Kamptråd: Sarpsborg 08 - Lillestrøm SK, søndag kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3177

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Kristinsson må gå, det er opplagt.
    Mye som tyder på at det er alt annet enn opplagt hos de som bestemmer, desverre

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Synes dette var vesentlig bedre enn de siste kampene, selv om det rakner på slutten. Spesielt de første 20 minuttene av 2.omgang var bra, men vi skaper allikevel litt for lite klare sjanser. Kolstad skaper masse rom ute til høyre for Skogseid som kommer i mange gode posisjoner som ikke blir godt nok utnyttet. En fin kombinasjon som fungerte bra i fjor også.

      Så gjør Runar en kjempetabbe når han tar ut Bonke, som var nøkkelen for at vi klarte å stå opp på Sarpsborg i 2.omgangen. At Ofkir skulle inn, og man skulle satse mer offensivt var riktig, men det var feil mann som gikk ut, og da ble kontringsrommet for stort for Sarpsborg som kunne avgjøre kampen. Sjansene og målet som oppstår etter dette får spillerne ta på sin kappe, da de ga opp etter 0-2. Pinlig!

      Alt i alt en helt ok kamp mot et veldig godt hjemmelag. Spesielt i perioden hvor vi tør å stå høyt med laget og spille ball, slik vi burde gjort mot Stabæk. Der burde det holdt til seier. Vi kunne dog med litt marginer fått med oss noe her, selv om Sarpsborg totalt sett er mer overlegne i sjansestatistikken her enn vi var i det omvendte oppgjøret som vi vant 4-0.

      Det forandrer dog ingenting ift at Runar sin tid i klubben bør være over før skaden blir for stor. Alt blir for tilfeldig. Typen er defensiv i både munn og handling og spillerne virker å ha null tro på det han holder på med. Ja, jeg vet flere uttaler noe annet utad, men alt annet enn å gjøre dette ville jo vært dumskap. Det de viser på banen tyder i alle fall på at man ikke har tro på verken det treneren holder på med, eller seg selv. Det siste er ikke så veldig merkelig, da de har en trener som i mediene gjentar gang på gang at de ikke holder mål.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Hva klager dere på dere mener jo vi har godt av et år nede. Nå er vi på full fart ned så slutt og klag. Til uka åpner vinduet og da forventer jeg nye spillere inn og da holder det ikke med en fra 2010 og en fra kisa

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3338

          Sarpsborg 08

          Inn:
          Jakob Glesnes - Åsane - ukjent
          Arild Østbø - Viking - gratis
          Anders Kristiansen - Bryne - gratis
          Jonas Lindberg - Ljungskile - gratis
          Jon-Helge Tveita - Bryne - gratis
          Henri Toivomäki - FC Lahti - gratis
          Kristinn Jónsson - Breiðablik - ukjent
          Tor Øyvind Hovda - Kalmar – ukjent
          Anders Østli - FC Vestskjælland – gratis
          Alexy Bosetti – OGC Nice - lån

          Ut:
          Peter Kovacs - Sandefjord - kontrakt utløpt
          Claes Kronberg - Viking - kontrakt utløpt
          Habib Bellaid - kontrakt utløpt
          Amin Askar - Brann - lån avsluttet
          Andreas Nordvik - Esbjerg - ukjent
          Lasse Heinze - legger opp
          Duwayne Kerr - kontrakt utløpt
          Barry Maguire - kontrakt utløpt
          Martin Wiig - kontrakt utløpt
          Martin Thømt Jensen - Fredrikstad - ukjent
          Badr Rahhaoui - kontrakt utløpt
          Simen Brenne - kontrakt utløpt
          Martin Hoel Andersen - Kvik Halden - kontrakt utløpt
          Bojan Zajic - Sandnes Ulf - kontrakt utløpt
          Kamer Qaka – Kristiansund - lån

          Dette er kalde fakta før sesongen. 08 har byttet ut nærmest hele laget, men overkjører oss og vinner fortjent. I tillegg er de åtte poeng foran oss på tabellen. Det er rett og slett latterlig svakt av Runar.

          Kommentar

          • AG-3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 1081

            Skal vi bli Brann og kreve å prate med spillere og trenere etter hver kamp fremover? En gang som en markering er greit,men å gjøre dette i ett sett er bare litt pinlig..synes nå jeg. Gutta jobba det de kunne frem til det rakna på 2-0 i dag.
            Er ikke bare laget som begynner å miste det litt om dagen.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2541

              Opprinnelig skrevet av AG-3
              Skal vi bli Brann og kreve å prate med spillere og trenere etter hver kamp fremover?
              Hint: tap i treningskamp mot Stabæk. Tap hjemme i serien mot Tromsø og Stabæk. Tap borte mot S08. Målforskjell på smått utrolige 3-14. Du skal ikke se bort i fra at noen er litt lei av å bli pissa på.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                I med og motgang

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  I med og motgang
                  Og på lag med bindestreken.

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    Jeg er helt uenig at dette er noe særlig bedre enn de forrige kampene. En ordentlig målsjanse på 90 minutter ,en innleid keeper som gjør at vi ikke taper med 6. Vi har ballen litt i de første 20 etter pause men skaper ingenting.Dette var platt og fantasiløst. I mine øyne er dette ikke bedre enn Tromsøkampen ,den eneste forskjellen var at i går hadde vi keeper.

                    Kommentar

                    • joacim
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2009
                      • 559

                      Opprinnelig skrevet av AG-3
                      Skal vi bli Brann og kreve å prate med spillere og trenere etter hver kamp fremover? En gang som en markering er greit,men å gjøre dette i ett sett er bare litt pinlig..synes nå jeg. Gutta jobba det de kunne frem til det rakna på 2-0 i dag.
                      Er ikke bare laget som begynner å miste det litt om dagen.
                      rar uttalelse.

                      om vi skal bli brann, da må vi pipe å bue på egne spillere, og venne dem rygger - det skjer ikke - så lenge jeg har noe å si, så blir det ikke piping og buing hverken på åråsen eller noen andre stadioner. vi støtter laget uansett - vet ikke om du har sett de siste 4 kampene, men når Runar står på Åråsen etter stabekktapet og snakker tull, så kan man forlange flere svar etter enda et ydmykende tap - når det er sagt, så kom aldri Runar i går - han gikk rett inn i Garderoben - det var spillerne , ref Skogseid og Knudtzon som måtte ta støyten. om du syns det er som Brann, da er det opp til deg - syns du det er pinlig, så er det din oppfattelse - jeg føler at vi som følger klubben i tykt og tynt må få noen svar - det er ingen kollektiv, ingen plan, hvertfall ingen plan b. jeg står ikke å ser på at klubben rakner uten å få svar. jeg føler ikke at dette er pinlig - jeg føler det er en selvfølge.

                      sees på Åråsen på Søndag.
                      Styremedlem 2016

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Hva sa spillerne

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          I med og motgang
                          I mot- og motgang.
                          Livet som LSK-supporter.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • 10theri
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2010
                            • 438

                            For en som ikke er eldre enn at 2001 sesongen ikke sitter spesielt godt i minne, føles det ut som det har vært ekstremt mye av sistnevnte..
                            Heia Lillestrøm......

                            Kommentar

                            • AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

                              Opprinnelig skrevet av joacim
                              rar uttalelse.

                              om vi skal bli brann, da må vi pipe å bue på egne spillere, og venne dem rygger - det skjer ikke - så lenge jeg har noe å si, så blir det ikke piping og buing hverken på åråsen eller noen andre stadioner. vi støtter laget uansett - vet ikke om du har sett de siste 4 kampene, men når Runar står på Åråsen etter stabekktapet og snakker tull, så kan man forlange flere svar etter enda et ydmykende tap - når det er sagt, så kom aldri Runar i går - han gikk rett inn i Garderoben - det var spillerne , ref Skogseid og Knudtzon som måtte ta støyten. om du syns det er som Brann, da er det opp til deg - syns du det er pinlig, så er det din oppfattelse - jeg føler at vi som følger klubben i tykt og tynt må få noen svar - det er ingen kollektiv, ingen plan, hvertfall ingen plan b. jeg står ikke å ser på at klubben rakner uten å få svar. jeg føler ikke at dette er pinlig - jeg føler det er en selvfølge.

                              sees på Åråsen på Søndag.
                              Ikke uening med deg - langt i fra. Men er det rett timing, sted og setting å la skuffede og psykisk knekte spillere måtte face en halv buss med supportere, der ikke alle er i nærheten av edru, rett etter kampen? Foran alle, foran presse og tv? Er det like smart å ta det i forbindelse med en trening f.eks - uten hele norge tilstede? Dette er neppe noe som senker skuldernivå til en del unge spillere ihvertfall. Neppe Erlings heller neste gang han er alene med keeper. I såfall bør det skrives en bok. Den kommer til å revolusjonere motivasjonsarbeid verden rundt.
                              Runar var forøvrig opptatt med tv og x-antall journalister når spillerne var hos oss.
                              Tipper han hadde sagt noe som at gamplan var å ligge lavt i 1.omg og ta vare på kontringene. (Vi fikk en kontring som burde satt 1-1 til pause.) I 2.omg skulle de stå høyere og diktere spill mer(- det gjorde de men det er jo ingen trusler foran mål for vi har ikke spisser..)

                              Og ja jeg har vært på Tromsø, Stabæk og stort sett alt fra da Tommy herja. Det er krise nå, det gjør vondt.
                              Men vi skal ri det av. Og bruke hue ørlitt.

                              Klart vi ses på Søndag.

                              Kommentar

                              • joacim
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2009
                                • 559

                                Opprinnelig skrevet av AG-3
                                Ikke uening med deg - langt i fra. Men er det rett timing, sted og setting å la skuffede og psykisk knekte spillere måtte face en halv buss med supportere, der ikke alle er i nærheten av edru, rett etter kampen? Foran alle, foran presse og tv? Er det like smart å ta det i forbindelse med en trening f.eks - uten hele norge tilstede? Dette er neppe noe som senker skuldernivå til en del unge spillere ihvertfall. Neppe Erlings heller neste gang han er alene med keeper. I såfall bør det skrives en bok. Den kommer til å revolusjonere motivasjonsarbeid verden rundt.
                                Runar var forøvrig opptatt med tv og x-antall journalister når spillerne var hos oss.
                                Tipper han hadde sagt noe som at gamplan var å ligge lavt i 1.omg og ta vare på kontringene. (Vi fikk en kontring som burde satt 1-1 til pause.) I 2.omg skulle de stå høyere og diktere spill mer(- det gjorde de men det er jo ingen trusler foran mål for vi har ikke spisser..)

                                Og ja jeg har vært på Tromsø, Stabæk og stort sett alt fra da Tommy herja. Det er krise nå, det gjør vondt.
                                Men vi skal ri det av. Og bruke hue ørlitt.

                                Klart vi ses på Søndag.
                                hei - ser greia med at Timingen var dårlig. personene som snakket med spillerne var edru - det kom noen rop, men de lot faktisk Thor-Arne få snakke alene. problemet er at Runar er ikke tvunget til å ta de interviewene med en gang - han kunne i det minste ha kommet bort å takket oss.

                                vi er uten seier siden 11/5 (Brann hjemme). spillerne mangler selvtillit - de løper rundt på banen uten en plan (ser det ut som) - de må kunne tåle litt kjeft - Erling la seg langflat - han sa at de har litt interne problemer med litt individualister i laget for øyeblikket, men at det jobbes knallhardt med dette hver dag.

                                Om Erling skårer mot Godset på Søndag, så er det KFL sin skyld om han bommer på en lik sjansje så er det Runar sin skyld

                                Timingen kunne ha vært bedre, men det var en spontanreaksjon når spillerne kom bort til oss - de tok det som menn, og det liker jeg!
                                Last edited by joacim; 18.07.2016, 13:03.
                                Styremedlem 2016

                                Kommentar

                                • maurakanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2005
                                  • 637

                                  Kanskje han scorer på Fredag da målet er åpent, kampen spilles Søndag.
                                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                  Kommentar

                                  • joacim
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2009
                                    • 559

                                    Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                    Kanskje han scorer på Fredag da målet er åpent, kampen spilles Søndag.
                                    Lillestrøm spiller Fredag, uten motstander - kanskje vi har en sjanse
                                    Styremedlem 2016

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av joacim
                                      vi er uten seier siden 11/5 (Brann hjemme). spillerne mangler selvtillit - de løper rundt på banen uten en plan (ser det ut som) - de må kunne tåle litt kjeft - Erling la seg langflat - han sa at de har litt interne problemer med litt individualister i laget for øyeblikket, men at det jobbes knallhardt med dette hver dag.
                                      Skjønner ikke Erlings argumentasjon - den samme som Runar kommer med. Problemer med individualister? Dette laget har vært avhengig av individualister så lenge Runar har vært her, da et spillesystem har vært fullstendig fraværende. Når de samme individualistene ikke lenger lykkes så blir de plutselig problemet?

                                      Dersom det er holdningsproblemer blant enkelte spillere de sikter til er det trenerens ansvar å sørge for at spilleren det gjelder strammer seg opp ASAP eller å sende vedkommende på dør. Dersom det er noen spillere som fullstendig ødelegger for laget er det bare å sende dem ut - vi har knapt nok enkeltspillere som er så gode at de er uerstattelige med andre spillere i troppen.

                                      Man er nødt til å ha en trener som har baller til å ta grep når slike ting oppstår. Dersom det stemmer at Friday har vært elendig på trening de siste to månedene er det skandaløst at man ikke velger å vrake han fra troppen til han innser alvoret. Ingen spillere er større en laget i LSK - og den eneste årsaken til at dette blir et problem er at treneren tillater det.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1468

                                        (Ang Friday, så aner det meg at "reklameverdien" jfr kommende salg har gått foran småskader og fokusproblem .. som har gitt spilletid - og håp om ett og annet mål - til tross..)

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 802

                                          Nå har de hatt nok av treninger uten Friday i det siste så jeg kjøper ikke helt det argumentet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎