Stalltips for 2006

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3190

    Stalltips for 2006

    Etter at sidene endelig er oppe igjen, og etter at jeg så smått begynner å komme meg igjen over sjokket over at Per Berg faktisk vil selge Arild Sundgot (11 mål og 5 assist) for mindre enn halve summen han totalt legger ut for Olivier Occean (8 mål og 3 assist), prøver jeg meg på hva jeg tror (og håper) blir LSKs A-stall i 2006:

    1 Heinz Müller: 28 - 30.05.78 - 195/97 - 2007
    (Xx Otto Fredrikson: 25 - 30.11.81 - 189/85 - ?)
    20 Per Magne Misund: 35 - 09.05.71 - 180/82 - 2006
    (30 Eirik Christian Jansen: 22 - 22.05.84 - 193/83 - 2006)

    5 Christoffer Andersson: 28 - 22.10.78 - 173/71 - 2006
    23 Pål Steffen Andresen: 24 - 19.05.82 - 188/80 - 2008
    13 Frode Kippe: 28 - 17.01.78 - 194/90 - 2009
    4 Eirik Bertheussen: 22 - 02.04.84 - 185/74 - 2008
    3 Shane Peter Stefanutto: 26 - 12.01.80 - 177/78 - 2007
    2 Anders Rambekk: 30 - 19.08.76 - 190/81 - 2007

    9 Johan Petter Winsnes: 31 - 15.11.75 - 183/83 - 2007
    17 Kasey Desmond Wehrman: 29 - 16.08.77 - 180/80 - 2007
    7 Espen Søgård: 27 - 10.10.79 - 183/72 - 2009
    25 Robert Korén: 26- 20.09.80 - 175/71 - 2006
    8 Khaled Mouelhi: 25 - 13.02.81 - 180/71 - 2008
    12 Bjørn Helge Riise: 23 - 21.06.83 - 174/70 - 2008
    40 Trond Bjarne Olsen: 22 - 05.02.84 - 174/66 - 2008
    6 Pål Strand: 30 - 09.03.76 - 180/80 - 2009

    Xx Olivier Occean: 25 - 23.10.81 - 186/86 - 2010
    (24 Andreas Jacob Haddad: 24 - 05.05.82 - 189/77 - 2007)
    15 Michael Mifsud: 25 - 17.04.81 - 164/62 - 2007
    11 Magnus Myklebust: 21 - 08.07.85 - 172/72 - 2007
    (18 Arild Gilbert Sundgot: 28 - 17.04.78 - 190/85 - 2007)
    (10 Erik Magnus Powell: 32 - 28.10.74 - 185/83 - juli 2006)

    Her blir det nødvendigvis noen parenteser, iogmed at situasjonen for fem spillere ikke er avklart ennå. Den finske keeperen Otto Fredrikson har ikke signert ennå, men skal være meget nær. Klubben håper å leie ut Eirik Jansen til Kongsvinger, noe som burde være en god løsning både for Eirik og for LSK. Andreas Haddad har et kontraktforslag for 2006 og 2007 med seg hjem til Sverige. Selv om han håper på både AIK og andre svenske muligheter er vel sjansene fifty-fifty eller bedre for at han skriver under for Fugla. Powell er vel uansett på vei bort. Spørsmålet her er bare om Lyn vil gi noe for ham før 1. juli. Hvis ikke, går han da, om det ikke, mot formodning, dukker opp noe i Sverige.

    Siden verken spilleren sjøl, styreleder Per Mathisen, daglig leder Frank Grønlund eller trener Uwe Rösler visste noe om at "noen i LSK" hadde instruert Fjøra om å godta Lyns tilbud på 3.5+0.5 million for Sundgot, kan dette neppe være andre enn Per Berg. (Dette tyder på at klubbens "eier" Berg er en av Sundgots tross alt relativt få kritikere. Tom Lund, som også sitter i sportslig utvalg, har alltid skrytt av Sundgot.) Hva jeg mener om den saken, tror jeg ikke jeg trenger å si. Men det kan likevel være grunn til å minne om hvilken situasjon LSK ville vært i hvis Powell går til Lyn, Haddad blir i Sverige og Sundgot velger å gå til Stabæk, som nå er helt opp til ham å gjøre. En ny (og dyr) spiss, som skårte lite i begynnelsen i fjor, og 8 mål totalt, en Mifsud tilbake etter langvarig skade og uten Sundgot som tilrettelegger og oppspillspunkt, samt en fortsatt ganske uerfaren Myklebust, det vil være beholdningen av spisser.

    Jeg tror og håper Sundgot velger å bli, særlig siden Uwe Rösler ber ham om det, og siden støtten fra fansen har vært ganske stor. Jeg tror også Haddad skriver under, og at Powell forsvinner alt før 1. juli. Da vil vi ha de fem spissene Berg selv sier vi skal ha. Og lønna til Powell i noen få måneder kan ikke være dråpen som får begeret til å renne over.

    Hvis disse tipsene og forhåpningene slår til, vil vi ha en meget bred og god stall med 22 spillere (23 hvis Eirik Jansen ikke blir leid ut).

    gilbert

    i strålende humør etter to solide bortekamper, men mer neglebitende den siste uka
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Takk for flott innlegg. Jeg deler fullt ut dine synspunkter på Sundgot, og håper virkelig at han blir i LSK.

    Etter suksessen i de siste RL-kampene, og signingen av OO, fikk jeg et skikkelig løft. Håndteringen av Sundgot-saken virker klønete, og det er bare å be om at dette ikke fører til at han takker ja til Stabæk. Arild er LSK-gutt, og det budskapet må lyde høyt når han bestemmer seg om få dager.

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #3
      Men sett fra en annen side: håndteringen av Sundgot er jo et glimrende virkemiddel for å hindre at vi LSK-supportere skal bli borte i en sky av lykkerus etter at Occean endelig signerte.
      Snakk om å gi med den ene hånda og ta med den andre :roll:

      Ett par andre kommentarer til stallen:
      Det er to særdeles vesentlige spillere som går inn i sitt siste kontraktsår, nemlig Stoffe og Robbie.
      Jeg vet ikke, og det er det vel neppe så mange andre som gjør heller, om LSK allerede er i gang med å forhandle med disse. Om begge skulle forsvinne vil det merkes. Jeg tror neppe det lenger er mulig for LSK å tjene noe særlig på et evt salg for noen av de. Og skal de så erstattes, så blir det veldig dyrt.
      Knurr...

      Kommentar

      • AG3
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Oct 2005
        • 28

        #4
        flott innlegg

        Likte laget ditt! foe et lag vi har!!men ta vekk parantesen på Arild! Kjenner på magefølelsen at go'gutten blir. Hvis ikke blir det ikke jul....Gremmes ved tanken på å fortelle barnebarna, når jeg får det, om det året jula ble avlyst p.g.a. tullball..Håper selvsagt at Haddad også signerer, men det kan ikke måle seg med at Sundgodt'en forblir gul. Når det gjelder keeper; hva info har dere om finnen? Og hva med amerikaneren med sykkelhjem i Aalesund? Hvor sugen er han på hyppige møter med Pors? han er da i herrens navn for god for div.1...Hadde vært kult å se han i gul hjelm!

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3190

          #5
          Parentesen rundt Sundgot kan nå gudskjelov fjernes (iallfall for en stund ?), mens parentesen rundt Haddad fortsatt er like påkrevd. Jeg har ikke hørt noe nytt (?) som direkte sier at Haddad er brennaktuell for AIK eller for retur til Assyriska. Men han har heller ikke skrevet under sin ellers klare toårskontrakt, og har vel en tidsfrist på seg fra Fjørtoft her, kanskje til over jule- og nyttårshelga ?

          Jeg har en liten følelse av at klubbens/ASAs snuoperasjon når det gjelder Sundgot kanskje like mye bunner i reaksjonene fra alle som ikke hadde vært informert, inklusive Rösler, Mathisen og supportere, som at Haddad brått er mer usikker enn for to uker siden.

          Otto Fredrikson (med én s; jeg har sjekka) er nå klar til og med 2008 uten parentes.

          gilbert

          som synes Per Berg kunne forsvart seg bra mot RB på opptil flere punkter (trenervalg, Ståle Solbakken, jobb i systemet for Bjarmann mfl) med en annen og litt mer positiv vinkling på innlegget

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #6
            Noen som har hørt noe mer om Koren og Stoffe? Jeg håper virkelig at disse klassespillerne signerer ny kontrakt. Om vi mister dem for en litne pinglesum eller om de går gratis så griner jeg blod

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Re: Stalltips for 2006

              Opprinnelig skrevet av gilbert
              15 Michael Mifsud: 25 - 17.04.81 - 164/62 - 2007
              Er vi sikre på at Mifsud har kontrakt ut 2007? Mente han bare skrev på for 2 1/2 år...
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • gj
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3359

                #8
                Re: Stalltips for 2006

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Er vi sikre på at Mifsud har kontrakt ut 2007? Mente han bare skrev på for 2 1/2 år...
                Jeg fant ikke noe konkret tidsangivelse i Atekst. Jeg har heller ikke noe i Fugla.com. Overalt henvises til lsk.no som kilde, men heller ikke her finner jeg noe.

                Dette er alt:
                Opprinnelig skrevet av Aftenposten 2004-06-20, Seksjon: SPORT Del: 2 Side: 32; søk: Atekst
                I dag kommer lille 1,64 meter høye Michael Mifsud (23) til Åråsen. Alt tyder på at den maltesiske spissen skriver under for Lillestrøm.

                Mifsud har scoret ni ganger på 30 landskamper i løpet av
                fire år for lilleputtnasjon Malta, skriver Romerikes Blad.

                Mifsud kommer fra Sliema Wanderers i hjemlandet, men har tilbragt tre år i tyske Kaiserslautern, en av Uwe Röslers tidligere klubber. Og den nye LSK-treneren har benyttet sine kontakter når klubben har fått svært gode referanser på det som ser ut til å bli klubbens første sommerhandel.
                - Han kommer søndag, og vi håper å undertegne en avtale med ham. Dette er også en spiller vi satser på over lengre sikt, sier LSK-leder Frank Grønlund.
                Han går langt i å antyde en kontrakt på tre og et halvt år. (NTB)

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3190

                  #9
                  Fant det samme som Glenn, og det betyr vel ut 2007:



                  Hvis Rønnern hadde hatt rett i sin bekymring for at Michael bare skreiv under for 2 1/2 år betyr det at han er bosmann i år, siden han kom midt i 2004-sesongen. Men hver gang noen fra klubben nevner bosmenn er det alltid bare Stoffe og Robbie som nevnes. Inntil videre slapper jeg derfor av, og korrigerer (foreløpig) ikke lista.

                  Jeg kan ikke unnlate å nevne at mine øvrige (ikke så veldig dristige) stalltips alle ser ut til å gå inn: Sundgot blir, Fredrikson og Haddad signer, og Powell kan gå til Lyn (hvis de vil betale noe for ham før kontrakten går ut). Jeg er veldig fornøyd med at Haddad blir, han KAN bli en stor hit (selv om jeg er litt usikker). Powell tror jeg var tapt uansett, selv om jeg må innrømme at jeg håper han ikke blir noen hit i en norsk konkurrent og heller hadde sett ham gå til utlandet.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Dagens RB bekrefter at Micheal Mifsuds kontrakt går ut etter denne sesongen.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3190

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Dagens RB bekrefter at Micheal Mifsuds kontrakt går ut etter denne sesongen.
                      Jeg leste også dagens RB, men blir vi egentlig veldig mye klokere av at de skriver at kontrakten går ut etter "kommende sesong" ? Det er få yrkesgrupper som gjør meg like oppgitt som journalister. Hvis de mener etter årets sesong, hvorfor skriver de ikke "årets sesong", eller ganske enkelt "2006" ? Formuleringa "kommende sesong" kan derfor også (med litt velvilje) forstås som å gjelde 2007, etter min erfaring bl.a. med hvordan folk bruker ord som "neste uke" ulikt, noen om førstkommende uke og noen om uka etter førstkommende uke. Jeg er fortsatt litt i villrede (og håper fortsatt at Michael ikke blir bosmann før i slutten av 2007).

                      gilbert

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎