Treninga lørdag

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3186

    Treninga lørdag

    Alle mann alle på treninga lørdag, med Powell i lett løpetrening og balltrening med fysio'en for seg sjøl.

    Treningene dagen før kamp virker på meg som litt lettere dette året enn tidligere, selv om de også før om åra skulle være slakkere enn hverdagstreningene. Tror det er veldig klokt.

    Spesialtrening på avslutninger, først for de fire spissene Arild, Tom, Mato og Jimmy (Soltvedt). Jimmy er en meget god avslutter med venstrefoten, presis og hard, men ikke så god på hue, rimelig nok. Også Tom og Mato veit hvor målet står, og er begge, på hver sin måte, gode hodespillere. Men den beste avslutteren, spesielt når det ble litt konkurranse mellom spissene og Thoresen begynte å telle poeng, er Sundgot. I tillegg til å være blitt mer "ego" det siste året, har jeg lagt merke til at han stadig er blitt bedre også med venstrefoten. I dag fikk han til gode og presise skudd med strak vrist med venstrefoten på en måte Thoresen aldri hadde sett av ham før.

    Det kan trengs mot Bodø/Glimt. De siste to kampene, mot Stabæk og Hønefoss, har Sundgot hatt seks-sju sjanser uten å skåre, så i morra bør ketchup-effekten komme. La gå at to av sjansene mot Stabæk skapte han sjøl ut av ingenting (skudd rett over, skudd i tverrliggeren), og at han mot Hønefoss både ordna straffa og la pasningen til Strands 2-0 skåring. En spiss, og ikke minst Sundgot, kan gjøre veldig mye for resten av lagets skåringssjanser. Men nå vil jeg se et par raske mål i én kamp...

    Ellers trente laget formasjoner og angrepsspill med ballen i rom og medløp, gjenlegging og avslutninger. Mange avslutninger. To andre som visste hvor målet sto i dag var Søgård (!) og Koren.

    Iveren, krafta og skuddstyrken (om ikke presisjonen) i dag kan kanskje illustreres ved å påpeke at det meget sjelden (nesten aldri) knuses ruter (bak Adidastribunen) på Åråsen. I dag gikk det to stykker i løpet av ett minutt helt på slutten av skuddtreninga...

    Laget i morra omtrent som sist (dvs med Emille bakerst), i den nå "vante" 4-3-3 formasjonen. Benken fikk jeg ikke helt tak i, men Andreas, Kasey, Stian og Tom (i alfabetisk rekkefølge) er alle svært nær start-ellevern og er iallefall på benken, så vidt jeg kunne forstå.

    gilbert
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    #2
    Takker for nok et godt treningsreferat, gilbert! Veldig all right for oss som må sitte inne og jobbe i detta forferdelige været
    På tide med litt knusing av ruter igjen (bare det ikke var søstera min sin..), forrige som tok ei bak Adidas-tribunen var vel Magnus Kihlberg, hvert fall som jeg kan komme på i farta!
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎