RB: Shane skinner igjen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    RB: Shane skinner igjen



    Shane skinner igjen

    ÅRÅSEN:
    Da Shane Stefanutto slet benken nesten hele høsten i fjor, så LSK-framtida usikker ut. En Royal League-vinter med Uwe Röslers tillit har gjort ham godt.

    TILLIT: Etter cupfinalen ga LSK-trener Uwe Rösler (til venstre) Shane Stefanutto beskjed om at han skulle få mange sjanser som venstreback. Det er australieren glad for. FOTO: ROYAL LEAGUE

    Av: Morten Svesengen
    LSKs australske venstreback har spilt samtlige ni LSK-kamper i Royal League – og han storkoser seg med det tilbudet turneringen gir.

    – Disse kampene har vært en stor utfordring for oss som lag. Og det har vært positivt for meg og min utvikling, sier Stefanutto.

    Han er glad for den sjansen han har fått av trener Rösler.

    – Uwe har vært ærlig med meg hele tiden. Etter cupfinalen sa han at jeg skulle få spille kampene i Royal League. Jeg trengte ikke bekymre meg om jeg spilte en dårlig kamp, for jeg ville få flere kamper. Da visste jeg at dette var min sjanse, sier Stefanutto.

    Vil ha stabil Shane
    Og Rösler er på ingen måte misfornøyd med måten backen har benyttet sjansen han har fått.

    – Shane har på alle mulige måter gjort jobben sin i Royal League. I de fire første kampene før jul spilte han på et høyt nivå. Etter en litt varierende vinter, var han tilbake på det nivået mot IFK Göteborg og Djurgården, mener Rösler.

    I Stefanutto ser han en viktig angrepsback for sitt lag.

    – Vi trenger offensive og løpssterke backer. Både Shane og Christoffer Andersson er det. Klarer Shane å være stabil på det nivået han har vist i det siste, vil han gjøre en god jobb for oss, sier han.

    I trenerens øyne har Stefanutto et fortrinn fordi han tåler mye trening og nesten aldri blir skadet.

    – Jeg sier dette til spillerne ofte. Er du på trening hver dag og holder deg frisk og skadefri, øker også sjansen for å spille. Shane, Christoffer, Espen Søgård og Arild Sundgot er slike typer. Da har de også en fordel når vi kommer til laguttak, sier han.

    – Har aldri vært bedre
    Stefanutto fikk ødelagt store deler av forrige vinter da han pådro seg samme kneskade to ganger. Ellers har han stort sett vært på alle treninger siden han kom til LSK vinteren før 2004-sesongen.

    Det første året møtte han "veggen" midt i sesongen.

    – I ettertid ser jeg at det gikk altfor fort framover den første vinteren. Jeg trente dobbelt så mye som jeg var vant til, og etter hvert ble det for mye, sier han.

    Forrige sesong mistet han mye i oppkjøringen, og havnet etter hvert på benken. Nå føler han seg bedre forberedt.

    – Fysisk har jeg aldri vært bedre rustet. Også spillet synes jeg går bedre. Jeg gleder meg til å gå på trening hver dag og ser virkelig fram til denne sesongen, sier Stefanutto.

    Ville aldri bort
    Selv om han i lange perioder har havnet på sidelinja, har ikke 26-åringen vurdert å forlate LSK. Til og med en ny sesong som reserve, ville gjort det vanskelig å bryte med Åråsen-klubben.

    – Jeg trives svært godt i LSK, og siden jeg kom hit for drøyt to år siden, har klubben utviklet seg mye. Jeg merker at det bygger seg opp til noe stort, og det har jeg veldig lyst til å være med på. Så får jeg heller tåle noen perioder på benken, sier Stefanutto.
    RoyVaadal.
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #2
    Re: RB: Shane skinner igjen

    Opprinnelig skrevet av RB
    – Jeg sier dette til spillerne ofte. Er du på trening hver dag og holder deg frisk og skadefri, øker også sjansen for å spille. Shane, Christoffer, Espen Søgård og Arild Sundgot er slike typer. Da har de også en fordel når vi kommer til laguttak, sier han.
    Av disse igjen så er Stoffe og ikke minst Søgård igjen i en klasse for seg. Det er umulig å skade Søgård, og det til tross for at han går inn i masse tøffe dueller. Og her ligger også forklaringa, tror jeg, på at Søgård ser ut til å være et førstevalg i elleveren. Det er alltid en eller flere av hans konkurrenter som til enhver tid er skada eller nylig har vært skada. Og når man er usikker på matchformen etter en skade så kan jo også Søgård bli vurdert foran. Når jeg setter opp en drømmeførsteellever så gjør jeg det ut fra at alle er skadefrie og i matchform. I praksis så er det sjelden tilfelle. Ellers så ser vi også at Søgård stadig blir bedre, og det er sikkert også et resultat av at han trener godt og aldri blir skada.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • ChriZza
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 4265

      #3
      – Jeg trives svært godt i LSK, og siden jeg kom hit for drøyt to år siden, har klubben utviklet seg mye. Jeg merker at det bygger seg opp til noe stort, og det har jeg veldig lyst til å være med på. Så får jeg heller tåle noen perioder på benken, sier Stefanutto.
      Det er gutten sin det

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #4
        Innstillingen til Shane er utrolig bra! Synd ikke alle er sånn...

        Ekstra stjerne i boka etter min mening.

        Kommentar

        • semper fi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 823

          #5
          Imponert over det Shane har prestert i vinter....Ser ut som han endelig har fått skikk på innleggsfoten...Holder han seg skadefri, tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss over venstrebackplassen. Håper han slutter å kjefte på seg gule kort dog...Dommern ser alltid ut til å være en "son of a bitch" i hans øyne...
          -After Dark Ultras-

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            #6
            Shane mot FCK var ikke noe å bli imponert over...

            Også mot DIF hadde han et Shane-øyeblikk, der markeringa glapp noe så til de grader, og som vanlig holdt det på å koste oss et mål.

            Utover det har han vært bra i vinter. Det er splleforståelsen det skorter litt på, i mine øyne.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #7
              Legga til Shane ender svært sjelden på tribuna.

              Harde bananer -> masse mål
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3192

                #8
                Shane kan fortsatt bli bedre i posisjonering og spilleforståelse. Men nå skal vi ikke stille for strenge og absolutte krav, ingen er helt feilfri. Uten at jeg hører noe særlig om det (eller at det reduserer verdien hans i mine øyne) har jeg i de siste kampene også sett Christoffer Andersson bli lurt, fraløpt eller tape dueller på sin backplass. Siden Stoffes feil har vært få, har vi nok lett for å bedømme dem mildere enn Shanes flere og større feil hittil. Det viktige her er om Shane nå spiller på et ganske jevnt og stabilt nivå (det har han gjort i det siste), og fortsetter å forbedre seg der han har hatt svakheter.

                Offensivt har hans største svakhet tidligere vært innleggene. Selv om de ikke har havna på tribunen, har de altfor ofte vært upresise eller med altfor høy bue, eller begge deler. Det virker helt opplagt for meg at han nå er blitt drilla spesielt på innlegg, som gradvis er blitt bedre gjennom vinteren. I bortekampen mot Djurgården var Shanes innlegg mye bedre enn jeg kan huske å ha sett dem, presise, flate og passe harde. Occean hadde minst tre store målsjanser på meget gode innlegg fra Shane.

                gilbert

                Kommentar

                • Gale Isbre
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 1164

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  Legga til Shane ender svært sjelden på tribuna.
                  Nei...så stygge taklinger er heldigvis svært sjeldne! :wink:

                  Kommentar

                  • hthaug
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 421

                    #10
                    Shane er helten min

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      #11
                      Veldig positiv lesning syns jeg.

                      Personlig er det ingen spiller jeg snakker i så tabloid form om, som Shane. Og, som jeg har sagt (men ikke skrevet på forumet) de siste ukene har "Shane lært seg offside-regelen".

                      For meg synes det at han har kommet tilbake til et høyt nok nivå til å gå inn i førsteelleveren uten å svekke laget. Det har vært et problem for oss i den siste tiden.

                      Hvis Shane bare opprettholder nivået sitt nå, så er min store bekymring for laget (kvaliteten på bakre firer) et ikke-tema i hvert fall fram til sommern.
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                        Veldig positiv lesning syns jeg.

                        Personlig er det ingen spiller jeg snakker i så tabloid form om, som Shane. Og, som jeg har sagt (men ikke skrevet på forumet) de siste ukene har "Shane lært seg offside-regelen".
                        Hvis jeg ikke tar helt feil har Shane lært seg innkast også. Jeg syntes jeg så han tok et riktig innkast mot Djurgården.

                        Kommentar

                        • Sem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2005
                          • 1626

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                          Legga til Shane ender svært sjelden på tribuna.
                          Nei...så stygge taklinger er heldigvis svært sjeldne! :wink:
                          :lol:

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎