RB: Klar for Occean-mania

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    RB: Klar for Occean-mania



    Klar for Occean-mania

    (LSK - Vålerenga 4-3). Olivier Occean har alt som skal til for å gi laget en ny dimensjon – og LSK til et topplag. Han kan bli en hit som skaper hallejulastemning på Åråsen.

    UMULIG Å STOPPE: Oliver Occean var umulig å stoppe de 45 minuttene han spilte mot Vålerenga. Han kan gi LSK det lille ekstra i toppstriden i eliteserien.FOTO: GORM KALLESTAD, SCANPIX
    Av: Per Kristian Torvik I SPANIA
    LA MANGA

    – Jeg er godt fornøyd. Men jeg er tung i kroppen og føler meg langt fra i toppform, sa Olivier etter sin praktfulle omgang.

    Uttalelsen kom etter at han hadde slitt Vålerengas forsvar i biter i 45 minutter, før han tok plass på benken. Den betyr at supporterne har mye å glede seg til denne sesongen.

    Prikken over i'en satte han, da han med André Muri på ryggen vendte med ballen, slet seg fri og banket ballen i mål med venstrebeinet.

    Før han kom så langt, hadde Ollie vært delaktig ved Magnus Myklebusts ledermål og han sendte pasningen da Robert Koren gjorde 2-1. Da viste den canadiske landslagsmannen at han ikke bare er en target man som kan score mål, men også en spiller med en god pasningsfot og øyne for bedre plasserte medspillere.

    Ikke utlært
    Olivier anser seg langt fra å være utlært som spiss. Ikke minst derfor er han glad for å ha Uwe Rösler som trener.

    – Uwe vet det meste om hvordan en spiss skal bevege seg, og han er klar på hvordan han vil ha det, sier Ollie.

    Rösler var naturligvis meget godt fornøyd med sin spiss.

    – Det vil ikke være riktig å trekke fram enkeltspillere i et oppgjør vi dominerte i 75 minutter. Likevel kunne alle se at Ollie var ekstremt god den omgangen han var med. Det var også makkeren Magnus Myklebust. Samarbeidet mellom dem på topp var fantastisk bra.

    Uwe trakk fram de store superlativene over hele laget.

    – Dette er det beste jeg har sett av LSK på det jeg kan huske. Vi spilte Vålerenga ut i over en time, burde scoret to-tre ganger til – og ga bort to mål på noe som knapt var sjanser. Jeg kunne heller ikke se at keeper Otto Fredrikson gjorde noe galt da Vålerenga fikk straffe.

    Komplett midtbane
    Med Arild Sundgot i en rolle offensivt bak spissene har midtbanen begynt å fungere optimalt:

    Khaled Mouelhi blir bedre og bedre som et defensivt anker, flink til å takle og god med ballen. Framspillingen til 2-1 målet var en delikat 50-meterspasning til Occean. Kasey Wehrman skal få nok å bestille med å få igjen plassen sin når han blir frisk.

    Robert Koren utvikler stadig sitt spill, og er så sentral i oppbyggingen av spillet at han må få ballen så ofte som mulig.

    Espen Søgård har de løpsegenskapene et godt lag må ha, og fyller den rollen bedre enn noen andre.

    Arild Sundgot vil heller være spiss enn midtbanespiller. Det kan forandre seg hvis han fortsetter å spille så bra som i går.

    Arild var mer bevegelig og lettere i kroppen enn jeg har sett ham på en stund. Vi ser ut til å ha fått en fin balanse i laget, som virkelig ser lovende ut, mener Uwe Rösler.

    At LSK bommet på flere kjempesjanser og kunne ledet både 6-1 og 7-1 før Vålerenga fikk sin redusering til 4-2, kan LSK leve godt med. Kanskje er det like greit. Gjennomføringen og prestasjonen var uansett det som betydde mest i gårsdagens kamp.
    RoyVaadal.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Kommer til å ha mye glede av han fremover. Kan få myyye penger for han når den tid kommer også. Vis han fortsetter slik.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Fotballmagasinet har rimelig positive meldinger om Occean:

      Han må ha gjort en god kamp

      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • lsk_fugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 864

        #4
        det er bra da! men det forventes jo! vi har jo henta han som den stjernen han er! Occean vil gjøre mye bra! :wink:

        Kommentar

        • Rubinho
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2005
          • 1501

          #5
          tror Olivier "twist" kommer til å åpne mange godteposer for oss fremover ja!

          Kommentar

          • Bæng
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2005
            • 146

            #6
            ja han kommer nok til å åpne godtposer kansje en potetgull pose åsså...kjempe god spiller gleder meg til å se han i aksjon på åråsen
            Fetsund Kanris...

            Ufc www.ultrasfeltc.com

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #7
              Jeg synes fortsatt at den summen LSK brukte er jæ.... mye penger. Men takk og lov for at de som styrer og steller mente at han er verdt den investeringen.

              Dette kan bli veldig gøy.
              Knurr...

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #8
                Jeg synes fortsatt at den summen LSK brukte er jæ.... mye penger. Men takk og lov for at de som styrer og steller mente at han er verdt den investeringen.
                Jeg synes ikke det fordi dette er snakk om en 5 års kontrakt, og oddsen er stor for att Occean blir solgt for en langt høyere sum.

                Han er jo dritgo!
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Bondern
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Mar 2004
                  • 150

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Jeg synes fortsatt at den summen LSK brukte er jæ.... mye penger. Men takk og lov for at de som styrer og steller mente at han er verdt den investeringen.
                  Jeg synes ikke det fordi dette er snakk om en 5 års kontrakt, og oddsen er stor for att Occean blir solgt for en langt høyere sum.

                  Han er jo dritgo!
                  Jeg mener at oddsen er liten for at han blir solgt for masse penger :wink:
                  My cat's breath smells like catfood.
                  -R.Wiggum

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #10
                    jaja. Da kan vi glede oss med en av tippeligaens beste spillere i vært fall 5 år. Høres veldig bra ut i mine ører. Dessuten skal du ikke se bort ifra at han blir kjøpt av en PL klubb etter vært. Fjøra slipper han ikke for 10 mil vaffal. Det som taler mot salg er at han er utenfor EU, og går av utlendingskvota.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Jeg synes fortsatt at den summen LSK brukte er jæ.... mye penger. Men takk og lov for at de som styrer og steller mente at han er verdt den investeringen.
                      Jeg synes ikke det fordi dette er snakk om en 5 års kontrakt, og oddsen er stor for att Occean blir solgt for en langt høyere sum.

                      Han er jo dritgo!
                      Jeg er enig i at han er god, og som du ser av siste de av innlegget, så er jeg sjeleglad for at LSK har signert Occean. Men for meg, så er 7-8 millioner fortsatt jæ.... mye penger.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #12
                        Joda. Klar man hadde jo fått et par halvlitere...
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • lsk_fugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 864

                          #13
                          gir han oss en gull medalje er det verdt penga uansett! :wink:

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #14
                            Glem heller ikke at noen Occean-mål kan bringe inn millioner i kassa. Om han fortsetter å spille som han gjorde mot VIF slik at vi vinner de resterende kampene i Royal League og vinner hele dritten(ikke så sannsynlig, men lell) så tjener klubben 6 millioner kroner i premiepenger. Det er 75% av hva vi betalte for han før hans første tippeligasesong som LSK-spiller har begynt!

                            I tillegg øyner vi også muligheten til å kunne kvalifisere oss til champions league, om vi skulle klare å komme oss til gruppespillet har vi tjent inn over det dobbelte av hva vi betalte for han. Jeg bare nevner at det er STORE penger å tjene om han slår til for fullt, selv om han ikke blir videresolgt.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              #15
                              Ikke nok med det, men hvis vi i år går hele veien inn i gruppespillet i UEFA-cupen gir det oss 10 millioner bare der...
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #16
                                Og utbetalingen for å vinne Tippeligaen er vel omtrent det dobbelte av hva han kostet.
                                Jada, han kan vise seg å være en god investering. Men det vil alltid være å ta en sjanse. For det første kan han ikke gjøre absolutt alt aleine, og for det andre så er enhver investering forbundet med risiko.

                                Men igjen: takk og lov for at han nå er LSK-spiller.
                                Han kan ikke gjøre alt aleine, men laget rundt er også av høy klasse, og det er sannsynlig at Occean kan bli tungen på vektskålen. Det er jo fristende å tenke hva han ville ha betydd i fjor...
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7055

                                  #17
                                  Ikke minst er det viktig at vi nå får beholdt Stoffe og Koren til slutten av sesongen. Håper Fjøra er langsynt nok til å ikke selge noen av dem for småpenger midt i sesongen. Spesielt Koren, selvsagt, han er skjæra meg i en egen klasse i Tippeligaen. Gi ham tre millioner i årslønn og en ny treårskontrakt, så skal jeg sende julekort til Fjøra i år.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #18
                                    RB hadde i sin papirutgave onsdag at bookmakerne begynner å tro på LSK-gull.
                                    Centerbet hadde følgende på topp:

                                    1. RBK - 3.0
                                    2. LSK - 4.0
                                    3. vif - 4.0
                                    4. Start - 9.0
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      RB hadde i sin papirutgave onsdag at bookmakerne begynner å tro på LSK-gull.
                                      Centerbet hadde følgende på topp:

                                      1. RBK - 3.0
                                      2. LSK - 4.0
                                      3. vif - 4.0
                                      4. Start - 9.0
                                      Den saken hadde RB rappa av undertegnede, som skrev det her på forumet kvelden i forveien. Kjeltringer!

                                      Se http://www.kanari-fansen.no/debatt/v...=3652&start=20

                                      Kommentar

                                      • Rubinho
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2005
                                        • 1501

                                        #20
                                        [quote="Fugl1120"] Om han fortsetter å spille som han gjorde mot VIF slik at vi vinner de resterende kampene i Royal League og vinner hele dritten(ikke så sannsynlig, men lell)


                                        Når har det blitt usannsynlig :?: Sjekk stallen vår

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎