- Dedikerer målet til Petter

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    - Dedikerer målet til Petter

    Denne artikkelen blir lagt ut på kfl.no, så snart sidene er oppe igjen. I mellomtiden legger jeg dette ut her på debattforumet.
    ----------------------------------------------------------------------------------------

    Målscorer, forsvarsbauta og fuglagutt, Peter Werni, var en glad mann etter dagens nedsabling av Fredrikstad og dedikerte sin scoring til KFLs styremedlem og denne sides redakteur, Petter Olafsson. kfl.no tok også en prat med Gylfi (bildet) og flere av de andre spillerne etter kampen, følg linken for mer stoff.

    LSK er i døtten, flytsonen, i form you name it, uansett hva som stilles på motsatt blir det kalassifre og hurramegrundt.

    - Nå har vi flyten som vi ikke hadde i seriestarten og vi har massevis av selvtillit og vet vi kan vinne hver eneste kamp selv om vi kommer under (som mot Brann) eller får en på trynet umiddelbart etter ledelsen som i dag, sier Peter Werni etter kampen.

    Luksusproblem for Arne
    Peter dedikerte målet sitt til kompis og sjef for Team Werni, Petter Olfasson, Petter har aldri sett Peter score før i live, men denne gangen klaffet det og Peter kastet seg rundt halsen på kompisen etter scoringen. Med to scoringer på to kamper og bunnsolid spill, får Arne Erlandsen et luksusproblem når han skal ta ut midtstopperparet til neste seriekamp, dersom Kippe, Andresen og Werni holder seg skadefrie.

    - Sikkert fint for Arne å få et sånt problem, sier Werni etter kampen. Jeg følte det gikk bra og at jeg har fått bevist at jeg fremdeles holder nivået og vel så det.

    Peters kontrakt går ut etter denne sesongen og banens beste, i følge Erlandsen, ønsker seg en ny kontrakt.

    - Det er jo her jeg vil spille, det er dette som er klubben min, sier Peter og legger til at han skal ha samtaler om ny kontrakt med klubben etter ferien.

    Mato for Fugla
    Når vi først har vært inne på en lokal gutt som Peter, så må vi også ta med unggutten Mato Gruisic sin andre omgang som langt på vei overbeviste denne skribenten og både Peter og Gylfi hang seg på og ga mye ros til Mato for sin innsats i dag.

    - Jeg hadde skikkelig innbytterpust etter 10 minutter og var helt pumpa, men det kom seg igjen og jeg fikk avsluttet kampen med stil, sier en sliten, men lykkelig Mato. Det er klart at jeg har håpet at jeg skulle få spille, men jeg har også vært realistisk og tenkt at jeg er inne i mitt første år og må være tålmodig og gripe sjansene som skulle komme.

    - Hva tenkte du da Erlandsen sa at du skulle inn?

    - Jeg blei skikkelig nervøs, jeg hadde tross alt bare et innhopp på noen minutter borte mot Tromsø tidligere, men det var utrolig morsomt og få 45 minutter og få kjent på nivået og vist at jeg ikke faller helt igjennom. Jeg er litt småforbanna for at det ikke blei scoring, det var en god redning fra keeperen på headinga mi. Det hadde vært så stort at jeg tørr nesten ikke tenke på det, avslutter Mato.


    Nøktern Arne
    Arne Erlandsen var som vanlig nøktern etter kampen og tok ikke på noen måte av. Valget med å flytte Kippe opp som spiss var ikke veldig vellykket, i følge sjefen selv.

    - I første omgang slo vi litt for mye langt mot Frode, det er lett å bli fristet til det når du har en så god hodespiller på topp, men det gjorde at vi ikke fikk brettet ut spillet som vi ønsket og ble litt for stillestående. I andre omgang maler vi Fredrikstad i stykker, får flyttet laget høyere opp på banen og viser tydelig at vi vil skape målsjanser og vil score mål. Pål Andresen må gå ut i pausen med en skade og da flytter vi Kippe ned igjen og setter innpå Mato, som er med på å prege kampen, det samme med de andre innbytterne, Soltvedt og Wehrman. Flere av spillerne hever seg utover i kampen, spesielt Tom Kristoffersen som er meget bra i andre omgang.

    Gylfi vil bli i LSK
    Med ytterligere to mål i dag er Gylfi Einarsson oppe i åtte mål totalt og er med det plutselig blitt en av landets mest ettertraktede midtbanespillere, men Gylfi selv håper og tror at han fortsetter i Lillestrøm også de neste årene.

    - Vi har en meget ung og spennende spillerstall som vil prege norsk fotball fremover i tid og jeg blir gjerne med på det i de neste årene.

    - Kontrakten din går ut etter denne sesongen, har du fått noen signaler fra LSK?

    - Ja, jeg skal ha samtaler etter ferien og jeg håper det ordnes seg. Jeg har vært her i snart fire år og det er deilig å endelig oppleve litt suksess og ha selvtillit og flyt som gjør at alt er så mye lettere på banen. Jeg har jobbet bra hele tiden, men først nå føler jeg at jeg får uttelling for det arbeidet jeg har lagt ned.

    Vil spille med de beste
    Johan Petter Winsnes spiller også for å få en ny kontrakt og håper at målteft skal være noe av det som gjør at han fortsetter karrieren i LSK. Tanken på at LSK henter inn nye spillere over en lav sko og med det gir hard konkurranse, skremmer ikke Winsnes.

    - Skal du spille i en toppklubb, må du være forberedt på å kjempe for plassen din og akseptere at du til tider kan måtte slite benken. Jeg vil heller fortsette i LSK og kjempe for en plass på laget, fremfor å gå til en bunnlag hvor jeg kanskje blir fast. Det er det som er spennende.

    Johan har ennå ikke hørt noe fra klubben, men velger å være optimist.

    - Jeg har ikke briljert, men levert mye på det jevne i år og vært stabil, men jeg håper at jeg tar enda et steg videre i løpet av året og etablere meg på et litt høyere nivå, da bør jeg være aktuell også for de neste årene.

    - Hvor skal ferien avholdes?

    - Jeg tar med meg kona og reiser til Italia for en romantisk uke.
    [/b]
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Mitt største øyeblikk som Fuglasupporter, uten tvil:-)

    Og når jeg i tilegg får målet dedikert til meg så topper det bare alt.

    Hvor mange andre her har fått et mål dedikert til seg? hehe


    Petter
    drita fyllesyk og glad

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      når vil forsida være oppe igjen?
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Opprinnelig skrevet av iL
        når vil forsida være oppe igjen?

        I løpet av denn uken skal det vel gå bra

        Petter

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Opprinnelig skrevet av petter
          Mitt største øyeblikk som Fuglasupporter, uten tvil:-)

          Og når jeg i tilegg får målet dedikert til meg så topper det bare alt.

          Hvor mange andre her har fått et mål dedikert til seg? hehe


          Petter
          drita fyllesyk og glad
          Hehehe, sinnsykt kult. Var utrolig kult å få se Werni score live, angret veldig på at jeg ikke var i Bergen, spesielt når Werni scoret, men så måtte jeg heldigvis ikke vente så lenge for å få oppleve det selv...
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Vegar Hjermundrud
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 423

            #6
            Alle som så farta til Petter O. på vei fram til Petter W. etter scoringen i Fredrikstad vet hvilket farlig våpen Team Werni har i supportercupen lørdag 4. september. De siste årene har vel Petter O. i stor grad vært brukt som lagleder, men etter den spisskompetansen Petter O. viste i Plankehaugen vil jeg anbefale alle andre å spille med en sweeper som ligger dypt.
            Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              #7
              Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
              Alle som så farta til Petter O. på vei fram til Petter W. etter scoringen i Fredrikstad vet hvilket farlig våpen Team Werni har i supportercupen lørdag 4. september. De siste årene har vel Petter O. i stor grad vært brukt som lagleder, men etter den spisskompetansen Petter O. viste i Plankehaugen vil jeg anbefale alle andre å spille med en sweeper som ligger dypt.
              verdensrekord på 110 meter hekk satte jeg, regner med at du la merke til spensten min når jeg hoppet over reklameskiltene?

              Jeg stiller med fullt lag (håper jeg) til køppen, og denne gangen skal vi komme lengre enn semin vi fikk forrige gang vi var med...

              Petter

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Ingen "slår" Ultras... :lol:

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎