Hvilke spisskombinasjoner får vi se i 2006?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Hvilke spisskombinasjoner får vi se i 2006?

    Jeg våger påstanden at LSKs spissrekke er Norges beste nå, hvertfall på papiret. Det er ikke mange gitt å kunne disponere Sundgots egenskaper som target man, ballfordelingsegenskaper og luftstyrke; Occeans plasseringssans, fysikk og målteft; Miffes rakettempo og Haddads tekniske egenskaper og duellstyrke.

    Spørsmålet nå er hvilken konstellasjon Uwe vil velge i år. Jeg ser for meg en primær oppstilling med

    Müller
    Stoffe-Kippe/Rambekk-PSA-?
    ---------Wehrman/Moelhi-----
    Riise/Søgård------Olsen/Strand
    -------------Koren---------------
    -------Occean---Sundgot-------

    mot motstandere som avkrever et balansert spill med mye possession. Både Mifsud og Haddad kan være suverene alternativer å kaste innpå for å skape variabler i spillemønsteret. Venstrebacken er et åpent spørsmål - Rambekk har vært ålreit der, men har lite å tilføre offensivt, mens offensive Shane ofte har slitt med den defensive biten. Pål Strand vil jeg ikke ha som venstreback, og tror ikke det er en god ide. Rambekk er selvsagt også en glimrende midtstopper, og har fungert best sammen med PSA.

    På den annen side:
    ---------------------Müller----------------
    ------Stoffe---Kippe/Rambekk---PSA--
    --------------Wehrman/Moelhi----------
    Riise/Søgård---Koren---Olsen/Strand
    -----------------Sundgot----------------
    ------------Occean---Mifsud (Haddad)-

    vil kunne brukes med hell, kanskje spesielt på bortebane, da vi vil bli liggende mer bakpå. En rambukk-variant uten særlig bredde, men med

    -------------------Müller-----------------
    ------Stoffe---Kippe/Rambekk---PSA - ?
    ---------------Moelhi/Wehr-------------
    ----------Søgård---------Koren--------
    --------------Sundgot-Mifsud----------
    ------------------Occean---------------

    kan også være en mulighet. LSK fungerte tidvis best i 3-5-2 i fjor og jeg tror Uwe vil legge opp til et spillemønster med to spisser, flankering og mye bredde.

    Haddad må vel nå bruke vintereren på å trene opp fysikken og vise seg frem som et reellt alternativ også fra start; pr nå mener jeg at han vil være et fjerdevalg.

    Andreas Haddad er fjerdevalg! Tenk på det et øyeblikk. Hvem andre har en spiller som Andreas bloody Haddad som fjerde spissvalg??! For to år siden ville jeg blitt delirisk over å kunne ha en spiller som ham som stjerna på laget.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • christoffer
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 326

    #2
    Jeg ville brukt følgende formasjon.

    3-4-1-2

    ...............Heinz...........

    Chris........Rambekk......Kippe

    Riise.....Espen......Mouelhi/Kasey...Strand
    .................Koren................

    Occean...........Myklebust/Haddad/Sundgot/Miffe/POwell(han er jo tross alt lsk-spiller fremdeles)

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      Takk for god analyse (deilig hver gang noen tar seg tid til å skrive gode innlegg på forumet). Blir også optimistisk når jeg ser hvilke kombinasjonsmuligheter det ligger an til på topp i 2006. Ellers regner jeg med at det ordner seg med en avtale mellom LSK og Lyn, slik at Powell forsvinner ganske snart. Da sitter vi igjen med 5 meget gode spisser, og såvidt jeg har forstått Fjørtoft er 5 det antallet klubben helst ønsker.

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #4
        Med så mange gode spisser spørs det om Uwe faller i feilgrepet til Semb, altså flytte spisser inn på alle plasser. Her i en 3-3-3-1-formasjon:

        Heinz

        Riise - Kippe - Anderson

        Myklebust - Koren - Gilbert

        Mifsud - Powell - Haddad

        Ocean
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Jeg verken håper eller tror at Uwe går i den fella...

          Kommentar

          • Trofast kanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 355

            #6
            Heinz
            Stoffe-kippe-steffi-shane
            riise-wherman-påsan
            koren
            mifsud - ocean

            Kommentar

            • fugla_4_ever
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 467

              #7
              Heinz
              Stoffe-Andresen-Kippe-Rambekk
              -----------Mouelhi/Wehrman-----------
              Riise--------Koren/Sundgot---------Olsen
              Haddad/Occean-Mifsud/Myklebust

              Kommentar

              • Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

                #8
                Vel ettersom Uwe utaler i RB at han ønsker å starte kamper med en grunnleggende 4 becks linje, så velger jeg å se bort i fra disse mulighetene som dere har lakt frem med 3 becks linje.

                Å velge ut hvilke spillere som starter blir nok helt avgjørende på hva spillerene gjør på treninger og deres Kamp form. Så å forvente en fast ellver med denne troppen ser jeg på som lite sannsynlig.

                Men hvis jeg må velge de 11 som skal starte, så blir det sannsynligvis disse:

                -------------------Heinz--------------------
                ---------------------------------------------
                Stoffe---Andresen----Kippe----Rambekk
                ---------------------------------------------
                -----------------Wehrman-----------------
                Riise--------------Korèn------------Strand
                ---------------------------------------------
                ------------Occean-----Mifsud------------

                Steffanuto er den som er nermest i Beckfireren. Ellers er det få alternativer. Rambekk kan flyttes i midtforsvaret og Shane eller påsan kan ta venstre becken, ellers er det svært få openbane alternativer.

                på Midten er Mouelhi veldig nærme Wherman, men australieren får trolig tilliten av Røsler igjen. Det kan gå ann å bruke de to sammen også. Litt synd å vrake Sørgård, men jeg tror Fetsund råneren vil måtte være en "potet" i år også. Olsen kan ta venstre kanten til Påsan, men Strand er normalt litt bedre og settes opp der. Bjørn Helge er Fast på Høyresiden. Med få- om ingen konkurenter. Kanskje i Sørgård. Korèn er jo nøkkelspilleren vår, og blir å se enten som offensiv midtbane eller som en "sentral venstre kant". Gilbert kan også spille i "korèn" rollen.

                også spissene da. Erlandsens EVIGE problem, som Uwe løste på 2 måneder. vi har per dags dato 5 KVALITETS spisser å ta med oss inn i fremtiden. og best av alt: de er alle ulike. Selv er jeg veldig svak for Haddad, men velger de sikre spiss løsningene først. Occean blir selvskreven etter 8 millioners overgangen. Og for å fylle ut Canadierens Kvaliteter føler jeg at en liten rask teknikker ved navn Mifsud vil bli viktig. Jeg velger å sette opp Sungodt som 3 valg og Haddad som 4 valg. Myklebust har en litt lengre vei å gå. men han kommer.

                Det eneste vi trenger nå er vel en side beck. så har vi en full tropp som OSER av kvalitet. Takk til Uwe og Jan åges kynisme og kvaliteter i hver sin rolle. Lillestrøm er Sportsligsett på riktig vei!
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4377

                  #9
                  Vansklig å si hvordan Mifsud ser ut etter skaden.

                  Men selvom jeg i utgangspunktet helst ser at Mifsud og Occean spiller på topp, har jeg liten tro på at Uwe kommer til å benke Sundgot. Derfor tror jeg på Occean og Sundgot! Da har vi også 3 spisser på benken som kan komme inn å avgjøre. For en gangs skyld har vi et luksus problem på topp!

                  Vi har konkuranse over hele linja,(litt minus på back plass) og vi bør gå for seriegull i år. Stallen vår er god nok for gull uten tvil. Større sjanse har vi ikke hatt på mange år, og større sjanse er det ikke sikkert vi får på lenge heller, i.o.m at Koren sansynligvis ikke blir lenger enn et år til. Det samme med Andersson. Kanskje fler også.

                  Gå for gull fra runde 1!!
                  ..................

                  Kommentar

                  • christoffer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2004
                    • 326

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Vansklig å si hvordan Mifsud ser ut etter skaden.

                    Men selvom jeg i utgangspunktet helst ser at Mifsud og Occean spiller på topp, har jeg liten tro på at Uwe kommer til å benke Sundgot. Derfor tror jeg på Occean og Sundgot! Da har vi også 3 spisser på benken som kan komme inn å avgjøre. For en gangs skyld har vi et luksus problem på topp!

                    Vi har konkuranse over hele linja,(litt minus på back plass) og vi bør gå for seriegull i år. Stallen vår er god nok for gull uten tvil. Større sjanse har vi ikke hatt på mange år, og større sjanse er det ikke sikkert vi får på lenge heller, i.o.m at Koren sansynligvis ikke blir lenger enn et år til. Det samme med Andersson. Kanskje fler også.

                    Gå for gull fra runde 1!!
                    Kunne ikke vært mer enig! Bedere stall en det vi har nå, er så å si umulig å få tak for en klubb som LSK.

                    Kommentar

                    • Gullars
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 355

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                      Heinz
                      Stoffe-Andresen-Kippe-Rambekk
                      -----------Mouelhi/Wehrman-----------
                      Riise--------Koren/Sundgot---------Olsen
                      Haddad/Occean-Mifsud/Myklebust
                      Hvorfor velger du Olsen før Strand, hva har Olsen bevist så langt som gjør at du velger bor Strand som har vært god i den rollen i mange sesonger?

                      Kommentar

                      • A.Bilet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2005
                        • 808

                        #12
                        ----------------Heinz------------------

                        --Stoffe---Kippe---PSA---Rambekk----

                        ----------------Kasey------------------

                        --Riise------------------------Påsan--

                        --------------Koren---------------------

                        -------Occean------Mifsud-------------



                        Og da med spillere som Olsen, Sundgot, Myklebust, Haddad, Steffi, Mouelhi på benken, så lukter detta gull!
                        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                        Twitter-bruker

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎