Fjøra har sparket det medisinske hjelpeapparatet???

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugla- patriot83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2005
    • 1241

    Fjøra har sparket det medisinske hjelpeapparatet???

    Hørte fra en i klassen på Høgskolen der jeg går at Fjøra har sparket det medisinske støtteapparatet på fire. Er det noen som kan bekrefte dette? Hvorfor??

    Av støtteapparatet på fire inngår én lege og tre fysioterapeuter. Kan noen avrefte eller eller bekrefte dette med en begrunnelse? Visstnok var ikke alle i ledelsen enige...

    Regner med at Fjøra vet hva han gjør...
    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.
  • Chessheim-kanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1022

    #2
    eey, han kan da ikke sparke mine fremtidige kollegaer..? hvordan skal jeg da få en fot innenfor?! finnes det noen sikrere kilder enn et rykte fra en lesesal?
    mvh Lsk's nye fysioterapeut

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #3
      Hørtes ut som et rykte - ellers ville vel RB stått på nakken til Fjøra!

      Kommentar

      • Fugla- patriot83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2005
        • 1241

        #4
        Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
        eey, han kan da ikke sparke mine fremtidige kollegaer..? hvordan skal jeg da få en fot innenfor?! finnes det noen sikrere kilder enn et rykte fra en lesesal?
        Han jeg hørte av bor i ett kollektiv i Oslo sammen med en av sønnene til en av de i LSK medisinske støtteapparatet. Tror det er legen, hvis det stemmer at han også jobber litt for hopplandslaget. De hadde visstnok gått igjennom dette på ett møte de hadde hatt forrige uke, ifølge han sønnen.

        Hvis dette stemmer så er jeg spent på begrunnelsen til Fjøra. Håper han har noe i ermet i så fall. Regner med at han vet hva han gjør.
        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

        En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

        Kommentar

        • Chessheim-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1022

          #5
          hum.. hadde dette vært sant så hadde vel rb fått kloa i dette innen dags dato.. men uansett, liker ikke tanken..
          men det virker da litt usannsynlig å plutselig sparke hele teamet!? nei dette synes jeg var pussig.. får håpe det bare er et løst rykte!
          mvh Lsk's nye fysioterapeut

          Kommentar

          • Bolsen3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 1061

            #6


            Det er altså en del sannhet i ryktene, men at Fjørtoft har sparket 4 mann er jo en stor overdrivelse. Saken er den at Terje Braathens klinikk ikke fikk fornyet sin avtale med LSK, etter min mening er ikke dette særlig dramatisk...

            Kommentar

            • Chessheim-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1022

              #7
              Opprinnelig skrevet av Bolsen3
              http://www.rb.no/lokal_sport/article1912383.ece

              Det er altså en del sannhet i ryktene, men at Fjørtoft har sparket 4 mann er jo en stor overdrivelse. Saken er den at Terje Braathens klinikk ikke fikk fornyet sin avtale med LSK, etter min mening er ikke dette særlig dramatisk...
              æsj.. det synes jeg var synd.. jeg var jo så nær å få ha en liten praksisperiode med terje og gutta. men da er vel det utelukket nå

              er forøvrig enig med terje bråthen da han sier i artikkelen at det kan være positivt å jobbe i et større fellesskap i tillegg, dette da det stadig blir utviklet nye metoder å bruke, og man lærer masse av sine kollegaer!
              så var det sagt
              mvh Lsk's nye fysioterapeut

              Kommentar

              • Lillestrøm Kirke
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 1470

                #8
                Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                http://www.rb.no/lokal_sport/article1912383.ece

                Det er altså en del sannhet i ryktene, men at Fjørtoft har sparket 4 mann er jo en stor overdrivelse. Saken er den at Terje Braathens klinikk ikke fikk fornyet sin avtale med LSK, etter min mening er ikke dette særlig dramatisk...
                Vet ikke helt jeg, kom i snakk med Braathen på pøbben etter seieren i Trondheim i fjor (1-2). Jeg nevnte hvor artig denne seieren var for den "eldre" garde, Mykle&co, som hadde vært med på å tape så mange ganger på Lerkendal. "Jeg også", svarte han.

                Han har vært med i 17 sesogner/800 kamper, da er han litt mer enn en som bare knar støle muskler (=kontinuitetsbærer ?). Men vi får vel stole på Fjøra (og Uwe) i denne saken også.
                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                Kommentar

                • Fugla- patriot83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2005
                  • 1241

                  #9
                  Enig at det ikke høres så ille ut når man leser denne artikkelen. Og ja, jeg forstår Uwe ved at han til enhver tid vil ha fysioterapeut til disposisjon.

                  ...MEN, som artikkelen også sier, det er trist å miste lokale, patriotiske sjeler fra klubben. Han Braathen er veldig patriotisk og veldig dyktig, så det er synd å miste en mann som han.

                  Han jeg pratet med fortalte at han har visstnok fått tilbud fra både Lyn(Lille- Lillestrøm -> Powell og Bjarmann) og Vålerenga (Gru..). Han mente at han nok ikke kom til å velge Vålerenga fordi han er så patriotisk overfor LSK.

                  ...Synd å miste han! Men de vet nok hva de gjør...
                  -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                  Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                  En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Dette synes jeg det er veldig vanskelig å mene noe om. Her er det så mange ukjente faktorer, og sikkert så mange faglige vurderinger som ligger til grunn, at det blir umulig for oss å opptre som "dommere".
                    Det er alltid trist at stabile og lojale samarbeidspartnere forsvinner, men ikke tristere enn at det også er helt naurlig at det av og til skjer.

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Dette synes jeg det er veldig vanskelig å mene noe om. Her er det så mange ukjente faktorer, og sikkert så mange *beep* vurderinger som ligger til grunn, at det blir umulig for oss å opptre som "dommere".
                      Det er alltid trist at stabile og lojale samarbeidspartnere forsvinner, men ikke tristere enn at det også er helt naurlig at det av og til skjer.

                      Mvh
                      Gammer`n
                      Det er vel heller ikke til å stikke under stol at mange tidligere har vært kritiske til oppfølgingen skadde LSK-spillere har fått av det medisinske støtteapparatet vårt, særlig mht. hvor lang tid det tar før behandling startes.

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1551

                        #12
                        Antar at Stabæk-klinikken ligger et stykke unna Lillestrøm? Det kan da vel ikke være spesielt gunstig å reise så langt for å få behandling?

                        Kommentar

                        • Vegar Hjermundrud
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 423

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Dette synes jeg det er veldig vanskelig å mene noe om. Her er det så mange ukjente faktorer, og sikkert så mange faglige vurderinger som ligger til grunn, at det blir umulig for oss å opptre som "dommere".
                          Det er alltid trist at stabile og lojale samarbeidspartnere forsvinner, men ikke tristere enn at det også er helt naurlig at det av og til skjer.

                          Mvh
                          Gammer`n
                          Endelig en sak jeg kan synse om på faglig bakgrunn! Dersom det er meningen å ha kun én fysioterapeut tilknyttet LSK er det ikke nødvendigvis bra. Ikke bare faglig er det gunstig at vedkommende er tilsluttet et fellesskap, men et team gir også større muligheter for å tre inn i hverandres sted ved sykdom, ferie etc. Med forbehold om riktig tolkning - dersom det virkelig er én fysioterapeut som skal dekke LSK og følge deres sesong og sesongoppkjøring - kan jeg ikke forstå annet enn at det blir stor slitasje på vedkommende fordi helger og ferier dikteres av fotballen. Hvordan en fysioterapeut skal orke slike arbeidsvilkår over flere år er mer enn jeg skjønner. Mens en faktisk kan bytte ut spillere i løpet av en kampsituasjon vil fysioterapeuten være nødt til holde det gående. Problemene er såpass selvinnlysende at jeg vil tro at de ser for seg en reserveløsning ved fravær. Reserven bør likevel ha kompetanse om den enkeltes skadehistorie og særegenheter for å kunne yte god nok service - det betyr at vedkommende må kjenne spillerne. Og da nærmer vi oss tilbudet fra Voldgata om et team som sørver LSK. Det blir spennende å se hvordan dette vil gå - jeg ønsker meg forresten en spalte på www.lsk.no hvor det opplyses rehabiliteringen av skadete spillere. Noen vil kanskje si at taushetsplikten hindrer dette, men noe må vi da få kunne vite om skadene og når spillerne kan ventes tilbake. Det som står i avisene om skader etc. er som oftest unøyaktig likevel.
                          Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                          Kommentar

                          • frodekippe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 480

                            #14
                            Jeg kan ikke forstå deres valg av å ikke fornye med Terje & Co. Greit; jeg forstår at Terje ikke er klar for en 100 % stilling, og hvis det er på kollisjonskurs med hva Jan Åge ønsker, så er jo det i og for seg en grei sak. Men så kommer jeg til det jeg absolutt ikke forstår...

                            HVORFOR I ALLE DAGER GJØRE AVTALE MED STABEKK FYSIKALSKE, eller hva det nå het...
                            Er dette et institutt Jan Åge bruker til seg og sin familie? Litt trist hvis det danner grunnlaget for denne avgjørelsen. Skal mana på død og liv ikke benytte de kvalifikasjoner som ligger på nedre Romerike?

                            På Åråsen har man en klinikk som bl.a. drives av eks-kona til Kenneth Nysæther...

                            Hun er sykt dyktig. Hun er på stadion.

                            Jeg er helt sikker på at dette kunne blitt en bedre løsning enn å fly inn enn fra B(l)ærum.

                            Hva er bakgrunnen for valget?

                            Kan noen skaffe noe mer kjøtt på beinet? Jeg synes det lukter av en "kjenner en som driver denne klinikken på Stabekk-opplegg. Jeg skaffer deg jobb på Åråsen, hvis jeg kan gå til deg gratis i privat regi"...

                            Sorry hvis jeg er jævlig negativ nå, men jeg liker ikke dette at vi på død og liv skal ut for å hente kompetanse. Det er dekket opp på de aller fleste felt på Romerike
                            FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                            Bjørn Lindahl

                            Kommentar

                            • Chessheim-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1022

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Dette synes jeg det er veldig vanskelig å mene noe om. Her er det så mange ukjente faktorer, og sikkert så mange faglige vurderinger som ligger til grunn, at det blir umulig for oss å opptre som "dommere".
                              Det er alltid trist at stabile og lojale samarbeidspartnere forsvinner, men ikke tristere enn at det også er helt naurlig at det av og til skjer.

                              Mvh
                              Gammer`n
                              Endelig en sak jeg kan synse om på faglig bakgrunn! Dersom det er meningen å ha kun én fysioterapeut tilknyttet LSK er det ikke nødvendigvis bra. Ikke bare faglig er det gunstig at vedkommende er tilsluttet et fellesskap, men et team gir også større muligheter for å tre inn i hverandres sted ved sykdom, ferie etc. Med forbehold om riktig tolkning - dersom det virkelig er én fysioterapeut som skal dekke LSK og følge deres sesong og sesongoppkjøring - kan jeg ikke forstå annet enn at det blir stor slitasje på vedkommende fordi helger og ferier dikteres av fotballen. Hvordan en fysioterapeut skal orke slike arbeidsvilkår over flere år er mer enn jeg skjønner. Mens en faktisk kan bytte ut spillere i løpet av en kampsituasjon vil fysioterapeuten være nødt til holde det gående. Problemene er såpass selvinnlysende at jeg vil tro at de ser for seg en reserveløsning ved fravær. Reserven bør likevel ha kompetanse om den enkeltes skadehistorie og særegenheter for å kunne yte god nok service - det betyr at vedkommende må kjenne spillerne. Og da nærmer vi oss tilbudet fra Voldgata om et team som sørver LSK. Det blir spennende å se hvordan dette vil gå - jeg ønsker meg forresten en spalte på www.lsk.no hvor det opplyses rehabiliteringen av skadete spillere. Noen vil kanskje si at taushetsplikten hindrer dette, men noe må vi da få kunne vite om skadene og når spillerne kan ventes tilbake. Det som står i avisene om skader etc. er som oftest unøyaktig likevel.
                              kunne ikke vært mer enig! dessuten er det viktig å bruke kompetansen som finnes her i nærområdet, slik som frodekippe sier. en annen ting er at det må være mye bedre å bruke et institutt i nærheten av åråsen, enn å skulle bruke lang tid på å dra til stabæk (som jeg regner med at man må gjøre om man skal benytte seg av Stabæk Fysikalske). det er både tidsbesparende og viktig for å behandle akutte skader å kunne ha et team rett i nærheten av Åråsen!

                              et ekstra pluss med Terje er jo at han er en kanarifugl i hjertet
                              mvh Lsk's nye fysioterapeut

                              Kommentar

                              • Gullars
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 355

                                #16
                                Kjenner flere personer i denne saken, både i klubben og i det medisinske støtte apperatet, og det er mye som har skjedd her som jeg ikke liker.. Dumt å si dette, uten å fortelle mere.. men er redd for at det kan utsette enkelte personer..

                                Kommentar

                                • artois
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • May 2004
                                  • 176

                                  #17
                                  Bare et lite innspill i "debatten";

                                  Hvor står det at Fjøra har sparka støtteapparatet?

                                  Mr. Fjørtoft jobber i LSK AS, og ikke i Lillestrøm Sportsklubb.

                                  Her er det vel i realiteten Uwe og Gunnar som har gitt støtteapparatet "sparken" om man skal bruke det ordet.
                                  Ellers er det vel litt drøyt av oss som figurerer på forumet her og ha bastante meninger om det tema her, da vi ikke kjenner bakgrunnen. Vi vet ikke helt eksakt hva slags avtale/opplegg Uwe ønsker, og da blir det litt lite nyttig å ta uttalser som "jeg har en kompis som kjenner en som var på fest og overhørte en telefonsamtale fra dassen hvor en sa..." osv osv...
                                  Mortus vivis praecipant
                                  ¤ Brigate Giallo ¤

                                  Kommentar

                                  • Vegar Hjermundrud
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 423

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av artois
                                    ...og da blir det litt lite nyttig å ta uttalser som "jeg har en kompis som kjenner en som var på fest og overhørte en telefonsamtale fra dassen hvor en sa..." osv osv...
                                    Alle vet da at det er på dassen og kjøkkenet sannheten kommer fram og betroelsene står i kø! Spesielt er nachspielet nyttig å være til stede på... I en sak hvor det ikke er tilstrekkelig med faktum til å trekke en endelig konklusjon vil det alltid under diskusjonen på debattforumet før eller senere komme noen som veit noe de ikke kan si (og så vil det alltid være noen som svarer "det er lite nyttig å basere seg på spekulasjoner" og så videre)... Nok om dett.

                                    Jeg er spent på hvordan dette blir i framtiden. Dersom vi skal bli best i Norge på banen bør vi også være helt der framme når det gjelder det medisinske støtteapparatet. Det er snaue tre måneder til seriestart. Her bør ting skje fort og det er ikke rom for å prøve og feile så mye.
                                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎