Fjøra ut mot landslaget

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Fjøra ut mot landslaget

    Jan Åge Fjørtoft langer ut mot de «såkalte stjernene» på det norske landslaget. - Dere er ingen stjerner, mener han.


    Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft er redd for at nordmenn flest begynner å bli likegyldige til landslaget, og ønsker en debatt for å skape engasjement rundt landslaget igjen. Norge har tapt sine fem siste landskamper under Åge Hareide.

    Fjørtoft vil ha vekk stjernenykkene og se spillere som er villige til å blø for Norge.

    - En fotballstjerne er en spiller i verdensklasse. Jeg beklager å måtte skuffe dem som kanskje trodde vi har stjerner. Det har vi ikke. Og i Norge er det ingen av de såkalte stjernene som vil dø for sjefen. Man får inntrykk av at de er mest opptatt av å komme skadefrie tilbake til klubblaget, sier 39-åringen til VG.

    Han nevner også John Arne Riise som et eksempel på en spiller som er bedre for klubb enn landslag.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Fritz
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 1033

    #2
    Re: Fjøra ut mot landslaget

    Hvem er kilden til denne artikkelen?

    Kommentar

    • lsk_fugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 864

      #3


      Der er linken hehe[/url]

      Kommentar

      • bøllefrø
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2004
        • 462

        #4
        Han har et poeng. Landsen er fullt av spillere som ikke er villig til å svette så mye som en dråpe - ennå mindre få grønske på knea. Så lenge det er sånn vil landslaget heller aldri bli bra.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          #5
          Faen meg helt enig med Fjørtoft!
          ..................

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Dette er et stort internationalt problem. Ikke bare i Norge. Klubbene vil jo ha betalte spillerlønninger av nasjonale fotballforbund når spillerne er på landslagssamling, og Zlatan ble henta med privatfly etter skaden mot Irland.

            Og jeg kan forstå dem. En skade på Carew eller Gamst på landslaget vil skape problemer for klubblagene.

            Ros til tippeligalagene som gleder seg over spillere på landslaget.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #7
              Ros til tippeligalagene som gleder seg over spillere på landslaget.
              Hvor lenge gjør de det, mon tro?
              Husk hvor irritert Uwe var etter USA-turen til Norge tidligere i vinter.
              Problemet rundt landslagene er vel at det spilles for mange treningskamper og kamper som ikke betyr en dritt.
              VM, EM, Copa America og Afrikamesterskapet er vel det landslag bør holde på med. Punktum.

              Go England !

              mvh
              Gammer`n
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #8
                For norske spillere er landslaget en utmerket mulighet til å få opp markedsverdien på spillerene sine. Er vel kanskje litt derfor de er såppass positive. Matching på høyt nivå er jo også mer attraktivt for tippeligaspillere en PL spillere i og med det allerede høye nivået.

                Jeg er positiv til fulger på landslag vaffal!
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • gulf
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2005
                  • 210

                  #9
                  Godt talt, Jan Åge!

                  Kommentar

                  • e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

                    #10
                    Hvis Fjøra mener at spillerne egentlig er gode nok, men at de pga stjernenykker ikke presterer på landslaget så tar han feil. Å føle seg som en stjerne har aldri gjort noen noe dårligere. Tvertimot øker dette mestringsfølelsen og prestasjonevnen. Istedet for å jekke spillerne ned burde Hareide heller jekke dem opp og få de til å tro at de er unike og fantastiske stjerner. Ikke bare på banen, men også utenfor, fordi spillerne skifter ikke personlighet i garderoben før og etter kampen.
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                    Kommentar

                    • Bekkis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 441

                      #11
                      Det som er problemet med landslaget er at det ikke er en klar stall, som blir godt spillt inn... Hva var vitsen for frode Kippe å dra til usa i god form, sammen med ett b/c lag, for så å komme tilbake i dårligere form enn når han reiste...

                      spill inn en stall og få igang litt spill! det er det som er det viktige... Latterlig å prøve ut nye spillere HELE tiden... Når Norge var på sitt beste, da var det de samme gutta som var på laget nærmest hele tia...

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2872

                        #12
                        det fjøra sier er helt korrekt. det er bare fjoller som er livredde for åssen håret ser ut etter de har nicka ballen på landslaget nå.
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • fugla_4_ever
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 467

                          #13
                          Store deler av dagens landslag er en gjeng overbetalte vellykkede folk som ikke har noe å hente på å prestere på landslaget. Før var landslaget 2 ting: en kamp om nasjonens ære og en vei ut i profflivet. I dag er det knapt nok noen av delene. De fleste som spillier på landsen er allerede proffe, eller har vært, i utlandet. Æren er totalt borte.

                          Gutta på landslaget er ikke der for å kjempe om nasjonens ære, blø for Norge. De er mye mer opptatt av å spille playstation enn fotball. Slik skal det ikke være. Se tilbake til Drillo, da vi var gode. Bratseth, Berg og de gutta, var ikke de som satt lengst oppe om natta. Der var det knall hard trening og tøff disiplin som gjalt. Slik må det være. Det eneste vi kan score på i forrhold til andre land er den norske råskapen og fighter-innstinktet.

                          Jeg mener at et steg i riktig retning, for å endre innstillingen til gutta som spiller på landsen, er å hente inn en ny trener. Vi trenger en trener gutta er redde for. En som gir dem huden full hvis de ikke gir alt. Vi trenger en landslagstrener som selv var disiplinert i sin karriere, som har en proffesjonell holdning og krever maksimal innsats og riktig fokus. En trener som HENNING BERG!

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2872

                            #14
                            vel berg og mykland var oppe litt for seint hvertfall en gang hvis jeg ikke husker feil
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • Zimp
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Jun 2005
                              • 5

                              #15
                              Problemet til "landsen" i dag er at Åge har gitt klart utrykk for at "nye" Norge er et lag som skal styre kamper ute i den store verden. Dette har "stjernene" fått inn siden Åge tok over.... Derfor gir dem ikke jærnet, for sjefen har sagt at vi er best! Der har sjefen feila stort. Ingen er best før dem har bevist det. Og for å bli bli best må man jobbe,jobbe,jobbe og krige,krige,krige... Åge har fått norge til å tru at vi er en stormakt i europa, det er vi ikke og kommer aldri til å bli....men se hva Hellas gjorde i EM....heller ingen stormakt... Dette er også mulig å få til med Norge med rette ledere og rette spillere med rette innstilling.

                              Kommentar

                              • Messias
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 624

                                #16
                                åge hareide ekke bra trener anyway...

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Messias
                                  åge hareide ekke bra trener anyway...
                                  Slutt å være useriøs å dum.

                                  Selvfølgelig er han en brukbar trener, men om jeg vil at han skal trene landslaget er en annen ting.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #18
                                    Det ser for meg ut som om denne tråden bør flyttes til fotball generelt.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • F.s
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jan 2006
                                      • 128

                                      #19
                                      Sånn skjedde med nils johan semb sitt landslag å...de begynte bra men endte helt elendige!

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #20
                                        Feilen med landslaget er trenere fra gokk som tar ut gamle rompis'er (eks Rudi, Trond Andersen og Hoseth) uansett hvor dårlige de er og gjør de til stabilt dårlige "stammspillere". Samtidig er man allergisk mot å ta ut fugler i toppform, ref Bjarmann og Kippe og Søgård f.eks. Det finnes også eksempler fra andre klubber.

                                        Til syvende og sist er problemet NFF, som ansetter en dårlig trener, men som også har en forgubbet stabeis organisajon bak seg med ei kamplesbe på topp.

                                        Innovasjon!!!
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎