RB: Stoffe til salgs for fem millioner

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Stoffe til salgs for fem millioner

    Til salgs for 5 millioner

    LILLESTRØM:
    Hannover 96 ønsker Christoffer Andersson klar til Bundesliga-starten 28. januar, og har økt budet sitt. Men de må betale nærmere fem millioner kroner for å få LSK-backen.

    VIL TIL TYSKLAND: Christoffer Andersson er mer opptatt av sin klubbframtida enn en mulig plass i den svenske VM-troppen. Han er spent på om LSK og Hannover blir enige om overgangssum. FOTO: WEGARD BAKKEHAUG
    Av: Morten Svesengen
    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft bekrefter at Hannover har kommet med et nytt bud, og at LSK har avvist dette. I tillegg har tyskerne fått beskjed om hva slags summer som må på bordet dersom de skal ha noen sjanse til å kjøpe ut den svenske landslagsbacken.

    – Spillerne skal ikke føle at vi hindrer dem i å komme til en større liga. Derfor har vi satt en pris på Christoffer som han er informert om. Da vet både han og Hannover hva vi krever, sier manager Jan Åge Fjørtoft.

    Han ønsker ikke å fortelle hva LSK har krevd for 27-åringen, men etter det RB-sporten erfarer skal kravet være omkring 4,8 millioner kroner (600.000 Euro).

    Hannover trenger back
    Hannovers siste bud skal ligge langt unna LSKs krav. Bundesliga-klubben har foreløpig ikke vært villig til å strekke seg så mye lenger enn budet på en snau million kroner, som Romerikes Blad omtalte tidligere denne uka.

    Klubben, som ligger på 8. plass i Bundesliga, skal ha et akutt behov for en back før serien starter opp igjen etter vinterpausen.

    – Foreløpig har de ikke vært i nærheten av å innfri våre krav. Hvilke behov Hannover har, bekymrer meg heller ikke. Vi har en svensk landslagsspiller på kontrakt, og er veldig komfortable med det. Det er uaktuelt å selge uten at det gir oss økonomisk mulighet til å styrke vårt eget lag, sier Fjørtoft.

    En gyllen sjanse
    Christoffer Andersson er kjent med LSKs pengekrav, og han håper at klubben er villig til å selge ham dersom Hannovers tilbud er i nærheten. For ham er et tilbud fra Hannover en gyllen sjanse til å komme seg til en større liga enn den svenske og norske.

    – Dette kan være min sjanse til å oppnå den drømmen alle fotballspillere har. Jeg har alltid ment at Nederland, Tyskland eller England har ligaer som vil passe meg og min spillestil, sier Andersson.

    Han venter spent på hva som blir resultatet av forhandlingene mellom klubbene.

    – Jeg forstår at LSK ønsker å få noe igjen, og Fjørtoft har informert meg om hva klubben krever. Om Hannover kommer med et tilbud i nærheten av det beløpet, blir jeg skuffet om LSK ikke selger, sier Andersson.

    Svensken frykter ikke at VM-plassen skal ryke dersom han velger en litt mer usikker tilværelse i Hannover.

    – Jeg ønsker ikke å tenke kortsiktig for å komme med i en VM-tropp. Det er mye viktigere for meg å tenke på framtida på klubbnivå, sier LSK-forsvareren.
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2887

    #2
    5 mill for faen? stoffe er faen meg god for 10 mill!!!! veit at han bare har et år igjen av kontrakten, men 5 mill er for billig, vi kan få mer ut av han. selger ikke seriegullet for 5 mill :roll:
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

      #3
      Først: Stoffe er favorittspilleren min.

      Men; Han har et år igjen av kontrakten, og kan vi få 5 mill for han er det veldig bra når han kun har et år igjen. Jeg vil ikke selge han jeg heller, men skaffer Fjøra en erstatter som kan gjøre en god nok jobb, så er det egentlig det beste. Og LSK blir ikke akkurat en mer populær klubb av at vi holder igjen spillere.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Kicker hadde i går en artikkel om Hannovers interesse for Stoffe. Her er et utklipp:

        Hannover hat sich bereits nach Alternativen für die Rückrunde umgeschaut - und in Christoffer Andersson (27) vom norwegischen Erstligisten Lilleström SK gefunden. Der 21-malige schwedische Nationalspieler ist sowohl links- als auch rechts in der Vierer-Abwehrkette einsetzbar. Problem: Andersson hat bis Dezember 2006 Vertrag, kostet Ablöse. Hannover hat Lille- ström ein Angebot unterbreitet, das sich im unteren sechsstelligen Bereich befinden soll. Zu wenig - meint Jan-Aage Fjörtoft, Lilleströms Manager, der kurz und knapp sagt: "Erstes Angebot, keine Chance." Lilleström ruft offenbar eine Summe auf, die um 500 000 Euro liegt. Fjörtoft zum kicker: "Wir brauchen das Geld, um Ersatz für Andersson zu holen. Der Ball liegt bei Hannover. Die müssen servieren." Ob 96 das nötige Geld hat? Der finanzielle Spielraum, den man sich durch den Transfer von Mo Idrissou erhoffte, könnte nun nicht da sein.

        Kommentar

        • Rubinho
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2005
          • 1501

          #5
          Vi finner ikke maken til back i norge! Skulle vi henta en fra et annet land av hans kaliber hadde det kosta langt mer enn 5 mill!! Nærmere 10-15!
          Nei håper han blir ivertfall en seong til slik at han rekker å feire gullet

          Kommentar

          • okb
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2377

            #6
            Andersson har kontrakt ut året, så det er vel heller bedre å håpe at han blir solgt for en haug med penger, enn at han går gratis. Optimale hadde selvsagt vært om han hadde skrevet under ny kontrakt.

            -okb!!
            Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

            Kommentar

            • Bolsen3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 1061

              #7
              Opprinnelig skrevet av bjarmann
              5 mill for *beep*? stoffe er *beep* meg god for 10 mill!!!! veit at han bare har et år igjen av kontrakten, men 5 mill er for billig, vi kan få mer ut av han. selger ikke seriegullet for 5 mill :roll:
              5 mill for stoffe med et år igjen av kontrakten er en meget god pris! Stoffe har i tillegg selv sagt at han blir svært skuffet hvis lillestrøm avslår et tilbud på rundt 5 mill. Altså: hvis vi ikke selger han for et bud på 5 mill, så sitter vi igjen med en utilfreds spiller, som 100% sikkert går gratis når kontrakten går ut....

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                #8
                Stoffe kom gratis. Går han gratis på slutten av året taper vi ikke noe på det.

                Men det ville nok vært best om Hannover hadde betalt de fem millionene så vi kunne casha inn nå. Erfaringsmessig takler ikke Bosmanspillere akkurat med dødsforakt etter sommerferien...
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

                  #9
                  Synes fortsatt at 5 mill. er for lite for
                  Stoffe.

                  I følge siden "transfermarkt" er Stoffes
                  markedsverdi 1, 5 mill. euro, med en valutakurs
                  på 1 euro = 8 kroner vil det si at LSK
                  ikke bør selge Mr. Andersson for mindre enn
                  12 millioner kroner.
                  Selv om fastsettelsen av markedsverdien på
                  spillerne ofte bygger på rent skjønn,
                  i tillegg til hvilket land man kommer i fra, hvor man spiller,
                  har man spilt landskamper etc.. - gir det likevel
                  en viss indikasjon på hvilken verdi spilleren har.

                  Med Stoffe på laget øker sjansen for medalje.

                  Transfermarkt - Das Fußball-Portal mit Transfers, Marktwerten, Gerüchten und Statistiken

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #10
                    12 millioner for en spiller med ti måneder igjen på kontrakten er utopi.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      12 millioner for en spiller med ti måneder igjen på kontrakten er utopi.
                      Eneste måten å oppnå en slik pris på er at det plutselig er to klubber som bare må kjøpe ham. Tror vi skal være veldig fornøyd om vi får fem millioner. Men hvis vi får noe særlig mindre, bør vi ikke selge.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        12 millioner for en spiller med ti måneder igjen på kontrakten er utopi.
                        Enig med deg. Vi får ikke solgt Stoffe til markedsverdi,
                        men hvorfor slippe ham for under halvparten?

                        Kommentar

                        • Ted Nugent
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 851

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                          Enig med deg. Vi får ikke solgt Stoffe til markedsverdi, men hvorfor slippe ham for under halvparten?
                          Her tror jeg ikke helt du har forstått hva markedsverdi er. Markedsverdien er vitterlig det markedet er villig til å betale for han. Hvis ingen da er villig til å betale det du kaller "markedsverdi" er det neppe det som er markedsverdien. For å si det sånn. 8)

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                            Opprinnelig skrevet av sparwasser
                            Enig med deg. Vi får ikke solgt Stoffe til markedsverdi, men hvorfor slippe ham for under halvparten?
                            Her tror jeg ikke helt du har forstått hva markedsverdi er. Markedsverdien er vitterlig det markedet er villig til å betale for han. Hvis ingen da er villig til å betale det du kaller "markedsverdi" er det neppe det som er markedsverdien. For å si det sånn. 8)
                            Jeg skjønner at jeg burde ha vært mer presis, ja.
                            "Vi får ikke solgt Stoffe til den markedsverdien som
                            tyske "transfermarkt" anslår at han har ".
                            Bedre nå ?

                            Kommentar

                            • Lars_K!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2006
                              • 271

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av sparwasser
                              Bare litt på kanten, men sjekka raskt denna linken på spissene våre på denne linken:

                              - Arild stod på 0,- mens hans bror Ole bjørn var vel 750 000 €
                              - Occean 750 000 €
                              - Haddad 200 000€
                              - powell 1 500 000€
                              - Mifsud 250 000€
                              - Mens Myklebust ikke var i databasen-

                              Så når powell nesten er verdt like mye som de fem andre til sammen :? , hmm.. Da stoler ikke jeg helt på denne markedsverdien på 12 mill på stoffe.

                              Det hersker ingen tvil om at stoffe er veldig god.
                              Og skal han bli solgt, hviklet jeg egentlig ikke liker tanken på.. så ikke for under 5 mill, og helst mer. Selv om det bare er 1 år igjen av kontrakten.

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #16
                                Jeg går ut fra at disse anslagene er satt opp utifra at spillerne har lange kontrakter.
                                Alle går jo gratis som Bosmenn, og de får en redusert verdi når kontrakta nærmer seg slutten.
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • Lars_K!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 271

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                  Jeg går ut fra at disse anslagene er satt opp utifra at spillerne har lange kontrakter.
                                  Alle går jo gratis som Bosmenn, og de får en redusert verdi når kontrakta nærmer seg slutten.
                                  Så de får redusert verdi når det er kort tid igjen av kontrakten, Hva med at powell har høyest verdi av spissene og kun et knapt halvt år igjen av kontrakten.? Denne linken tror jeg bare består av en eller annen lur form for formel...

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #18
                                    Tja, seks millioner kroner for Ole Bjørn Sundgot høres da ut som et godt kjøp?
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Rubinho
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2005
                                      • 1501

                                      #19
                                      Jeg sier bar Stuart McManus..hvor er du? Han kunne vi henta inn igjen

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #20
                                        Vi må huske at 5 mill nå så er pengene der for å hente inn en ny spiller. Mifsud, Koren og Stoffe står i fare for å bli solgt i løpet av sesongen.... Desverre :cry: Men for å kunne forsterke laget nevneverdig så må vi også få spenn inn. Se selv hva Landslagspiller Hangeland gikk for(10 mill)
                                        Da skal det litt til for å kreve 10-12 for en med 1 år igjen...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎