Bergen Syndromet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gialloneri
    Medlem
    Møteplager
    • Dec 2004
    • 73

    Bergen Syndromet

    Jeg registrer at det i ulike nettforum dukker opp stadig flere innlegg fra kanaris som nærmest er igang med feiringen av seriegull 2006. Jeg synes dette er skummelt, og minner veldig om holdninger man vanligvis finner i Bergen på denne tiden tiden av året. Har ikke lyst til å bli som brann; seriemester i mars, mobbeoffer i oktober...

    Optimisme er selvfølgelig positivt, og vi skal ha lov til å kose oss med utsiktene til et flott 2006. Men samtidig må vi være klar over at det mange lag som stiller sterkt i år og at Tippeligaen nok en gang trolig vil bli et rotterace. De beste lagene i TL er rimelig jevngode og det er lite som skiller 1.-2. plass fra 7. I en serie med 26 kamper kan tilfeldigheter avgjøre mer en i ligaer med flere kamper. Skulle man få en kortvarig formsvikt, kan det være nok til å bli hektet av fordi man har få kamper å ta seg inn på.

    Jeg gjør som stoltenberg og oppfordrer til moderasjon, for det er langt fra sikkert at LSK får medalje '06. Jeg håper med dette å gjøre slutt på "seriemester 06" trådene, fordi det eneste vi oppnår med dem er fallhøyde.

    Men seff, vi krysser alle fingerer vi har for fugla gull
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    #2
    Er så enig så enig. Virker som en del nesten tar gullet for gitt. Ett lag som IFK Gøteborg foreksempel, skal feies av banen uten problemer ifølge debattanter her inne. Jeg tror vi kan ha godt av å være litt mindre kjepphøye.


    Percy, som Håper på seriegull.
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7037

      #3
      Enig. Her og nå må Uwe konsentrere seg om å bli kvitt skadeproblemene som rir troppen som en mare. Deretter må LSK handle to nye, gode backer. Da, og ikke før, mener jeg vi er en potensiell gullkandidat. I tillegg må effektiviteten foran mål opp. Vi scora lite i fjor, og må ha høyere scoringsfrekvens i år. Occean er et godt kort der, men han kan ikke gjøre hele jobben aleine.

      Foreløpig er det mange spørsmålstegn knyttet til LSK anno 2006. Vi har ikke vunnet noen verdens ting siden 1989, da jeg var tretten år gammel, skulderputer i dressjakker fortsatt var akseptabel mote, Warsawapakten så stabil og fin ut og ingen hadde hørt om internett eller mobiltelefoner. Jeg bare nevner det.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Rubinho
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2005
        • 1501

        #4
        Ja og jeg var 10 år gammel..nærmeste "jeg" har kommet å vinne noe var i -92 (heldigvis som et plaster vant danmark em) og i -05..jeg er sultefora og håper at noe vil skje i år..men er enig i at man ikke trenger å være for kjepphøy utad.

        Men håper håper :wink:

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2506

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Vi har ikke vunnet noen verdens ting siden 1989, da jeg var tretten år gammel, skulderputer i dressjakker fortsatt var akseptabel mote, Warsawapakten så stabil og fin ut og ingen hadde hørt om internett eller mobiltelefoner.
          Jeg er enig i at vi ikke bør oppføre oss som bergensere, men det får være måte på å være selvfornektende. Dette er pur løgn!
          LSK er fortsatt regjerende ligacupmester etter å ha knust Rosenborg i finalen i Würth-cupen i 1993.
          Da hadde muren falt, to millioner maskiner hang på internett og en mobiltelefon veide godt under fem kilo.

          Kommentar

          • bøllefrø
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2004
            • 462

            #6
            Det verste jeg vet er hovne bergensere, la oss ikke bli sånn. Det edr en lang vei å gå, og er vi uheldige med skader kan vi være hekta av allerede før sommerferien. Det vil være århundrets nedtur etter at vi allerede har "tatt gull".

            Målet får være medalje. Om det blir gull eller bronsje tror jeg er mer tilfeldigheter (se VIF i fjor) og flaks enn noe annet. Og Brann er det beste eksemepelt på at Fru Fortuna ikke liker oppblåste fotballfans

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2872

              #7
              jeg bekymrer meg litt for intertoto kampene jeg, kan bli tett kampprogram. og får gutta ferien de skal ha når de skal spille intertotokamper?
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #8
                Hvorfor nøye oss med serien?? Vi tar RL, cupen og serien og UEFA cupen. Og neste år vinner vi Champions League!!

                Kommentar

                • ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  Hvorfor nøye oss med serien?? Vi tar RL, cupen og serien. Og neste år vinner vi Champions League!!
                  Slapp av, fet'n kul'n.. Ro ned egget..! =P

                  En ting om gangen her nå 8)

                  Kommentar

                  • KristofferØ
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 587

                    #10
                    Bra at det er optimisme og engasjement rundt laget, men la oss nå da vinne noen kamper i mars og april før vi begynner å snakke om metall..

                    Hvis vi synger "I år så tar vi potetgull.." i august i år, blir jeg mildt sagt skuffa, men vi får se om vi henger med i toppen før praten blir lagt ut på diverse forumer verden over.. (Ja, internett er globalt)
                    I år så tar vi ostepop
                    Vi elsker Lillestrøm
                    HEI!

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7037

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                      LSK er fortsatt regjerende ligacupmester etter å ha knust Rosenborg i finalen i Würth-cupen i 1993.
                      Da hadde muren falt, to millioner maskiner hang på internett og en mobiltelefon veide godt under fem kilo.
                      Ok, sjef. Jeg tenkte mer på pokaler som koster mer enn hundre spenn på Narvesen, men...
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Gale Isbre
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 1164

                        #12
                        Som noen har vært inne på: Det blir fort store skuffelser av store forventninger. Og det er ikke alle som er like flinke til å huske at man skal støtte et lag i motgang også, når skuffelsen blir for stor...

                        Kommentar

                        • Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

                          #13
                          Egentlig så stiller vi med samme lag som sist høst, bortsett fra at vi har fått Olivier Occean. At det gjør oss til opplagte gullkandidater synes jeg er spesielt...

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #14
                            Mouelhi er spilt mer inn i spillestilen, Olsen har kommet inn, Myklebust har utviklet seg enormt i løpet av vintern, vi har gått ubeseiret gjennom Royal League og har spilt stabilt godt hele vinter. VIF har vist svakhetstegn, Brann skuffer stort sett alltid, Viking har mistet sin toppscorer(Østenstad), LYN har hentet lite forsterkninger og Rosenborg nevnes som vår store konkurent. Det mener jeg er grunner nok til å tro på seriegull neste år.

                            Men helt enig med trådstarter, denne Bergen-selvsikkerheten burde vi ikke få, la oss holde oss på jorden, så kan vi fantasere om seriegull på vårt eget forum, og eventuelt snakke om det når vi har spilt 20 kamper av serien i offentlig fora!
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • e.d
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 688

                              #15
                              Det kan synes lenge, men nå er det bare 8 mnd igjen til Fugla er seriemester, for umulig kan det vel skje at Fugla ikke tar gull i år.
                              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                              Kommentar

                              • Trondeo
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3062

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av e.d
                                Det kan synes lenge, men nå er det bare 8 mnd igjen til Fugla er seriemester, for umulig kan det vel skje at Fugla ikke tar gull i år.
                                Jeg vil syntes synd på deg viss vi ikke gjør det...


                                Ikke det at jeg håper at vi ikke vinner, men vi kan ikke si at guller er 100% vårt. Vi har rimelig god sjanse på å ta gullet i år, men mye kan skje...

                                Kommentar

                                • e.d
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 688

                                  #17
                                  Vi har de beste spillerne, de beste trenerne og de beste supporterne, og den største framgangen i det siste, så ja, jeg kommer til å bli helt knekt hvis vi ikke klarer det iår.
                                  synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                  Kommentar

                                  • fugla_4_ever
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 467

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av e.d
                                    Vi har de beste spillerne, de beste trenerne og de beste supporterne, og den største framgangen i det siste, så ja, jeg kommer til å bli helt knekt hvis vi ikke klarer det iår.
                                    Rettelse:
                                    Vi har en av de beste trenerene, noen av de bedre spillerene, og vi er blandt de aller beste suporterne. Vi er et av lagene som har stor fremgang (Lyn, Brann, Viking). Hvis alt stemmer i år skal vi bli blandt de fire beste lagene. VIF, Brann, Lyn, RBK, Viking og oss må kjempe om de jeveste plassene. Det er absolutt ingen selvfølge at vi vinner bare fordi vi har hentet inn Occean!

                                    Kommentar

                                    • Mr.Lee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 736

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av veiron
                                      Hvorfor nøye oss med serien?? Vi tar RL, cupen og serien og UEFA cupen. Og neste år vinner vi Champions League!!
                                      Veiron går på lykkepiller :P

                                      Kommentar

                                      • Lillestrøm Kirke
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 1470

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                                        Opprinnelig skrevet av e.d
                                        Vi har de beste spillerne, de beste trenerne og de beste supporterne, og den største framgangen i det siste, så ja, jeg kommer til å bli helt knekt hvis vi ikke klarer det iår.
                                        Rettelse:
                                        Vi har en av de beste trenerene, noen av de bedre spillerene, og vi er blandt de aller beste suporterne. Vi er et av lagene som har stor fremgang (Lyn, Brann, Viking). Hvis alt stemmer i år skal vi bli blandt de fire beste lagene. VIF, Brann, Lyn, RBK, Viking og oss må kjempe om de jeveste plassene. Det er absolutt ingen selvfølge at vi vinner bare fordi vi har hentet inn Occean!
                                        Vel talt (skrevet?).
                                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎