RB: Femmåls-Hansen inn i LSK AS

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Femmåls-Hansen inn i LSK AS

    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2035044.ece

    TRONDHEIM:

    Han scoret fem mål i to cupfinaler mot Odd i 1960, har vært formann i Rosenborg i to perioder og fotballpresident i åtte år. Nå er Eldar Hansen valgt inn i styret i LSK AS.
    TIL FIENDEN: Etter en mannsalder i Rosenborg og åtte år som fotballpresident skal Eldar Hansen øse av sin erfaring og kunnskap til nytte for LSK gjennom et styreverv i klubbens fotball-AS. FOTO: SCANPIX




    Av: Per Kristian Torvik

    – Jeg gleder meg, selv om det blir rart å diskutere fotball og strategi med Per Berg og Tom Lund og ikke Nils Arne Eggen, sier Eldar Hansen.
    En grunn til at han sa ja da Per Berg spurte, var at han flyttet til Oslo 1. mars. En annen er at han fortsatt har suget etter å arbeide med fotball, selv om det er 13 år siden han gikk av som leder i Rosenborg.
    – Når jeg definerer hva som er viktig for meg i livet, har fotballen fortsatt en meget stor plass. At det ble LSK har å gjøre med at jeg har vært engasjert av Per Berg i Øie AS, der jeg har arbeidet med bedriftsutvikling. Etter at jeg observerte noen møter i LSKs klubb og AS fikk jeg lyst til å være med.
    Dobbeltmester

    Rosenborg feide inn i norsk toppfotball i 1960. Laget vant cupfinalen mot Odd 3-2 i omkamp etter 3-3 i første oppgjør. Eldar scoret fem mål.
    – Det ble et voldsomt styr og begynnelsen på eventyret Rosenborg. Vi vant også cupen i 1968. Deretter ga jeg meg og gikk rett fra banen inn som formann i klubben. Jeg sluttet i 1971 med etter at vi vant serien og cupen og ble fritidssjef i Trondheim.
    I NFF-styret satt han fra 1972 til 1988, de siste årene som president. Der var han en drivende kraft, som sammen med blant andre Svein Haagenrud la grunnlaget for det som ble den store veksten i fotball-Norge.
    – Men du var også omstridt?
    – Det var i først rekke striden rundt Svein Haagenrud, som var en trist sak for hele fotball-Norge. Heldigvis er saken glemt mellom oss, og vi er gode venner i dag.
    Tilbake på Lerkendal ble Eldar Hansen igjen leder av klubben før han sluttet i 1993.
    Imponert over LSK

    – Hva kan du i første rekke bidra med i en klubb som LSK?
    – Arbeid med utvikling har vært hovedoppgaven min i Rosenborg og NFF i alle årene jeg var med. Erfaringen min fra det tror jeg kan komme til nytte.
    Eldar Hansen synes LSK, slik klubben framstår nå, er meget spennende.
    – Jeg har latt meg imponere over hva de har fått til på kort tid etter at Per Berg kom inn. Laget har snudd helt om på spillestilen. Nå er det like underholdende å se LSK som det har vært med Rosenborg på sitt beste. De er aggressive som de alltid har vært, men tør også å satse framover. Det har jeg ofte savnet tidligere. Jeg skal være forsiktig med tips siden det så langt ikke er delt ut poeng. Men det er interessant at LSK har prestert på høyt nivå gjennom hele vinteren.
    Per Berg er glad for at Eldar Hansen sa ja til en styreplass i fotball-AS'et.
    – Jeg tror han med sin erfaring kan være med å utvikle LSK ytterligere. Jeg ser fram til å jobbe med ham. Det skal bli spennende å diskutere innspillene Eldar kan komme med, sier Per Berg.
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #2
    Særdeles interessant.
    Jeg vil karakterisere dette som en bortimot genial tilvekst. Spørsmålet vil jo være hvor god peiling Hansen har på fotball nå. Det er jo en stund siden han forsvant fra brakka.
    Men utifra uttalelsene i intervjuet så ser det jo i høyeste grad lovende ut.
    Knurr...

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
      Særdeles interessant.
      Jeg vil karakterisere dette som en bortimot genial tilvekst. Spørsmålet vil jo være hvor god peiling Hansen har på fotball nå.
      Alle organisasjoner trenger påfyll utenfra for å utvikle seg, så også LSK-systemet.
      Eldar har alltid vært en bra kar, og jeg trekker ikke hans kompetanse i tvil.
      Men både i RBK og NFF var han til tider litt "støyende". Ikke i Fjøra-klassen, men likevel et godt hakk over gjennomsnittet.
      Men i LSK skal han vel jobbe mer bak kulissene...?

      Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Ellers kan det nok bli relativt "trangt" både her og der, ja.
        Knurr...

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Adressa om Eldars LSK-engasjement

          http://fotball.adressa.no/eliteserien/article53958.ece

          - Litt rart å si "vi" om Lillestrøm


          Eldar Hansen hører fortsatt hjemme på brakka i Trondheim, men er nå også en del av Lillestrøm. ( Foto: Glen Musk )
          Relaterte klubber
          Lillestrøm
          Stiftet: 02.04.1917
          Hjemmebane: Åråsen
          Tilskuerrekord: 13595
          Neste kamp: 09.04.2006 Lillestrøm-Rosenborg
          Mer om Lillestrøm
          Rosenborg
          Stiftet: 18.05.1917
          Hjemmebane: Lerkendal
          Tilskuerrekord: 28619
          Neste kamp: 09.04.2006 Lillestrøm-Rosenborg
          Mer om Rosenborg



          TRONDHEIM: Verden står ikke til påske: Eldar Hansen er blitt styremedlem i Lillestrøm A/S.



          Av: Gunnar Evensen
          Publisert: 07.04.2006 kl. 08:11
          Endret: 07.04.2006 kl. 11:19
          - Det er litt underlig å si "vi" om Lillestrøm, medgir mannen som tenkte strategiske tanker i RBK i 80- og 90-årene.
          For ei uke siden var RBKs æresmedlem Eldar Hansen på sitt første styremøte i A/S-et til LSK, men han har vært med i arbeidet i LSK-miljøet i et par år allerede. Fra i mai i fjor på fast basis som konsulent, før det igjen gjennom en av sponsorene til klubben. Nå er han flyttet til Oslo på permanent basis.
          Handlingsplan
          - Hva er det du egentlig gjør for Lillestrøm, Eldar?
          - Til å begynne med deltok jeg i prosessen med å utvikle både klubben og A/S-et. Vi jobbet en del med å få til skikkelig samarbeid mellom styrene i de to organisasjonene. Så, for et par måneder siden, ble jeg spurt om jeg ville gå inn i styret i A/S-et, og her er jeg et vanlig styremedlem som deltar i diskusjonene rundt rekruttering, satsing, spillere, hva Lillestrøm skal være framover. Det som ligger mitt hjerte nærmest er selvsagt utvikling av mål og strategier. Og å lage konkrete handlingsplaner.
          - Er det totalt fremmed for deg å tenke tanken at du en gang går inn også i Lillestrøm sportsklubb?
          - Nei, men det er ikke det som er tilfellet nå.
          Det beste laget......?
          - Og søndag sitter du på Åråsen med gult og sort skjerf rundt halsen, eller.......?
          - Nei, nei, nei, jeg skal ikke gjøre som Jagland. Jeg må jo si det, at jeg håper RBK vinner den kampen, og at Lillestrøm vinner alle de andre. Eller, kanskje jeg kan si at jeg håper det beste laget vinner, og hvis ikke det skjer, håper jeg at Rosenborg vinner......
          - Det er veldig uvant å si setninger som "vi i Lillestrøm skal satse på......". Min forankring er jo klar. Jeg hører til i Rosenborg, men nå er jeg flyttet hit. Og for øyeblikket er det omtrent bare disse to klubbene som spiller artig fotball.
          - Hva kjennetegner LSK-miljøet?
          - Stor åpenhet og ydmykhet. Det finnes en holdning om at alle andre kan tilføre noe viktig. Dessuten en intensjon om hele tiden å sette i gang ting. Slik det ser ut nå, er det veldig bra. Ut over det kan jeg ikke si så mye. Jeg har ikke vært her lenge nok, sier Eldar Hansen.
          Helt OK med RBK-er
          Styreleder Per Berg i Lillestrøm A/S var mannen som trakk Eldar inn i LSK-miljøet. Berg jobber i ØIE A/S, et entreprenørselskap som eier 100 prosent av Lillestrøm A/S, som driver elitevirksomheten i Lillestrøm.
          Han innser at han bare har Eldar *til låns*.
          - Han har hjertet sitt i RBK, og det er helt i orden for oss. Jeg synes det er sunt at klubbene ser over til hverandre og ikke opererer med vanntette skott, sier Berg, som også tror at det går samme veien på ledersiden, som det har vært på spiller- og trenersiden i norsk fotball lenge: Folk vandrer fritt mellom klubbene.

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎