Kanskje påtide å komme seg ned på jorden igjen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Errevs
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jun 2005
    • 200

    Kanskje påtide å komme seg ned på jorden igjen?

    et par ting.

    Stoffe, greit nok at han stikker til utlandet, dette har vi visst en stund. 3 mill er en grei sum selvom vi neppe finner en fullgod erstatter for den prisen. Men alt i alt ser jeg ikke på dette som noe veldig stort problem, han er tross alt høyre back.

    Koren, skriver nok heller ikke under noen ny kontrakt da han også vil til utlandet. Det er faktisk et stort problem, da han er drivkraften i angrepet vårt. Han har fart, pasninger, overblikk, teknikk, finesse listen bare fortsetter og fortsetter, han er en spiller med internasjonalt snitt i spillet sitt. Etter min mening kan ingen i Norge sammenlignes med juvelen vår.
    I hele 'Koren saken' setter jeg noen store spm tegn til styret, da han i høst ifølge rb ( http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle1925004.ece ) ventet på et tilbud som aldri kom. Nå som vi ikke klarte å melde oss på e-cup spill, er han heller lunken. Hvordan kan styret i klubben utsette kontrakts forhandlingene helt til de blir et "problem"? I en 'liten' klubb som Lillestrøm er det viktig å holde på de beste spillerene ved å gi de lange kontrakter, da de glipper til større klubber når de får sjangsen.
    En annen ting som vil "lokke" Koren til ny kontrakt er gode resultater og det at han blir sett på som den store spilleren i laget med en nøkkelposisjon. Han blir iallefall ikke mer lysten på å fortsette i klubben da "playmakeren" Arild Sundgot med sin eksplosive fart og teknikk skyver Robert ut på venstre kanten.
    Robert er stjerne, han er #10, playmakeren, han er vår Diego Armando.
    Men Lillestrøm får han til å virke som en spiller som burde være glad for å få en plass på laget. Da det det er vi som skulle bøye oss i støvet for at han vil bruke kvalitetene sine hos oss.

    Gullkampen, forsiden har blitt flott prydet av "gullsesongen 2006". Kanari-fansen Lillestrøm tar iallefall gull i forhåndsfeiring iår også. Det er greit å være patrioter men noen ganger er det litt pinlig. Husker godt semien mot lyn for noen sesonger siden, folk på forumet diskuterte hvilken sving som var best på ullevaal under finalen etc, samme skjedde iår når det "kun" var Molde i finalen, det var jo nærmest walk-over.
    Serien er ikke vunnet før lag som viking, rbk, vif, lyn, start og brann er slått og de har like gode spillerstaller som oss. Vi bruker for store bokstaver, det er iallefall min mening.
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    #2
    Re: Kanskje påtide å komme seg ned på jorden igjen?

    Opprinnelig skrevet av Errevs

    Men Lillestrøm får han til å virke som en spiller som burde være glad for å få en plass på laget. Da det det er vi som skulle bøye oss i støvet for at han vil bruke kvalitetene sine hos oss.
    Ingen spiller er større enn klubben... fysj og skam for å si en sånn ting.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • Mr.Lee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 736

      #3
      Må da være mulig å gi Koren en kontrakt med et eller annet som tilsier at han er free to go om vi får et bud over 7 mill f.eks?

      Kommentar

      • frodekippe
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 480

        #4
        Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
        Må da være mulig å gi Koren en kontrakt med et eller annet som tilsier at han er free to go om vi får et bud over 7 mill f.eks?
        Det høres ut som en gode idé, bortsett fra at beløpet er jævlig lavt...
        FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

        Bjørn Lindahl

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          #5
          Opprinnelig skrevet av frodekippe
          Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
          Må da være mulig å gi Koren en kontrakt med et eller annet som tilsier at han er free to go om vi får et bud over 7 mill f.eks?
          Det høres ut som en gode idé, bortsett fra at beløpet er jævlig lavt...
          Det er vel ikke bare bare, men syns i utgangspunktet det er en bra idé hvis det funker. Pris 7 mill er dog litt lav syns jeg. Vi fikk 3 for en back, og gav selv 8 mill for en spiss som grunnet da værende klubbsituasjon burde ha lavere markedsverdi enn Koren.

          Mulig jeg er litt naiv nå, men jeg mener verdien av en spiller burde defineres ut i fra det økonomiske bidraget han kan tilføre klubben, og én enkeltspiller kan utvilsomt tilføre en klubb som vår mye mer kronasjer enn en klubb som ODD, med tanke på hvor klubbene vanligvis ender på tabellen, Royal League og ikke minst (snarer mest!) europacuper.

          ...I tillegg til dette kommer selvsagt faktorer som hvor lenge det er igjen av spillerens kontrakt, hvor lang tid spilleren har igjen av karrieren (eksempelvis Bergkamp) og salgspolicyen i klubben osv.

          Kan jeg få noen andre markedsliberalisters innspill?
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Opprinnelig skrevet av frodekippe
            Opprinnelig skrevet av Mr.Lee
            Må da være mulig å gi Koren en kontrakt med et eller annet som tilsier at han er free to go om vi får et bud over 7 mill f.eks?
            Det høres ut som en gode idé, bortsett fra at beløpet er jævlig lavt...
            Overgangstak er ulovlig i norsk fotball.

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #7
              What??? hvorfor det?
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Se for eksempel http://tux1.aftenposten.no/nyheter/sport/d58065.htm

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #9
                  Så den saken som er fra 1998. Er dere sikre på at de samme reglene gjelder fortsatt? For det er veldig vanlig ute i Europa, og det er jo gjort mange ting for å få like regler i hele UEFA-sonen (selvom Norge er et fristed for unge afrikanere).

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                    Så den saken som er fra 1998. Er dere sikre på at de samme reglene gjelder fortsatt? For det er veldig vanlig ute i Europa, og det er jo gjort mange ting for å få like regler i hele UEFA-sonen (selvom Norge er et fristed for unge afrikanere).
                    Jeg er helt sikker. Aftenposten (papirutgaven) hadde en sak om dette for et par uker siden. Tror det var Gunnar Martin Kjenner som tok til orde for å endre denne regelen.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #11
                      Jeg tror det er best for klubbene at vi har denne regelen.
                      Det går an å argumentere begge veier her.

                      Men hvis først noen spillere får til slike kontrakter, da vil dette bre om seg, og spillerne har et nytt våpen å undertrykke klubbene med.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎