RB: Occeans 11

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • semper fi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 823

    RB: Occeans 11



    Occeans 11

    MARBELLA:
    Lillestrøms Forente Nasjoner har nå kommet opp i 11 utlendinger. Hollywood-klassikeren i overskriften har fått sin egen versjon på Åråsen.



    For der George Clooney, Brad Pitt og Julia Roberts figurerte på rollelisten i den amerikanske filmsuksessen, er det Olivier Occean som har hovedrollen i LSK.

    – Den fyren er i så mange aviser at dere snart må ha gått tom for blekk, mente Heinz Müller da Romerikes Blad stilte opp den canadiske spissen på LSK-filmplakaten fra "festivalen" i Marbella.

    Ni nasjoner
    11 utlendinger fra til sammen ni andre nasjoner enn Norge er i årets LSK-stall. Ferske Cyril Kali (22) fra Frankrike som kom til LSK i helga var siste brikke i elleveren av importer.

    Sverige (2), Australia (2), Tunis (1), Malta (1), Tyskland (1), Finland (1), Slovenia (1), Canada (1) Frankrike (1) er nasjonene representert.

    Når man i tillegg vet at den ene australieren, Shane Stefanutto, har italiensk pass, fysisk trener Jerome Brunier er fransk og hovedtrener Uwe Rösler kommer fra tidligere Øst-Tyskland, er det virkelig et FN i miniatyr som nå setter kursen for finalen i Royal League og serieåpningen mot Rosenborg.

    – En god miks
    Olivier Occean mener det er flott at Lillestrøm har spillere fra så mange forskjellige land og kultur. Gjennom sine to år i Odd Grenland, visste han mye om Norge allerede før han ankom Lillestrøm. Nå lærer han noe nytt hver dag om land som Tunis og Slovenia.

    – Jeg finner hele tida noe nytt å plukke opp, ikke bare om fotball, men også levesett fra andre kulturer og livet generelt i andre land, sier Occean, som mener LSKs høye antall utlendinger bare avspeiler fotballens nye hverdag.

    – Det er blitt ganske vanlig, bare se på Arsenal som ofte spiller uten engelskmenn på laget. I LSK tror jeg mye av den gode lagånden kommer av at menneskene er flinke til å ønske nye spillere velkommen.

    – Det er en god miks her, og jeg har bare positive ting å si om miljøet. Som ny spiller er det ingen problemer å komme hit, sier Montreal-gutten, som vokste opp med fransk som morsmål.

    Den får han praktisert med "Kiko" Mouelhi og nykommeren Cyril Kali.

    – Det er spesielt fint for Cyril, som ikke snakker engelsk, at jeg og Kiko i er i klubben, men ellers snakker alle på laget godt engelsk, mener Olivier Occean.

    Nordiske bak
    Det går altså i engelsk og norsk i skjønn forening i Lillestrøm, og midt oppe i det hele forsøker altså tyske Uwe Rösler å unngå og blande de to språkene. Han vil nemlig lære seg norsk, men skal norsk igjen bli A-språk i LSK, må det nok handles inn flere nordmenn enn i dag.

    Muligens kan det også tvinge seg fram ettersom det ligger og lurer en importbegrensning i UEFA-systemet.

    Daglig leder i Lillestrøm SK, Frank Grønlund, sier at det ikke er tilfeldig hvilke typer som klubben handler inn til de ulike posisjonene.

    – I den bakre fireren vil vi helst ha nordiske spillere, men måtte bryte det nå da vi kun fant Cyril Kali når vi skulle kjøpe ny back. På midtbanen vil vi ha en miks av flere nasjoner, mens det på topp kan være hva som helst. Der vil vi kun ha de beste som er tilgjengelig – uansett nasjonalitet, sier Frank Grønlund.

    Henter mennesker
    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft har stort fokus på integreringsarbeid i sin jobb. Han mener det er viktig for klubben at man tenker mennesker og ikke spillere når nye folk blir ansatt i spillerstallen.

    – Vi henter først og fremst mennesker, og derfor har vi fått inn Gunnar Falkum i systemet som norsk- og engelsklærer for nykommerne, sier Fjørtoft.
    -After Dark Ultras-
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    #2
    Re: RB: Occeans 11

    Hvorfor kunne ikke RB ha venta med den overskrifta til Occeans ellevte seriemål?

    Opprinnelig skrevet av semper fi
    I den bakre fireren vil vi helst ha nordiske spillere, men måtte bryte det nå da vi kun fant Cyril Kali når vi skulle kjøpe ny back. På midtbanen vil vi ha en miks av flere nasjoner, mens det på topp kan være hva som helst. Der vil vi kun ha de beste som er tilgjengelig – uansett nasjonalitet, sier Frank Grønlund.
    Word?
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • semper fi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 823

      #3
      Re: RB: Occeans 11

      Opprinnelig skrevet av andee
      Hvorfor kunne ikke RB ha venta med den overskrifta til Occeans ellevte seriemål?
      Det hele bunner vel i et sterkt ønske om å komme VG i forkjøpet :wink:
      -After Dark Ultras-

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3189

        #4
        Jeg har notert meg at Cyril Kali på bildet til denne artikkelen har draktnummer 14, og ikke 21 som RB skreiv forrige dagen. Siden et bilde sier mer enn tusen ord, regner jeg med at RB (nok en gang) skreiv feil i teksten tidligere (mens bildet her ikke lyver), eventuelt at klubben har ombestemt seg mht nummeret. Jeg har derfor oppdatert nummeret til 14 i tråden om oppdatert stall for 2006.

        gilbert

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Det kan jo tenkes at de ikke rakk å trykke opp fullt treningsutstyr med nr. 21 før de dro til Marbella... :wink:

          Kommentar

          • gravinho
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2005
            • 240

            #6
            RBs geografiske kunnskaper er vel heller ikke helt som de skal...? Tunis er vel kun hovedstaden i Tunisia, og ikke et eget land?
            gravinho

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av Turgero
              RBs geografiske kunnskaper er vel heller ikke helt som de skal...? Tunis er vel kun hovedstaden i Tunisia, og ikke et eget land?
              Helt korrekt! Her bommer minst halvparten av alle journalister.

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #8
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Opprinnelig skrevet av Turgero
                RBs geografiske kunnskaper er vel heller ikke helt som de skal...? Tunis er vel kun hovedstaden i Tunisia, og ikke et eget land?
                Helt korrekt! Her bommer minst halvparten av alle journalister.
                Festlig. Og grammatikalsk går det også ganske galt for RB denne gangen. "Occeans elleve" lyder overskriften nå. Sikkert gøy det, men den er vel strengt tatt enda mer gøyal på engelsk, sånn at den leder tanken i retning av filmen med nesten samme navn. Men da måtte det nesten stått "Occean's 11".

                Kommentar

                • MagnetMagne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 446

                  #9
                  Også er det jo rimelig teit at Robbie ikke står lenger fram på bildet. Han er jo lissom Brad Pitt i filmen da... Typisk nybegynner feil av en journalist.

                  Ikke reint lite pepper RB for på disse sidene om dagen vøtt
                  Snart neste hælj.....

                  Always Hardcore
                  TS05

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎