RB: Disse er eiere i LSK Invest

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Disse er eiere i LSK Invest



    ÅRÅSEN::
    Til sammen ti selskaper eller privatpersoner har gått inn på eiersiden i LSKs nye investeringsselskap LSK Invest AS. Selskapet skal investere i fotballspillere og eiendom.

    Av: Av Morten Svesengen morten.svesengenrb.no 63 80 48 02
    Selskapet har en egenkapital på 26 millioner kroner. Ut fra det Romerikes Blad kjenner til er 14 av disse millionene investert i de fem LSK-spillerne Olivier Occean, Bjørn Helge Riise, Khaled Mouehli, Magnus Myklebust og Trond Olsen.

    De øvrige 12 millionene investeres etter det vi har grunn til å tro i to eiendomsprosjekter i Skedsmo.

    Dette er eierne i LSK Invest AS:

    Øie AS
    Eierandel: 20 prosent

    Repr. i styret: Per Berg

    Lillestrøm SK
    Eierandel: 10 prosent

    Repr. i styret: Per Mathisen

    Åkrene Mek. Verksted
    Eierandel: 10 prosent

    Repr. i styret: Per Mathisen

    O. E. Heggset Invest AS
    Eierandel: 10 prosent

    Repr. i styret: Ola Emil Heggset

    A. Halvorsen & Sønn
    Eierandel: 10 prosent

    Repr. i styret: Arne Jørgen Kildahl

    Faktum Invest AS
    Eierandel: 5 prosent

    Repr. i styret: Arne Skuseth

    Fagfakta AS
    Eierandel: 5 prosent

    Repr. i styret: Arne Skuseth

    Lillestrøm Sparebank
    Eierandel: 10 prosent

    Repr. i styret: Geir-Tore Nielsen

    Sharif Invest AS
    Eierandel: 10 prosent

    Repr. i styret: Tasawer (Tommy) Sharif

    Trond Havdahl
    Eierandel: 10 prosent

    Repr. i styret: Trond Havdahl
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #2
    For Sportsklubbens del er det viktig å få inn eksterne investorer med samme grunnholdning som de fleste av oss: Penger bra, men Fugla best. Eierne av LSK Invest sitter allerede på rettighetene til fem av våre viktigste spillere, og flere skal det tydeligvis bli. Det er uungåelig at de vil befinne seg i situasjoner der de må velge mellom hensynet til egen lommebok og hensynet til Fuglas sportslige situasjon. Da er det å håpe at vi har fått inn personer med bankende LSK-hjerter.

    På Per Berg og Per Mathisen kan vi være helt trygge. De sier selvfølgelig utad at de vil tjene penger på dette - det må de si - men jeg er ikke i tvil om at de innerst inne er mye mer opptatt av Fuglas fremganger enn de (for dem) beskjedne midlene som er skutt inn i LSK Invest. Det samme tror jeg gjelder Trond Havdahl. Selv om han er noe så lite tiltalende som en trønder bosatt på Strømmen, har han tidligere tatt store tap på lillestrømfotballen uten å mukke. Når han blir med igjen, er det neppe for å bli rik(ere). A. Halvorsen & Sønn er noe så sjeldent som en vaskeekte Vollabedrift, og styres tilsynelatende av garvede LSK-tilhengere. Det virker også bunnsolid.

    De andre er jeg mer usikker på. Ingen skal betvile Lillestrømbankens engasjement for lokalmiljøet, men er vel som finansinstitusjon bundet til å utøve sitt eierskap mer med hodet enn de øvrige deltakerne. Heggset vet jeg lite om utover at han har gjort store kroner på Notar Lillestrøm, har solgt seg ut og nå livnærer seg som privat investor. Men han lar seg iallfall avbilde i LSK-drakt. Det er da noe. Dekk-Tommy har jeg aldri hørt om i forbindelse med Sportsklubben før, og jeg vet ikke om han engang vanker på Åråsen. Men uttalelsene om at han deltar for å styrke båndene til lokalmiljøet, er betryggende. Da stemmer han neppe for å selge backrekka uka før cupfinalen. Sistemann, Arne Sigurd Skuseth, er for meg et helt ubeskrevet blad. Raske internettsøk forteller at han er 71 år, fra Kjeller og har tjent penga sine i forlagsbransjen. Dessuten har han tvilsomme hyttenaboer: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7038136. At han tydeligvis var blant dem som tjente penger på Finance Credit, borger for utpregede kommersielle instinkter. Men det er kanskje akkurat det jeg er redd for.

    Summa summarum er det vel grunn for oss fans til være godt fornøyd med dette laget. Men deres endelige prioriteringer gjenstår ennå å se.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Det tok to og en halv dag før noen gadd å kommentere alle de nye, spennende LSK-investorene. Jeg synes det virker som en interessant gjeng å få med seg. Spesielt morsomt med Sharif og Heggset, som er profilerte kapitalister i nærmiljøet.

      Kommentar

      • okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

        #4
        .. her tror jeg det er lite å frykte. Enig med Torolf.

        -okb!
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

        Kommentar

        • 10.09.50
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1410

          #5
          Opprinnelig skrevet av okb
          .. her tror jeg det er lite å frykte. Enig med Torolf.
          Jeg tror heller ikke dette er noe å miste nattesøvnen over. Men prinsipielt er etableringen av LSK Invest veldig viktig. Den handler først og fremst om at det antakelig - iallfall på sikt - stilles mer kapital til disposisjon for fotballsatsningen på Åråsen. Men den innebærer også at viktige avgjørelser når det gjelder viktige spillere er lagt til et helt nytt organ med en rekke nye aktører. Kommer det f eks bud på spillere som "tilhører" LSK Invest, antar jeg at det i realiteten er opp til dette selskapet å avgjøre om spilleren går eller blir. Derfor skulle man tro at LSK-supportere var opptatt av hvem investorene er, og hva de ønsker å oppnå med sitt engasjement.

          Alt i alt tror jeg opprettelsen av det nye AS'et er positivt. Men de nye beslutningstakernes identitet og hensikter må da i det minste være verdt en diskusjon på dette Forumet.

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎