lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklubb AS

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklubb AS



    Pressemelding
    Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklubb AS!
    Resultatregnskapet for 2005 for LSK AS, viser et underskudd på 1,2 mkr. mot 17,9 mkr. i 2004. Årsaken til den kraftige resultatforbedringen skyldes en økning i inntektene fra 36,4 mkr. i 2004 til 50,7 mkr. i 2005. Denne økningen skyldes både økte markedsinntekter og økt publikumstilstrømning til kampene.


    Samtidig som inntektene har økt, er kostnadene blitt redusert fra 54,3 mkr. i 2004 til 51,9 mkr. i 2005. Reduksjonen skyldes generelt sett effektivisering av driften.


    Styret er godt fornøyd med utviklingen i selskapet, som er bedre enn budsjettert. Styret er også tilfreds at kvaliteten på spillerstallen og den sportslige satsingen er økt.


    Det forventes en fortsatt positiv utvikling i 2006.


    For ytterlige kommentarer: Ta kontakt med Jan Åge Fjørtoft.



    Lillestrøm 27. februar 2006.






    Jan Åge Fjørtoft Per Berg
    Daglig leder Styreformann
    RoyVaadal.
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Re: lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklub

    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

    Pressemelding
    Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklubb AS!
    Resultatregnskapet for 2005 for LSK AS, viser et underskudd på 1,2 mkr. mot 17,9 mkr. i 2004. Årsaken til den kraftige resultatforbedringen skyldes en økning i inntektene fra 36,4 mkr. i 2004 til 50,7 mkr. i 2005. Denne økningen skyldes både økte markedsinntekter og økt publikumstilstrømning til kampene.
    Veldig bra! Jeg har sterk tro på at LSK AS kan gå i solid pluss allerede i år. Det er hyggelig at Per Berg endelig begynner å se resultater av satsingen sin.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      Re: lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklub

      Opprinnelig skrevet av lsk.no
      skyldes en økning i inntektene fra 36,4 mkr. i 2004 til 50,7 mkr. i 2005. Denne økningen skyldes både økte markedsinntekter og økt publikumstilstrømning til kampene.
      La oss se hvor stor del av økningen på 14,3 mill. som skyldes publikum vs. marked.

      Hvis mine tall stemmer (snitt-besøk) og antagelse (snitt-netto-inntekt pr billett):

      7782 i snitt 2005. Gj.snitt bill.pris = 110 kr? TOTALT = ca. 11,1 mill.

      7048 i snitt 2004. gj.snitt bill.pris = 100 kr? TOTALT = ca. 9,2 mill.

      Ca. 1,9 mill i ekstra inntekter på publikum, og dermed ca. 12,4 mill. i marked. Så er spørsmålet hvor billettpakkene og cup-inntektene ble ført.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • lsk_fugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 864

        #4
        Dette er supert!! hvor mye pluss kan vi vente oss neste år?!

        Kommentar

        • Lars_K!
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 271

          #5
          Re: lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklub

          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

          Ca. 1,9 mill i ekstra inntekter på publikum, og dermed ca. 12,4 mill. i marked. Så er spørsmålet hvor billettpakkene og cup-inntektene ble ført.
          la oss regne litt på det... Cup pakka kosta 600,- og bilettene hadde en pris på 300 og lsk satt kanskje igjen med 150 pr billett. og solgte vel kanskje 3500(?) fratrukket alle sponsorer som skulle ha billett. Da er det ca 500 000,- Men angående om det er drifts inntekt eller en ekstraordinær inntekt er et annent spm, for at det skal være ekstra ordinær inntekt må det være skjeldent, ikke varig og utenom ordinær drift..

          Så jeg tror nok det er som en inntekt fra drift, eller kontoklassee 3 iallefall..

          Dette tror jeg utifra mine bedøk kunnskaper som halveis utdannet revisor..

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3359

            #6
            Dette var jo ganske imponerende. Spesielt inntekstforbedringen.

            Kanskje jeg skal være litt mindre skeptisk til markedsbiten fremover. Pluss 14 millioner i inntekter må jo være mye sponsorpenger...

            Dette viser vel egentlig litt av potensialet av LSK som investeringsobjekt også. Jeg er sikker på at Per Berg føler seg litt mer trygg nå...

            Kommentar

            • okb
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2377

              #7
              Re: lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklub

              Opprinnelig skrevet av "RoyVaadal
              Ca. 1,9 mill i ekstra inntekter på publikum, og dermed ca. 12,4 mill. i marked. Så er spørsmålet hvor billettpakkene og cup-inntektene ble ført.
              Vi må vel heller ikke glemme at LSK betalte 5 millioner kroner av LSK AS sitt underskudd for 2005.

              -okb!
              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Re: lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklub

                Opprinnelig skrevet av okb
                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Ca. 1,9 mill i ekstra inntekter på publikum, og dermed ca. 12,4 mill. i marked. Så er spørsmålet hvor billettpakkene og cup-inntektene ble ført.
                Vi må vel heller ikke glemme at LSK betalte 5 millioner kroner av LSK AS sitt underskudd for 2005.

                -okb!
                Er underskuddet i LSK AS på 1,2 millioner før eller etter overføringen fra LSK på 5 millioner? Hvis det reelle underskuddet er 6,2 millioner er det ikke like imponerende.

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #9
                  Re: lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklub

                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Er underskuddet i LSK AS på 1,2 millioner før eller etter overføringen fra LSK på 5 millioner? Hvis det reelle underskuddet er 6,2 millioner er det ikke like imponerende.
                  Hvis jeg ikke tar feil er underskuddet på 6,2 millioner FØR LSK tilførte 5 millioner kroner, men nå har jeg verken sett regnskapet til LSK eller LSK AS.

                  -okb!
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • Vegar Hjermundrud
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 423

                    #10
                    Re: lsk.no: Sterk resultatforbedring i Lillestrøm Sportsklub

                    Opprinnelig skrevet av okb
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Er underskuddet i LSK AS på 1,2 millioner før eller etter overføringen fra LSK på 5 millioner? Hvis det reelle underskuddet er 6,2 millioner er det ikke like imponerende.
                    Hvis jeg ikke tar feil er underskuddet på 6,2 millioner FØR LSK tilførte 5 millioner kroner, men nå har jeg verken sett regnskapet til LSK eller LSK AS.

                    -okb!
                    Uansett er dette meget bra. Det viser at både LSK AS og LSK kan gå med overskudd i 2006 dersom sesongen blir sportslig bra. Det som er ekstra morsomt er at klubbens langsiktige satsing på eiendommer og de bedrete lånebetingelser nå ser ut til å betale seg.
                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎