Den store Intertoto-tråden 2006

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #41
    Hvor mange lag går til UEFA? 4?
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • gj
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3359

      #42
      11

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #43
        11 av intertotolagene? det var da voldsomt. Da er det jo walk in the park
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #44
          Som Glenn skriver så er det 11 lag som går inn i UEFA-cupen.
          For å være mer presis så er det de 11 lagene som vinner sine oppgjør i Intertoto 3.runde.

          Opprinnelig skrevet av Lars
          2. runde Intertoto
          3. runde Intertoto
          2. Kval. runde UEFA-cup
          1. Runde UEFA-cup
          Gruppespill UEFA-cup
          For å vurdere disse rundene litt nøkternt, så er det sannsynlig at vi avanserer fra 2. Intertoto-runde (80% ?)
          Det er sannsynlig at vi ryker i 3.runde Intertoto. (20% for avansement ?)

          Merk at i 2.kval av UEFA-cupen så har vi bare 6,921 ranking-poeng mot Moldes 8,921. Det betyr at vi garantert blir useeda i 2.kval av UEFA-cupen. Grunnen til at vi har så dårlig ranking skyldes at vi bare en gang de siste fem åra har kjempa om UEFA-cup-poeng og den ene gangen tapte vi begge kampene for Zeljeznicar som gir null uttelling og vi ender opp med minstepoenga for alle norske lag.
          Det er likevel lettere motstandere i snitt i denne runden enn i 3. Intertoto-runde og jeg anser det for å være 40% sjanse for avansement.

          I 1.runde i UEFA-cupen kan vi nesten bare få gode motstandere og jeg anslår det til å være 15% sjanse for avansement, for å være snill.

          Sjansen for å nå gruppespillet i UEFA-cupen = 0,8 * 0,2 * 0,4 * 0,15 = ca. 1 prosent.

          Skulle vi lykkes med å komme til gruppespillet er det altså en bragd som enten overgår det meste i trekningsflaks, eller alle norske prestasjoner tidligere i europacupene. Men jeg garanterer at Fugla likevel ikke får den oppmerksomheten de fortjener for denne bragden.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3359

            #45
            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            Sjansen for å nå gruppespillet i UEFA-cupen = 0,8 * 0,2 * 0,4 * 0,15 = ca. 1 prosent.
            Uff. Dette var en lei kontrast til den følelsen jeg fikk etter at Mifsud scoret etter fire minutter på banen på tirsdag, hehe.

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #46
              nais matte Roy!
              Du går Arne Scheie en god gang!
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #47
                Opprinnelig skrevet av iL
                nais matte Roy!
                Du går Arne Scheie en god gang!
                Problemet med Roys matte er at han ikke har tatt høyde for hvor gode LSK er i år. Jeg vil anslå sannsynligheten for å gå til gruppespillet til rundt 5 % (50 % sjanse i alle kampene gir 6,25 % sjanse for avansement). Og selv om vi ikke greier det kan vi få noen attraktive motstandere og gode opplevelser på veien.

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  #48
                  Vet vi i dag nøyaktig når disse kampene spilles? Hvor mange kamper må nå flyttes ut av de ordinære serierundene og til midtuka, med alt hva det innebærer av lavere interesse, reduserte tilskuertall osv?

                  Programmet i den aktuelle perioden så slik ut:

                  Lyn (B) 16 juli
                  Brann (H) 23 juli
                  Rosenborg (B) 31 juli
                  Viking (B) 6 august

                  Hvordan blir det nå? Det blir en uansett en helt spesiell sommer. I seksukersperioden fra uke 23 t.o.m. uke 28 (fra 5. juni til 15. juli) skal vi spille én obligatorisk kamp. Deretter ligger det an til 8 matcher på de neste tre og en halv ukene.

                  Jeg er skeptisk til hvor lurt det er å delta i Intertoto. Vi påtar oss frivillig et halsbrekkende program for kanskje å kunne få en plass i UEFA-cupen, en turnering som får den engelske ligacupen til å virke glamorøs. Akkurat når vi endelig tør å snakke høyt om seriegull igjen, pålegger vi oss selv et kjempehandicap. Håper konkurrentene våre her hjemme er sportye nok til å gjøre det samme.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #49
                    Vi har vel omtrent dobbel dekning på alle plasser nå, så vi bør kunne komme oss gjennom noen europacupkamper. Om vi ikke har for mange skader kan vi nesten stille med to forskjellige lag i europa og tippeligaen. Synes det er greit å få brukt litt av bredden i stallen når vi har en så god stall som dette, mange som fortjener en del spilletid. Rosenborg har klart harde program før, da kan vi også klare det, vi er da ikke enga heller.

                    ----------------Mifsud--Occean----------------
                    ---------------------Koren----------------------
                    ------------Søgård---------------Riise---------
                    --------------------Mouelhi---------------------
                    ---Stefanutto-Kippe-Andresen-Andersson---
                    --------------------Müller-----------------------

                    --------------Myklebust--Haddad--------------
                    -------------------Sundgot----------------------
                    ------Olsen----------------Castilla/rexhaj/en eller annen
                    -------------------Wehrman--------------------
                    ---Strand-Rambekk-Berthaussen-Winsnes--
                    -------------------Fredrikson-------------------

                    Kommentar

                    • 10.09.50
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1410

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Vi har vel omtrent dobbel dekning på alle plasser nå
                      Ja, akkurat NÅ har vi omtrent dobbel dekning. Men hva vi har i sommer, vet vi fint lite om. Er vi gode på våren kommer det sikkert bud på både Stoffe og Mifsud, og gjerne flere til. Strand, Kiko og Wehrman sliter med skader ustanselig, og Sundgot er vi tydeligvis villig til å selge omtrent annenhver uke.

                      Det er for så vidt riktig at RBK har klart tøffe kampprogram før. Men VI har ikke det de siste årene. I fjor ramlet vi fra hverandre etter omtrent hver eneste sterke prestasjon. Kanskje vi skulle vente med å ta etter lag som har vunnet 13 seriemesterskap på rad inntil vi har vunnet vårt første iallfall.

                      Kampprogrammet klubben legger opp til i siste halvdel av juli og primo august KAN gå helt fint. Men det kan også vise seg å bli altfor mye av det gode. Selv hadde jeg helst sett at vi konset på å vinne det første mesterskapet her hjemme på 17 år, før vi begynte å favne over Europa.

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                        Som Glenn skriver så er det 11 lag som går inn i UEFA-cupen.
                        For å være mer presis så er det de 11 lagene som vinner sine oppgjør i Intertoto 3.runde.

                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        2. runde Intertoto
                        3. runde Intertoto
                        2. Kval. runde UEFA-cup
                        1. Runde UEFA-cup
                        Gruppespill UEFA-cup
                        For å vurdere disse rundene litt nøkternt, så er det sannsynlig at vi avanserer fra 2. Intertoto-runde (80% ?)
                        Det er sannsynlig at vi ryker i 3.runde Intertoto. (20% for avansement ?)

                        Merk at i 2.kval av UEFA-cupen så har vi bare 6,921 ranking-poeng mot Moldes 8,921. Det betyr at vi garantert blir useeda i 2.kval av UEFA-cupen. Grunnen til at vi har så dårlig ranking skyldes at vi bare en gang de siste fem åra har kjempa om UEFA-cup-poeng og den ene gangen tapte vi begge kampene for Zeljeznicar som gir null uttelling og vi ender opp med minstepoenga for alle norske lag.
                        Det er likevel lettere motstandere i snitt i denne runden enn i 3. Intertoto-runde og jeg anser det for å være 40% sjanse for avansement.

                        I 1.runde i UEFA-cupen kan vi nesten bare få gode motstandere og jeg anslår det til å være 15% sjanse for avansement, for å være snill.

                        Sjansen for å nå gruppespillet i UEFA-cupen = 0,8 * 0,2 * 0,4 * 0,15 = ca. 1 prosent.

                        Skulle vi lykkes med å komme til gruppespillet er det altså en bragd som enten overgår det meste i trekningsflaks, eller alle norske prestasjoner tidligere i europacupene. Men jeg garanterer at Fugla likevel ikke får den oppmerksomheten de fortjener for denne bragden.
                        Har alltid synes det er feil å blande matte inn i fotballen... LSK skal ut i europa uansett, så jeg er glad jeg! (og vi kommer sikkert til gruppespillet og )

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #52
                          Er det noen begrensning på antall ikke-EØS-spillere som kan brukes samtidig i e-cupene?
                          Hvis ikke så åpner det for en annen førsteellever:

                          Heinz
                          Stoffe, Steffi, Kippe, Påsan/Rambekk
                          Riise, Wehrman, Robbie, Kiko
                          Occean, Sundgot

                          Ved å spille disse e-cup-kampene så kan vi få litt rankingpoeng som teller med for seeding i de kommende års e-cuper.
                          Spørsmålet er om Intertoto teller? Kval-kamper i UEFA-cupen gir bare halv utteling, og det er vel det beste vi kan håpe på i Intertoto. Og i den sammenhengen er det like verdifullt å slå ut Ventspils fra Latvia som Lazio.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • 10.09.50
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1410

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Og i den sammenhengen er det like verdifullt å slå ut Ventspils fra Latvia som Lazio.
                            Artig eksempel. Vi husker alle hvem som ikke klarte å slå ut nettopp Ventspils i Intertotocupen sommeren 1999.

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              #54
                              Det har rent mye vann i Nitelva siden 1996. Likevel tør jeg minne om hvordan det gikk forrige gang vi fant det for godt å delta i Intertotocupen. På vei inn i eventyret ledet vi Eliteserien. Marginalt, riktignok, men vi ledet. Først møtte vi Kaunas fra Litauen borte 22 juni, midt i fotballferien, og vant 4-1. Helgen etter var det Sligo fra Irland hjemme, med den konsekvens at seriekampen mot bunnlaget Vålerengen måtte flyttes til midtuka. Sligo gikk greit (4-0), men vi tapte mot Vålerengen som rykket ned samme sesong. Helgen deretter spilte vi borte mot Herenveen og vant 1-0, mens seriekampen mot Skeid måtte spilles i midtuka. Skeid gikk også greit (seier 3-1), men fire dager senere klarte vi bare uavgjort 3-3 hjemme mot Strømsgodset, et annet bunnlag, etter å ha ligget under 3-1 etter en halvtime. Vips var vi fem poeng bak etter å ha tapt like mange poeng mot to drittlag. Vi ledet aldri Eliteserien igjen den sesongen.

                              Helgen etter Strømsgodset-kampen tapte vi for øvrig hjemme mot Nantes, og fikk utsatt bortemøtet mot Brann. Den utsatte kampen ble trengt inn i et tett kampprogram i august, og ble spilt bare tre dager etter den grusomme 2-7-kampen på Lerkendal. Bukken berget uavgjort 2-2 i Bergen, men det altså i en by hvor vi vant de neste sju årene.

                              Jeg bare nevner det. La oss håpe at historien ikke gjentar seg 10 år etter.

                              Kommentar

                              • Rubinho
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2005
                                • 1501

                                #55
                                La nå historie være historie og nåtid være nåtid
                                Lsk er vassere nå :!:

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Rubinho
                                  Lsk er vassere nå :!:
                                  Tja. På vei inn i '96-sesongen hadde vi følgende plasseringer i de fem siste sesongene: 5-4-3-2-4. På vei inn i '06 har vi til sammenligning 2-7-7-7-4.

                                  I '96 hadde vi fortsatt Grodås, Schiller, Solbakken, Bukken og han jævel'n fra Skjetten. Bjarmann var på vei mot sitt beste, og vi hadde Fri og Frank på topp. Joda, vi har nok noe bredere stall nå, men at vi er så mye bedre utstyrt for Intertoto i dag enn vi var da, er jeg ikke skråsikker på.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #57
                                    Lillestrøm taper jo alltid mot bunnlaga når de har muligheten til å hevde seg helt i toppen, er ikke nødvendigvis intertotto sin feil.

                                    La oss se tilbake til en annen sessong. Lillestrøm lå rett bak de to topplaga som tapte en rekke kamper og gjorde det fryktelig dårlig. Lillestrøm tapte borte mot bunnlaget Aalesund(som rykka ned) og mista to poeng hjemme mot molde(som spilte kvalik). Disse 5 poengene var akkurat et poeng mer enn de 4 poengene vi havna bak gullet.

                                    Denne sessongen deltok vi ikke i europa. Tror lillestrøm hadde rota bort serien i 1996 uansett. Men det er jo litt skummelt at det er akkurat ti år siden den sessongen.

                                    Hvem sa noe om tromsø?

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Lillestrøm taper jo alltid mot bunnlaga når de har muligheten til å hevde seg helt i toppen, er ikke nødvendigvis intertotto sin feil.

                                      La oss se tilbake til en annen sessong. Lillestrøm lå rett bak de to topplaga som tapte en rekke kamper og gjorde det fryktelig dårlig. Lillestrøm tapte hjemme mot tromsø(som rykka ned), borte mot bunnlaget Aalesund(som rykka ned) og mista to poeng hjemme mot molde(som spilte kvalik). Disse 8 poengene var akkurat det dobbelte av de 4 poengene vi havna bak gullet.

                                      Denne sessongen deltok vi ikke i europa. Tror lillestrøm hadde rota bort serien i 1996 uansett. Men det er jo litt skummelt at det er akkurat ti år siden den sessongen.
                                      Rykka Tromsø ned? Det fikk jeg ikke med meg.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #59
                                        tja, en av de to fra nord ... :oops:

                                        Kommentar

                                        • 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Lillestrøm taper jo alltid mot bunnlaga når de har muligheten til å hevde seg helt i toppen, er ikke nødvendigvis intertotto sin feil.
                                          Jeg har ikke sagt at det nødvendigvis er intertotos feil om vi skulle ryke i seriekampene i samme periode. Langt mindre har jeg sagt at vi blir immune mot å tape med drittlag om vi dropper intertoto. Det kan godt hende at vi driter oss ut gang på gang hva enten vi spiller i intertoto eller ikke. Men det er ikke det som er spørsmålet.

                                          Spørsmålet er om deltakelse i intertotocupen vil ha positiv, negativ eller ingen påvirkning på prestasjonene i serien i samme periode. Etter den lengste fotballpausen i moderne tid, skal gutta plutselig unnagjøre 8 matcher på under fire uker. Minst to ganger kommer vi antakelig til å oppleve at vi skal spille tøffe seriematcher tre eller fire dager etter en bortekamp i Europa. Jeg tror det er ugunstig - ikke minst på bakgrunn av de vanskeligheter med å nullstille seg som laget syntes å ha i fjor. Jeg mener at det er en risiko for at intertoto vil gå utover mulighetene i serien, og den risikoen skulle jeg gjerne vært foruten. Ikke minst fordi jeg mener upsiden er forsvinnende liten. Vi snakker om et par ålreite borteturer og en mulig deltakelse i verdens nest døveste fotballturnering. Etter intertoto.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎