Sogndal-LSK , Søndag 29.5 kl 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2909

    Opprinnelig skrevet av Børge
    En del av dem på andre lag også. Spillerne er undervurdert i LSK og det har gått sport i snakke ned stallen og klage på tynn stall. Treneren er mest opptatt av det siste og snakker veldig lite om sin egen rolle.
    Det er noe jeg ikke får helt taket på, her. Du, og enkelte andre, klager stadig over at vi ikke har noe spillesystem som kan utnytte det dere mener er en topp 4/5/6-tropp. Samtidig er de fleste av dere snare til hver kamp å påpeke hvordan personlige feil (her er jeg enig) koster oss poeng. Som i den kampen denne tråden er dedikert til.

    Jeg får det ikke helt til å stemme, at troppen både er god nok for topp 6, samtidig som spillerne får skylda for alle poengtapene. Var det et manglende spillesystems feil at Skogseid felte sogndalspilleren fullstendig unødvendig før 1-2? Eller at en sliten Lundemo klønet vekk ballen på 2-2? Eller at en like sliten Ofkir gjorde tre juniorfeil på to minutter, som mot f.eks RBK sannsynligvis ville kostet oss ett eller to i ræva? Og at det i så å si hver eneste kamp er juniorfeil og fullstendig unødvendige balltap på midtbanen som koster oss baklengsmål?

    Jeg forstår det ikke.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
      Jeg forstår det ikke.
      Er vel et nokså gjennomgående prinsipp både i idrett og arbeidsliv generelt at manglende organisering og dårlig definerte arbeidsoppgaver medfører feil, unødige belastninger og merarbeid.

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4377

        En velfungerende spillestil ville nok redusert antall personlige feil vil jeg tro. Når f.eks Lundemo har ballen sentralt inne på egen halvdel og blir pressa så er han nesten alltid nødt til å improvisere, noe han forsåvidt er flink til. Mens andre spillere ikke alltid velger de riktige løsningene og man får brudd i mot. Midtbanespillerne til f.eks Godset, som har den klart mest innøvde spillestilen i Norge, kan nesten bare slå i blinde diagonalt ut på krittet, der både kanten og backen alltid er. Jeg har ikke noe statistikk på det, men jeg er temmelig sikker på at Godset er en av klubbene med færrest personlige feil og jeg tror ikke det er tilfeldig.
        ..................

        Kommentar

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎