rasisme i kfl??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mari-kanari
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Nov 2003
    • 5

    rasisme i kfl??

    var inne på hjemmesiden til andreas thorud, og fant dette innlegget:



    hele innlegget kan leses på siden, men det som står om KF-L og rasisme står under:



    Hamarkameratene( Det svinger så mye bedre enn både Ham Kam og Kamma. ) byttet inn Felix Ademola ganske tidlig, en nigeriansk spiss. Han kan betegnes som en tikkende bombe når det gjelder dueller, ofte i søkelyset etter tett kroppskontakt. Slik var det også i dag, spesielt da han sparket ned Steffi like foran Kanari Fansen. Dommer Skjerven fikk ikke med seg opptrinnet, det gjorde ikke undertegnede heller. Misund bekreftet uansett at det var snakk om en veldig sen og stygg stempling.

    Det haglet med skjellsord, både mot dommeren og Ademola mens Steffi lå nede. Da hørte jeg noe jeg helst skulle vært foruten, fra våre egne supportere. Det er snakk om rasistiske bemerkninger fra en liten gruppe Kanaris, og jeg skal nevne noen av ordene de skrek. Kun for at folk skal vite hvor tåpelig og dumt slikt er, det er helt håpløst. Bemerkninger som jævla somalier, svarting og pakkis ble slengt mot både Ademola og fjerdedommeren.

    Det kan nevnes at det bare var snakk om en liten gruppe personer på Kanarifeltet, men de er dog våre fans. Alkohol var sikkert med i bildet, da denne gjengen virket temmelig borte vekk. Det er uansett ingen unnskyldning for å oppføre seg dårlig på fotballkamp. Og la meg si det igjen, slik oppførsel hører ikke hjemme noe sted. Fotballarenaen er ikke noe fristed for folk som vil slenge med leppa. Benken reagerte med forferdelse, alle kan være enige om at slike folk bør holde seg for gode for slikt. De er en verkebyll i en ellers flott supportergjeng!

    Muligens at det var et engangstilfelle, ikke vet jeg, men jeg har i alle fall aldri sett noe slikt i Kanari Fansen. Våre supportere er en forgrunnsfigur for alle andre i landet på flere områder, så man skal ikke skjære alle under en kam. Snarere tvert i mot. Slik oppførsel er noe Lillestrøm SK ikke vil identifisere seg med. Ikke det at jeg er talsmann for klubben, men det foregår jo en kampanje her i Tippeligaen som alle lag deltar i. De fleste har nok sett de røde kortene som vises før kampen, der skriften; " Gi rasisme rødt kort" står hvitt på rødt.

    Dette skjer i kjølvannet av Russel saken og det bevitner at problemet ikke forsvinner med en reaksjon mot de skyldige den gang. Rasismen må vekk fra alle områder i livet, og vi spillere er forgrunnsfigurer for at det skal forsvinne i fotballen. Håper de som føler seg truffet av dette utspillet tar seg en god tenkepause, og fordøyer hvordan de har oppført seg. Jeg regner dessuten med at Kanari Fansen reagerer om de har informasjon om hvilke personer det dreier seg om.
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

    #2
    Bra at Thorud setter fokus på dette.

    Når det er sagt vet en hvor lett det er å slenge ut kommentarer i ren affekt og frustrasjon. Har selv tatt meg selv i å rope "jævla homo" :oops: i rein og skjær frustrasjon før jeg rakk å koble inn hjernen, tiltross for at jeg overhode ikke har noe imot homofile....., Kanskje noen kjenner seg igjen(?) Jeg skamma meg iallefall. Det kan selvsagt være rasistiske undertoner inne i bilde her, men det er ikke sikkert. Uannsett vil slike kommentarer som Thorud beskriver bli oppfattet som rasistiske, og det er bare å oppfordre folk til å prøve å benytte kapasiteten de har fått mellom øra. De som ikke greier det kan dra dit pepper`n gror og melde seg inn i klanen.
    Gi rasisme rødt kort.
    Kampen mot rasisme og intoleranse i samfunnet må bekjempes!

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #3
      Hjemmesidene til Thorud er utrolig bra oppdatert, og fyren beviser at det går an å kombinere hjernekapasitet og fotball!

      Håper utviklinga fortsetter så vi snart har glede av ham som fast inventar på banen også.

      Gi rasisme rødt kort!
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Christer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 388

        #4
        jeg hadde akuratt tenkt til å legge ut en tråd om det samme. etter å ha sett på siden til Thorud men du var nok før meg Mari :?
        Jeg syntes dette er no som ikke hører hjemme på tribunen. og jeg håper de personene det gjelder rett og slett blir utestengt fra KFL. hvis de vet hvem det gjelder da selvfølgelig. dette kan man ikke tolorere

        Kommentar

        • Kristian
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 690

          #5
          Et kjipt ord:

          Uakseptabelt

          Nå må vi skjerpe oss ja! Hørte f.eks når klysa David Hansen gikk forbi KFL ståtribunen på pur f. så kalte folk han "homo" "soss" o.l.
          (men han er jo soss og da)


          Kommentar

          • Liakanari
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2004
            • 181

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kristian
            Et kjipt ord:

            Uakseptabelt

            Nå må vi skjerpe oss ja! Hørte f.eks når klysa David Hansen gikk forbi KFL ståtribunen på pur f. så kalte folk han "homo" "soss" o.l.
            (men han er jo soss og da)

            Det der er jo ingenting i forhold til "svarting" og lignende ord! Dessuten er han en vålenga... (men det skal presiseres at jeg ikke kunne kalt en mørkhudet vålenga-spiller for "svarting", "jævla neger" o.l. likevel)

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              #7
              Opprinnelig skrevet av Christer
              jeg hadde akuratt tenkt til å legge ut en tråd om det samme. etter å ha sett på siden til Thorud men du var nok før meg Mari :?
              Jeg syntes dette er no som ikke hører hjemme på tribunen. og jeg håper de personene det gjelder rett og slett blir utestengt fra KFL. hvis de vet hvem det gjelder da selvfølgelig. dette kan man ikke tolorere
              Jeg sitter i styret i KFL, var på kampen på mandag og var edru. Når denne saftige tacklinga til Felix kom, tenkte jeg med meg selv at nå kommer det sikkert til å komme noe gloser som vi ikke kan være kjent med. Jeg hørte ingen rasistste bemerkninger, så jeg kan dessverre ikke pinpointe noen for rasistiske bemerkninger, dessverre.

              Gi Rasisme rødt kort!

              Petter

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Venta faktisk akkurat på det samme. Men kom ikke fra der jeg stod, midt på tribunen).
                Var vel folka som stod inntil gjerdet, siden Thorud hørte dette. Men nå stod det jo folk bortover hele gjerdet da, så hvem som har sagt noe er vanskelig å finne ut!

                Kommentar

                • Joppe
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Dec 2003
                  • 173

                  #9
                  Veldig bra at det kommer opp debatt om dette temaet. Rasistiske ytringer innenfor supporterskarer finnes overalt...Debatten må vi ta, og vi må se på hvordan vi skal løse dette. Jeg har absolutt ingen fasitsvar, hadde jeg hatt det, hadde jeg vel sittet med kontoen full av kroner...
                  Det vi KAN gjøre noe med er rett og slett å gå i OSS SELV!! Gå i deg selv hvis du er en av de som ytrer slike meninger. Er det slik du vil fremstå overfor alle de andre? Blir du ikke flau? Greit nok, jeg ser den med frustrasjon, alkohol og høyt spenningsnivå, men ærlig talt; det er ingen unnskyldning!!!

                  Jeg har ikke innsikt i KFL's rutiner angående rasistiske ytringer, om vi har hatt noen tilfeller, om vi har en selvjustis på dette...Jeg vil oppfordre KFL til å ta dette seriøst og ta i bruk sanksjoner når slike ting blir oppdaget.
                  Hvis dette allerede er på plass er det ingenting som er bedre. For dette kommer til å skje igjen og igjen, og jeg vil ikke være bekjent av å slike personer med tilknytning til LSK. Ytringer som kommer fra store forsamlinger kan være vanskelig å avdekke og det kan være vanskelig å "sladre" på sidemann, men vis ansvar, si ifra at slikt skal vi ikke ha noe av. Vi får begynne i vårt eget reir, da har vi ihvertfall gjort vårt.

                  GI RASISME RØDT KORT!!!!

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Tony
                    Venta faktisk akkurat på det samme. Men kom ikke fra der jeg stod, midt på tribunen).
                    Var vel folka som stod inntil gjerdet, siden Thorud hørte dette. Men nå stod det jo folk bortover hele gjerdet da, så hvem som har sagt noe er vanskelig å finne ut!
                    Tony, jeg sto ved gjerdet, hørte ikke en pøkk....

                    Petter

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #11
                      OK. Regner med at du hadde sagt ifra hvis du hadde hørt noe da!

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        OK. Regner med at du hadde sagt ifra hvis du hadde hørt noe da!
                        Hadde selvfølgelig det, for slike idioter vil jeg ikke ha med videre.

                        -petter

                        Kommentar

                        • ketil
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Feb 2004
                          • 246

                          #13
                          Det var jo en debatt litt lenger ned her, om omtrent det samme. Hvis dette er på vei til å bli en vane, synes jeg det er utrolig trist og noe som absolutt ikke hører hjemme på Åråsen. Rasisme må det utvises absolutt null-toleranse for, holdningene til noen her inne i den forrige tråden, var mer grumsete enn akseptabelt spør du meg. Bra at en spiller skriver hva han mener om saken. Heller alene på kamp enn sammen med rasister.

                          Kommentar

                          • SolaDenSkinner
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Dec 2003
                            • 44

                            #14
                            Rasistiske tilrop fra tribunen igjen. Har styret i Kanari-fansen tenkt til å gjøre noe med dette?
                            Det er klart at det kan være vanskelig å peke ut den/de skyldige, men denne saken er så alvorlig at det holder ikke at to styremedlemmer sier her i et tidligere innlegg at de ikke hørte noe. Det er tydelig at det var folk som hørte det!, og derfor må det vel også være noen som vet hvem disse "BRØDHUER" er...

                            Det er andre gangen i år det har kommet rasistiske tilrop fra en eller flere personer i kfl. Hva er den offisielle holdningen til styret ang. dette?

                            Ut med SVINA!!!

                            Kommentar

                            • Kristian
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 690

                              #15
                              Rasister må komme seg rett ut av kfl fortest mulig!

                              Kommentar

                              • ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

                                #16
                                NEI!

                                NULLTOLERANSE ANG RASISME!

                                Kommentar

                                • bøffelkanari
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • May 2004
                                  • 45

                                  #17
                                  thorud med vett i huet?

                                  mannen siterer jo fra hele den vestlige verdens åndshistorie på sine hjemmesider! goethe, kierkegaard, hugo og jammen er ikke demokrit representert også. nei, det var moro!

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #18
                                    Det vil komme en pressemelding fra kfl i løpet av helga!

                                    Kommentar

                                    • ketil
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Feb 2004
                                      • 246

                                      #19
                                      Flott at det blir tatt affære med en gang!

                                      Kommentar

                                      • Ranakanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 487

                                        #20
                                        De personene som vet hvem som ropte og skrek rasistiske bemerkninger og ikke reagerer i noen form er like skyldige som gjerningspersonene som gjorde det. Vet man hvem det er og ikke ringer så er man ikke noe bedre enn disse rasistene.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎