spillegruppa og førsteelveren som stilte fra start nå er tydeligere i spillertyper og spillestil enn på mange år, og ga meg noen deilige flashbacks til fugla under Uwe.

                        En fantastisk keeper. Beste vi har hatt siden Heinz Müller. Vår beste og viktigste spiller.

                        Solid forsvar. Midtforvaret med Arnesen og Jakobsen fungerte veldig bra. De vinner dueller, og nøytraliserte/ rydda opp i alt som kom. Arnesen er en god gammaldags LSk stopper, som minner om Pål Steffen på sitt beste. Deilig å se på.

                        Jakobsen synes jeg etterhvert ser ut som en topp signering, særlig når vi vet at Kippe nok ikke spiller mer en mellom 15-20 av kampene. Rutinert, gjør ting enkelt og rydder der han skal. God plasseringsevne.

                        To gode backer. Skogseid er hel ved. Ikke ekstraordinær men solid. Det er trygt og godt, og holder TL klasse.
                        Løper mye og er faktisk ganske offensiv.

                        Simen Kind, er bedre enn Ringen i min bok. Putta mål også. God både bakover og fremover.

                        Selv om Sarpsborg hadde mye av spillet og var en del inne i vår 16 meter kom vi først og spilte forsvaret med punch og vi var de viktige 10 cm foran på nesten alt, hvilket gjorde at det de slapp til på var halvsjanser og avslutninger uten balanse.

                        Midtbanen er jo utrolig bra sammensatt nå.
                        Vi har to gode tekniske kanter / driblere. Både Jiradi og Moa kan utfordre, drible legge inn og komme på løp i bakrom. Kreative spillere som motstanderen må ta høyde for. MOa gjør jo noen utrolige ting.

                        Sentralt har vi en tydelig midtbaneduo med en SDM i Bonke (Werhman) og en SM / SOM i Martin (Koren) som fungerer. Bonke har størst potensial av alle SDM i TL vil jeg si. Utrolig bra frekvens i beina, og må være helt jævlig å spille mot. Synes også han har blitt mye bedre offensivt, og evner å spille fremover etter en del av de mange bruddene han får.

                        Martin er jo utrolig fet. Kultspiller med autoriet og har en deilig X faktor med ballen i beina. Dessuten deilig å endelig ha en god døballfot igjen. Han er dessuten tofota, og kan slå pasninger med begge bein. Litt treig men synes han jobber bra. Kommer til å bli utrolig viktig i år.

                        The Zone & Friday begynner virkelig å svinge. Holder begge seg skadefrie får de minst en like god sesong som i fjor. Vi har scora flest mål i TL på de fire første kampene. (Molde har like mange). Fred begynner å bli komplett. Han er rask, hardtarbeidene, god teknisk og sterk som faen. The Zone er blitt utrolig mye bedre både teknisk og taktisk de siste to-tre åra. God spenst har han også, så er ikke bare bakromsspiss lenger. Synes også at de viser et mye bedre samspill enn på lenge.

                        Jeg har trua og digger laget vårt! Gruer meg til at Friday blir solgt til sommeren og når skadene kommer. Bonke kommer også til å få en del karanterer så hvem som skal dekke inn han er jeg opgså spent på.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2907

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av tilt
                          Jeg og bruttern hadde en veldig veldig fin dag på Åråsen. Satt på felt C som vi pleier, rett foran noen som var ekstremt kritiske til alt og alle. Veldig deilig å høre at de stilna underveis! Støtt laget på kamp for F... og ikke sitt å baksnakk folk som en gjeng nett-troll.
                          Til hele innlegget ditt:

                          thumbs-up-21.jpg

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4439

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av tilt
                            Jeg har trua og digger laget vårt! Gruer meg til at Friday blir solgt til sommeren og når skadene kommer. Bonke kommer også til å få en del karanterer så hvem som skal dekke inn han er jeg opgså spent på.
                            Her har vi en naturlig arvtaker, i både navn og potensiale, i egne rekker: Sheriff Sinyan.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Med tanke på artikkelen i dagens Aftenposten om Brann og kunstgress og Åråsen, er det noen som husker sist gang vi la om banedekket? Var det ikke noe rundt 2009-10? Vanskelig å finne på nett. Vet det ble bytta i perioden man bygde ut stadion, men så lenge siden har man vel ikke spilt på samme underlag?
                              Vi har det samme gresset som ble lagt i 2000. Klubben har hatt lyst til å skifte det en stund, blant annet fordi gresstypen er veldig glatt (?). For noen år siden ble det gjort en ganske heftig jobb for å jevne ut banen - man skar vel rett og slett av det øverste laget (??) og gjorde andre ting (???) for å forbedre matta.

                              En ny matte er en dyr investering, men så vidt jeg vet, vil vedlikeholdet bli enklere/billigere enn med dagens matte (som er krevende å jobbe med - desto mer imponert over hva de får til!).

                              MVH Lars, ikke utdannet gartner

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #75
                                Takker for svar, Lars! Var nok dette større vedlikeholdsprosjektet jeg blandet sammen med et skifte. Da var det jo faktisk en grunn til at det var så vanskelig å finne noe, og ja, det gjør jobben de gjør enda mer imponerende. Og siste bytte kosta visst 12 mill, ifølge Wikipediaen.

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  #76
                                  Og for kampen i morgen..
                                  Arni starter, og mot slik motstand scorer han 2. Jhardi spiller og spiss? Det er kanskje gunstig, håper han slipper noen gode baller til Arni, og ikke skal drible seg gjennom hver gang, selv om han burde klare det noen ganger i mårra.

                                  Sheriff og Bonke i samme kamp, det blir og artig å se.

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    #77
                                    Vi skal legge nytt gress til sommern har jeg hørt

                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Vi skal legge nytt gress til sommern har jeg hørt
                                      Er dette budsjettert med? Om ikke så må det et spillersalg til for å finansiere dette. For penger har vi ikke.
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #79
                                        Trenger ikke selge for å legge nytt gress

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Trenger ikke selge for å legge nytt gress
                                          Gress er ikke gratis... Så hvordan får man inn penger?
                                          Selge gammelt gress til bydelslaget?!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎