Lillestrøm SK - Viking FK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Tommy Skjerven var dessverre bedre enn de fleste LSK spillerne i dag. Og det forteller en hel del om det som ble levert..

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
      Vi startet idag med en midtstopper (Kippe) som åpenbart hadde problemer helt fra starten. Vi startet med andrevalget på venstreback pga skade på Kind. Vi startet med en andrekeeper som ligger flere nivåer under Origi. Vi måtte spille store deler av andreomgang uten rivjernet Bonke på sentral midt.

      Alle disse tingene skaper usikkerhet i en gruppe. Vi har såpass tynn stall at vi ikke alltid kan starte med de 10 beste. Hadde vi fått det første målet i dag, kunne vi spilt på våre styrker, istedet må vi prøve å bryte gjennom et etablert forsvar, hvilket vi har hatt lite hell med så langt. Våre offensive spillere kommer ikke til sin rett mot etablert.

      Ingen tvil om at kampen idag er dårlig, men vi må også klare å se på hvorfor det ble slik. Med vårt beste mannskap hadde vi tatt dette
      Forstår overhode ikke argumentet ditt. Rindarøy som er andrevalg er LSK`s beste spiller i dag. Bonke spilte 60 minutter, og var elendig fra første minutt.
      At en keeper kan skape usikkerhet er jeg enig i, men i dag spilte vår 2.keeper en god kamp og kan ikke klandres for noen av målene. Hvis Kippe starter halvskadet så har både han og trener teamet et stort problem.
      Kampen i dag er noe av det dårligste jeg har sett av dette laget de siste årene og de har kun seg selv å takke. Vi gikk ikke i krigen i det hele tatt. Vi tapte 90% av andreballene. Vi ble fraløpt i nesten hver eneste duell. Er spillerne våre så treige eller er det innsatsvilje det står på. Viking hadde mange enorme muligheter og vi tapte fullt fortjent. Dette kunne blitt virkelig stygt om Viking hadde hatt en målfarlig spiss. Hvis noen i trenerteamet eller i spillergruppa så noe som helst positivt under disse 90 minuttene så forstår jeg jo hvorfor vi spiller på dette nivået. Her må det taes skikkelig tak og det er Runar sin oppgave. Jeg vet dessverre ikke om han er rett mann til dette.
      Fugla Forever

      Kommentar

      • HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

        Opprinnelig skrevet av Bibaboy
        Forstår overhode ikke argumentet ditt. Rindarøy som er andrevalg er LSK`s beste spiller i dag. Bonke spilte 60 minutter, og var elendig fra første minutt.
        At en keeper kan skape usikkerhet er jeg enig i, men i dag spilte vår 2.keeper en god kamp og kan ikke klandres for noen av målene. Hvis Kippe starter halvskadet så har både han og trener teamet et stort problem.
        Kampen i dag er noe av det dårligste jeg har sett av dette laget de siste årene og de har kun seg selv å takke. Vi gikk ikke i krigen i det hele tatt. Vi tapte 90% av andreballene. Vi ble fraløpt i nesten hver eneste duell. Er spillerne våre så treige eller er det innsatsvilje det står på. Viking hadde mange enorme muligheter og vi tapte fullt fortjent. Dette kunne blitt virkelig stygt om Viking hadde hatt en målfarlig spiss. Hvis noen i trenerteamet eller i spillergruppa så noe som helst positivt under disse 90 minuttene så forstår jeg jo hvorfor vi spiller på dette nivået. Her må det taes skikkelig tak og det er Runar sin oppgave. Jeg vet dessverre ikke om han er rett mann til dette.
        Det er ingenting positivt å trekke ut av dagens kamp, med unntak av innsatsen til byttene, men det er viktig å forstå hvorfor det blir så dårlig. Det er fordi gutta er slitne. Det har ingenting med motivasjon eller ferdigheter å gjøre. Skogseid og Kippe ble så til de grader avkledd av de raske offensive spillerne til Viking og det er garantert ikke fordi de ikke gidder. Dersom du mot formodning måtte mene det, trur jeg du skal passe deg litt. Er mulig DollyHolly har en høne å plukke med deg hvis du mener Kippe ikke gidder
        ***Større baller enn vett***

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Ikke så mye å si om denne kampen. Typisk LSK kamp under Runar der det er fullstendig Hawaii frem til en av lagene scorer. I denne kampen fikk Viking 2-3 store sjanser tidlig og scorer på en av de. Etter dette kan de kjøre kontringer på oss, og vi sliter med å bryte ned de før vi får en noe billig og tilfeldig straffe. Etter dette har vi en noe bedre periode offensivt, men er så ufattelig svake defensivt. Ta en titt på kampen en gang til og se på de slappe returløpene som kommer når vi mister ballen på stillingen 1-1 så forstår man godt at Viking får den avgjørende scoringen til slutt, selv om den ikke er et resultat av akkurat dette.

          Ingen plusser denne gangen i min bok, men av alle er det vel utvilsomt en vanligvis ganske stabil Håkon Skogseid som kommer verst ut. Tipper han helst vil glemme denne kampen ganske fort, selv om det blir vanskelig.

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 896

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Ingen plusser denne gangen i min bok, men av alle er det vel utvilsomt en vanligvis ganske stabil Håkon Skogseid som kommer verst ut. Tipper han helst vil glemme denne kampen ganske fort, selv om det blir vanskelig.
            Rindarøy gjorde vel en god figur?


            Ellers har jeg nå lest det jeg har kommet over av artikler og sett videosammendrag fra kampen, og ingen nevner med et ord at Austbø var utenfor sekstenmeteren med ballen. Var det faktisk korrekt av dommertrioen, klarer han å slippe ballen før han sklir ut av 16-meteren? Jeg var rasende der jeg sto på felt C, men siden han skle med ryggen mot sidelinja hadde jeg strengt tatt ingen god vinkel. Så, noen som har sett kampen (med repriser) på TV og kan si noe om det?

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Opprinnelig skrevet av OlaG
              Rindarøy gjorde vel en god figur?


              Ellers har jeg nå lest det jeg har kommet over av artikler og sett videosammendrag fra kampen, og ingen nevner med et ord at Austbø var utenfor sekstenmeteren med ballen. Var det faktisk korrekt av dommertrioen, klarer han å slippe ballen før han sklir ut av 16-meteren? Jeg var rasende der jeg sto på felt C, men siden han skle med ryggen mot sidelinja hadde jeg strengt tatt ingen god vinkel. Så, noen som har sett kampen (med repriser) på TV og kan si noe om det?
              Joda, Rindarøy kom greit fra det, men samtidig angrep Viking som oftest på venstresiden der de har den beste spilleren en mot en. Lundemo er også helt grei frem til han blir sliten. Tok jo ikke returløp i det hele tatt når vi hadde spilt 70 minutter.

              Det var umulig å se om han slapp ballen i tide på de TV-bildene jeg har sett i etterkant. Produksjonen er jo ikke akkurat av PL-kvalitet og alle kameraene var plassert på motsatt side. At Skjerven er en ekstremt lite gunstig dommer for LSK er jo forøvrig en kjent sak og det viser også statistikken. I går må vi nok uansett ta skylda selv for at vi taper etter min mening, selv om Skjerven kanskje tok feil der.

              Kommentar

              • Trooond
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2015
                • 1039

                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                Det er ingenting positivt å trekke ut av dagens kamp, med unntak av innsatsen til byttene, men det er viktig å forstå hvorfor det blir så dårlig. Det er fordi gutta er slitne. Det har ingenting med motivasjon eller ferdigheter å gjøre. Skogseid og Kippe ble så til de grader avkledd av de raske offensive spillerne til Viking og det er garantert ikke fordi de ikke gidder. Dersom du mot formodning måtte mene det, trur jeg du skal passe deg litt. Er mulig DollyHolly har en høne å plukke med deg hvis du mener Kippe ikke gidder

                Jeg forstår ikke argumentet med at gutta er slitene ? Hvorfor var da ikke Viking spillerene slitene , de har vel hatt samme kampprogram ?
                Da har jo Runar hatt feil opplegg frem mot kampen.

                Og feil lag ? Hvem savnet du i startelver ?
                Origi var savnet, men Faye Lund sto en grei kamp ? Utover der, mener jeg kanskje nå at Kolstad kanskje vil være sikrere på høyre kant defensivt, enn det Bassel er. Men hadde trua på det laget som ble valgt i går !

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2537

                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  At Skjerven er en ekstremt lite gunstig dommer for LSK er jo forøvrig en kjent sak og det viser også statistikken. I går må vi nok uansett ta skylda selv for at vi taper etter min mening, selv om Skjerven kanskje tok feil der.
                  Har en innrømmelse å komme med: Det tippa helt over for meg i går. Jeg var sint så jeg hadde vondt i hodet. Var eitrende forbanna. Vil faktisk si at jeg trådde litt over streken mot det å bli helt "sinnsjuk". Normalt sett går det over, men jeg er fortsatt sint i dag. Må nesten beklage til de som satt i nærheten av meg i går... Håper ingen har tatt varige men.

                  Der skal Runar ha pluss i boka når han så til de grader gikk ut av sitt gode skinn og ga klart uttrykk for hva han mente med flere anledninger. Synes han ga klart og tydelig uttrykk i intervju etter kampen om at dommeren var dårlig, uten at han kan tas på noe av det og ilegges karantene.

                  Taper ikke kampen pga Tommy Skjerven, men det er f**n meg ikke lett å vinne kamper nå du i tillegg må spille mot dommeren. Han fikk heller ikke spesielt god hjelp av linjedommeren på siden ved trenerbenken. Gang på gang fikk Viking sine spillere gå å dra i LSK sine spillere uten at det ble gjort noe med - Viking fikk frispark for mindre.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1551

                    dessuten bommet han ved et par anledninger hvor han absolutt burde gitt gule kort til Lillestrøm-spillere.

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      Opprinnelig skrevet av Trooond
                      Jeg forstår ikke argumentet med at gutta er slitene ? Hvorfor var da ikke Viking spillerene slitene , de har vel hatt samme kampprogram ?
                      Da har jo Runar hatt feil opplegg frem mot kampen.

                      Og feil lag ? Hvem savnet du i startelver ?
                      Origi var savnet, men Faye Lund sto en grei kamp ? Utover der, mener jeg kanskje nå at Kolstad kanskje vil være sikrere på høyre kant defensivt, enn det Bassel er. Men hadde trua på det laget som ble valgt i går !
                      Viking har 7 spillere mer enn oss i stallen og dermed flere spillere å rullere med.

                      Ingen steder i innlegget mitt står det at jeg mener man startet med feil lag, så da trenger jeg vel ikke å svare på det.
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                        Viking har 7 spillere mer enn oss i stallen og dermed flere spillere å rullere med.

                        Ingen steder i innlegget mitt står det at jeg mener man startet med feil lag, så da trenger jeg vel ikke å svare på det.
                        Jeg kjenner ikke til Viking, men hvor har du det fra at de har 7 stk spillere mer enn LSK i stallen? I følge TV2 har LSK 27 stk spillere i stallen, mens Viking har 24 stk. Jeg veit jo at LSK ikke har 27 stk fullverdige spillere, men har viking virkelig 7 stk flere spillere enn LSK? I så fall er det grunn til bekymring i seg selv, da viking ikke har noe spesielt god økonomi de heller.

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4377

                          Skal være litt forsiktig med å kritisere laguttaket for mye siden jeg ikke har en anelse om hva som foregår på treninger etc. Men jeg synes det er merkelig at vi ikke har sett igjen den elleveren som sto for de to soleklart beste kampene i år, borte mot Odd og søpla hjemme. Med Lundemo og Bonke sentralt og Martin bak Fred. Det laget har vært det mest balansert, og gjennomførte kampplan best. Såvidt jeg har sett så har det vært flere kamper etter hvor vi har hatt alle de 11 tilgjengelige. Håper vi får se disse i neste kamp, da med Rindarøy istedet for Mikalsen selvsagt.
                          ..................

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3189

                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Jeg kjenner ikke til Viking, men hvor har du det fra at de har 7 stk spillere mer enn LSK i stallen? I følge TV2 har LSK 27 stk spillere i stallen, mens Viking har 24 stk. Jeg veit jo at LSK ikke har 27 stk fullverdige spillere, men har viking virkelig 7 stk flere spillere enn LSK? I så fall er det grunn til bekymring i seg selv, da viking ikke har noe spesielt god økonomi de heller.
                            NFF oppgir 24 A-lagsspillere, ingen på b-lista for Viking, 22 på A-laget og 5 på b-lista for LSK.

                            Oppdatert A- og B-liste finnes her:
                            https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx
                            (Velg "Tippeligaen", "Lillestrøm" eller "Viking", og "Generer rapport". Side 2 gir historikk for hvem i NFF som har oppdatert lista med hva, og når.)

                            gilbert

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              [QUOTE=HolterKanaris;612404]Vi startet idag med en midtstopper (Kippe) som åpenbart hadde problemer helt fra starten. Vi startet med andrevalget på venstreback pga skade på Kind. Vi startet med en andrekeeper som ligger flere nivåer under Origi. Vi måtte spille store deler av andreomgang uten rivjernet Bonke på sentral midt.

                              Alle disse tingene skaper usikkerhet i en gruppe. Vi har såpass tynn stall at vi ikke alltid kan starte med de 10 beste. Hadde vi fått det første målet i dag, kunne vi spilt på våre styrker, istedet må vi prøve å bryte gjennom et etablert forsvar, hvilket vi har hatt lite hell med så langt. Våre offensive spillere kommer ikke til sin rett mot etablert.

                              Ingen tvil om at kampen idag er dårlig, men vi må også klare å se på hvorfor det ble slik. Med vårt beste mannskap hadde vi tatt dette[/QUOTE]

                              Det var dette innlegget som ga inntrykk av at du mente det var startet med feil spillere, eller at de ikke var tilgjengelig.

                              Mulig Viking har et par spillere mer å råde over, men det burde ikke gjøre store forskjellen.
                              Når Runar velger få bytter i ett tett kampprogram, Så er det kanskje litt egenforskyldt også om de er slitene?
                              Det kan det bli mer slitasje på enkelte spillere, men det burde ikke gi ett kollektiv som skulle være mye mer utslitt enn viking likevel, er nå min påstand ?

                              Tror ikke de har byttet ut 7 spillere fra forrige kamp, uten at jeg gidder sjekke det ?

                              Og er stallen så tynne som dere sier, burde vel ikke spillere vært leid ut?

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Jeg kjenner ikke til Viking, men hvor har du det fra at de har 7 stk spillere mer enn LSK i stallen? I følge TV2 har LSK 27 stk spillere i stallen, mens Viking har 24 stk. Jeg veit jo at LSK ikke har 27 stk fullverdige spillere, men har viking virkelig 7 stk flere spillere enn LSK? I så fall er det grunn til bekymring i seg selv, da viking ikke har noe spesielt god økonomi de heller.
                                Jeg beklager. Her har jeg rett og slett bare gått utifra at vi hadde 18 spillere i troppen (Runar eller en annen person i klubben uttalte dette tidligere). Så talte jeg antall spillere oppført under "spillere" på viking-fk.no og antok at det var riktig antall spillere med proffkontrakt.

                                Jeg legger merke til at det er flere enn meg som har sett at enkelte spillere virket veldig slitne mot Viking. Om dette skyldes for dårlig treningsgrunnlag, for stor belastning, eller ren skjær giddaslaushet aner jeg ikke, men jeg tror og håper at Runar, Siggi og Bjarmann har bedre kontroll på dette enn oss her inne.

                                Bare for å klargjøre til slutt. Jeg er overhodet ikke fornøyd med utviklingen til laget jeg heller, men med tanke på hvor fort dette forumet vender laget, trenere og/eller enkeltspillere ryggen, ønsket jeg å forsøke og bringe litt balanse inn i diskusjonen. Håper ingen oppfattet det som noe annet enn et forsøk på å gi diskusjonen to sider.
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  Det er vel bra vi har noe å diskutere, og jeg tror jeg har hørt uttalelse om 18 spillere jeg også.
                                  I tillegg kunne det se ut som noen ikke helt orket å gjøre jobben sin.

                                  Men det er egentlig ikke noe grunn til at viking skulle orke mer.
                                  Men om de faktisk var slitene, så er jo opplegget for dårlig. Da burde jo tilnærming til kampen vært annerledes, flere bytter i de forrige kamper osv. Burde vært gjort?

                                  Men ta f.eks moa, han har ikke spilt mye, kom inn mot RBK. Bassel har vel og blitt byttet ut. Lundemo har vel mest grunn til å være sliten, ut fra treningdgrunnlag, men ikke så mange av de andre, eller skal opplegget ha vært så dårlig at hele laget er slitene før mai er omme?

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Petter Northug har sikkert flere par ski enn svenskene han slår i hvert mesterskap, men det er jo ikke derfor han vinner. Økonomi og spillerstall er en ting, dårlig prestasjoner noe annet. Laget så slitent ut, helt enig, men gjør noe med det. Tren mer eller bedre, spis sunnere, bytt oftere og ruller på laget. Ta grep!

                                    Jeg liker Runar som spiller, digget han. Jeg liker Runar som type, fremstår bedre og bedre i media. Jeg tror han kan bli en god trener, men jeg er usikker på om han "rekker det før det er for sent". Derfor ønsker jeg endringer, fordi LSK skal være en klubb i toppen av norsk fotball. En klubb med respekt og topp 3 plassering på adelskalenderen kan ikke nøye seg med midt på tabellen.

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      Vi får håpe gutta bruker sommerpausen til å øve samhandling presisjon og kondisjon. Virker å være der skoen trykker.
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • kimer'n
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Sep 2005
                                        • 16

                                        Kun to positive ting jeg sitter igjen med etter denne kampen
                                        1. Rindarøy, god en mot en og en jævel til og bli med fremover men fikk sjelden ballen når han kom på løp.

                                        2. Jacob f.Lund står en ok kamp og slipper å ha mareritt om sin opptreden, varmet godt i hjerterota når det ble synget navnet hans.
                                        men det er bare meg

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎