Aftenposten: Leddbåndet i Søgårds ankel tvers av

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    Aftenposten: Leddbåndet i Søgårds ankel tvers av

    Voldsomt trist nyhet fra kveldens kamp:

    Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
    TS05 - Felt C
  • Ted Nugent
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 851

    #2
    Nei, nei, nei! Nå har vi et seriøst midtbaneproblem med både Søgård og Kasey skadet. Noen som vet hvorfor ikke Kiko var med i dag? Er han også skadet?

    Kommentar

    • JhnY
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 975

      #3
      trist trist trist trist nyhet. :'(

      Kommentar

      • Svimling
        Medlem
        Hoffnarr
        • Nov 2005
        • 40

        #4
        Ikke sikker på om dette stemmer?

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Håper virkelig den siste artikkelen stemmer.

          Kommentar

          • andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

            #6
            Fetsundråner'n sjøl sier vel optimistisk og litt flåsete at han er på beina igjen allerede om et par dager, LSKs støtteapparat via fotballmagasinet.no sier fjorten dagers tid, mens Aftenposten kliner til med en lengre periode på sidelinja. Vi får stole på de partene som tross alt er involvert i Sportsklubben. Ukes tid, med andre ord. Skal med det akkurat rekke den første kvarten :wink:
            TS05 - Felt C

            Kommentar

            • SuperErik
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 535

              #7
              Uff.. triste nyheter.

              Søgård er absolutt en vi trenger i kvartfinalen..
              - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

              <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Re: Aftenposten: Leddbåndet i Søgårds ankel tvers av

                Opprinnelig skrevet av andee
                Voldsomt trist nyhet fra kveldens kamp:

                http://fotball.aftenposten.no/nyhets...rticleID=93722
                Ankelen røyk for Søgård

                Lillestrøm hadde full kontroll på kampen mot Brøndby helt til to taklinger satte Espen Søgård ut av spill, den siste røyk trolig leddbåndet i ankelen til den viktige midtbanesliteren.

                Av André Almløv, 16.02.2006 kl. 23:36



                Espen Søgård skadet ankelen i oppgjøret mot danske Brøndby. Foto: Digitalsport.


                Lillestrøm-trener Uwe Rösler tordnet mot Brøndby og taklingene av Espen Søgård. I løpet av to minutter fikk både Morten Rasmussen og Johan Elmander gule kort for taklinger mot Espen Søgård. Rasmussens forsøk førte trolig til at leddbåndet i ankelen røyk hos Søgård.

                - Jeg er veldig skuffet over måten Brøndby spiller på. Jeg har alltid forbundet Michael Laudrup med fairplay, men de to taklingene de satte inn mot Espen var alt annet enn det. Han har kanskje brukket ankelen, sa Rösler etter kampen.

                Undersøkelser av Søgårds ankel viste heldigvis at det bare var leddbåndet som hadde røket, men midtbanesliteren må likevel belage seg på en lengre periode på sidelinjen. Kaptein Frode Kippe måtte også gi seg rett etter pause. Han fikk en smell i ryggen i en duell med Brøndby-keeper Casper Ankergren.

                Scoringer av Arild Sundgot, Trond Olsen, Jonas Kamper og Martin Retov sørget for resultatet 2-2. Lillestrøm vant dermed sin gruppe foran FC København. Brøndby kom på tredjeplass, men ettersom Vålerenga og IFK Göteborg fikk flere poeng er danskene ute av turneringen.

                - Vi var gode i 2. omgang, men spilte ikke godt nok til å gå videre i turneringen. 2-2 var et rettferdig resultat, mente Brøndby-trener Michael Laudrup.

                Rösler mente Lillestrøm burde vunnet kampen, men etter skadene til Søgård og Kippe var han fornøyd med ett poeng.
                - Vi måtte sette inn to unge spillere og klarte å få uavgjort. Dermed vant vi gruppa mot de to topplagene fra Danmark, sa Rösler fornøyd.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #9
                  Vær forsiktg med å spre skrekk-informasjon, folkens! RB skriver at leddbåndet er strukket, og at det vil ta et par ukers tid.
                  I slike saker stoler jeg på "lokalen".

                  Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Vær forsiktg med å spre skrekk-informasjon, folkens! RB skriver at leddbåndet er strukket, og at det vil ta et par ukers tid.
                    I slike saker stoler jeg på "lokalen".

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Jeg er enig med gammer'n og tror at RB er mest troverdig.
                    Flott at gammer'n får ut denne infoen.

                    Men det er ingen grunn til å kritisere folk for å legge ut medieartikler på Forumet. Det er faktisk folkets plikt...
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #11
                      Men det er ingen grunn til å kritisere folk for å legge ut medieartikler på Forumet. Det er faktisk folkets plikt...
                      I forhold til min egen helse, og mange med meg, er påkjenninger vi påføres med saker ala "leddbåndet røk tvers av" på grensen til hva vi kan tåle i en morgenstund. Hjertet stopper nesten opp, klumpen setter seg i magen og skuldrene synker 5 centimeter. Og alt som som så ganske lyst ut da vi våknet blir plutselig helsvart - og dagen og helgen er ødelagt.
                      Derfor maner jeg til forsiktighet... :shock:

                      mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av andee
                        mens Aftenposten kliner til med en lengre periode på sidelinja. Vi får stole på de partene som tross alt er involvert i Sportsklubben. Ukes tid, med andre ord. Skal med det akkurat rekke den første kvarten :wink:
                        "En lengre periode på sidelinja" er vel strengt tatt noe vagt. Spiller man fotball hver eneste dag er 14 dager ganske lenge.

                        -okb!
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          RB melder at Espen er klar om èn uke ! http://www.rb.no/lokal_sport/article1960068.ece

                          Mvh
                          Gammer`n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            RB melder at Espen er klar om èn uke ! http://www.rb.no/lokal_sport/article1960068.ece

                            Mvh
                            Gammer`n
                            Ei uke for Søgård

                            ÅRÅSEN:
                            Espen Søgårds skade i torsdagens kamp mot Brøndby er ikke så alvorlig som ryktene sier. Han satser på å bli klar til torsdagens kvartfinale.

                            Av: Per Kristian Torvik
                            – Jeg ble litt overrasket da jeg kom hjem fra Tønsberg og så på nettet at leddbåndet var revet av. Undersøkelser i dag viser at båndet er strukket, men ikke alvorlig. Meningen er at jeg skal begynne å belaste ankelen allerede i morgen.

                            – Det kunne gått mye verre?

                            – Jeg fikk en ordentlig smell på innsiden av ankelen. Jeg pleier å slippe heldig unna slike taklinger, så det var nok heldig at det var meg og ikke en annen, sier Espen Søgård.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Vær forsiktg med å spre skrekk-informasjon, folkens!
                              Gammer'n! I går kveld leste jeg følgende i Aftenposten: Undersøkelser av Søgårds ankel viste heldigvis at det bare var leddbåndet som hadde røket, men midtbanesliteren må likevel belage seg på en lengre periode på sidelinjen.

                              Hva mener du jeg skulle gjort? Der og da virka det der som noe forumet kunne trenge å vite. Hadde jeg lest det i blekka di hadde jeg selvsagt trådd litt mer varsomt. Rösler sa jo i fjernsynet etter kampen at ankelen muligens var brukket, så jeg syns røket leddbånd virka ganske sannsynlig.

                              Opprinnelig skrevet av okb
                              Opprinnelig skrevet av andee
                              mens Aftenposten kliner til med en lengre periode på sidelinja. Vi får stole på de partene som tross alt er involvert i Sportsklubben. Ukes tid, med andre ord. Skal med det akkurat rekke den første kvarten :wink:
                              "En lengre periode på sidelinja" er vel strengt tatt noe vagt. Spiller man fotball hver eneste dag er 14 dager ganske lenge.
                              I og for seg enig med deg, "okb", men hvis jeg hører at en LSK-spiller må tilbringe en lengre periode på sidelinja, så går tankene mot mer enn én matchs fravær, som ville ha vært tilfelle i denne saken.
                              TS05 - Felt C

                              Kommentar

                              • Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

                                #16
                                Helt enig med andee her. Greit at det er dårlig nytt, men å la være å poste det av den grunn er jo helt på tryne...
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  #17
                                  Helt enig med andee her. Greit at det er dårlig nytt, men å la være å poste det av den grunn er jo helt på tryne...
                                  Så var det dette med ironi igjen, da... 8)

                                  Mvh
                                  Gammer`n
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Helt enig med andee her. Greit at det er dårlig nytt, men å la være å poste det av den grunn er jo helt på tryne...
                                    Så var det dette med ironi igjen, da... 8)

                                    Mvh
                                    Gammer`n
                                    Å djises... :oops:
                                    Har vært sjuk i noen dager nå, men trudde jeg var frisk og klar, men så feil kan man ta... Stiller meg i skammekroken i ti minutter nå...
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                      Helt enig med andee her. Greit at det er dårlig nytt, men å la være å poste det av den grunn er jo helt på tryne...
                                      Så var det dette med ironi igjen, da... 8)

                                      Mvh
                                      Gammer`n
                                      Så nå kasta Gammer'n ironikortet sitt.
                                      Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:
                                      Smileys burde være påbudt når man bruker ironi.
                                      Men da har vi i hvert fall fått 10 innlegg som diskuterer noe med utgangspunkt i et ironi-innlegg.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        #20
                                        I tillegg til at man kanskje bør spandere på seg et smilefjes ved ironibruk, kan det også være greit, hvis man først skal være ironisk (eller i ettertid kaste inn "ironi-kortet"), å være litt sikrere på hva det vil si å være ironisk. Overdrivelse er ikke ironi, og heller ikke tull og tøys kvalifiserer automatisk til ironi (selv om det ofte er fristende å kalle det for nettopp det i ettertid). En nøyaktig begrepsforklaring av ironi:

                                        ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom.

                                        Er det noen som har skrevet det motsatte av det man mente på en måte så den virkelige meningen skinte igjennom i den tråden her? Nei, ikke så de andre tok poenget i hvert fall, og da kan man kanskje heller la være.

                                        Roy: Kan ikke du lage en egen tråd med RoyVaadals ironi-tips? :wink:
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎