Olivier Occean, klar for LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Do'h
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 1891

    Olivier Occean, klar for LSK

    Lillestrøm Sportsklubb ønsker seg Odds Olivier Occean (24) til å lede klubben mot seriegull neste sesong.





    Men hvor mye det er budt vet man ikke.

    Et bud er lagt inn på den råsterke spissen fra Canada, men beløpet vil ingen av partene ut med.
    Det er 2-3 andre Norske klubber og FC København og Brøndby som også er interesserte.
    Rosenborg:


    Krys fingra for at detta går i brødboksen!

    For Occean skal til Lillestrøm, Hurra, Hurra! :twisted:
    LSK FOR GULL 2006
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Opprinnelig skrevet av Do'h
    Men hvor mye det er budt vet man ikke.
    Ca. 7 millioner ifølge dagens RB.

    Kommentar

    • Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

      #3
      Denne nyheten skal ligge under tråden "Nye spillere"!

      Slår det deg ikke at denne "nyheten"(dette kom ut tidlig på morgningen og kan ikke betraktes som en nyhet lenger) kanskje er et annet sted på formuet når du ser den ikke ligger fremme i noe tråder?

      Kommentar

      • Mr. Hopperstad
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Aug 2005
        • 28

        #4
        Noen tyske klubber var visst også interessert i Occean. Rosenborg lurer bak i kulissene. Sandstø og Odd ønsket ti millioner i sommer. Spørs om ikke Powell går i retur sammen med en pengesum. Han var ikke negativ til det. Ikke i sommer heller.
        *BRASSEBERGET*

        Kommentar

        • Do'h
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 1891

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
          Denne nyheten skal ligge under tråden "Nye spillere"!

          Slår det deg ikke at denne "nyheten"(dette kom ut tidlig på morgningen og kan ikke betraktes som en nyhet lenger) kanskje er et annet sted på formuet når du ser den ikke ligger fremme i noe tråder?
          Sorry, jeg glemte å sjekke den.
          Den nye spillere er dessuten alt for rotete med snart over 100 sider og alle nye spillere og ønskede spillere går om hverandre.
          LSK FOR GULL 2006

          Kommentar

          • Do'h
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 1891

            #6
            Opprinnelig skrevet av Larsi
            Opprinnelig skrevet av Do'h
            Men hvor mye det er budt vet man ikke.
            Ca. 7 millioner ifølge dagens RB.
            Det spekuleres i et beløp opp mot sju millioner. Men etter det Romerikes Blad har grunn til å tro, er det lavere enn det LSK var villig til å betale i sommer.
            LSK FOR GULL 2006

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #7
              Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Hva skal vi med Occean? Vi har pr dags dato 5 gode spisser (Mykle, Mifsud, Haddad, Sundgot og Powell). Om Powell forsvinner har vi fortsatt 4 gode spisser, noe jeg mener er nok. Å bruke så mye som 7-12 millioner kroner på enda en spiss ser jeg ikke poenget med. Det er ingen garanti for at han vil putte mer for oss enn han gjør i Odd. Han har vel 8 mål i år, 15 eller no sånt i fjord, det er intet mer enn vår egen Sundgot. Personlig driter jeg i om han scorer veldig mye penere mål, så lenge han ikke scorer fler. Jeg kan garantere at 90% av de som klager på Sundgots effektivitet ikke kjenner til Occeans. Det er ingen i Kanari-Fansen som prioriterer å se Odd-kamp framfor LSK og vet ikke hvor mye Occean brenner. Vi har Mifsud, Haddad og Myklebust som også er farlige spillere på hvert sitt vis.

              Nå har det seg også dette med EU-reglen, max 2 spillere utenfor EU. Jeg kan allerede telle 2, Wehrman og Mouelhi. Personlig er jeg lysten på å ha med begge disse 2 videre, da de begge har vist seg som veldig gode spillere i år. Mouelhi kan bli vår playmaker når Koren drar(ja, det gjør han, enten vi vil det eller ikke) og da har vi intet plass til Occean. Jeg synes ikke Occean er noe vi absolutt trenger, hvert fall ikke noe vi burde se oss nødt til å betale 10 millioner for.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Kølla Riisa
                Seniormedlem
                • Jun 2004
                • 1021

                #8
                Haddad er ingen stabil målscorer, det har heller ikke Myklebust vært.
                Sistnevnte mener jeg faktisk har et større potensial til og bli en toppskårer enn førstnevnte, han har rett og slett mye bedre avslutninger og avslutningsteknikk.

                Sundgot scorer jevnt og trutt og er en veldig viktig mann.
                Han har dog ikke de ekstrem egenskapene som Occean har, uten at det er negativt.

                Mifsud er en god angriper, men han brant MANGE sjanser og er heller ikke storscorer i mine øyne.

                Konklusjonen min blir: Vi har en stabil toppskårer og det er Arild Sundgot.
                Occean har alle mulige forutsetninger for og putte 15 mål++ for Fugla og hvis ikke det trengs vet ikke jeg.

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  Vi vet absolutt ikke hvilke tanker Uwe har - men du skal ikke se bort ifra at Sundgot raser ned på midtbanen når evnt Ocean kommer.

                  Ocean(rask, ok teknikk og sterk) med Mifsud ved sin side(DRIT rask)

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Occean er den ultimate 4-4-2-spissen og har sine største styrker rettvendt. I perioder har han slitt i Odd pga 4-3-3, der han stort sett jobbet med ryggen mot mål. Sundgot - Occean i 4-4-2 tror jeg vil bli et av Tippeligaens aller beste spisspar.

                    Kommentar

                    • gj
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3359

                      #11
                      Noen som la spesielt merke til ingressen i VG-saken...?

                      Lillestrøm Sportsklubb ønsker seg Odds Olivier Occean (24) til å lede klubben mot seriegull neste sesong.
                      Kan ikke skjønne dette annerledes enn at folk ser at LSK med en toppspiss er en reell gull-utfordrer.

                      Kommentar

                      • vaadahl
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Feb 2004
                        • 156

                        #12
                        Som jeg sa i en annen tråd,ikke vits i å diskutere Occean hvis Rbk og København vil ha ham,da går han til en av de.
                        Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

                        Kommentar

                        • Fugla
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 1718

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Det er ingen i Kanari-Fansen som prioriterer å se Odd-kamp framfor LSK og vet ikke hvor mye Occean brenner. Vi har Mifsud, Haddad og Myklebust som også er farlige spillere på hvert sitt vis.
                          Og det vet du...?
                          Homer Simpson.



                          www.ultrassarp.no

                          Kommentar

                          • Fugla
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 1718

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Paddis
                            Vi vet absolutt ikke hvilke tanker Uwe har - men du skal ikke se bort ifra at Sundgot raser ned på midtbanen når evnt Ocean kommer.

                            Ocean(rask, ok teknikk og sterk) med Mifsud ved sin side(DRIT rask)

                            Som en offensiv midtbane isåfall... med et slikt lag i ryggen putter Ocean flere enn Sundgot gjør... Det går overhodet ikke an å sammenligne de to spissene med antall scoringer i år når de spiller på vidt forskjellige lag, slik som noen her inne liker å gjøre...
                            Homer Simpson.



                            www.ultrassarp.no

                            Kommentar

                            • Ted Nugent
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 851

                              #15
                              Ville Occean styrket oss betraktelig? JA.
                              Vil vi vinne seriegull med han på laget? JA.
                              Er det realistisk at han noen gang kommer til å spille for oss? NEI.

                              Kommentar

                              • Anders_Bakken
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 542

                                #16
                                Er det lønna det står på blir det vel uten tvil København han havner i....da vil selv trøndera bite i det sure eplet.

                                Kommentar

                                • maurakanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2005
                                  • 637

                                  #17
                                  [Sundgot - Occean i 4-4-2 tror jeg vil bli et av Tippeligaens aller beste spisspar.



                                  Med Occean - Mifsud mener du. Da har vi to raske, og en som i tillegg er stor og sterk. Vinner ikke seriegull med Sundgot i startelleveren vet du!!
                                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fugla
                                    Som en offensiv midtbane isåfall... med et slikt lag i ryggen putter Ocean flere enn Sundgot gjør...
                                    Skulle gjerne visst hvordan du kan uttale deg så sikkert all den tid dette ikke kan bevises på noen som helst måte. En særdeles ukvalifisert gjetning vil jeg påstå.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Errevs
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jun 2005
                                      • 200

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Opprinnelig skrevet av Fugla
                                      Som en offensiv midtbane isåfall... med et slikt lag i ryggen putter Ocean flere enn Sundgot gjør...
                                      Skulle gjerne visst hvordan du kan uttale deg så sikkert all den tid dette ikke kan bevises på noen som helst måte. En særdeles ukvalifisert gjetning vil jeg påstå.
                                      Ronnie, det blir en litt drøy sammenligning, men tror du ikke at van nistelrooy hadde scoret flere mål enn arild med samme lag i ryggen?
                                      eller er det bare en ukvalifisert gjetning det også?

                                      det skal derimot ikke mange kunnskaper om fotball til for å se at Occean har kvaliteter som Arild ikke er i nærheten av. har selv sett occean spille mange ganger, og han imponerer meg. Jeg ser arild hver kamp, og han imponerer meg sjeldent.

                                      spar meg for den "han er god", "han har scoret 11 mål i år" og "han er toppscorer i klubben" greia, fordi alle vet at med en spiss som klarer å SKAPE sjanser på EGENHÅND (noe arild ikke klarer grunnet dårlig teknikk og liten fart) så er vi med i gullstriden.

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Errevs
                                        Ronnie, det blir en litt drøy sammenligning, men tror du ikke at van nistelrooy hadde scoret flere mål enn arild med samme lag i ryggen?
                                        eller er det bare en ukvalifisert gjetning det også?
                                        Helt klart en drøy sammenligning, men det gjenspeiler nivået i resten av innlegget.

                                        Opprinnelig skrevet av Errevs
                                        det skal derimot ikke mange kunnskaper om fotball til for å se at Occean har kvaliteter som Arild ikke er i nærheten av.
                                        Nei, det er liten tvil om at Occean har både rykk og finter som Sundgot ikke har. Jeg er usikker på om Occean er like god som Arild i den rollen han har som oppspillspunkt. Evnen til å ta ned ballen og fordele den videre. I tillegg er jo begge giftige foran mål.

                                        Opprinnelig skrevet av Errevs
                                        har selv sett occean spille mange ganger, og han imponerer meg. Jeg ser arild hver kamp, og han imponerer meg sjeldent.
                                        Det her vet du kanskje bedre enn meg, jeg følger Fugla ikke Odd. Men at du sjelden blir imponert over Sundgot sier nok mer om deg enn om ham.

                                        Opprinnelig skrevet av Errevs
                                        spar meg for den "han er god", "han har scoret 11 mål i år" og "han er toppscorer i klubben" greia, fordi alle vet at med en spiss som klarer å SKAPE sjanser på EGENHÅND (noe arild ikke klarer grunnet dårlig teknikk og liten fart) så er vi med i gullstriden.
                                        Spar meg for den at alle vet. I mine øyne er du like fotballfaglig sterk som Pellerud. Det blir for enkelt å si at med den og den spissen hadde vi vært med i gullkampen, all den tid dette er udokumenterte påstander.

                                        Men, jeg skal ikke ta fra deg illusjonene dine. Jeg lar deg få siste ord, jeg bruker ikke tida mi på sånne som deg.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎