Lillestrøm SK - vålerengen, lørdag kl. 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3329

    Kamptråd Lillestrøm SK - vålerengen, lørdag kl. 15:30

    Velkommen til kampdag åtte av årets Tippeliga, eller bingoligaen som vi også kan kalle det. Og dette er ikke hvilket som helst helst oppgjør som venter. Årets oppgjør. Årets begivenhet. Årets derby. Kanaris stolthet. Kampen vi hater å tape. Men i år skal vi ikke tape - rett og slett fordi vi er et bedre fotballag. Stolthet og prestisje. Det er ikke bare på banen det avgjøres, men også på tribunen. Kanari vs. Klanen. Kampen Lillestrøm by går på speed (hilsen Rekdal) - dette er glede, dette er passion. Er dere klare!?

    Vi starter med bortelaget;

    Føler jeg ikke har så veldig stort behov for å sette av tid til å preike om dette slummet fra Oslo øst, men jeg skal vie de fem minutter. Såpass spandable bør vi være etter den begredelige starten de har hatt på årets sesong.

    Mannskapet til Rekdal kunne ikke fått en bedre start sett med gule og svarte øyne. Fire strake tap var beholdningen, og det ble som vanlig snakk om krise (forståelig nok), krisemøter, pressenekt og stor ståhei. Tirader mot klubben i Fotballkveld på Tv2 - hvor grått, trist og kjedelige dette mannskapet er som ikke trekker til seg publikum overhodet. Og det snakkes om at det kommer til å bli en ny giv med ny stadion. Heh. Vel. Først må de opp på hesten, for godt under 4000 var det faktisk under sist hjemmekamp mot Start. I en by med over 600.000 innbyggere. Det er rett og slett fantastisk ræva og fortjener stående applaus. Rekdal forsvarer seg som vanlig med begrensende økonomiske midler, at det er tøffe tider på valle som er direkte utslagsgivende for resultatene på banen. Likefullt kan de takke investor for at de svidde av 7-8 millioner på Moa som er kronisk skadet (1 mål siden hjemkomsten i fjor), floppen Brown på fire millioner som nå faktisk står med fire kasser. Likefullt en flopp. Av ti sjanser er han heldig hvis én går over streken.

    De sliter offensivt sett bort i fra Brown som begynner å bli varm i trøya - DFH måtte gå av med skade mot Start og er usikker til denne. Nevnte Moa er ute. De har dog en blond frøken ved navn Omarsson klar. De får igjen også bestefar Wæhler tilbake fra karantene. Guffen styrer midtbanen sammen med Stengel og Berge. De stiller med Falk i mål (tidligere Hødd) som får sin ilddåp når det gjelder derbyet. Klanen skal være fornøyd hvis han unngår å pisse i buksa for dette er rått parti favør Arnold.

    Status er altså 2-0-5, 7-11 i målforskjell. Spiller å se opp for blir Brown med sin hurtighet. Sander Berge er en motor på midten men kommer til å møte veggen i Bonke. Ellers er det gå eller ingen trusler i dette laget. Ta med Zahid som en boksåpner, som det kan være greit å følge med på.

    Kampen i fjor endte forøvrig 1-1, etter at DFH sendte slummet i ledelsen med en drømmetreff. Johan Andersson utlignet på straffe i 2.omgang etter at Erling ble felt av Larsen. Høydepunkter fra kampen:

    Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


    Så var det oss!

    Vi kunne strengt tatt ikke i våre villeste fantasier drømme om en bedre oppladning til dette oppgjøret med kontring i verdensklasse, magiske avslutninger og et lag med selvtillit kjøre over Odd på Skagerak. Sammen med 16.mai kampen borte mot 08 i fjor var dette kanskje den beste kampen under Runar. Runar har fått mye fortjent skryt i managertråden, vel fortjent sådan. Vi får håpe dette er med på å få enda flere til Åråsen og håpe på nærmest fullt hus. Gutta gjorde det hvertfall ikke enkelt for folk å bli hjemme kontra å ta turen til vakre Åråsen i vårsola på lørdag.

    Det virker som spillerne har begynt å finne hverandre, lære å kjenne og veit hverandre styrker og svakheter etter en treg sesongstart. Spesielt Jradi og Moa har virkelig vist hva som bor i dem de siste kampene. Det er også deilig å se backer som fortsatt kan score og levere assist. Skogseid er vel oppe i tre assist allerede denne sesongen. Og ikke minst deilig var det å få kapteinen tilbake sist - full kontroll bak mot sterke Occean. Mannen nærmer seg 40, men spiller som han er 30. Gi den mannen en ny kontrakt! På midten har vi kanskje det største talentet i klubben på mange mange år, vår uskyldige venn Bonke. Rivjernet på midten. River i filler alt som kommer nær. Bryter opp spillet til motstanderen. Er som en klegg. En betongblokk på midten som det er svært vanskelig å komme forbi. Dette er spillertyper som er fryktelig undervurderte på et fotballag. Bonke tar store steg for hver kamp - men har (heldigvis) holdt seg unna mediene (sett bort i fra Nettavisen). Dette får vi bare ta som et godt tegn, da muligheten er større for at han blir lengre klubben da han ikke får den oppmerksomheten han virkelig fortjener. Bonke er absolutt en av mine favorittspillere. I tillegg har vi Origi der bak, TLs beste keeper som bare elsker disse oppgjørene. Origi i seg selv er verdt inngangspengene.

    Og på topp av vi TLs beste spiss, og kanskje spiller også i Fred Friday. Seks kasser på syv kamper, scoret i de fem siste kampene og kommer selvsagt til å putte her også. Fred har fortsatt endel å jobbe med i spillet, men foran kassa er han uvurderlig. Når han i tillegg leverer assist så er det bare å ta av seg hatten og nyte det sålenge vi kan. For med dette tempoet er det fort gjort at han forsvinner i sommer. For en god dose penger. Mannen går nemlig ikke på billigsalg. Gled dere til Friday-show på lørdag!

    Runar disponerer nå en neste skadefri stall og får et luksusproblem nå som Lundemo og Erling er tilbake. Går han får 4-2-3-1 igjen? Eller 4-4-2 med Friday og Erling på topp? Hvem skal han da plassere på benk? Martin har fortsatt ikke spilt seg ut av laget. Moa og Jradi er sikre kort på kantene. Friday er bankers. Bonke er bankers. Men for en trener må det også være deilig å ha dette luksusproblemet. Skal jeg driste meg på en startoppstilling må det bli dette;

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

    Jradi - Bonke - Lundemo - Moa

    Friday - Knudtzon


    Jeg kan ikke se for meg at Runar vraker Erling til denne kampen. På en annen side er det gull å ha en slik spiller å sette innpå etter 70. minutter mot trege midtstoppere. Så spørs det da om Erling er klar for å starte etter skaden. Hvis ikke er det vel ikke utenkelig at vi ser det samme laget som mot Odd i en 4-4-1-1 med Martin bak Friday.

    Forøvrig minner jeg om derbytråden her inne og opplegget før kampen - det er spådd sol og ti grader i lufta. Alt ligger til rette for stor stemning i sentrum med ett par kalde før kamp før fuglatoget går samlet opp til Åråsen. For en dag dette kommer til å bli!

    Oddsen før kampen er satt slik (Betsafe) 2.08 - 3.50 - 3.45. Dommer for kampen er ikke satt enda etter det jeg kan se på NFF sine sider. Det er vel ikke utenkelig at det blir Svein Oddvar Moen som tar denne.

    Med dette ønsker jeg alle gule og svarte kanaris en strålende kamp! Vi skal vinne både på banen og tribunen. Lett!

    Tips: 3-1. Friday*2, Moa.
    Last edited by gorken; 26.04.2016, 21:33.
  • tilt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 813

    #2
    Takk for nok en herlig kamptråd. Og satan som jeg gleder meg. Og gruer meg. Blir guttungen på 9 sitt første Derby, og vi satser på å synge med fra felt C. Vi bor forøvrig i Gamlebyen omgitt av vålerengen supportere både på skole og jobb så dette er en ekstremt viktig kamp på alle måter.

    Håper egentlig på samme lag som mot Odd, med Erling som joker fra Benken. Normalt ville jeg hatt med Erling fra start, men etter en litt rusten sesongstart fra hans side, samt noen uker ute uten kamper synes jeg de som leverte varene i Skien bør få fornyet tilltt.

    Ses i toget!
    livet er en gamp for de som ikke kan si k
    https://twitter.com/#!/KjetiI

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3329

      #3
      Det virker som engen sliter litt med skader før kampen, hentet fra VGD: Følgende spillere er uaktuelle i morgen: Wæhler (lyskestrekk)
      Grindheim (muskelsmerter)
      DFH (kne)
      Lundström (brukket hånd)
      Moa
      Sandberg
      Tollås Nation

      De tre siste er langtidsskadet.
      I tillegg er det ikke sikkert Berge spiller. Han fikk seg en trøkk mot Start.

      Det er uvist hvem som er klare for Åråsen.




      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        #4
        uppercut.jpg

        Rekdal har balletak på oss allerede. Bare vent. Han hviler de viktigste. Han driter i cupen og må satse der hvor penga kommer inn, nemlig Tippeligaen. Han gir også uttrykk for at alt er så ille i VIF, og slår under i fra og opp mot oss. Passer vi oss ikke, får vi en upper cut på kjeften av gateguttene på lørdag.
        Last edited by Frode D. Homb; 26.04.2016, 22:58.

        Kommentar

        • dollyholly
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2007
          • 965

          #5
          Blir spennende å se om han vraker Frode igjen som mot Aafk. Trenerens uttalelser i etterkampenstudio hos RB med Nordlie kan tyde på det. Her sier han at dansken er bedre med ball (les Frode er ræva), at han har vært skadet og er gammel og at han BARE er en midtstopper. Håper han skjønner og vet at disse kampene blir dueller uansett.
          Last edited by dollyholly; 26.04.2016, 23:20.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #6
            Kapteinen blir aldrig i verden vraket mot vif Dette er krig

            Kommentar

            • Gjedda
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Apr 2015
              • 147

              #7
              Det ligger vel i kortene at det er Martin som nå settes ut av førsteelveren. For RK har jo sagt rett ut at Lundemo vil være prioritert som spielfûrer fremfor vår lille general siden Lundemo gir laget en bedre defensiv balanse. Han sier også at Knudzon er en av våre viktigste og beste spillere. Og siden Friday, Bonke og Ofkir skadefrie også er bankers, så står det vel nå mellom Jradi og Martin. Men siden Martin ikke er noen typisk kantspiller bør vel egentlig det valget også være lett. Hvis da ikke den rene kantrollen ofres ved å ha en spiller der som vil ha en friere rolle. Spørsmålet er også om vår lille general passer godt på noe annet sted enn i en sentral offensiv midtbane rolle. Tviler litt på det. Det blir i så fall veldig spennende å se hvordan laget vil greie seg uten en spiller som i det store og hele har bidratt mye siden han kom til klubben. Synd, men også et veldig forståelig valg.

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2125

                #8
                Ja på tide Martin får seg en "hvilepause" på benken nå.
                Han har absolutt en del positive egenskaper , men alle disse slurvete pasningene hans skaper så mange overganger imot ,
                at det til tider er rett og slett farlig å ha han på banen. Faktisk blir vi straffet mer av egne feil enn at motstandere spiller oss ut.
                Og da er det til det beste for oss , å få luka bort disse så godt som mulig.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3329

                  #9
                  Svein-Erik Edvartsen er pipeblåser i oppgjøret.

                  Kommentar

                  • tilt
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2007
                    • 813

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Svein-Erik Edvartsen er pipeblåser i oppgjøret.
                    Au. Da blir det garantert kontroverser. Jeg mener alikevel at han har blitt marginalt bedre med åra, men den mannen er veldig veldig glad i oppmerksomhet rundt sin egen person. Sette noen kroner på straffespark er nok ikke dumt.
                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #11
                      Forstår ikke helt hvorfor man på død og liv skal benke noen. Den offensive posisjonen bak Fred og foran Bonke/Lundemo er jo det som passer Martins egenskaper og spillestil best. Erling kommer tilbake fra skade og hadde en litt lunken sesongåpning. Han er jo en perfekt innbytter i denne, og bør benyttes siste halvtimen.

                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Forstår ikke helt hvorfor man på død og liv skal benke noen. Den offensive posisjonen bak Fred og foran Bonke/Lundemo er jo det som passer Martins egenskaper og spillestil best. Erling kommer tilbake fra skade og hadde en litt lunken sesongåpning. Han er jo en perfekt innbytter i denne, og bør benyttes siste halvtimen.
                        Er det én kamp i løpet av sesongen Erling burde ha klippekort på må det jo være denne. Den gutten er født for å herje med Vålerengas forsvar. Utover det er jeg enig med laguttaket ditt.
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

                        Kommentar

                        • tilt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 813

                          #13
                          Helt enig Anders. Dessuten vet jo alle at denne kampen blir avgjort på en dødball. Da er det dumt å ikke ha den beste foten vår på banen. Martin må spille. Erling er supersub.
                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                          Kommentar

                          • Nordby-Kanaris
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2006
                            • 146

                            #14
                            Erling har vært god de siste årene i disse kampene, men da har han hatt formen inne og ikke vært skadet i forkant sånn som nå. Dessuten mener jeg Friday gjør en mye bedre figur ved å spille med en offensiv midtbanespiller som kan mota ball og tre ballen i bena på Friday.
                            Knudzon er en bakroms spiss å har sjeldent de stikkerne og pasningene Friday trenger for og få brukt sitt potensiale. Da er det bedre at Erling kommer inn senere i kampen når de andre begynner og bli seige!
                            Cupmestere 2007:D

                            Kommentar

                            • runarM
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 565

                              #15
                              Erling kan komme inn når vi leder...
                              runarM

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2888

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Nordby-Kanaris
                                Erling har vært god de siste årene i disse kampene, men da har han hatt formen inne og ikke vært skadet i forkant sånn som nå. Dessuten mener jeg Friday gjør en mye bedre figur ved å spille med en offensiv midtbanespiller som kan mota ball og tre ballen i bena på Friday.
                                Knudzon er en bakroms spiss å har sjeldent de stikkerne og pasningene Friday trenger for og få brukt sitt potensiale. Da er det bedre at Erling kommer inn senere i kampen når de andre begynner og bli seige!
                                Erling viste gryende form før han fikk et par ukers skadeavbrekk. Jeg tror ikke den har gjort så mye på verken den fysiske eller kampformen. Han var veldig god mot Molde og den omgangen mot S08 da laget var godt. Og at han sjeldent trer stikkere og pasninger til for eksempel fred er, med all respekt å melde, bare tull. Erling er den av spissene våre som oftest finner medspillere i bedre posisjoner. Litt for ofte, for en spiss som egentlig skal være mer ego.

                                Når det er sagt, er jeg enig i at han bør starte på benken. Men han må innpå, for eksempel en halvtime for Bassel eller Moa.

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  #17
                                  Martin kom som kantspiller, men jag syntes Erling skal starte, Martin på benk.
                                  Må unngå farlige pasninger. Lundemo kan ta frispark, han er vel så god som Martin på. det

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    #18
                                    Jeg er enig i at Martin har hatt noen stygge feilpasninger som har ført til brudd i mot. Samtidig skjer jo dette fordi han er den i laget som evner å slå offensive pasninger. Jeg synes også han har en veldig tilstedeværelse i spillet sitt og er en matchvinner. Jeg mener også at han slår bedre dødballer enn Lundemo. Martin er en av våre aller viktigste spillere, og er sikker på at han starter matchen.
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3329

                                      #19
                                      Tipper laget blir nøyaktig samme som sist. Erling kommer inn i 2. og leker karusell med bestefar.

                                      Kommentar

                                      • OlaG
                                        Oversetterdrone
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 891

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av tilt
                                        Au. Da blir det garantert kontroverser. Jeg mener alikevel at han har blitt marginalt bedre med åra, men den mannen er veldig veldig glad i oppmerksomhet rundt sin egen person. Sette noen kroner på straffespark er nok ikke dumt.
                                        Samtidig så har han integritet og er upartisk.
                                        Og han vokste mye på den nedturen han hadde for noen sesonger siden.
                                        Det er mange andre i dommere i tippeligaen jeg heller vil slippe enn Edvardsen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎