Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • T.Pennant
    I karantene
    Forumsadist
    • Jul 2008
    • 121

    Opprinnelig skrevet av Folke
    Kjeller flyplass er vel strengt tatt det lengste vi kan strekke oss til... Området der de slår hvite små baller med jernstang ligger jo bra til?!!
    Stort området i nærheten av den legendariske åråsen stadion og uten noe annet viktig i veien......!

    Går ikke. Skal du vite hvorfor? Det bor en sjelden øyestikker ved fjellet der. Fakta. Latterlig fakta.

    Kommentar

    • Ranakanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 487

      Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
      Er ikke grunnet antall tilskuere Åråsen har blitt for liten. Åråsen genererer ikke nok penger fra næringslivet for at LSK fortsatt skal henge med i norsk fotball i fremtiden.

      Ikke for å være så negativ, men er det ikke bare for LSK å bygge noen næringsbygg på kjeller når muligheten byr seg, uten att vi flytter hjemmebane??

      Kommentar

      • T.Pennant
        I karantene
        Forumsadist
        • Jul 2008
        • 121

        Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
        Ikke for å være så negativ, men er det ikke bare for LSK å bygge noen næringsbygg på kjeller når muligheten byr seg, uten att vi flytter hjemmebane??
        Vil tro at LSK har regnet på dette, og funnet ut at det lønner seg mest med ny stadion i lengden. Dog vet man jo aldri hva som foregår oppe på kontorene på Åråsen.

        Dessuten er årets sesong en svært dårlig sesong noe som påvirker tilskuertallet. LSK er en klubb som alltid sikter etter å ligge høyt oppe, og da trengs en ny stadion etter min mening for å holde følge i årene som kommer.

        Dog er hellerud latterlig.
        Last edited by T.Pennant; 07.09.2008, 09:41.

        Kommentar

        • aguado
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 448

          Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
          Ikke for å være så negativ, men er det ikke bare for LSK å bygge noen næringsbygg på kjeller når muligheten byr seg, uten att vi flytter hjemmebane??
          Poenget er at kommunene har tradisjon for å sette all fornuft til side og donere enorme arealer til klubbene. Gjerne verdifulle, sentrale områder. Søpla fikk bla. en tomt til en verdi rundt 500 millioner av Oslo kommune nettopp. Det er slikt som gjør stadionutbygging lønnsomt på sikt. Å tro at kommunen skal donere bort areal som LSK kan bruke til næringsbygg alene er nok å strekke det litt langt, så dermed må stadion flyttes i samme slengen...

          Kommentar

          • aguado
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 448

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Området der de slår hvite små baller med jernstang ligger jo bra til? Stort området i nærheten av den legendariske Åråsen stadion og uten noe annet viktig i veien...
            Fremkommeligheten langs den vegen der er jo søpledårlig. Vegvesenet vil sikkert kreve utbedringer av halve Lillestrøm før de tillater et spadetak der, noe som blir kostbart for klubben.

            Dersom klubben og kommunen er smart finner de et areal i direkte nærhet til tog- og bussterminalen. Skal man være litt ambisiøs så kan en jo starte med å legge et lokk over jernbanesporet fra terminalen og ned mot Nitelva og plante nye Åråsen oppå der...

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
              Klarer ikke helt å forstå hva LSK skal med ny stadion. For vi klarer jo ikke å fylle opp åråsen med folk. Vil helst unngå tilstander som det er på ullevål når lyn/vif spiller kamp der.

              Men nå er dette min mening i denne spekulative tråden om ny stadion.

              Dette har ikke bare med antall tilskuere å gjøre, men å tilby fasiliteter som er up to date både for ansatte, spillere, og publikum. Det har å gjøre med med å få klubben og produktet den selger til å fremstå som enda mer attraktivt. Uansett hvilket snitt klubben har idag så vil et nytt stadion med sikkerhet øke det snittet med 25-50 %. Videre, som tråden antyder, så går det på å øke klubbens inntekter gjenomm annen næringsvirksomhet.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • Ranakanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 487

                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                Dette har ikke bare med antall tilskuere å gjøre, men å tilby fasiliteter som er up to date både for ansatte, spillere, og publikum. Det har å gjøre med med å få klubben og produktet den selger til å fremstå som enda mer attraktivt. Uansett hvilket snitt klubben har idag så vil et nytt stadion med sikkerhet øke det snittet med 25-50 %. Videre, som tråden antyder, så går det på å øke klubbens inntekter gjenomm annen næringsvirksomhet.

                Akkurat det med att antall tilskuere vil øke tror jeg nå er en overdrivelse. Se på f.eks. molde og viking, ja ny stadion hjalp i starten, men se nå på tilskuertallene. Både lyn og vif spiller på landslagsarene(som har toppfasiliteter) uten att det hjelper på antall tilskuere. Spennende med ny stadion i starten er det for mange, men fyttegrisen hvor stygt det ser ut med en halvfullstadion.

                Så bygg gjerne næringsbygg, men ny stadion tror jeg ikke vil hjelpe LSK i det hele tatt.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                  Akkurat det med att antall tilskuere vil øke tror jeg nå er en overdrivelse. Se på f.eks. molde og viking, ja ny stadion hjalp i starten, men se nå på tilskuertallene. Både lyn og vif spiller på landslagsarene(som har toppfasiliteter) uten att det hjelper på antall tilskuere. Spennende med ny stadion i starten er det for mange, men fyttegrisen hvor stygt det ser ut med en halvfullstadion.

                  Så bygg gjerne næringsbygg, men ny stadion tror jeg ikke vil hjelpe LSK i det hele tatt.
                  Jeg tror alle klubber med ny stadion vil få en vekst, men det er viktig at det sportslige står i stil ellers vi det tilskuertalla dale igjen.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13244

                    Man må jo satse og tro på lysere tider. Har man ingen krav eller positive forventinger til sportslig og kommersiell suksess bør man pakke seg ut av styre og stell. Husk Rosenborg - den sportslige suksessen på 90-tallet har gitt dem en enorm fanskare over hele landet. LSK opplevde det samme på 70-tallet, hvor sørlendinger som myggen og sunnmøringer som Fjørtoft hadde Tommy-bilder på gutterommet og holdt med LSK. LSKs satsing de neste årene tilsier en mer publikumsvennlig spillestil, flere lokale talenter i stallen og gjerne noen attraksjoner fra egen satsing eller utlandet. Klarer vi nok en gang å bli en ledende klubb i Norge vil medgangssupporterne flokke seg om klubben. Vi må satse offensivt for å nå en slik posisjon, og ambisiøse stadionplaner bør være en selvfølgelig del av pakka.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3352

                      Jeg mener at LSK bør fokusere mer på det sportslige enn næringsvirksomhet. Åråsen ble reddet av helsevesenet, og jeg er ikke sikker på om de vil følge videre til en ny stadion. Og hvis så, hva skjer med Åråsen da? Vil LSK klare å finne nye leietagere, eller vil lokalene stå tomme?

                      Det som taler for en ny stadion derimot er tilskuertallet. Snittet på kampene har økt jevnt og trutt de siste årene, og sist jeg sjekket lå vi rundt 9000 i snitt (mulig dette har falt noe). Med en kapasitet på 12000 sier det seg selv at vi om noen år sannsynligvis må bygge ny stadion, men jeg håper at LSK da fokuserer på å bygge fotballstadion og ikke en næringspark.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Jeg mener at LSK bør fokusere mer på det sportslige enn næringsvirksomhet. Åråsen ble reddet av helsevesenet, og jeg er ikke sikker på om de vil følge videre til en ny stadion. Og hvis så, hva skjer med Åråsen da? Vil LSK klare å finne nye leietagere, eller vil lokalene stå tomme?

                        Det som taler for en ny stadion derimot er tilskuertallet. Snittet på kampene har økt jevnt og trutt de siste årene, og sist jeg sjekket lå vi rundt 9000 i snitt (mulig dette har falt noe). Med en kapasitet på 12000 sier det seg selv at vi om noen år sannsynligvis må bygge ny stadion, men jeg håper at LSK da fokuserer på å bygge fotballstadion og ikke en næringspark.
                        Snittet er på 7899 tilskuere.

                        Kommentar

                        • GulMakt
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Apr 2005
                          • 115

                          Snittet er på 7899 tilskuere.
                          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3436946.ece
                          Du må nok titte litt lenger ned på avisartikkelen. På det snittet er de tre kampene som ikke er spilt enda også tatt med i beregningen, ut i fra foreløpig forhåndssolgte biletter.

                          Tilskuertall:

                          30/3: LSK-Tromsø 10.024
                          13/4: LSK-Vålerenga 11.460
                          20/4: LSK-Molde 8.526
                          5/5: LSK-Viking 8.217
                          25/5: LSK-HamKam 8.758
                          8/6: LSK- Aalesund 7.590
                          6/7: LSK-Lyn 7.334
                          20/7: LSK-Bodø/Glimt 7.014
                          3/8: LSK-Strømsgodset 7.884
                          1/9: LSK-Stabæk 8.635

                          Totalt: 85.442
                          Snitt spilte kamper: 8.544 (10)

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            De 3 siste er RBK, Brann og Fredrikstad.

                            Med 9000 i alle 3 ender vi opp med 8649 i snitt.
                            Med 10000 i alle 3 ender vi opp med 8880 i snitt.
                            Med 11000 i alle 3 ender vi opp med 9110 i snitt.

                            Jeg tipper 8950 i snitt
                            RBK og Brann trekker MYE folk, Fredrikstad vil nok også trekke mye, iogmed at de antagelig kjemper om medalje.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • kinstad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2007
                              • 406

                              Så vi har et par tusen å gå på, men vi kan vel anta at snittet hadde vært høyere med bedre sportslige resultater.
                              ________
                              -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                              Kommentar

                              • Latvijan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 360

                                Tilskuersnitt med nytt stadion

                                Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                Akkurat det med att antall tilskuere vil øke tror jeg nå er en overdrivelse. Se på f.eks. molde og viking, ja ny stadion hjalp i starten, men se nå på tilskuertallene. Både lyn og vif spiller på landslagsarene(som har toppfasiliteter) uten att det hjelper på antall tilskuere. Spennende med ny stadion i starten er det for mange, men fyttegrisen hvor stygt det ser ut med en halvfullstadion.

                                Så bygg gjerne næringsbygg, men ny stadion tror jeg ikke vil hjelpe LSK i det hele tatt.
                                Overdrivelse at tilskueretall øker med ny stadion?!

                                Viking hadde et snitt på 7190 de siste fire årene på Stavanger stadion, de fire første årene på Viking stadion har snittet ligget 14558.

                                Molde hadde 3881 i snitt sitt siste år (1997) på gamle Molde stadion, året etter var "Røkkeløkka" ferdig og snittet økte til 8516. I år har Molde et snitt så langt på 8553, altså er snittet omtrent det samme 10 år etter til tross for at Molde nå er et bunnlag, mens de den gangen var et topplag med bla. deltagelse i Champions League.


                                Elfsborg, Fenerbache, Aalesund, FC Midtjylland, Arsenal, Olympiakos, liten og stor; over hele Europa ser vi det - med ny stadion øker tilskuertallene betraktelig. Det kan ikke benektes eller kalles en overdrivelse! Tallene lyver ikke.

                                Minner også om at vi trakk 3871 i snitt i 1998 før vi bygde om Åråsen. Det snittet ville vært utenkelig i dag.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Du skal imidlertid huske at LSK allerede har tatt ut mye av effekten av bedrede fasiliteter - smammenlikn gamle Åråsen med nye Åråsen.

                                  Jeg tror vi vil se en liten økning i tilskuersnitt ved nye stadion (alt annet holdt like), men økningen vil garantert ikke bli like signifikant som det andre klubber har sett.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Percy Nilegård
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 5146

                                    Jeg vil tro at en større stadion ville gi høyere tilskuertall på de aller største kampene. En flomlyskamp mot søppla ville nok fort kunne dra 20.000 tilskuere om lagene ligger i nærheten av hverandre på tabellen eller minst ett av lagene har noe å spille for. Brann og RBK vil jeg tro kan dra 15-17000 om LSK er i nærheten av medalje. Så vil man nok også med bedrede fasiliteter se en liten økning på de mindre populære kampene i alle fall i gode sesonger.
                                    "Alltid blodsprengt"!
                                    Fong/Macho

                                    Even Nordlien

                                    Kommentar

                                    • CocaJerry
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2532

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Du skal imidlertid huske at LSK allerede har tatt ut mye av effekten av bedrede fasiliteter - smammenlikn gamle Åråsen med nye Åråsen.

                                      Jeg tror vi vil se en liten økning i tilskuersnitt ved nye stadion (alt annet holdt like), men økningen vil garantert ikke bli like signifikant som det andre klubber har sett.
                                      Uenig. Grunnen til at tilskuertallet har økt de siste årene er nok mer fordi det har blitt mere "inn" å dra på kamper nå en tidligere, fordi det har vært mer spenning i tippeligaen etter at trønderne falt ned fra tronen, fordi Lillestrøm har hatt spillere som Uwe Røsler, Koren, og Mifsud, fordi LSK har satset mer enn på lenge og fordi vi har hatt trenere som Uwe og Nordlie.

                                      Hvis Lillestrøm bygger ett større stadion med bedre fasiliteter og mange flere parkeringsplasser så er jeg sikker på at vi vil ha like stor økning i tilskuertall som det Viking har hatt.

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        Fikk siste nummer av LSK posten i posten i dag, og Per Mathisen skriver på lederplass:

                                        "Åråsen er en fin stadion, men fra å være en av de flotteste er den nå forbigått av mange. Det er derfor nødvendig å se på hvordan vår hovedarena kan bli blant de beste igjen."

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎