Tapene ligger på det mentale plan.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

    Tapene ligger på det mentale plan.

    Etter to tap på rad er Lillestrøm definitivt på vei ut av medaljekampen. Etter uavgjort mot VIF i serien satte jeg meg ned med kampprogrammet og regnet ut at LSK kunne ta gull med normal utelling mot antatt svakere motstandere. Ja da, jeg hører at det ikke er lett å spille mot lag som kjemper i nedrykksgjørma. LSK 2005 er heller ikke så godt fotballag at de ikke taper kamper.
    Men det er litt med Lillestrøm som med Liverpool. Noen ganger når du ser dem blir du imponert og tror laget skal kjempe helt der oppe.Men så i neste kamp kan laget falle helt sammen prestasjonsmessig.

    Hva kommer dette av at det skjer gang på gang?
    Jeg tror det ligger på det mentale. Hvis spillerne til LSK gir like mye i innsats som mot kampene mot VIF ser jeg sannsynligheten at Tromsø og Ålesund skal slå Lillestrøm som under 10%. Dette har noe med toppidrett og gjøre og derfor blir dette intressant å se nærmerer på.
    Bjørn Dæhli vant fordi han alltid tok ut det lille ekstra.Det samme med Bjørgen eller Armstrong etc, det handler faktisk om at hver enkelt spiller der ute må gi 100% hver gang for å bli best. Jeg kan ikke se nå et argument for at vi ikke skulle ha klart å kjempe om gullet i år. Ikke et tippeligalag er noe særlig bedre enn Lillestrøm når det gjelder individuell kompetanse. Men jeg tror det svikter mentalt og der må både spillerne ta kritikk og lagledelsen fordi de ikke klarer å gi spillerne den rette instillingen. Jeg tror Lillestrøm har en lang vei her å gå. Vinnerkulturen på Åråsen har ikke blitt bedre med årene men jeg håper ting kan forandre seg,og jeg har tro på at Røsler over tid kan bidra med noe.

    Nå syntes jeg også at supportere og folk som bryr seg den kommende uke har rett til å gi spillere og klubb litt press på at ting må peke oppover igjen. I Lillestrøm føler jeg det noen ganger er litt for mye snillisme i gangene og da må vi supportere skape litt trøkk utenefor klubben.

    Jeg vil også si en mening om laget fremover. Jeg syntes det kan være på tide etter tre seriekamper uten seier å forandre litt på laget. Kippe inn,rambekk ut på kanten,Riise får hvile seg litt,Strand opp som kant,Sundgot opp på topp igjen.Er dette så dumt dumt da??????
  • christoffer
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 326

    #2
    Jeg var også av de som trodde at vi kunne ta gullet, alle resultater etter vif-kampen gikk vår vei i forhold til gull mulighetene, men vi klarer faen meg ikke å levere!! Selv om vi er i cupfinalen, må vi forvente mer!

    Og nå må kfl slutte å synge cupen skal hjem.. Når vi taper i serien, rett og slett latterlig!!

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      Hva "sprekken" skyldes er sikkert sammensatt, men jeg tror savnet av en skikkelig ledertype på laget nå viser seg. Har diskutert dette med flere kompiser, og da har "Bjarmann-rollen" stadig dukket opp i samtalene.
      Vi har mange spillere med stort personlig potensiale, ikke så mange med evnen til å dra med seg hele laget.
      Synes også savnet av en spiss som er farlig helt på egenhånd nå er veldig synlig. Se på Årst, spiller på et møkkalag, og banker inn mål.
      Vi er avhengig av et kollektiv stort press, ala det vi hadde i VIF-kampene, for å få mål. På en dag hvor laget vårt fungerer dårlig, har vi ingen spiss som på egenhånd kan ordne biffen.

      Som flere har vært inne på i andre tråder så må det gjøres forandringer nå, men jeg vil ikke trekke Robbie lenger bakover på banen. Kjør heller Kiko inn i Arilds rolle, Arild fram og Powell ut. Bare der kan vi ha tatt et riktig grep. For det er ikke noen tvil om hvem som er mest målfarlig i vår nåværende tropp, enten laget har en god eller dårlig dag. Det er Arild S.

      Mvh
      Gammer`n - trøtt etter en lang hjemtur, men fornøyd med at AAFK-bilen foran oss kjørte rett i fotoboksen ved Stange !
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • PA
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 500

        #4
        jeg synes kanskje at vi skal spille med Powell og at Haddad på topp, og viss evt et annet bytte måte det være kiko inn for Sundgot.. men jeg må si jeg virklig har tro på at Sundgot grier seg der, han gjorde det bra i begge VIF kampene, ikke så bra i AAlesund, men tror han kan utrede noe på den plassen de siste kampene

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Det foregår nok mye rart i hodet på de som er involvert i kampene nå ja.
          Når det plutselig åpner seg store muligheter, så blir samtidig hver enkelt detalj så innmari viktig at det har lett for å bli slik at man er mer opptatt av å ikke gjøre feil, enn av å gjøre ting riktig.

          Plutselig blir det slik at man får følelsen av å MÅTTE allting, og da blir det en utfordring å gjøre ting enkelt.
          Jeg er ikke fotballtrener, men har brukbart med erfaring i å få folk til å prestere på meget høyt nivå, og jeg vet at det i sånne situasjoner er fort gjort å få for høye skuldre. Og da begynner man fort å gjøre andre ting i kamp enn under trening.

          Det er jæv... synd at det har blitt slik, spesielt mtp hvordan lagene over LSK har gjort det den siste tiden. Men, skitt au. det blir helt sikkert bedre neste år!
          Knurr...

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎