Occean nærmere Sportsklubben ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • artois
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • May 2004
    • 176

    Occean nærmere Sportsklubben ?

    Etter at det er blitt klart i dag at vålerengen har sikret seg den andre spissen i Odd, Suffo, kan det virke som vi er en konkurrent mindre i kampen om Olivier Occean.

    Og i og med dagens refererte sak fra VG, hvor man blir sitert på at man jakter klassespillere kan det kanskje tenkes at Occean faktisk er nærmere Sportsklubben.

    Eller blir dette kanskje bare en vill gjettning ?

    Ville ikke vært dumt med følgende spisser i klubben neste år;
    Sundgot, Mifsud, Myklebust, Haddad og Occean.

    Da kan v spille på offensivt register Sportsklubben må veldig veldig langt tilbake i tid for å finne....
    Mortus vivis praecipant
    ¤ Brigate Giallo ¤
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    #2
    Re: Occean nærmere Sportsklubben ?

    Opprinnelig skrevet av artois
    Etter at det er blitt klart i dag at vålerengen har sikret seg den andre spissen i Odd, Suffo, kan det virke som vi er en konkurrent mindre i kampen om Olivier Occean.

    Og i og med dagens refererte sak fra VG, hvor man blir sitert på at man jakter klassespillere kan det kanskje tenkes at Occean faktisk er nærmere Sportsklubben.

    Eller blir dette kanskje bare en vill gjettning ?

    Ville ikke vært dumt med følgende spisser i klubben neste år;
    Sundgot, Mifsud, Myklebust, Haddad og Occean.

    Da kan v spille på offensivt register Sportsklubben må veldig veldig langt tilbake i tid for å finne....
    Håper du har rett, Occean er mannen vi trenger. Det er vel ikke et pluss at de har sluppet Suffo, da de dermed vil miste begge spissene sine.
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Det hadde vært en kjempe drømm.... Hadde vi hatt sesongens beste spiss par

      Kommentar

      • theriksen
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2005
        • 123

        #4
        Vi har allerede et luksusproblem på topp, dessuten går vel ikke kontrakten til Occean ut etter sesongslutt og det blir fryktelig dyrt å hente ham til Åråsen. Tror det skal veldig mye til for at han tar turen til Romerike og ifører seg den gule Diadora-trøya.
        Tor H. Eriksen
        Sleeping is a form of art,
        hence am I an artist.

        Kommentar

        • Rawe
          Medlem
          Hoffnarr
          • Mar 2004
          • 60

          #5
          Han kan fort også havne i Enga desverre, de må bruke litt cash om de skal forsvare gullet. Flo som eneste rene spiss er ikke nok. Vi alle vet jo hvor god Flo er... :wink:
          eLSKer

          Kommentar

          • Latvijan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 360

            #6
            Opprinnelig skrevet av theriksen
            Vi har allerede et luksusproblem på topp, dessuten går vel ikke kontrakten til Occean ut etter sesongslutt og det blir fryktelig dyrt å hente ham til Åråsen. Tror det skal veldig mye til for at han tar turen til Romerike og ifører seg den gule Diadora-trøya.
            Med all respekt for de spissene vi har, vil jeg likevel si at du smører tjukkt på når du omtaler dagens situasjon som et luksusproblem...

            Men når du sier at Occean fort blir vel dyr, treffer du nok spikerhodet litt bedre. DESSVERRE!

            Kommentar

            • Ascot
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Oct 2005
              • 6

              #7
              Jeg håper ikke Occean kommer til Fugla..

              For det første blir det problemer ang "EØS-kvota" og for det andre så blir han saftig priset!

              En må på tribunen hver jævla kamp, Wehrman, Mouehli eller Occean, take your pick.. Noen blir grinete, og vil vekk!


              Jeg er ikke tilhenger av å kjøpe seg problemer, og det dyrt også..

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                #8
                klippet fra varden:

                Visste ingenting
                Patrick Suffos agent i Norge, svenske Glen Schiller, sier til Varden at han ble overrasket over nyheten om at Suffo er ferdig forhandlet med Vålerenga.
                - Jeg visste overhodet ikke om dette. For to uker siden ba jeg Odd om et svar på om vi skulle forhandle om forlengelse av kontrakten. Svaret jeg fikk var at det kunne de ikke svare på om ba meg kikke etter andre alternativer. Først snakket jeg med Lillestrøm, men de takket nei. Så hørte jeg at Vålerenga hadde snakket med spilleren selv og allerede signert kontrakt. Det benektet Suffo, sier Schiller, og blir avbrutt av en SMS fra nettopp Suffo.


                Godt å se at Fugla ikke ville ha denne spilleren iallefall. Da tapte vi ikke han til Enga, men vi har bedre alternativer selv!! :-)

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7055

                  #9
                  På den annen side, dersom Koren ikke blir solgt kommer også en av Wehrman/Moelhi til å sitte på benken i hver kamp.

                  Jeg tror vi kan klare oss med trioen Sundgot/Haddad/Miffe, eventuelt en hodesterk spiller til, på topp. Kunne Rob Friend være et alternativ? Han er jo sjuko på huet, men impliserer det samme EØS-problemet som Occean. På den annen side er han antakeligvis mye billigere enn Occean, spesielt hvis Molde skulle rykke ned.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    På den annen side, dersom Koren ikke blir solgt kommer også en av Wehrman/Moelhi til å sitte på benken i hver kamp.
                    Koren spiller da ikke på utenfor-EØS-kvoten. Det var vel bare de første kampene i fjoråret fram til Slovenia kom inn som nytt medlemsland i EU.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • pondus73
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 612

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      På den annen side, dersom Koren ikke blir solgt kommer også en av Wehrman/Moelhi til å sitte på benken i hver kamp.
                      Koren spiller da ikke på utenfor-EØS-kvoten. Det var vel bare de første kampene i fjoråret fram til Slovenia kom inn som nytt medlemsland i EU.
                      Jeg tipper at trigza mente at så lenge Koren spiller så vil enten kasey eller kiko bli satt på benken, men ikke pga eøskvota!
                      ------eLSKe-------

                      Kommentar

                      • bøllefrø
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2004
                        • 462

                        #12
                        Er litt usikker på godeste Occean. At han er en meget god spiss, er hevet over enhver tvil, men det er noen ting som taler mot han.

                        For det første, prisen. Å skulle betale 10 mill. for en spiller som attpåtil skaper et EU-kvote problem, tror jeg Fjøra vegrer seg for å gjøre. Så mye penger har vi ikke, og skal vi svi mye penger på en spiss, mener jeg har burde være fra EU-sonen.

                        I tillegg er det det åpenbare problemet med at Odd allerede har solgt én spiss. De vil nok selge seg dyrt på nr. 2, og det igjen driver prisen opp.

                        I tillegg synes jeg ikke det er på spissplass vi har det største problemet. Mykle kommer garantert til å få mere spilletid neste år, Suindgot må nok vente konkurranse, og jeg tipper at Haddad blir å se på Åråsen noen tid fremover. I tillegg har vi en frisk og opplagt Mifsud som kanskje tar sin siste seong og vil overbevise agenter fra Spania eller Italia. Jeg mener vi heller trenger forsterkning på venstre back, og jeg tar gjerne imot en god keeper - hvis Claus reiser hjem.

                        Hadde vi hatt ubegrenset med penger, hadde jeg gjerne sett Occean hos oss neste sesong. Men med den prislappen tror jeg han heller vil sørge for at vi ikke klarer å forsterke laget på flere av de plassene vi trenger.

                        Husk også at vi antakelig må ha noen millioner til å hente en forsterkning for Koren dersom han forsvinner!

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av pondus73
                          Jeg tipper at trigza mente at så lenge Koren spiller så vil enten kasey eller kiko bli satt på benken, men ikke pga eøskvota!
                          Just presis.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #14
                            Tror Odd kommer til å slite i nedrykk neste år hvis også Ocean forsvinner.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #15
                              Synes occean bør være uaktuell om ikke wehrman får fiksa et statsborgerskap.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5096

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Synes occean bør være uaktuell om ikke wehrman får fiksa et statsborgerskap.
                                Kan vi ikke bare glemme de greiene med Kasey og statsborgerskap også?
                                Vi har vel diskutert det 214 ganger her inne, og funnet ut at det tar LANG tid før det evt er i boks..? :wink:

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Med tanke på Friends hodespill, og kvaliteten på våre vinger om dagen, så burde det være bra match. Friend vil ikke spille i 1. div, dersom MFK taper mot Moss...

                                  En ny Inzane på gang?
                                  Kjøp billig, selg dyrt :-)
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Med tanke på Friends hodespill, og kvaliteten på våre vinger om dagen, (inkl Trond Olsen på vei inn) så burde det være bra match. Friend vil ikke spille i 1. div, dersom MFK taper mot Moss...

                                    En ny Inzane på gang?
                                    Kjøp billig, selg dyrt :-)
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      #19
                                      Når det gjelder prislappen på O.O så trur jeg Fjøra får "pruta" prisen ganske bra. O.O kan gå gratis om et år og ingen klubb i norge er villige til å betale 10 mill. ENeste som har råd til det er RævBK....

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Synes occean bør være uaktuell om ikke wehrman får fiksa et statsborgerskap.
                                        Kan vi ikke bare glemme de greiene med Kasey og statsborgerskap også?
                                        Vi har vel diskutert det 214 ganger her inne, og funnet ut at det tar LANG tid før det evt er i boks..? :wink:
                                        Hvorfor skal vi glemme det? har aldri vært diskutert alvorlig her. Kun noen tanker og linker til vg.



                                        For å kunne få norsk statsborgerskap må du:
                                        • være minst 18 år-----------------Den klarer kasey
                                        • ha god vandel--------------------Tror han klarer den også?
                                        • ikke ha vesentlig bidragsgjeld---Tipper han klarer den også
                                        • ha vært fast bosatt i Norge de siste sju årene

                                        Den siste klarer han vel ikke, han har vel bodd her i 5? år nå. Men leser man lenger ned ser man:

                                        Loven åpner for å gjøre unntak fra botidskravet for en
                                        person som tidligere har vært norsk borger, eller som
                                        er gift og bor sammen med norsk ektefelle, eller
                                        dersom det finnes særskilte grunner.

                                        Ettersom kasey har norsk kone og kun mangler to år så vil det vel ikke være en utrolig dårlig ide å søke? Er vel rimelig greit å søke da, om vi plutselig har 3 utenfor eøs?


                                        ser nå at følgend regel gjelder ved ekteskap:

                                        Hvis søkeren er gift og bor sammen med en norsk borger, må tiden han/hun har bodd i Norge og tiden de har vært gift, tilsammen være åtte år. Søkeren må minimum ha bodd i Norgede de siste to årene. Eksempel: Hvis søkeren har vært gift med en norsk borger i fire år og de har bodd sammen i Norge hele denne tiden, regnes den totale tiden som åtte år i forhold til denne regelen (søkeren bør merke seg den vanlige syv års regelen som i noen tilfeller kan være gunstigere).


                                        Dvs: Kasey kan få statsborgerskap om han har vært gift i 3 år. Jeg har ikke peiling på hvor lenge han har vært gift. Men han har vel bodd her i 5? år og vært gift i minimum 2? år. Altså får han enten statsborgerskap nå, eller neste sessong.

                                        informasjon om livet til kasey er henta fra denne et og et halvt år gamle feilaktige vg artikkelen.
                                        Australske Kasey Wehrman vil skifte statsborgerskap for å løse problemet med utenlandskvoten i Lillestrøm.


                                        om kasey hadde vært gift i et år når denne ble skrevet kan han ha statsborgerskapet klart til neste sessong. Det samme gjelder om han hadde vært gift i et halvt år og kom til norge et halvt år før seriestart
                                        Eller har du kanskje en god grunn til at det skal ta så LANG tid?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎