Rb:har god tid (robbi, miffe , tobias)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubinho
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2005
    • 1501

    Rb:har god tid (robbi, miffe , tobias)

    La oss håpe

  • Marianne
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2005
    • 179

    #2
    – LSK har god tid

    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft er i La Manga denne uken. Han kommer ikke til å trykke på for å få i gang med forhandlinger med spillere som er uten kontrakt til høsten.

    FIN TONE: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft (t.v.) og Christoffer Andersson har en god tone i samtalene om ny kontrakt for den svenske landslagsbacken. Sannsynligvis skjer det ingenting før VM er over. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
    Av: Av Per Kristian Torvik per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01
    LA MANGA

    – Det gjelder Christoffer Andersson, Robert Koren og Michael Mifsud. Jeg snakker med dem hele tiden, og de vet hvor vi står, sier Jan Åge.

    Han sier følgende er status for de tre:

    – Robert Koren har fått et konkret tilbud, som han vurderer. Det er forskjellige muligheter når det gjelder lengden på avtalen, der vi primært ønsker ham på en langtidskontrakt. Vi har sagt at vi ønsker å styrke laget med en stjernespiller på lang tid hvert år. Robert kan bli den i år, hvis han sier ja. Utspillet ligger hos ham.

    VM-aktuell
    – Christoffer Andersson kan komme til VM. Hva betyr det for forhandlingene?

    - Både vi og han vet at det kan komme et nytt tilbud på ham til sommeren. Derfor er det ingen grunn til å stresse. Begge vet hvor vi står. Når det gjelder eventuelt VM-spill for ham, vil jo det være litt synd for oss som klubb. Men vi velger heller å se det som et kompliment om en av våre er god nok for Sverige.

    Michael Mifsud har, som Jan Åge sier, alltid lyst til å spille i en større liga.

    – Vi synes ikke det haster med å bli enig med Michael før vi har sett det litt an.

    Royal League-bonuser
    I løpet av neste uke kan LSK plusse på kontoen med 1,5 millioner kroner eller mer. Med gruppeseier er bonusen 1.250.000 kroner. Seier i kampene mot FC København og Brøndby gir ytterligere 250.000 for hver kamp – uavgjort 125.000.

    - Innsatsen laget gjør, vil på mange måter avgjøre satsingen for oss. Presterer vi det bra, vil det gi nye muligheter. Vi har som mål å tjene penger, som igjen kan pløyes tilbake for å gi oss et bedre lag.

    – Om Andersson, Koren og Mifsud skulle forsvinne, har du da en plan b?

    – Vi jobber intenst med alternativer allerede. Jeg kan si så mye at vi har to kandidater på hver av de plassene de tre spiller på, sier Jan Åge.

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke haster? Det må da haste og få istand kontrakter slik at de ikke sklir ut døra på bosmann til høsten alle 3.

      Lag kontrakter der det står at lillestrøm ikke kommer til å stoppe overganger bare det kommer vettuge bud. Dermed legger spilleren igjen penger i kassa til klubben vår, samt at de får lov til det de vil; spille i større liga.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Opprinnelig skrevet av iL
        Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke haster? Det må da haste og få istand kontrakter slik at de ikke sklir ut døra på bosmann til høsten alle 3.

        Lag kontrakter der det står at lillestrøm ikke kommer til å stoppe overganger bare det kommer vettuge bud. Dermed legger spilleren igjen penger i kassa til klubben vår, samt at de får lov til det de vil; spille i større liga.
        Jeg er enig i at det haster, spesielt med Koren. Gylfi glapp fordi det aldri hastet med å forlenge kontrakten hans. Da man endelig fikk ut finger'n og skjønte hvor god han var, var det for sent. Jeg tror Fjørtoft også vet at det haster, men sier at det ikke haster og at han har to alternative erstattere til alle tre fordi han ønsker å signalisere til spillerne at de ikke er uerstattelige.

        Kommentar

        • artois
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 176

          #5
          Opprinnelig skrevet av iL
          Lag kontrakter der det står at lillestrøm ikke kommer til å stoppe overganger bare det kommer vettuge bud.
          Nja... dette vet de vel strengt tatt fra før av, jamnfør Stoffe.

          Minner om at tidligere styre og stell i Lillestrøm har prøvd det samme før, med Ståle i 97-sesongen. Vi slapp da altså en etablert landslagsspiller til Wimbledon for rundt 3 mill.......
          Mortus vivis praecipant
          ¤ Brigate Giallo ¤

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Minner om at tidligere styre og stell i Lillestrøm har prøvd det samme før, med Ståle i 97-sesongen. Vi slapp da altså en etablert landslagsspiller til Wimbledon for rundt 3 mill.......
            3 mil er vel mere en 0 kr?
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Minner om at tidligere styre og stell i Lillestrøm har prøvd det samme før, med Ståle i 97-sesongen. Vi slapp da altså en etablert landslagsspiller til Wimbledon for rundt 3 mill.......
              3 mil er vel mere en 0 kr?
              I 1997 var det vel i hvert fall en del penger?

              Kommentar

              • artois
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2004
                • 176

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                3 mil er vel mere en 0 kr?
                Selvsagt, argumenterte aldri i mot det som du sikkert ser av innlegget mitt. Det jeg kommenterte og syns kanskje ikke er så fornuftig er dette med å ta med en "makspris" i kontrakten. Da sier det seg jo selv at man allerede har satt prisen, og da 3 mill for en etablert landslagsprofil er latterlig lavt.
                Men for all del, om et slikt pristak er det som skal til må man jo nødvendigvis vurdere det. Men slik jeg ser det blir det kun en minimal utsettelse av avgangen til en spiller. Da er det bedre å ta en sportslig vurdering om det er bedre å gå ut i markedet å prøve å selge spilleren, eller beholde han ut sesongen.


                Opprinnelig skrevet av Torolf
                I 1997 var det vel i hvert fall en del penger?
                Med tanke på at vi noen år senere selger Runar Normann til Coventry for 20 mill og Heidar til Watford for noe av det samme, samt at vi to år tidligere solgte Ronny Johnsen til tyrkisk fotball for 10 mill, så må jeg få lov å si at 3 mill ikke var "en del penger".
                Men selvfølgelig, alt er relativt........
                Mortus vivis praecipant
                ¤ Brigate Giallo ¤

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av RB
                  – Robert Koren har fått et konkret tilbud, som han vurderer. Det er forskjellige muligheter når det gjelder lengden på avtalen, der vi primært ønsker ham på en langtidskontrakt. Vi har sagt at vi ønsker å styrke laget med en stjernespiller på lang tid hvert år. Robert kan bli den i år, hvis han sier ja. Utspillet ligger hos ham.
                  Dette høres fornuftig ut og går vel ut på at Koren får ulike lønnstilbud avhengig av om han skriver ett-, to-,... femårskontrakt, f.eks:

                  1-årskontrakt. Samme lønn som i dag.
                  2-årskontrakt. + 200 000.
                  3-årskontrakt. + 400 000.
                  4-årskontrakt. + 600 000.
                  5-årskontrakt. + 800 000.
                  (Muligens er det andre modeller med sign-on-fee per år eller noe slikt, men i praksis så øker lønna betydelig fra dag en jo lenger kontrakt han skriver.)

                  Ellers liker jeg veldig godt denne tanken med at vi hvert år skal sikre oss en stjernespiller på langtidskontrakt, og forhåpentlig så snakker vi da om femårskontrakter primært og ikke disse latterlige toogethalvårs- eller treårskontrakter som vi har sulla med de siste åra (Mifsud, Stoffe, Koren).
                  Du verden så deilig det var å få Occean på 5-årskontrakt.
                  Jeg tror ikke vi klarer å forlenge med Koren og at vi mister han. Men jeg tror det var lettere å få han inn på femårskontrakt den dagen han kom, enn at han skal forlenge treårskontrakten han nå er inne i, med to år.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av RB
                    Royal League-bonuser
                    I løpet av neste uke kan LSK plusse på kontoen med 1,5 millioner kroner eller mer.
                    Eller vi kan gå på to tap, bli treer i gruppa og miste avansementet. Da blir resultatet 0 kr.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #11
                      Always look on the bright side of life ???

                      Laget vårt er kapabelt til å ta poeng også i de siste kampene, er i god form, og stallen er full av spillere som ønsker å vise seg frem.

                      Hvis vi trenger poeng hjemme mot Brøndby kommer vi garantert til å se et LSK som vil blø for avansement, og klarer vi poeng mot Køben, skal det mye til for å stoppe oss !!!
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Harvest
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 855

                        #12
                        Jeg har tro på seier i Køben.
                        Iron Maiden's gonna get you.

                        Kommentar

                        • Lars_K!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 271

                          #13
                          Tenkte jeg skulle blåse litt liv i denna igjen.

                          Nå som stoffe er borte og mifsud sier han ikke skal signere igjen, så må vi jobbe hardt for å beholde Koren. Han er en klasse spiller jeg setter utolig pris på et overblikk og en pasningsfot man skal lete lenge etter å finne, iallefall i norge. Såfremt han blir plassert på midten.

                          Jeg hadde en diskusjon på skolen her om dagen med en som er ihugga lyn supporter og en som heier på et annet oslo lag, og begge var enige om at det var en av tippeligaens aller beste spillere.

                          Så sier han som heier på lyn at han hadde hørt, og han mente han hadde lest et sted at koren hadde sagt at det kunne hende han signerte med LSK uansett, bare fordi LSK var en fin klubb og at han ønsket at LSK skulle sitte igjen med penger for han, i og med at han hadde vokst så innmari som spiller der...noen som kan avkrefte eller helst bekrefte dette?
                          Jeg spurte hvor han hadde lest dette, men han husket ikke.. Jeg har lest i nettavisen for en tid tilbake at hjertet hans lå i LSK uansett...

                          FÅ SIGNERT KOREN IDAG!!!

                          Kommentar

                          • ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

                            #14
                            Mener å ha lest det et sted jeg også..

                            Edit: noe lignende iværtfall. Kan ikke fortelle deg hvor, det husker jegi kke.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #15
                              Kanskje er det artikkelen i Nettavisen dere sikter til:

                              "Jeg har fått et tilbud med tre ukers svarfrist. Men det er fortsatt to uker igjen, sier Koren – som holder kortene tett til brystet.

                              - Drømmen min er å spille i Spania, og jeg håper drømmen går i oppfyllelse. Men uansett om jeg blir i Lillestrøm bare i denne sesongen, eller fem år til, så vil jeg være her med både hjertet og hjernen min, lover den slovenske midtbanespilleren".

                              Nettavisen 4.februar.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                #16
                                Siden det er mer enn tre uker siden den artikkelen kom på trykk og vi ikke har hørt noe om en kontrakt så betyr vel det at han avslo forslaget?

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #17
                                  Jan Åge til RB 8.februar:

                                  "Robert Koren har fått et konkret tilbud, som han vurderer.
                                  Det er forskjellige muligheter når det gjelder lengden på avtalen,
                                  der vi primært ønsker ham på en langtidskontrakt. Vi har
                                  sagt at vi ønsker å styrke laget med en stjernespiller
                                  på lang tid hvert år.
                                  Robert kan bli den i år, hvis han sier ja.
                                  Utspillet ligger hos ham".

                                  Kan ikke huske at det er kommet noe nytt i denne saken.
                                  Noe andre som vet?

                                  Kommentar

                                  • Lars_K!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2006
                                    • 271

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                    Men uansett om jeg blir i Lillestrøm bare i denne sesongen, eller fem år til, så vil jeg være her med både hjertet og hjernen min, lover den slovenske midtbanespilleren".
                                    Det var vel ikke det, fordi det var det jeg hadde lest jeg og.. Men det gikk mer på det at han ville signere fordi da ville lsk få penger for han uansett.. Men siden han ikke har signert enda skal man ikke se bort ifra at det bare er feil..

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Jeg vil tørre å påstå at jeg leser så godt som alt som står på nettet om LSK (8)), og jeg har ikke lest noe slikt.

                                      Kommentar

                                      • Lars_K!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 271

                                        #20
                                        Takk..

                                        Håper han har signert og at det skal komme som en gledelig nyhet senere...

                                        Det virker jo også litt rart at han vil signere for LSK slik at de skal få penger for han også.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎