Viking FK - Lillestrøm, søndag kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3323

    Kamptråd Viking FK - Lillestrøm, søndag kl. 18:00

    Runde 22. Kort tråd. Viking kun en seier siste syv kamper. Sliter stort med økonomien om dagen, og solgte bl.a. Sverrisson i dag til danske AGF.

    LSK, vil se dette laget;

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

    Jradi - Bonke - Lundemo - Moa

    Knudtzon - G. Martin


    Ønsker Erling fra start her grunnet bakrom. Type kamp som bør passe Erling bedre enn hjemme.

    Kun tre poeng er godt nok etter siste ukes kaotiske tilstander.

    Streams: http://www.batmanstream.com/ - http://firstrowge.eu/
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9370

    #2
    Der vi er like dårlig som en bøtte med møkk, er Viking dårlig som to.

    Klar B.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      #3
      Vil ha Malec inn for Knudtzon. Sistnevnte må benkes nå. Ikke fått til en dritt på snart 15 serierunder, samme hvor mye bakrom det har vært på bortebane. Malec ser ut til å utfylle G.Martin ganske greit. Og på utligninga mot Haugesund så man hvor viktig han er å faktisk bare ha på banen. På corneren vi scora på så dro han på seg all oppmerksomhet i feltet som gjorde at Martin fikk gå opp helt aleine.
      ..................

      Kommentar

      • Speeder
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 951

        #4
        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Vil ha Malec inn for Knudtzon. Sistnevnte må benkes nå. Ikke fått til en dritt på snart 15 serierunder, samme hvor mye bakrom det har vært på bortebane. Malec ser ut til å utfylle G.Martin ganske greit. Og på utligninga mot Haugesund så man hvor viktig han er å faktisk bare ha på banen. På corneren vi scora på så dro han på seg all oppmerksomhet i feltet som gjorde at Martin fikk gå opp helt aleine.
        Jeg tror også Erling kan komme mer til sin rett siste halvdel av annen omgang med friske bein. Hvis Viking må frem og jage mål må det være gull med farta hans på topp.
        Tore Galgerud

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1462

          #5
          Ifeanyi Matthew kan bli klar til søndagens kamp. Går nok ikke inn i fra start.. på benk?

          Kommentar

          • Oldtimer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2011
            • 316

            #6
            Opprinnelig skrevet av Tvilling
            Ifeanyi Matthew kan bli klar til søndagens kamp. Går nok ikke inn i fra start.. på benk?
            Hvorfor ikke fra start? Her må det drastiske midler til

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3323

              #7
              Ser han gjerne fra start fremfor en Lundemo som har levert greit under pari i hele år. (Hvis rapportene om at han har imponert på trening). Men det det skjer neppe.

              Jeg tror fortsatt på Erling og Gary på topp, jeg tror rett og slett ikke Runar benker visekapteinen.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2526

                #8
                Her må det klemmes til fra start med noe helvetes mye energi. Stresse livskiten ut av Viking. Kjøre på med trøkk i spellet. Alt som ligner på finspill må legges på hylla - stilkaraterer får man ikke poeng for.

                Jeg vil se 11 mann med en fandenivoldsk innstilling og sult i blikket. Hvem som starter gir jeg blank f**n i, bare de som starter gir alt dem har. Runar må legge bort silkehanskene, kan gjerne kjøre på med "jobba hårdare " fra sidelinja og plukke av de som ikke følger planen ASAP. Den som dasser rundt og ikke følger planen, skal få smake benk om det så er etter 20 minutter.

                Nå er det f**n meg på tide at alle røsker seg selv i kravene og yter 100 %. Har du ikke dagen, så er det gratis å løpe til gråten tar deg!
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1462

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                  Hvorfor ikke fra start? Her må det drastiske midler til
                  I flg Rb+ har han ikke spillt på stor bane(kamp?) med laget (pga manglende lisens). Derfor aner det meg at han ikke går inn fra start.. men heller blir en som kommer inn på midtbane om det skulle være noen som ikke leverer varene.

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4376

                    #10
                    RB tipper dette laguttaket;

                    Origi

                    Skogseid - Amundsen - Kippe - SKM

                    Knudtzon - Lundemo - M.Martin - Jradi

                    Malec - G.Martin
                    ..................

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3323

                      #11
                      Erling ned på kant igjen altså. Offensivt.

                      Bonke skadet?

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        RB tipper dette laguttaket;

                        Origi

                        Skogseid - Amundsen - Kippe - SKM

                        Knudtzon - Lundemo - M.Martin - Jradi

                        Malec - G.Martin
                        Er Bonke skadet eller suspendert igjen?

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #13
                          Jeg tror han bare er benka. Sves sa at Jradi trolig er tilbake, og ellers ingenting spesielt å melde om.

                          Og det må legges til at dette er det RB tipper, og ikke noe fasitsvar på hvordan det blir. Selv om de ofte har rett.
                          ..................

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #14
                            I så fall bare enda et tegn på hvor elendig dette laget ledes. Jeg tar det for gitt at Runar har sett både Bonke og Martin spille på stor bane, og sliter derfor med å forstå hvordan han skulle disponere laget på denne måten.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Gjedda
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Apr 2015
                              • 147

                              #15
                              Er jo ikke bare RB som har sett at midtbaneduoen sentralt med Bonke og Lundemo er en alt for lite skapende kraft offensivt. Flere her på forumet har påpekt dette. Lundemo har jo bare sporadisk funka i playmakerrollen de to siste sesongene, og Bonke er først og fremst en ryddegutt og bidrar for lite til at det blir noe ute av det offensivt. Så skal man gå for 3 poeng er kombinasjonen Bonke og Lundemo for defensiv og bedre å bruke når man skal trygge en ledelse eller når man i utgangspunktet spiller for ikke å slippe inn mål.

                              Det er jo liten tvil om at Malo har vært den i troppen som har skapt mest i playmakerrollen på midtbanen. Og når man har et økende behov for poeng, bør valget være enkelt nok. Derimot bør ikke Erling være i denne startoppstillingen. Det er ikke de andre spillerne som har gjort at Erling har hatt en dårlig sesong. Det har han fint greid på egenhånd. Moa bør spille kant. Ellers enig i RB's valg.

                              Kommentar

                              • Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

                                #16
                                Nå mistet jeg trua. Lundemo og Martin på midten har fungert dårlig før. Bonke har vært ytterst viktig for den defensive delen.
                                2 nye spisser, hvor den ene knapt har vært borti nivået. Erling har ikke vært bra på ving.

                                Jaja, da får vi håpe Erling er beordret til å holde bredde så det blir innlegg i det minste, og at eventuelle andre baller lander i beina på Gary, og han scorer igjen og motbeviser min bekymring.

                                Kommentar

                                • Fjeller'n
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 905

                                  #17
                                  Kanskje greit å vente med de største forhåndsbekymringene til vi vet hva RK, og ikke RB, velger å starte med.....?
                                  "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                  Kommentar

                                  • Trooond
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2015
                                    • 1039

                                    #18
                                    Vi må ta bekymringene nå, hvis ikke kan de bli borte

                                    Joda, kommenterte bare Rb sin komposisjon, håper Runar gjør det bedre.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Gjedda
                                      Er jo ikke bare RB som har sett at midtbaneduoen sentralt med Bonke og Lundemo er en alt for lite skapende kraft offensivt. Flere her på forumet har påpekt dette. Lundemo har jo bare sporadisk funka i playmakerrollen de to siste sesongene, og Bonke er først og fremst en ryddegutt og bidrar for lite til at det blir noe ute av det offensivt. Så skal man gå for 3 poeng er kombinasjonen Bonke og Lundemo for defensiv og bedre å bruke når man skal trygge en ledelse eller når man i utgangspunktet spiller for ikke å slippe inn mål.
                                      Hvis man ser det på den måten.
                                      I mine øyne er Bonke en av de bedre spillerne i hele Tippeligaen, og kanskje den beste vi har hatt i moderne tid på å dekke kontringer i mot mer eller mindre alene. Det betyr at man kan gi langt mer offensiv frihet til de fire fremste spillerne, kontra om man spiller med duoen Martin - Lundemo, som fungerer dårlig sammen både offensivt og defensivt.
                                      Den duoen har faktisk ikke gitt oss tre poeng i en kamp denne sesongen i det hele tatt, og vi scorer færre mål med de to sentralt (1.3 mål pr.kamp) enn med både kombinasjonen Lundemo - Bonke (1.45 mål pr.kamp) og Bonke - Martin (1.7 mål pr.kamp).

                                      Poengmessig kommer vi best ut av kombinasjonen Lundemo - Bonke (1.2 poeng pr.kamp), og det i tøffe kamper mot vif, rbk, godset, Odd og Brann, der i alle fall et par av de er blant de beste vi har spilt denne sesongen.

                                      Uansett er det sånn at Bonke gjør både Lundemo og Martin til en bedre midtbanespiller enn når de to spiller sammen. At man tar en vurdering av Martin opp mot Lundemo er fair nok, men at man benker Bonke synes jeg er veldig merkelig i en kamp der nettopp kontringer i mot blir den største faren.

                                      Nå er vel dette uansett kun rb sitt forslag foreløpig, og derfor skal jeg ikke kritisere det for mye før man ser det faktiske laguttaket, men det vil være lite annet enn magefølelsen til RK eller noe spesielt som har skjedd på trening denne uka som kan velge å benke Bonke.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Bonke - Lundemo har vært de jeg også har ment har vært best sammen tidligere i sesongen, og sett en tendens til at laget har klappet sammen de gangene Bonke har blitt byttet ut.
                                        Men i siste kamp så spilte vi mye bedre uten Bonke. Det er verdt å merke seg at Martin har brettet opp ermene de siste kampene og har gitt mye mer av seg selv defensivt. Så jeg heller mot at det kan være best å starte med Lundemo - Martin, uten at jeg akkurat er skråsikker på at det er det beste valget. Time will show.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎