50p: LSK - Molde

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    50p: LSK - Molde

    Som om det skulle vært sesongen i miniatyr viste LSK masse godsaker veldig lenge, men klappa sammen på oppløpssida. Ingen bør være fornøyde med dette resultatet, for LSK rundspilte Molde, til tross for at vi slett ikke spilte opp mot vårt beste.

    Claus Reitmaier 4 - 1-2-målet må han ta på sin kappe, selvom han ikke ble beskyttet av midtstopperne. Ellers et par fine redninger, bl.a. lobben fra 20 meter som han slo over. Men veldig mye slurv med utspill og klareringer.
    Christoffer Andersson 6 - Mye bedre enn i Fredrikstad og mye mer aktiv fremover på banen. Solid også bakover og viser seg frem fra sin beste side. Kan likevel kanskje henge med litt mer fremover i angrep mot så baktunge lag.
    Pål Steffen Andresen 4 - Tok sammen med Kippe totalt luven av Friend i 75 minutter. Men falt i kvalitet utover i andreomgang. Var feilplassert på 1-2-målet. For svak i duellen forut for 2-2 også.
    Frode Kippe 6 - Solid og god kamp av Frode. God jobb med Friend - med unntak av målene, men da var det ikke han som var nærmeste forsvarer.
    Pål Strand 5 - Mye snasent offensivt av Pål. Scorer i tillegg et flott mål. Mange bra dødballer, men to-tre dårlige cornere, også. Tilpasser seg backrollen kjempebra.
    Espen Søgård 6 - God kamp av Espen. Gjorde at en så god spiller som Berg Hestad var usynlig, jobbet utrettelig. Har hatt sin beste sesong som LSK-spiller og jeg er glad for å se hvor god han har blitt med ballen i beina, også.
    Robert Koren 8 - Koren er et fotballgeni. Det visste vi jo fra før av. Suveren scoring og kraften bak omtrent alt vi skapte. Sklir litt ut av kampen i korte perioder, men hva gjør vel det. Gjør alt for å beholde den mannen i klubben, han er Tippeligaens beste fotballspiller.
    Khaled Mouelhi 5 - Viser at han har en god fotballhjerne. Blir dog litt tung i sessen innimellom. Men fungerer bra sammen med Søgård. Ikke like dominerende som i førsteomgang mot Fredrikstad. Tydelig at han fortsatt tilpasser seg norsk fotball og LSKs spillemønster. Store ting er i vente.
    (Anders Rambekk) - La ikke merke til'n, så han var sikkert ålreit.
    Bjørn Helge Riise 3 - Pluss for mange gode initiativ, spesielt i første omgang. Men til dels elendig distribusjon. Ikke våken på en del gjennomspillsinitiativ utover i andre omgang.
    Arild Sundgot 4 - God som alltid i sin rolle som oppspillspunkt. Vinner mye på hodet og binder opp Moldes midtstoppere godt. Men virker uvanlig tung i kroppen nå og kom sjelden i farlige posisjoner. Sliten?
    Magnus Powell 2 - Nå virker det som om Powell har huet i IFK Göteborg. Korrekt byttet ut ved pause etter en særdeles tam omgang
    (Andreas Haddad) 7 - Alle vet vel hva jeg synes om dette tekniske geniet. Skapte to gigantsjanser, helt på egen hånd og ut av ingen ting. Bare tilfeldigheter unna å score to mål. Skulderen ut av ledd, men regner med å være klar til cupfinalen. Avhengig av fysisk tilstand bør han få spiller mer enn 45 minutter der. En potensiell matchvinner for oss.
    (Johan Peter Winsnes) - La ikke merke til JPW i noen grad. Sikkert helt greit.

    Kanarifansen - 6 - Begynte bra i begge omganger, duppet litt ned i intensitet spesielt etter 2-1. Herlig aggressiv stemning i de to minuttene etter at Haddad skadet seg. Vi kan bedre, men det var en ålreit dag på jobben i går.

    Uwe - 7 - Powell fra start kan vel diskuteres i ettertid, men det meste fløyt av seg selv mot et tamt og dårlig Molde i 80 minutter. Før reduseringene spørs det kanskje om vi ikke kunne flyttet Strand opp på kant i en 3-5-2 etterhvert som det ble klart hvor lite offensiv slagkraft Molde hadde. Neppe Uwes feil at laget blir baktungt og slipper Molde inn i kampen igjen, såpass profesjonelle skal gutta være og klare å unngå på egen hånd.[/b]
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Pål Steffen Andresen 4 - Tok sammen med Kippe totalt luven av Friend i 75 minutter. Men falt i kvalitet utover i andreomgang. Var feilplassert på 1-2-målet. For svak i duellen forut for 2-2 også.
    Pål Steffen var ikke feilplassert ved Friends redusering! Han skal akkurat til å stige høyere enn MFK'ern og vinne hueduellen lett, men trekker seg korrekt i det Opa brøler "keeeepa", "Claus" eller hva det er han sier.
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7056

      #3
      Høh, han står da granngivelig på sju-åtte meter?! Syntes det virket som om PSA ikke var obs på Friend overhodet, men jeg kan jo ta feil.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Høh, han står da granngivelig på sju-åtte meter?! Syntes det virket som om PSA ikke var obs på Friend overhodet, men jeg kan jo ta feil.
        Jeg mener du tar feil. Det stemmer at Pål Steffen står på sju, åtte meter, men hvor skulle han stått? Marcus Andreasson slår inn i feltet vårt fra ca. midtbanen, ballen faller som du skriver ned på sju, åtte meter. Pål Steffen skal akkurat til å gå opp i duellen med Friend, men Reitmaier skriker og Pål Steffen bøyer seg framover for å ikke stå i veien. Sjekk situasjonen én gang til på NRKs eller TV2s web-tv, tipper vi blir enige til slutt. Uansett fikk vi nå endelig en liten diskusjon rundt en børs, tipper Grusom er nokså misunnelig på deg!
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7056

          #5
          Savner børsen til Grusom så jeg kan sammenlikne med noen. Får titte på 1-2-situasjonen en gang til. 2-2 kan vi dog være enige om at PSA må ta litt skyld for, eller?
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

            #6
            Andregoalen til Molde var litt merkelig: Kippe er pussig nok ikke bak i forsvarsrekka, til tross for at vi bør trygge seireren og gjerne sikre RL-plassen. Stoffe og PSA blir da aleine med tre MFK'ere i det ballen blir lempa inn i boksen vår, Stoffe prøver å gå i duellen med Friend, men sklir og går i bakken, PSA rekker ikke å komme opp i situasjon, og Friend header nokså uforstyrra inn 2-2. Sånn oppfatter jeg andregoalen til Molde. Litt skyld kan kanskje PSA få, men han er hvert fall der, og ikke sklir han heller :wink:
            TS05 - Felt C

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7056

              #7
              Faen som du skulle krangle da!
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                #8
                Sånn mellom deg og meg, trigz: Pål Steffen er en Scooter (TS05)

                He he - moro med litt børsdiskusjon, da! Ja, Pål Steffen, ja. Eh... jo! Derfor har det seg slik at jeg ofte titter litt ekstra på kampen mellom Kippe og PSA, en kamp Kippe til stadighet vinner på børsene, gjerne med et poeng eller to. La meg derfor få illustrere et noe dårlig eksempel (ettersom børser er noe fanteri), som du også selv såklart er klar over: Med 5.7 er Kippe i følge Dagbladet landets tredje beste Tippeliga-spiller i år, mens Pål Steffen er helt nede på 98. plass med sine 4.8 snittpoeng.

                Spørsmål: Kjenner f. eks. du eller jeg noen LSK-supportere som syns Kippe har gjort en bedre sesong enn Pål Steffen? Sannsynligvis et par, men heldigvis (for poenget mitt ) kjenner vi flere hundre som syns andre veien rundt. Børssetterne er sjanseløse på å objektivt vurdere rundt 25 mann hver match, og derfor ramler det automatisk inn noen ufortjente ekstrapoeng til "navna", eller autoritetene som dem faktisk blir, i form av de kjente navna. Og med autoriteten kommer også troverdigheta, troverdigheta som f. eks. Runar Berg har skaffa seg gjennom flere år, og som gjør at han blir nominert til årets midtbanespiller i Tippeligaen, foran bl. a. vår eminente Robbie Koren, som må gjøre noe langt mer spektakulært enn å kjefte ned dommeren for å bli lagt merke til.

                S K A N D A L E S K A N D A L E S K A N D A L E S K A N D A L E S K A N D A L E S K A N D A L E S K A N D A L E S K A N D A L E

                (jeg tror verken børsene dine eller Grusom sine er farga av "navn" i Lillestrøm SK - dette var bare en generell greie som alle egentlig er bevisst på, men som dessverre aldri tar noen ende likevel.)

                Nå sklei kanskje detta ut litt, men da fikk vi om ikke annet bekrefta at børser engasjerer. Ikke glem Haddad Haddad Haddad på SVT2 om tjue min!
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • Do'h
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 1891

                  #9
                  Syns Bjørn Helge Riise fortjente mer enn en 3'er
                  LSK FOR GULL 2006

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7056

                    #10
                    Der må jeg få lov til å være uenig. Som de fleste unge spillere går det veldig opp og ned for lille-Riise, og på lørdag gikk det ikke helt bra.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    Working...