Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode (RB)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode (RB)



    Magnus Powell mener LSK er Norges største "kjøpelag"

    MARBELLA:
    Magnus Powell fyrer opp foran dagens treningskamp mellom LSK og hans nye klubb, Lyn. Han kaller årets LSK-utgave et rent kjøpelag.

    FYRER LØS: Magnus Powell sparer ikke på kruttet verken på banen eller utenfor. Eks-LSK-eren mener Lillestrøm har kjøpt seg til den posisjonen de er i for øyeblikket.

    Av: Espen Solbakken og Roar Grønstad (Foto)
    – De har en veldig sterk stall nå, men uten Per Bergs penger hadde det vært umulig. De har kjøpt seg et bra lag, det er ikke noe mer snakk om den saken. Flere norske U21-landslagsspillere, mange utlendinger og Olivier Occean er bevisene på kjøpekraften. Men slik er det blitt i fotballen, det er hverdagen, sier Magnus Powell.

    I dag debuterer han for Lyn. Powell tilbragte fem hele sesonger på Åråsen, men han mener forholdene i Åråsen-klubben da han kom (2000) og nå er som natt og dag.

    – Heldig
    – Uwe Rösler har vært heldig. Det er ikke mange trenere i Norge som får muligheten til å hente inn 14 nye spillere før han i det hele tatt har startet på sin andre sesong som sjef. De har satset "rejält" nå og trenger resultater raskt, mener Magnus Powell om det økte forventningspresset på kanarifuglene.

    Det gjør verken han eller Lyn noe at det er LSK som nå blir kjørt opp, sammen med Rosenborg, som den store favoritten til årets seriegull.

    – Jeg liker at de blir skrytt opp i skyene. I min tid har vi også vunnet mange vinterkamper, men det hjalp oss ikke alltid da serien startet. Jeg tipper at selvtilliten deres vil få en knekk om de taper første seriekampen mot Rosenborg, fortsetter kraftspissen.

    Uansett hvordan og hvor mange spillere som har ankommet Åråsen det siste året; Powell, som fremdeles bor på Romerike, er dypt imponert over LSKs Royal League-suksess.

    – Vært flinke
    Powell mener nå det ikke lenger nytter for LSK å skyve presset over på Rosenborg og Vålerenga. Han mener de heller ikke kan si at det er andre som sitter på pengene i norsk fotball. Og selv om flere av de nye spillerne har kommet på bosman, vet Powell at de likevel koster mye penger i lønn.

    – Selvsagt har de vært flinke, men de har også vært glad i å vise seg fram i media i det siste, sier Powell, som understreker at dette ikke er noen kritikk av gamleklubben. Snarere et innspill på hvordan fotballen er blitt; at de som har penger kjøper mest og dyrest.

    – Det er hverdagen, men ingen kan si noe annet enn at nye LSK på kort tid har kjøpt seg et godt lag – ja, over et helt lag, sier Magnus Powell.
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Re: Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode (RB)

    Jeg må si jeg satte kanaribrødet i halsen da jeg leste dette. Akkurat når Powell er i ferd med å kvitte seg med grådighetsstempelet etter lønnskuttsaken kommer dette. Det virker som om han håper på at LSK går på en smell, bl.a. mot RBK. Takk skal du ha Magnus, og velkommen tilbake til Fort Åråsen! Vi skal ta godt imot deg.

    Kommentar

    • fotball_marthe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1069

      #3
      Jeg må virkelig si dette var en ganske merkelig komentar!
      JEg må inrømme at jeg blei litt skuffa når jeg leste det..Hva er det han skal oppnå med et slikt utspill? :?
      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

      Kommentar

      • Gullars
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 355

        #4
        Jeg har selv jobbet en del med media, og håper her han er offer for noen i pressen som ønsker å lage en sak... De klarer ofte å vri det litt slik de ønsker...

        Kommentar

        • fotball_marthe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1069

          #5
          Ja, du har kanskje rett.. :?
          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            Opprinnelig skrevet av Gullars
            Jeg har selv jobbet en del med media, og håper her han er offer for noen i pressen som ønsker å lage en sak... De klarer ofte å vri det litt slik de ønsker...
            Powell har levd med media rundt seg i mange år. Det er ingen grunn til å tro at Powell har blitt lurt.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Det blir vel litt latterlig å skyte mot LSK, når vi bruker så mye mindre penger enn de største pengeklubbene i Norge.



              Dersom budsjettene avspeiler det som blir de faktiske tall for i år så kan vi si:

              Vi bruker 70 millioner mindre enn RBK, 33 millioner mindre enn pEnga, 15 millioner mindre enn Viking, og 5 millioner mindre enn Brann.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • bøllefrø
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2004
                • 462

                #8
                Dette her er en dusteuttalelse. Jeg skjønner ikke hvorfor Powell har behov fogr å slenge nå mot klubben som har stått last og brast gjennom skader og annet, betalt lønn og alt.

                Han fremstiller saken som om LSK nå nettopp har begynt å bruke penger. Sannheten er vel heller at LSK aldri har brukt mer penger enn på nettopp Magnus Powell - hvis man regner lønn og overgangssum sammen. Akkurat den delen av saken bør han ta med i perspektivet sitt.

                Jeg tror han er litt bitter for at han ble veid og ikke funnet god nok av nåværende trenerteam og ledelse.

                Skikkelig synd, jeg hadde akkurat glemt hvor grådig han var, hvor ofte han gikk skadet, hvor få mål han scoret etc. Synd at det er akkurat dette her jeg kommer til å huske av Magnus Powell.

                Kommentar

                • MagnetMagne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 446

                  #9
                  En trist, trist mann som desverre fjør seg enda tristere ved å uttale noe sånt. Mannen er vel en smule misunnelig for at han ikke får være med på denne oppturen vi er i ferd med å få.

                  Men er du ikke god nok, så er du ikke god nok Powell! Fjott..
                  Snart neste hælj.....

                  Always Hardcore
                  TS05

                  Kommentar

                  • Simen
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jan 2006
                    • 112

                    #10
                    Jeg ble skuffa når jeg leste dette.
                    Fugla!

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      #11
                      Det oser av bitterhet av denne mannen. Han skjønner at han kommer til å få lite spilletid i sin nye klubb og sjansen for at gamleklubben tar gull er større enn noen gang. Synes litt synd på gutten jeg....
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • woody
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 374

                        #12
                        Sier Powell fra Lyn som på to dager har kjøpt to nye spillere . . . .
                        woody

                        Kommentar

                        • Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

                          #13
                          Mistet litt medieomtale for tiden?

                          Stakkaren hadde vel bare lyst på litt oppmerksomhet?! Begynner han å angre på at han gikk til Lyn kanskje? Han ser at Lillestrøm vil bli utrolig gode i år, så nå snakker han bare negativt om lsk, selv om det slettes ikke stemmer at vi er en kjøpeklubb, kan jo nevne rbk, vif, viking og brann...

                          Kommentar

                          • bøllefrø
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2004
                            • 462

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Det oser av bitterhet av denne mannen. Han skjønner at han kommer til å få lite spilletid i sin nye klubb og sjansen for at gamleklubben tar gull er større enn noen gang. Synes litt synd på gutten jeg....
                            Synes egentlig ikke så synd på han jeg. Powell har i flere år vist at han er happy med å sitte på benken så lenge lommeboka er velfylt...

                            Kommentar

                            • Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

                              #15
                              Syns ikke det var så ille jeg. Det at han sier om hvordan fotballen har blitt er sant, og vi hadde ikke vært der vi er i dag i dag uten Per Berg sine penger. Men det samme gjelder Vålerenga og Fredriksen, Lyn og Brynestad etc etc.

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Dersom budsjettene avspeiler det som blir de faktiske tall for i år så kan vi si:
                                Budsjettene har neppe tatt med det LSK Invest AS bruker for å hente og lønne spillere.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  #17
                                  Magnus Powell: – Lillestrøm har kjøpt seg gode
                                  Nei, Magnus. Lillestrøm har solgt seg gode. Lev med det.

                                  Kommentar

                                  • e.d
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 688

                                    #18
                                    har aldri skjønt hva som er galt med å kjøpe seg gode når man er en profesjonell fotballklubb.

                                    Jeg synes også litt synd på Powell. Ha ba jo ikke akkurat om å få gå fra LSK da.
                                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2886

                                      #19
                                      ser ut som powel er bitter på lsk. lyn er et større kjøpelag enn lsk, selvom de dyrker ganske mange unge spillere og, det skal de ha ros for, men et lag med mindre sjel enn lyn kan man leite lenge etter
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13271

                                        #20
                                        Lyn dyrker ingen unge spillere. De kommer fra NTG hvor de automatisk må tegne kontrakt med lyn. klubben drar max ut av media for å satse på unge talenter, men det de har gjort er å kjøpe et idrettsgymnas. Dette er attraktivt for mange 16-17 åringer, og LSK kunne sikkert "kjøpt" seg en slik vgs skole på samme måte. Pga at NTG er "skole" trenger ikke lyn å kjøpe ut spilleren fra opphavsklubbene. Vi så hvordan systemet virker under Mikel-saken (falske skolekontrakter, men ingen skolegang på spillerne - skammelig når vi tenker på alderen deres. Ville vært barnevernssak ett år tidligere.)

                                        Sikkert mange feil i min fremstilling, men i hovedsak er det vel slik det fungerer...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎