LSK-juniorene ikke gode nok?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #21
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Vi må ikke bli overdramatiske her. Espen Søgård og Pål Steffen Andresen har aldri spilt på et yngre landslag, med unntak av U-21, men begge har da vitterlig klart å etablere seg som faste på elleveren.

    Bydelsklubben har i en lengre periode vært godt representert med spillere på yngre landslag, uten at det har fått veldig synlige konsekvenser i form av spillere som har tatt turen opp til A-laget.
    Gode poenger. Jeg tør påstå at 86-laget er det beste juniorlaget vi har hatt (iallfall siden 66-laget). Da hadde vi ikke færre enn seks juniorlandslagsspillere, men det var den klossete midtstopperen fra Skedsmokorset som aldri var i nærheten av landslaget som fikk flest A-kamper for Fugla. Det ble riktignok fotballspiller av Jan Ove Pedersen også, men verken Jan Tore Amundsen, Morten Svalstad, Ulf Ower, Bjørn Heidenstrøm eller Fredrik Hauge satte fyr på toppfotballen, akkurat.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #22
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Vi herja i Jet-turneringa og i Norway cup i 2003.
      Men hjelper det noe. Blir det LSK-A-lagsspillere av dem?

      Nå to-og-et-halvt år seinere så er ingen av dem aktuelle for elleveren,
      og bare Eirik Jansen er i A-stallen som tredjekeeper
      Nå kan vi ta bort Eirik Jansen også, siden han har gått til Follo.
      Vi trenger kanskje ikke et godt juniorlag, men en skikkelig juniorstjerne eller to som kan ta steget. Hjelper lite å ha 10-20 rimelig gode juniorspillere.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Deco_Stjerna
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Sep 2005
        • 7

        #23
        Canário skrev:
        Steinar Hansen (?) er et stort talent og har også gjennom godt spill i interkretsserien har fått trene en del med LSK juniorlag som spiller i 4. divisjon. I den aldersgruppen kan jeg nevne Christoffer Jørgensen, Henrik Sognæs (sønnen til Bjarne) og Magnus Bytingsvik som også er er spennende talenter i den yngre garde.



        Det finnes ingen 89 spiller som heter Steinar Hansen, men en som heter Henrik Hansen og en som heter Steinar Gjersvoll. Og Sognnæs staves med to n'er. Dessuten har Henrik Sognnæs en yngere bror som også skimter en lys framtid, han er 92 modell.
        Anderson Luis de Souza

        Kommentar

        • Pongo
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Jan 2006
          • 11

          #24
          Har vært en del tull i UA de siste årene, særlig mangel på gode trenere har vist seg til å bli litt for avgjørende. Men i år virker det som alt har tatt seg opp, både fra spillrenes side, og ledelsens(trenernes) side. Det vil nok også vise seg at det å innføre kunstgress vil komme godt med.

          Mitt tips er at Gjersvoll blir å se i A-lags troppen om noen år, om Uwe tør å satse på ung-gutter.

          Dette er jo også noe som har gjort utviklinga dårlig, Erlandsen turte jo knapt å ha med Junior spillere da det var skader og or få på øktene til A-laget før, men tror Røsler er bedre på dette!

          Kommentar

          • Deco_Stjerna
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Sep 2005
            • 7

            #25
            Opprinnelig skrevet av Pongo
            Mitt tips er at Gjersvoll blir å se i A-lags troppen om noen år, om Uwe tør å satse på ung-gutter.
            - Uwe er jo ikke redd for juniorer, Sparby trener med a-laget 2 ganger i uka..
            Anderson Luis de Souza

            Kommentar

            • lsk_fugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 864

              #26
              jeg trur nok ikke Uwe er redd nei.. de har jo også Diomande på prøve nå, som er 17 år. men jeg trur de skal være ganske gode for at han skal prøve dem!

              Kommentar

              • lsk_fugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 864

                #27
                åsså hadde det vært flott å få utvikla sparby skikkelig åsså har vi en super habil back etter noen år hadde jo vært suupert..

                Kommentar

                • Pongo
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Jan 2006
                  • 11

                  #28
                  Ja, nettopp. 2 ganger i uka, hvorfor ikke hele tiden? Om han er god nok så er det jo absolutt ingen som taper på det, tvert imot vil han utvikle seg mye raskere, og bedre!

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎