Strømsgodset - Lillestrøm SK, lørdag 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3329

    Kamptråd Strømsgodset - Lillestrøm SK, lørdag 18:00

    Velkommen til kampdag ni av årets Tippeliga. Lagene har begynt å sette seg, vårsola er på vei, lysere tider, utepils sesongen er i gang, og Tippeligaen fortsetter i rekordtempo i et meget tett kampprogram med NM i tillegg. Både Godset og Fugla skal ut i kamp på onsdag mot hhv. Vindbjart og Sandefjord. Av lagene er det ingen tvil om at vi får tøffest motstand, selv en ikke skal kimse av Vindbjart som slo ut Start under fjorårets NM med sterke 4-0. Uansett er det viktig å komme greit igjennom uten skader og helst uten ekstraomganger. Jeg overvar Strømsgodset mot Turn i cupen forrige uke - og ble ikke imponert over det jeg så, selv om Høiland var raskt ute på Twitter med å påpeke hvor dårlig banen var. Hvis jeg ikke tar helt feil er dette likt for begge lag, og det skal også sies at dette var Turn sin første kamp på Myhrer i år da de har spilt på kunstgresset ikke mange kilometerne unna. Uansett blir dette helt andre forhold og omstendigheter, på gamle gress er nemlig Godset et meget solid hjemmelag og det er sjeldent å se bortelaget stikke av med alle tre poengene.

    Som vanlig starter vi med hjemmelaget;

    BP, eller Bjørn Petter som han heter har fått en grei start på årets sesong. Resultatene viser 4-2-2 med 11-8 i målforskjell. De har på siste 22 hjemmekamper i TL kun ett tap, hjemme mot Stabæk i fjor med 0-2. I atten av kampene har de puttet to mål eller flere. Dette bevitner om råskap og styrke. Godset er dog uansett svekket fra forrige sesong med tapte av de to nøkkelspillerne i Iver Fossum (Hannover) og Gustav Wikheim (Gent). De hentet Marcus Pedersen tilbake i fjor, og leverer målpoeng på løpende bånd. Først og fremst på høsten i fjor, har dog slitt med skader denne sesongen. Men er tilbake for fullt nå. Dette er uansett mannen å se opp for av de tre offensive, da Godset kjører velkjent 4-3-3. De er i grunn ikke så ulike Odd i spillet sitt. Hurtige og presise langs bakken - men dette er et lag som kanskje enda mer spiller på bredde enn Odd. De har en meget god trio på midten, selv etter tapet av Fossum. Rønning Ovenstad, Keita, Boateng og Abu er en midtbane det lukter krutt av. Dette er et lag som jobber utrolig godt kollektivt sammen.

    Dog vil jeg påstå at laget "lugger" litt kontra i fjor, noe som ikke er så rart ettersom de har mistet to av sine beste spillere. Det er ikke det samme tempoet som vi så under Deila, og hjemmet mot Brann raknet de etter å ha ledet 2-0, fikk en mann utvist og kampen endte 2-2. Å ta poeng mot dette laget er absolutt ingen umulighet. De spilte seinest i går borte mot tabelljumbo Start, en kamp som endte 2-2. Å score på dette laget bør være overkommelig for et LSK-lag som er i fyr og flamme offensivt om dagen.

    Strømsgodset stilte slik mot Start (4-3-3)

    Bugge

    Vilsvik - Høibråten - Valsvik - Parr

    Boateng - Abu - Francisco jr.

    Storflor - Pedersen - Tokmac

    Kampen i fjor endte forøvrig 2-0 til Godset. Dommer Svein Oddvar Moen var forøvrig helt grusom gjennom kampen. Bonke fikk rødt etter to gule. Ellers ikke mye å skrive hjem om. Høydepunkter fra fjoråret:

    Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


    Så hva med oss?

    Vi lever fortsatt på en rosa sky. Rusen sitter fortsatt godt i blodet. Gleden etter årets viktigste kamp sitter sterkt i minnet, kampen vi kjørte over bunnslammet fra Oslo øst. Dette er selvfølgelig en kamp vi skal fortsette å glede oss over, samtidig er det viktig (ikke minst for spillerne) og mobilisere seg og se videre fremover, for hardkjøret er så vidt i gang. Selv med cupkamp førstkommende onsdag, så velger jeg å kjøre i gang kamptråden. Vi har såpass mye positivt å glede oss over det som skjer i klubben om dagen - at for min egen del ikke kan vente på neste kamp. Nå kommer storkampene på løpende rekke, med Godset lørdag, Brann neste onsdag før RBK venter 16.mai. Nå er det bare å brette opp ermene og gjøre oss klar til fight.

    Vi har kanskje det mest spennende laget i TL - det må være lov å påpeke dette, gitt spillerne vi har i stallen med både Moa, Bonke og Friday spesielt. Friday suveren toppscorer med syv kasser, to foran Agdestein i Haugesund. Scoret i seks (!) kamper på rad, det lar seg merke både nasjonalt og internasjonalt. Samtidig har vi tilnærmet skadefri stall (bank i bordet) med kun PMO ute til sommeren. Jakobsen er vel klar etter skaden mot Lillehammer sist. Knudtzon kom inn sist og er klar. Til kampen må vi dessverre stille uten Bonke som fikk sitt tredje kort for sesongen mot søpla. Dette er en kamp jeg utvilsomt skulle hatt Bonke klar mot den løpssterke og ballsikre midtbanen til Godset, men det får vi uansett ikke gjort noe med.

    Spm. er om Runar fortsetter med en 4-4-1-1 eller om han går tilbake til en rein 4-4-2. Med førstevente tenker jeg

    (de fem bak er gitt)

    Jradi - Lundemo - Kolstad - Moa

    Martin

    Friday

    evt.

    Jradi - Lundemo - Martin - Moa

    Friday - Knudtzon

    Med tanke på de siste to kampene og spesielt kampen i Skien friskt i minne er jeg fristet til å gå for første variant fortsatt. Selv uten Bonke håper jeg Kolstad sentralt med sin løpskapasitet kan demme opp mot Godset sin midtbane med Lundemo ved siden av seg og Martin foran. Så får Erling komme inn i 2.omgang, gitt kampbildet. Dette er uansett en kamp det må løpes til krampen kommer, for dette blir en om ikke kanskje enda tøffere batalje enn det vi var vitne til i Skien. Så får vi håpet vi kommer igjennom onsdagen uten skader.

    Oddsen er satt slik (Unibet)

    HUB - 1.65 - 4.10 - 5.00

    Stream: http://firstrowge.eu/ - gratis. Litt dårlig kvalitet, men det funker. Av og til med kommentator.

    Med det ønsker jeg alle gule og svarte en god kamp, og forhåpentligvis får vi med oss poeng herfra.

    Tips: 1-2
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3329

    #2
    PS. Det er kamp i morgen, men interessen er laber ser jeg.

    Kommentar

    • dollyholly
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2007
      • 965

      #3
      Der var vi her igjen. En kamp der vi kan melde oss på i tetkampen med seier og bli en middelhavsfarer med tap. For håpe de stepper opp denne gang. Redd onsdagens kamp sitter i bena....

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        #4
        Ikke utelukkende optimistisk til denne. Mangler Bonke, og det ser ut som Runar fortsatt stoler på Martin i den posisjonen..

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #5
          Opprinnelig skrevet av Trooond
          Ikke utelukkende optimistisk til denne.
          Ikke i det hele tatt optimistisk til denne. Vi sliter vanligvis med å få med oss noe som helst fra Drammen. Med midtbaneduoen Martin-Lundemo kommer vi tsammen,ære enda mer sårbare bakover enn vi vanligvis er, da det ikke finnes noen Bonke som kan fly rundt å rydde opp.

          På topp får vi da Erling og Fred. Fred er jo maskin, men Erling ser rett og slett ikke ut til å være i form om dagen. Det hadde jo vært flott å la Martin fortsette der han er best, med Friday foran seg. Jeg håper virkelig at Runar vurderer å erstatte Bonke med noen fra benken i stedet for å flytte rundt og godta kompromisser andre steder på banen.

          Vi har en Kolstad og en Sheriff på benken, hvorav en fortsatt anses litt "lett" for en rolle sentralt, og den andre er veldig fersk. Jeg synes fortsatt vi skal ta den sjansen, da jeg tror hele laget utvikles best om vi holder fast ved det positive vi har sett den siste tiden og unngår å kaste rundt for mye. Det er ingen sikker suksess, men jeg håper virkelig Runar våger nå. Fortsett med Martin og Friday på topp, og erstatt Bonke med den innbytteren som er mest relevant for rollen: Sheriff Sinyan.

          Et slikt trekk skulle gitt meg litt tro på at det finnes en filosofi rundt hvilke roller spillerne har og hvordan de er tenkt å fungere sammen, i stedet for den gnagende mistanken om at laguttak er i overkant pragmatisk og ad-hoc. Erfaring er viktig, men i et tydelig organisert lag et det enda viktigere at spillere fungerer i og mestrer sine roller.

          Med andre ord vil jeg helst se følgende lag (samtidig som jeg tror at Martin trekkes ned og Erling kommer inn):

          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

            #6
            Feil enda?

            Kommentar

            • Trooond
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2015
              • 1039

              #7
              Har noen tatt strømmen på serveren i helga?

              Begynner å spore tydelige defensive mangler.
              Begge vinger sliter defensivt, og ser til tider ikke ut til å jobbe nok tilbake.
              Martin er direkte farlig i defensiv rolle
              Uten bonke, er det ikke nok med at Lundemo er god defensivt.
              I denne kampen var også begge backer relativt dårlige bakover, særlig skogseid.
              Men offensivt er laget lovende, bare finne tilbake balansen og innsatsen igjen, så må Friday score mer enn motstand.

              Kommentar

              • woodford
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2004
                • 162

                #8
                Gi alt ? forbanna piss. Dårlig innsats over hele linja. Bunnnivået er skremmende lavt, kan ikke huske at vi har blitt så rund spilt som førsteomgangen.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #9
                  En håpløst dårlig gjennomført kamp. Det er ingen overraskelse at Godset spiller bredt og at backene går fremover. At vi gir dem så mye plass er utilgivelig. Det var fritt frem hver gang. Når kantene våre ikke får til en dritt fremover så er det håpløst at de heller ikke klarer å bidra mer defensivt. Totalt rundspilt og pissa på av et mye bedre lag. Jeg føler dessverre at det var en bekreftelse på at vi ikke er i nærheten av å utfordre topp 4. Den eneste som får godkjent av meg er Lundemo, som faktisk prøver å gjøre noe konstruktivt med ballen.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Gjest

                    #10
                    Rundspilt i 90 min.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #11
                      Julenissen kom tidlig til Drammen i år, hva var vitsen med engang å møte opp? Helt på grensa til det uprofesjonelle. Hele opptakten var dessuten kliss lik den borte mot RBK i fjor, her forventa CMore-folka en total overkjøring og fikk det. Ubalansen med Martin sentralt er i ferd med å bli en snakkis i fotball-Norge. Må være ydmykende for Runar å proklamere på forhånd at det lønner seg i lengden å være offensiv, når man tilbringer mesteparten av kampen på egen halvdel.

                      Men det var i det minste en endelig klar langfinger til alt Haglund prøvde å få inn. Nå er det gung ho for alle penga igjen.

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        #12
                        At vi skal ta 9 poeng på rappen mot Odd, VIF og Godset når vi leier spillere av bedre lag enn oss for å ha nok kvalitet til å stille en førsteellever og for å ha nok spillere til å fylle en tynn tropp, er i beste fall ønsketenkning. Med litt flaks på lørdag i annen omgang, så kunne vi faktisk klart det. Martin og Skogseid fikk vi i fjor og vi må bare innse at vi ikke kan kjøpe oss kvalitet lenger, vi må trene, organisere og utvikle bedre.

                        Nå gjelder det å gå opp i ringa igjen. Med seier over Brann har vi heng på øvre halvdel igjen.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          #13
                          Førsteomgangen viste den største forskjellen jeg har sett mellom to lag i Tippeligaen denne sesongen på alle mulige måter, og vi er det desidert svakeste laget som har spilt i Drammen i år i den omgangen. Spillemessig ble vi fullstendig pisset på, og offensivt hadde vi knapt to trekk etter hverandre en eneste gang.
                          Med Bonke ute ble det alt for mye rom å dekke defensivt for Lundemo alene, og spesielt rommet mellom backene og stopperne våre ble utnyttet til det fulle. At det kun sto 1-0 til pause var et lite under. Her burde man ganske kjapt korrigert ved å ta ut en spiss og satt inn en et dedikert anker etter mitt syn, slik at vi ikke havnet i undertall hver gang godset kom.

                          Andreomgangen ble uansett hårfint bedre. En veldig tilfeldig scoring bidrar til at man får litt mer tro på det, og vi evner i det minste å holde på ballen i litt lengre perioder. Da blir det ikke så slitsomt å forsvare seg heller. Vi hadde til og med et av kampens angrep der Friday får avsluttet med feil fot etter et strålende angrep langs vår venstresiden.

                          Total sett er dette som forventet når vi møter et av de ytterst få lagene med bedre spillerstall enn oss, og som i tillegg ligger 7 år foran oss i utvikling av klubb og spillestil. Vi er jo som vanlig i år to på treårsplanen vår.

                          *** Arnold Origi var kanskje ikke helt på topp på scoringen, men kommer ut med så mange flere plusser i denne kampen kontra den ene minusen at han kunne kastet ballen i eget mål og fremdeles vært blant våre desidert beste spillere i denne kampen. Rett og slett en bunnsolid keeper som jeg er 100% sikker på at kunne stått fast for ganske mange lag i Europa.

                          ** Fred Friday klarer selv i førsteomgang hvor resten av laget holder lavt OBOS nivå å skape noe småfarligheter som godset så vidt klarer å avverge. I andreomgang får han litt mer å jobbe med, som gir en scoring, selv om den er av det heldige slaget. Gode spillere får uansett en del av de.

                          * Ikke noen fantastisk kamp av Frode Kippe, men synes allikevel han er den av de i fireren som kommer best ut av det over to omganger. Sliter som de andre i den første omgangen, men er ellers ganske solid når det blir spilt på hans premisser. Uansett ikke det helt store.

                          - RK burde tatt grep allerede etter fem minutter av kampen når man så hvor dette bar. Eller egentlig burde han aldri satt opp en midtbane med Martin og Lundemo i denne kampen i det hele tatt, og er vel noe flere her inne har påpekt i lang tid. Det var selvmord og ble akkurat så svakt som forventet. Man burde som sagt droppet en spiss i denne kampen og stilt opp mer likt kampen mot Odd. Da kunne Michael Jakobsen som midtbaneanker vært et alternativ eller Sinyan, som vel ikke var på benken en gang. Om man ikke startet slikt, så skulle han tatt grep etter veldig kort tid.

                          En skuffende svak taktisk kamp av Runar K igjen, og det er merkelig at man ikke velger å få for noe som lignet mer på kampen mot Odd, da godset utfordrer mange av de samme rommene. Med EK tilbake i laget, så klarer han jo ikke la han sitte på benken til fordel for en kanskje svakere spiller i hans øyne, men som ville styrket kollektivet.

                          Brann har vi et bedre mannskap enn, men de har jo faktisk klart å skape et bra kollektiv som spiller gjerrig fotball. Et lag vi bør slå på hjemmebane, men som kan ta oss på at de står sterkere enn oss kollektivt. Det er i alle fall sikkert at vi bør glemme denne kampen så fort som mulig, og håpe at man lærer av disse feilskjærene.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3159

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                            Med litt flaks på lørdag i annen omgang, så kunne vi faktisk klart det.
                            Jeg må bare spørre. Mener du dette seriøst eller er det ironi?

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              #15
                              Godset var bedre enn oss, men det har skjedd større ran i fotballen før enn om vi hadde hatt fru fortuna ved vår side på lørdag.

                              Kommentar

                              • Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Godset var bedre enn oss, men det har skjedd større ran i fotballen før enn om vi hadde hatt fru fortuna ved vår side på lørdag.
                                Jeg er ikke helt uenig, med flaks, kunne man stjålet ett poeng.
                                Men som jeg ofte får til svar når jeg har påpekt at motstander i andre kamper, som i VIF kampen, kunne scoret på en av sine store sjanser, så var nok sjansen for at godset fikk ett mål til større, enn at det skulle blitt med poeng tilbake.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎