Nytt web-hotell?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    Nytt web-hotell?

    kfl.no begynner vel å bli den siten med mest nedetid, kanskje det er på tide å bytte leverandør omgående!?
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    #2
    Re: Nytt web-hotell?

    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
    kfl.no begynner vel å bli den siten med mest nedetid, kanskje det er på tide å bytte leverandør omgående!?
    Nå aner ikke jeg hva som har vært problemet. men det er VANVITTIG irriterende, frustrende og abstinensskapende når sidene er nede i flere dager!

    Om vi skiftet leverandør hadde det kanskje vært på sin plass å velge www.kanarifansen.no, og ikke "kanari-fansen"? Er ikke akkurat imponerende for utenforstående når vi ikke kan skrive norsk. :wink:
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Re: Nytt web-hotell?

      Opprinnelig skrevet av Jan Banan
      Om vi skiftet leverandør hadde det kanskje vært på sin plass å velge www.kanarifansen.no, og ikke "kanari-fansen"? Er ikke akkurat imponerende for utenforstående når vi ikke kan skrive norsk. :wink:
      Kanari-Fansen med bindestrek er det offisielle navnet.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Jan Banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 809

        #4
        Re: Nytt web-hotell?

        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
        Om vi skiftet leverandør hadde det kanskje vært på sin plass å velge www.kanarifansen.no, og ikke "kanari-fansen"? Er ikke akkurat imponerende for utenforstående når vi ikke kan skrive norsk. :wink:
        Kanari-Fansen med bindestrek er det offisielle navnet.
        Men det betyr ikke at det er skrevet på korrekt norsk :roll:

        Sorry, men det er ingen regel i norsk rettskriving som tilsier at det skal være en bindestrek i navnet.

        Enda verre blir det at det flere steder her på sidene står "Kanari Fansen". Minner meg stygt om fruktbutikken "Frukt Kongen" på Strømmen ...
        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

        Stuart Baxter har forstått det.

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3359

          #5
          Re: Nytt web-hotell?

          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
          Sorry, men det er ingen regel i norsk rettskriving som tilsier at det skal være en bindestrek i navnet.

          Sammensetninger (sammensatte ord)
          Mange ord er bygd opp av to eller flere usammensatte ord og/eller avledninger. Slike sammensetninger bør vi dele etter ordleddsprinsippet: mot-stykke, pike-skole, pike-øyne. En binde-e eller binde-s i ordet skal følge første del: hørings-uttalelse, lyse-stake, tids-ånd.


          Hele innlegget i kursiv er et sitat fra Norsk Språkråd.

          Edit:

          Når jeg tenker meg om er jo ikke Kanari-Fansen noe ord, men et navn... Da blir det litt mer i grenseland:

          Geografiske og andre navn der førsteleddet sjøl er et egennavn, skal ikke ha bindestrek:

          Oslofjorden, Ekofiskfeltet, Krimkrigen, Warszawapakten, Wienkongressen

          Ord som ligger i grenselandet mellom egennavn og fellesnavn (vanlige ord), kan skrives slik:

          Maastrichttraktaten eller Maastricht-traktaten


          Konklusjon: Velg selv

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Vi driver med bytte av leverandør as we speak. Neste uke har vi vel fått byttet regner jeg med.

            Petter

            Kommentar

            • Jan Banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 809

              #7
              Re: Nytt web-hotell?

              Opprinnelig skrevet av Glenn

              Sammensetninger (sammensatte ord)
              Mange ord er bygd opp av to eller flere usammensatte ord og/eller avledninger. Slike sammensetninger bør vi dele etter ordleddsprinsippet: mot-stykke, pike-skole, pike-øyne. En binde-e eller binde-s i ordet skal følge første del: hørings-uttalelse, lyse-stake, tids-ånd.


              Hele innlegget i kursiv er et sitat fra Norsk Språkråd.

              Edit:

              Når jeg tenker meg om er jo ikke Kanari-Fansen noe ord, men et navn... Da blir det litt mer i grenseland:

              Geografiske og andre navn der førsteleddet sjøl er et egennavn, skal ikke ha bindestrek:

              Oslofjorden, Ekofiskfeltet, Krimkrigen, Warszawapakten, Wienkongressen

              Ord som ligger i grenselandet mellom egennavn og fellesnavn (vanlige ord), kan skrives slik:

              Maastrichttraktaten eller Maastricht-traktaten


              Konklusjon: Velg selv
              Hmm... her tror jeg språkrådet må inn!!
              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

              Stuart Baxter har forstått det.

              Kommentar

              • Jan Banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 809

                #8
                Re: Nytt web-hotell?

                Opprinnelig skrevet av Glenn

                Sammensetninger (sammensatte ord)
                Mange ord er bygd opp av to eller flere usammensatte ord og/eller avledninger. Slike sammensetninger bør vi dele etter ordleddsprinsippet: mot-stykke, pike-skole, pike-øyne. En binde-e eller binde-s i ordet skal følge første del: hørings-uttalelse, lyse-stake, tids-ånd.


                Hele innlegget i kursiv er et sitat fra Norsk Språkråd.

                Edit:

                Når jeg tenker meg om er jo ikke Kanari-Fansen noe ord, men et navn... Da blir det litt mer i grenseland:

                Geografiske og andre navn der førsteleddet sjøl er et egennavn, skal ikke ha bindestrek:

                Oslofjorden, Ekofiskfeltet, Krimkrigen, Warszawapakten, Wienkongressen

                Ord som ligger i grenselandet mellom egennavn og fellesnavn (vanlige ord), kan skrives slik:

                Maastrichttraktaten eller Maastricht-traktaten


                Konklusjon: Velg selv
                Hmm... her tror jeg språkrådet må inn!!
                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                Stuart Baxter har forstått det.

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #9
                  Men i en webadresse ser det unektelig lit dumt ut med bindestrek. Så hvis man kan opprette en ny en, hadde jeg gjort det. Så kan den gamle med bindestrek bare ligge som en speilet adresse.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Re: Nytt web-hotell?

                    Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                    Men det betyr ikke at det er skrevet på korrekt norsk :roll:
                    Det kan forsvares å bruke bindestrek, selv om det strengt tatt ikke er gjengs. Men å endre på det nå er nok ikke aktuelt. En mengde bannere, pluss logoer osv. som må endres.

                    Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                    Enda verre blir det at det flere steder her på sidene står "Kanari Fansen". Minner meg stygt om fruktbutikken "Frukt Kongen" på Strømmen ...
                    Enig, det er for dumt at vi ikke har rett skrivemåte på vår egen side.

                    Ellers bruker jeg oftere og oftere bare KFL.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Gullars
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 355

                      #11
                      Dette er vel ikke noe å diskutere, når det gjelder riktig språk, spørsmålet er hva skriver folk for å finne siden....
                      Uansett er det bare å bestille begge url'ene som peker til samme siden.. da fanger vi opp både de som skriver med og uten bindestrek.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Re: Nytt web-hotell?

                        Opprinnelig skrevet av Glenn
                        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                        Sorry, men det er ingen regel i norsk rettskriving som tilsier at det skal være en bindestrek i navnet.

                        Sammensetninger (sammensatte ord)
                        Mange ord er bygd opp av to eller flere usammensatte ord og/eller avledninger. Slike sammensetninger bør vi dele etter ordleddsprinsippet: mot-stykke, pike-skole, pike-øyne. En binde-e eller binde-s i ordet skal følge første del: hørings-uttalelse, lyse-stake, tids-ånd.


                        Hele innlegget i kursiv er et sitat fra Norsk Språkråd.
                        Her er du nok dessverre på bær-tur. Avsnittet du viser til omhandler orddeling ved linjeskift. Den korrekte skrivemåten ville vært Kanarifansen, men dette må vel eventuelt tas opp på et årsmøte i Kanari-Fansen. Jeg har tidligere fått pepper for å ha skrevet Kanarifansen på forumet, men jeg synes skrivemåten Kanari-Fansen er nesten like dum som Martin's.

                        Kommentar

                        • gj
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3359

                          #13
                          Re: Nytt web-hotell?

                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Avsnittet du viser til omhandler orddeling ved linjeskift.
                          Hehe. Jeg vet det. Men tabloid som jeg er hoppet jeg bukk over det - og ga heller ingen link

                          Kommentar

                          • Krissern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1017

                            #14
                            bruk www.kfl.no går mye raskere

                            Kommentar

                            • Gale Isbre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2005
                              • 1164

                              #15
                              Må bare si det varmer å se så mye språkfølelse samlet på ett sted - en heller sjelden opplevelse i forumsammenheng på nettet.
                              Eller skulle jeg skrevet forum-sammenheng? En mye praktisert "regel" er at bindestrek kan brukes for å lette leseforståelsen, f. eks. når det dreier seg om lange ord. Nå er jo ikke "Kanarifansen" utpreget langt eller vanskelig, men vi må huske at det forekommer at andre lags supportere snoker innom for å se hva vi driver med. Det er jo nesten litt slemt å gjøre det vanskelig for dem å finne frem...

                              Ellers: "Kanari-Fansen" er i det minste å foretrekke fremfor "KanariFansen", som bryter med enhver fornuftig regel. "Kanari Fansen" orker jeg ikke engang å forholde meg til. Synes det er deprimerende nok å gå forbi et av mine stamsteder i hovedstaden, og se skiltet der de forteller at de "hakke biff".

                              Når det gjelder problemet "Martin's", så pleier det å løse seg når man nærmer seg akseptabel promille. Jeg kan virkelig ikke huske at det var noen apostroff der da jeg tok taxi hjem etter cupfinalehelgen

                              At vi trenger en mer stabil server, er det ingen tvil om. Kjenner meg igjen i det som ble sagt om abstinens. Hallo - jeg sitter her og skriver språkinnlegg klokka halv fem om morgenen...

                              Kommentar

                              • woody
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 374

                                #16
                                jøss - siden er oppe jo - tror det er flere uker siden sist jeg klarte å komme inn. Er leverandør byttet nå ? Hvem er det ?
                                woody

                                Kommentar

                                • 50 Kent
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Jun 2005
                                  • 55

                                  #17
                                  Re: Nytt web-hotell?

                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Her er du nok dessverre på bær-tur. Avsnittet du viser til omhandler orddeling ved linjeskift. Den korrekte skrivemåten ville vært Kanarifansen, men dette må vel eventuelt tas opp på et årsmøte i Kanari-Fansen. Jeg har tidligere fått pepper for å ha skrevet Kanarifansen på forumet, men jeg synes skrivemåten Kanari-Fansen er nesten like dum som Martin's.
                                  Dette er herlige greier Torolf!
                                  Har selv fått hatten tredd godt nedover hatten jeg allerede hadde på i en diskusjon her inne da jeg påpekte at Kanarifansen med bindestrek er galt, så galt.
                                  Kanari-fansen er ikke pent, men vi når ikke Plankehaugen til knærne engang etter deres Ringberg-banner i hans siste kamp for Fredrikstad!
                                  \"Først gikk jeg til venstre, det gjorde han også. Deretter gikk jeg til høyre, det gjorde han også. Siden gikk jeg til venstre og han gikk og kjøpte pølse\".
                                  -Zlatan-

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #18
                                    Jeg har også ment at det burde være Kanarifansen uten bindestrek.
                                    For et par år siden så spurte jeg ei skikkelig språkfantast på jobben som følger aktivt med på nyheter fra Språkrådet.
                                    Jeg stilte spørsmålet mest for å få en bekreftelse på at det ikke skulle være bindestrek.
                                    Da blei jeg svært overraska:

                                    Hun mente faktisk at det slår til en spesiell regel fra Språkrådet når ett av leddordene er fra et annet språk, som ikke er en del av det norske språket.
                                    Hun mente at "fans" og "fansen" er slike ord, og at det da faktisk passer godt med bindestrek.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      Hun mente at "fans" og "fansen" er slike ord, og at det da faktisk passer godt med bindestrek.
                                      Kanskje på begynnelsen av nittitallet, ja, men vi skriver straks 2006 og da er fans like godt norsk som f. eks. supportere, og til og med bedre enn den norske varianten av fans, tilhengerskare, selv om det i og for seg er et tøft ord som vi bruker altfor lite.



                                      He he - det hadde vært leit, folkens! Hva?! Har du ikke betalt kanaritilhengerskaremedlemsskapet ditt for 2006?! Jo, men kortet er så langt at det ikke får plass i lommeboka mi :wink:
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • Fjeller'n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 905

                                        #20
                                        Kan noen med litt pedagogisk innsikt forklare meg hvorfor jeg ikke kommer inn på kfl.no hjemmefra, men fra jobben?
                                        Kommer inn på "alle andre sider i hele verden" hjemmefra, men ikke kfl.no altså. Får "Siden kan ikke vises"-siden hver j#%*a gang.
                                        På forhånd takk.

                                        Stian
                                        -Født før Commodore 64
                                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎