Debattsidens funksjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HanseFrank
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2004
    • 221

    Debattsidens funksjon

    Som den gamle traveren jeg er på nettet, vet jeg godt nok at det fort danner seg subkulturer i ulike debattforums univers. Så må man også forvente at skjer på Kanari-Fansens sider.

    Det er mulig jeg banner i kjærka, når jeg hevder at mailinglista, med sine 10 innlegg pr dag, har en høyere nyttefunksjon (nytte = dempe abstinens mellom hver kamp) enn dette forumet. Dessverre så er det samfunnene i samfunnet, og konversasjon mellom disses individer, som dominerer, fremfor debatt rundt Kanari-Fansen og Lillestrøm Sportsklubb.

    Kall meg gjerne sær, sur og grinete, men det gir meg jævlig lite tilbake å lese en tråd der en eller annen har hevdet noe i starten, og hvor det i 80% av de påfølgende svarene strømmer inn med replikker som "Enig!", "Nettopp", "Amen", "Veldig bra skrevet", "Ingen ting å tilføye her", "Hehe...:-)", " :oops: :oops: :oops: ", osv, osv, osv... Dersom du ikke har noe på hjertet i sakens anledning, må det da være bedre å holde kjeft? Dette er da for faen ikke en chatteside hvor man skal gi replikker og respons i et jammerlig jag?

    *******
    En helt annen ting som engasjerer meg like mye, men som jeg har innsett at jeg aldri vil få gjort noe med, er at forumet domineres av debatt rundt selve supporterklubben. Hvem synger høyest, best, mest, og ikke minst - hvor skal VIF'erne gjøre av seg nå som Plata er sprengt? Ofte så virker det som om man er mer opptatt av en supportergruppe som et sosialt alibi for å kalde seg fuglafan, fremfor å gjøre det som ligger i gruppens ordlyd, å støtte laget.

    Jeg har i årevis lest at det er viktig å synge høyt hele tiden, og enda høyere i motgang. Og gjøres ikke det, blir det heftig oppvask på forumet etter kampene, med debatter om hvordan man skal låte høyere, hvilke sanger som skal synges, om det skal synges for laget eller spillerne, og om man er stokk-stein teit om man offh'er og stønner når en spiller gjør noe dårlig. Det er mulig det er avgjørende for om du støtter LSK eller ei, men for meg er det mest avgjørende at jeg har vanke på stadion siden jeg var 3 år, at jeg har sett Tom Lund på trening hver helg en hel vinter i '81, at jeg har sett Eivind Arnevåg berge plassen vår og at jeg har fått tilsendt avisutklipp hjemmefra om jeg før internetts tid befant meg utenfor allfarvei for norske aviser i mer enn en uke.

    Ellers har jeg en finfin dag, og ser frem til høstens kamper med sommerfugler i magen.
    HanseFrank
    - på den andre siden...
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    #2
    for å gjøre noe du nettopp nevnte som negativt så må jeg si meg enig i mye av det du sier, men er også litt uenig.

    til det du nevnte med "enig,amen,bra, , :P osv" så er jeg uenig med deg i det. Noen ganger så går diskusjonen på et slikt nivå at det ofte er gruppe 1 v gruppe 2, og da brukes slike kommentarer som et viktig middel i diskusjonen for å støtte opp om sin sak (kanskje noen nevnte det du skulle si) En annen ting er at de ofte rett å slett er godt å høre at noen er enig med deg(min mening)

    når vi snakker om meningen bak å være supporter så er nok de mange å jeg ønsker ingen debatt om dte her(orker ikke nå) men en ting jeg vil si er at NOEN av oss er for opptatte av å trykke ned klanen osv. Det er gøy noen ganger så rævbk,narkomane osv(gjør det selv) men når en hel tråd går til dette så er det nok. savner derimot forslag som kan bidra til at vi blir bedre!!


    God sommer til alle og håper at vi møtes igjen 25.juli til ny kamp og håper at vi kan støtte ARILD SUNDGOT mye, mye mer og mye mye bedre slik han fortjener,. For jeg er direkte flau over den innsatsen vi har gjort der ber om at noen legger den negative holdningen de har ovenfor han igjen utenfor stadion. FAEN TA DERE

    Gjerne finn argumenter som rettferdiggjør deres holdning ovenfor han så skal jeg knuse de en etter en!!

    God sommer folkens, møtes 25.juli!!
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

      #3
      Enig. Veldig bra skrevet. Ingen ting å tilføye.
      Ærligtalt hva forventer du? Majoriteten av de som skriver FLEST innlegg her, har vel ennå ikke passert de 20, så nivået blir deretter.

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Det som også er litt av det med å være supporter, sånn jeg synes da, er at man også diskuterer stemninga. Er det ræva, så skal det piskes fram. Er tifoen ræva, skal det diskuteres. Ikke bare laget, det kan du gjøre på lista, for der blir ikke fansen diskutert.

        Men enig med hatet mot vif og rbk, det blir for dumt her inne, for det blir sagt så mye dumt.

        Et forum er for å debattere. Derfor sier man "enig","kunne ikke sagt det bedre selv", eller man sier fra hvis man er uenig. dessuten hadde det blitt rimelig kjedelig her inne hvis ikke det hadde vært som det hadde vært.

        Men er litt spent på gjennomsnittsalderen her inne da...

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          #5
          Litt halveis off topic: :lol:
          Har prøvd å melde meg på lista flere ganger funker ikke kan noen si meg akkurat hva jeg skal skrive hvor?.

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            Re: Debattsidens funksjon

            Opprinnelig skrevet av HanseFrank
            Som den gamle traveren jeg er på nettet, vet jeg godt nok at det fort danner seg subkulturer i ulike debattforums univers. Så må man også forvente at skjer på Kanari-Fansens sider.

            Det er mulig jeg banner i kjærka, når jeg hevder at mailinglista, med sine 10 innlegg pr dag, har en høyere nyttefunksjon (nytte = dempe abstinens mellom hver kamp) enn dette forumet. Dessverre så er det samfunnene i samfunnet, og konversasjon mellom disses individer, som dominerer, fremfor debatt rundt Kanari-Fansen og Lillestrøm Sportsklubb.
            Pisspreik.

            Det går ikke ann å sammenligne de 2 foraene på den måten du legger det opp.

            Greit nok at du kanskje finner mer nyttig info på mailing lista, men det er da vitterlig ikke debattsidene sin feil? Hvorfor kan ikke folk som poster på mail lista også poste slik info her?

            Kall meg gjerne sær, sur og grinete, men det gir meg jævlig lite tilbake å lese en tråd der en eller annen har hevdet noe i starten, og hvor det i 80% av de påfølgende svarene strømmer inn med replikker som "Enig!", "Nettopp", "Amen", "Veldig bra skrevet", "Ingen ting å tilføye her", "Hehe...:-)", " :oops: :oops: :oops: ", osv, osv, osv... Dersom du ikke har noe på hjertet i sakens anledning, må det da være bedre å holde kjeft? Dette er da for faen ikke en chatteside hvor man skal gi replikker og respons i et jammerlig jag?
            Nei.
            Med mindre du vil ha moderatorer som er totalt nazistiske og sletter alt som ikke omtaler "det som er godkjent" så vil ett debattfora utvikle seg slik vi har i dag.
            Dette er ett gjennomgangstema i hele internett, og du som gammel traver som du kaller det, vet vel det?


            *******
            En helt annen ting som engasjerer meg like mye, men som jeg har innsett at jeg aldri vil få gjort noe med, er at forumet domineres av debatt rundt selve supporterklubben. Hvem synger høyest, best, mest, og ikke minst - hvor skal VIF'erne gjøre av seg nå som Plata er sprengt? Ofte så virker det som om man er mer opptatt av en supportergruppe som et sosialt alibi for å kalde seg fuglafan, fremfor å gjøre det som ligger i gruppens ordlyd, å støtte laget.
            Så du vil ikke at vi prater om oss selv på vår egen debatt side?
            Nå ble jeg veldig forvirra.

            Mener du virkelig at det å være kanari er du bare hvis du bare prater om ting som støtter laget? Man får ikke ha det moro og sosialt rundt?
            For svært mange av oss er det nettopp det som er i høysete.
            Klabert på kampdag er det fugla som teller 100%, men ellers vil vi jo prate som enhver sosial klikk som danner seg vil, nettopp med det vi erfarer og bedriver rundt det å være en supporter.

            Jeg har i årevis lest at det er viktig å synge høyt hele tiden, og enda høyere i motgang. Og gjøres ikke det, blir det heftig oppvask på forumet etter kampene, med debatter om hvordan man skal låte høyere, hvilke sanger som skal synges, om det skal synges for laget eller spillerne, og om man er stokk-stein teit om man offh'er og stønner når en spiller gjør noe dårlig. Det er mulig det er avgjørende for om du støtter LSK eller ei, men for meg er det mest avgjørende at jeg har vanke på stadion siden jeg var 3 år, at jeg har sett Tom Lund på trening hver helg en hel vinter i '81, at jeg har sett Eivind Arnevåg berge plassen vår og at jeg har fått tilsendt avisutklipp hjemmefra om jeg før internetts tid befant meg utenfor allfarvei for norske aviser i mer enn en uke.

            Ellers har jeg en finfin dag, og ser frem til høstens kamper med sommerfugler i magen.
            Javel.
            Hva er poenget ditt her?
            Får vi ikke lov til å diskutere hvordan vi skal bli bedre?

            Hvis det er så jævla mas for deg å lese innlegg her, så kutt ut da vel?

            Jeg er av en annen oppfatning, nemlig at aktivitets nivået her bidrar til å skape god steming rundt kanarifansen, samt å skape tettere bånd til hverandre.

            Selvklart kan man ha ett ryddigere forum med mindre barnslige meldinger og ett ords postinger, men det er nå tross alt en del av internett debatt fora, og man får det ikke bedre med mindre moderatorer begynner å sensurere innlegg. (som nevnt over)
            Men vil vi virkelig det?
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              #7
              Opprinnelig skrevet av Nordby
              Litt halveis off topic: :lol:
              Har prøvd å melde meg på lista flere ganger funker ikke kan noen si meg akkurat hva jeg skal skrive hvor?.

              Glem det fant ut av det.

              Er også helt enig i det il skriver.[/quote]

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #8
                Nå er det jo faktisk sånn at alle tråder har en topic, og ut av den topicen kan man som oftest finne ut hva tråden handler om. Hvis topicen f.eks er: alle i klanen suger pikk, så er det ingen som tvinger noen til å lese dette.

                Siden lsk lista er ett mere "seriøst" forum hvor det stort sett bare diskuteres om laget og kampene, så synes jeg det er fint at man har ett forum som her som man kan diskutere tifo, stemning, Ida fra mets, og kanskje tilogmed at alle i klanen suger pikk.

                Er forsåvidt enig i at det er litt unødvendig å skrive enig, amen og lignende, men er ikke noe jeg mister nattesøvnen av...
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  #9
                  HanseFrank, jeg skjønner hva du skriver, men aner ikke hvor du vil!! Mener du at vi skal legge ned forumet? Du sier at Lista har større nyttefunksjon, javel. Lista er stort sett copy/paste fra vg, dagbladet, rb og andre tidsskrifter. Ting som en våken og engasjert supporter får med seg alikevel. Men for all del; Lista er veldig viktig og nyttig, MEN EN HELT ANNEN KANAL. Det blir litt som å sammenligne Nyhetene på TV2 (Lista) og Nr. 19 eller en annen reality (Forumet) Begge har sin funksjon, og du har rett i at Nyhetene er nyttigere, men reality er populært det også.

                  Det som er positivt med Forumet er at det er lav terskel for å komme med innspill. Man trenger ikke å sitte på velformulerte gullkorn for å slenge inn en melding. Også får man uformelle meninger tilbake relativt kjapt. Om det som opptar en Fugla supporter; spillere, nye spillere, trenere, spillestil, andre supportere, lagets innsats og supporteres innsats. (også litt utenomsportslig om IDA osv)

                  HanseFrank, jeg har lest innlegget ditt fire ganger nå, men skjønner fortsatt ikke helt hva budskapet ditt er. Vil du egentlig bare si at du har fulgt LSK i en mannsalder, at du er eldre enn de fleste her, og at du har sett Tom Lund spille live? Èn eneste liten ting er jeg enig med deg i, at det er for høy fokus på Klanen. Også ser jeg frem til høstens kamper med sommerfugler i magen, jeg også!

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #10
                    Tusen takk for at du lærer oss hvordan vi skal være på forumet HanseFrank. :mrgreen:

                    Du var virkelig heldig som fikk være med faren din på LSK kamp da du var 3 (tviler på at du gikk alene), men da valgte du vel ikke akkurat LSK selv vel? :-&

                    Innlegget ditt er virkelig noe av den værste søpla jeg noengang har lest.

                    Kommentar

                    • HanseFrank
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 221

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Det som også er litt av det med å være supporter, sånn jeg synes da, er at man også diskuterer stemninga. Er det ræva, så skal det piskes fram. Er tifoen ræva, skal det diskuteres. Ikke bare laget, det kan du gjøre på lista, for der blir ikke fansen diskutert.
                      Som trådstarter skal jeg først beklage de sene svarene som nå kommer.

                      Jeg ble nok litt for langdryg i mitt åpningsinnlegg, og poenget forsvant i takt med at tastetrykkene økte. Det jeg synes er synd med KFL-forumet, er at det ikke gir så mye tilbake. Det er få konstruktive debatter, hverken om fotball eller suppoerterkultur. Det begynner gjerne med et statement, etterfulgt av masse enigheer, eller usakligheter a'la det Colaen lirer av seg i denne tråden.

                      Det behøver slett ikke være noe galt med forumet, det kan godt være at jeg er på feil plass også..., for meg gir det altså lite output. Og det er altså et savn - 10 avisklipp med påfølgende debatt på lista er jo det sammme som å pisse i buksa for å holde varmen en kald vinterdag.
                      HanseFrank
                      - på den andre siden...

                      Kommentar

                      • HanseFrank
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Mar 2004
                        • 221

                        #12
                        Re: Debattsidens funksjon

                        Beklager sent svar til deg også;

                        DU:
                        Pisspreik.

                        Det går ikke ann å sammenligne de 2 foraene på den måten du legger det opp.

                        Greit nok at du kanskje finner mer nyttig info på mailing lista, men det er da vitterlig ikke debattsidene sin feil? Hvorfor kan ikke folk som poster på mail lista også poste slik info her?

                        JEG:
                        Det hadde vært kjekt med andre argumenter enn "pisspreik" for at det ikke går an å sammenlikne de to foraene. Jeg mener de begge to er informasjonskanaler for folk som hungrer etter LSK-stoff, og lærerike og spennende debatter.

                        Når det gjelder kommunikasjonsformen her på forumet, så er jo den veldig svart hvitt, og kanskje også litt preget av at vi stort sett alle skriver under nick. Det er like lett å være tøff på nettet, som det er å være Gud. Dog mener jeg den chattetonen som er her på forumet er like lite passende som om den skulle vært på lista. Det er rett og slett ikke nok poster til at det blir noen interaktivitet av det. Derimot blir de samme, og da i min mening uniteressante, trådene liggende på topp altfor lenge, fordi innen de når halveis ned på siden, så er det en som på død og liv må slenge inn en smiley og sende den til topps. I Chattekanaler så brukes denne korte formen for kommunikasjon fordi det er interaktivitet, det er noen i andre enden. Det er det ikke her.

                        DU:
                        Med mindre du vil ha moderatorer som er totalt nazistiske og sletter alt som ikke omtaler "det som er godkjent" så vil ett debattfora utvikle seg slik vi har i dag.
                        Dette er ett gjennomgangstema i hele internett, og du som gammel traver som du kaller det, vet vel det?

                        JEG:
                        Jada, jeg har deltatt i debatten i ulike former i andre foraer også. Og det siste jeg ønsker er en moderator som er på banen med pekefingeren hele tiden. Men at brukerne selv hadde lagt seg i selen og kommet opp med flere interessante tema (jada, det gjelder meg også det!) synes jeg hadde vært fint.

                        DU:
                        Så du vil ikke at vi prater om oss selv på vår egen debatt side?
                        Nå ble jeg veldig forvirra.

                        Mener du virkelig at det å være kanari er du bare hvis du bare prater om ting som støtter laget? Man får ikke ha det moro og sosialt rundt?

                        JEG:
                        Selvfølgelig skal Kanari-Fansen være tema på debattsidene, men jeg hadde slett ikke hatt noe mot å delt det i et supporterforum og et fotballforum. Nå vil jeg dog tro at majoriteten av brukerne er her nettopp fordi de trives slik det er nå. Spørsmålet er om det ville kommet til flere med andre forhold og løsninger, som ikke hadde gått utover dagens brukere?

                        Når det gjeder forvirringen din, er kanskje den berettiget. Det jeg prøver å få frem er bare at jeg har et inntrykk av at det er viktigere å vinne over Klanen enn VIF, for eksempel.

                        DU:
                        Får vi ikke lov til å diskutere hvordan vi skal bli bedre?

                        JEG:
                        Jeg svarer delvis på det over her. Det er mulig det bare er jeg som er feilplassert igjen, men kritikken var ment å ramme selvhøytideligheten som ofte preger innleggene. Hvorfor må vi hele tiden sammmenlikne oss med andre, som ikke finner det bryet verdt å sammenlikne seg med oss (jeg har kun lest siste 3 ukers debatt på VPN og Lyn - mulig det er unntakstilstand der, men forumene der funker i hvertfall bidragsmessig på en slik måte jeg mener er forbilledlig).

                        Til de av dere som har lyst til å lese en skikkelig debatt, følg linken til lyn.no : http://www.lyn.no/index.php?mod=boards&messID=2084
                        HanseFrank
                        - på den andre siden...

                        Kommentar

                        • HanseFrank
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 221

                          #13
                          DU:
                          HanseFrank, jeg skjønner hva du skriver, men aner ikke hvor du vil!! Mener du at vi skal legge ned forumet?

                          JEG
                          Nei... jeg har svart fyldig over her, og håper jeg er litt tdeligere der enn jeg var ved første forsøk.

                          Når det gjelder eksempelet ditt, så synes jeg det er heller svakt. Så sant da ikke KFL-forumet først og fremst handler om underholdning (Nr 19), og ikke debatt og informasjon (TV 2 Nyheten) som jeg erfarer Lista gjør.

                          DU:
                          Det som er positivt med Forumet er at det er lav terskel for å komme med innspill. Man trenger ikke å sitte på velformulerte gullkorn for å slenge inn en melding.

                          JEG:
                          Mange forum kan ta knekken på rekrutteringen nettopp ved at slike pedanter som meg og mine like kan virke arrogante og belærende. Men det er ikke dermed sagt at rekrutteringen blir så veldig stor dersom den jevne debatten handler om hvorvidt vi skal starte med Orjinta en kamp "bare for å se han", eller onanering av Gylfi, en mann jeg knapt har sett et positivt ord om, inntil for seks uker siden.

                          Det idéelle hadde vel vært om det var rom for begge gruppene, men det krever da at slike som meg ikke søpler ned forumet med det mange ser som sur (men konstruktiv?) kritikk, og at andre debattanter innimellom stiller seg selv spørsmålet om deres neste bidrag til forumet virkelig er et bidrag.
                          HanseFrank
                          - på den andre siden...

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #14
                            Foreslår at du holder noen kurs for oss evnukker i debatt-teknikk, debatt-etikk og ett par i debattens normer, for ikke å glemme kurset "Slik blir du en ekte supporter" og "hvordan velge fotball-lag da man er 3 år".

                            Jeg veit jeg er skikkelig vrang her nå, men du kommer ikke på ett forum for å lære folk å snakke, fortelle dem hva de skal snakke om, og rakker ned på hvordan andre debatterer (uten å være noe konkret om hvem eller når) samtidig som du fremhever deg selv og hvor rå supporter du er.


                            I innlegget ditt så klarer du å si at det er så mye snakk om andre suportere og hvem som er best istedet for KFL og LSK. Like etterpå sutrer du faen meg over at det er mer snakk om KFL enn det det er om LSK.
                            Legg merke til hvilken rekkefølge du satte ting opp så ser du det er skækkt. Og vi som supportere kan gjøre sinnsykt mye mer for KFL og vi får vært med på å utvikle KFL (om vi gidder veiron), enn det vi får gjordt direkte for LSK.
                            En annen ting er at alt som blir gjordt for KFL eller hver diskusjon angående KFL er på en måte om LSK så jeg skjønner ikke klaginga di.


                            Tror det hadde blitt jævlig grått om ting var tilnærmet lik slik vil ha det.

                            Kommentar

                            • Guling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 484

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                              Jeg veit jeg er skikkelig vrang her nå, men du kommer ikke på ett forum for å lære folk å snakke, fortelle dem hva de skal snakke om, og rakker ned på hvordan andre debatterer (uten å være noe konkret om hvem eller når) samtidig som du fremhever deg selv og hvor rå supporter du er.
                              Han har verken prøvd å lære oss å snakke eller fortalt oss hva vi skal snakke om - han har sagt sin mening, ikke forlangt noen verdens ting. Og på et punkt er jeg enig: Det er altfor mye useriøst pjitt-pjatt her, og lite skikkelig seriøse debatter med flere gode replikker - det hender en debatt starter med et bra innlegg, etterfulgt av et par bra svar, men det munner ut til å bli useriøst altfor fort.

                              Én løsning, hvis man faktisk vil gjøre noe med det og gi plass til både useriøse ting og "skikkelige" debatter, er å opprette flere seksjoner her i forumet. Per dags dato har vi 3 - en for alt engelskspråklig, en for fotball generelt, og en for LSK. Man kunne for eksempel hatt en seksjon om LSK, en om KFL, og en om "alt annet", som da blir det useriøse.

                              Kommentar

                              • HanseFrank
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2004
                                • 221

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av CocaJerry

                                Jeg veit jeg er skikkelig vrang her nå, men du kommer ikke på ett forum for å lære folk å snakke, fortelle dem hva de skal snakke om, og rakker ned på hvordan andre debatterer (uten å være noe konkret om hvem eller når) samtidig som du fremhever deg selv og hvor rå supporter du er.
                                .
                                Nå er det ikke mange ukene siden jeg leste en debatt der du fortalte ale hvorfor KFL sto feil plassert og hvorfor det var bedre å stå på OKS. Like mye som du hadde rett til å delta i den debatten, så har jeg rett til å starte denne debatten vi nå har. Alt jeg vil ha er saklige, og gode svar, og ditt bidrag i så måte er ikke veldig stort. Er du uenig i mine meninger, så ser jeg gjerne at du kommer med et tilsvar, men da noe annnet enn bare å si at du er uenig, og å fortelle meg hvor dumme mine menigner er.

                                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                I innlegget ditt så klarer du å si at det er så mye snakk om andre suportere og hvem som er best istedet for KFL og LSK. Like etterpå sutrer du faen meg over at det er mer snakk om KFL enn det det er om LSK.
                                Ja, det må da gå an å ha en debatt om egen suportergruppe uten at det skal ende med snakk om andre. Jeg skjønner ikke hva som er så vrient med å forstå det.

                                Og som Guling var inne på - kanskje man skulle dele det i et LSK- og et KFL-forum?
                                HanseFrank
                                - på den andre siden...

                                Kommentar

                                • CocaJerry
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2532

                                  #17
                                  Re: Debattsidens funksjon

                                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                  Som den gamle traveren jeg er på nettet, vet jeg godt nok at det fort danner seg subkulturer i ulike debattforums univers. Så må man også forvente at skjer på Kanari-Fansens sider.
                                  hva er det du ikke veit? :lol:

                                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                  Det er mulig jeg banner i kjærka, når jeg hevder at mailinglista, med sine 10 innlegg pr dag, har en høyere nyttefunksjon (nytte = dempe abstinens mellom hver kamp) enn dette forumet.
                                  Selv om jeg skjønner hva du mener så er dette forumet for å diskutere, ikke dempe dine eller andre`s abstinenser.
                                  Kanskje ikke dette forumet gir deg så mye men det skjer da en god del mer her, enn på mailinglista selv om ikke alt er like intresant.

                                  Du får velge hvilke temaer som intreserer deg før du leser dem, så slipper du å lese deg sur.
                                  De debattene som er på LSK-lista er det ikke akkurat mye å skryte over, men det hender det kommer noen gode "brev" der som ikke alltid kommer hit på forumet. Ellers så kommer vel alle nyheter som er på LSK- lista ut på forsiden her også.

                                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank

                                  Dessverre så er det samfunnene i samfunnet, og konversasjon mellom disses individer, som dominerer, fremfor debatt rundt Kanari-Fansen og Lillestrøm Sportsklubb.
                                  Hvorfor skriver du det så vanskelig??? Det snakkes sikkert litt for mye om enkelte søpleklubber, og noen ganger om supporterne deres også, men at vi snakker helt klart mest om KFL og LSK, det er det ingen tvil om.


                                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                  Kall meg gjerne sær, sur og grinete, men det gir meg jævlig lite tilbake å lese en tråd der en eller annen har hevdet noe i starten, og hvor det i 80% av de påfølgende svarene strømmer inn med replikker som "Enig!", "Nettopp", "Amen", "Veldig bra skrevet", "Ingen ting å tilføye her", "Hehe...:-)", " :oops: :oops: :oops: ", osv, osv, osv... Dersom du ikke har noe på hjertet i sakens anledning, må det da være bedre å holde kjeft? Dette er da for faen ikke en chatteside hvor man skal gi replikker og respons i et jammerlig jag?
                                  Hvis det er noen som har skrevet en bra artikkel så fortjener de å få ros samtidig som jeg mener man også skal få høre det om man skriver masse tull. :P

                                  Noen ganger er folk enig andre ganger ikke, Tydeligvis så var folket enig om en ting du ikke likte at de var enig om, tviler sterkt på at du klarer å bli sur fordi folk er enige. Hvis jeg ikke tar feil så er du furten fordi Grusom (Lasse) skreiv ett innlegg om VIF som mange var enige om.


                                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                  *******
                                  En helt annen ting som engasjerer meg like mye, men som jeg har innsett at jeg aldri vil få gjort noe med, er at forumet domineres av debatt rundt selve supporterklubben. Hvem synger høyest, best, mest, og ikke minst - hvor skal VIF'erne gjøre av seg nå som Plata er sprengt?
                                  Jeg synes det er naturlig at KFL`s debattsider handler mest om KFL. At vi diskuterer synging, tifo og andre ting rundt KFL er også helt naturlig om vi skal utvikle oss og bli bedre, samme hva så må folk få lov å si ytre sine meninger. Snakkes ikke så mye om VIF her, men du har tydeligvis skikkelig angst for at noen skal gjøre det.

                                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                  Ofte så virker det som om man er mer opptatt av en supportergruppe som et sosialt alibi for å kalde seg fuglafan, fremfor å gjøre det som ligger i gruppens ordlyd, å støtte laget.
                                  Skjer dette ofte eller?Eksempler?(hvem og når)
                                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                  Jeg har i årevis lest at det er viktig å synge høyt hele tiden, og enda høyere i motgang. Og gjøres ikke det, blir det heftig oppvask på forumet etter kampene, med debatter om hvordan man skal låte høyere, hvilke sanger som skal synges, om det skal synges for laget eller spillerne, og om man er stokk-stein teit om man offh'er og stønner når en spiller gjør noe dårlig. Det er mulig det er avgjørende for om du støtter LSK eller ei
                                  Dette var nok ikke avgjørende for folk da de valgte LSK, hvor har du fått noe så dumt fra? :-s
                                  Ja det er viktig å synge i medgang og ja enda mer viktig i motgang for det står det respekt av. Om det har vært dårlig synging så er det viktig at vi setter fokus (æsj for et ord) på det, slik at vi kan få gjordt no med det. :wink:
                                  angående "om man offh'er og stønner når en spiller gjør noe dårlig" så håper seriøst at du ikke mener at det var gæli av folk å snakke om at Sundgot hadde fått kritikk fra feltet og at vi måtte få slutt på det.

                                  Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                  , men for meg er det mest avgjørende at jeg har vanke på stadion siden jeg var 3 år, at jeg har sett Tom Lund på trening hver helg en hel vinter i '81, at jeg har sett Eivind Arnevåg berge plassen vår og at jeg har fått tilsendt avisutklipp hjemmefra om jeg før internetts tid befant meg utenfor allfarvei for norske aviser i mer enn en uke.

                                  Ellers har jeg en finfin dag, og ser frem til høstens kamper med sommerfugler i magen.
                                  Til dette må jeg bare si gratulerer så meget, du er litt av en supporter du \/

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                    Nå er det ikke mange ukene siden jeg leste en debatt der du fortalte ale hvorfor KFL sto feil plassert og hvorfor det var bedre å stå på OKS. Like mye som du hadde rett til å delta i den debatten, så har jeg rett til å starte denne debatten vi nå har. Alt jeg vil ha er saklige, og gode svar, og ditt bidrag i så måte er ikke veldig stort. Er du uenig i mine meninger, så ser jeg gjerne at du kommer med et tilsvar, men da noe annnet enn bare å si at du er uenig, og å fortelle meg hvor dumme mine menigner er.
                                    Hehehe skjønner ikke hvorfor du tok frem det med tribune-debatten som var for 2 mnd siden, (og det vil jeg virkelig du skal svare meg på :-s ) da du kunne brukt hvilket som helst annet eksempel fra denne uken, eller for eksempel den du ikke svarte på for litt siden :lol: http://205.209.145.200/~kanari/debat...?t=765&start=0



                                    Du har selvfølgelig rett til å starte denne debatten , har aldri sagt no på det så slapp helt av. Jeg sa bare at innlegget ditt er virkelig noe av den værste søpla jeg noengang har lest

                                    For å skrive ett innlegg som det du gjorde så må man nesten ha doktorgrad i uklarhet og svart belte i sutring.
                                    Du henviser ikke til en eneste debatt eller person eller noe, men det er tydeligvis alle andre som gjør dette også avslutter du med å fremheve deg selv. Sterkt


                                    Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                    Ja, det må da gå an å ha en debatt om egen suportergruppe uten at det skal ende med snakk om andre. Jeg skjønner ikke hva som er så vrient med å forstå det.

                                    Og som Guling var inne på - kanskje man skulle dele det i et LSK- og et KFL-forum?
                                    Det pleier ikke å ende opp med snakk om andre så ikke si det.
                                    Det hender folk skriver om, sammenligner, surtrer, eller driter ut andre supporter-klubber eller lag da de skriver om sitt eget for å poengere noe eller for å være morsom etc etc.
                                    Jeg tror du har en sinnsyk noia for at det skal være snakk om VIF her, ser man på de innleggene du har skrevet her tidligere så virker det sånn.


                                    Samme for meg om det blir oppretta enn egen KFL og LSK del her på forumet. :?:

                                    Du vil sikkert bare godt med det du skrev, men dette synes jeg ble for drøyt.

                                    Kommentar

                                    • LSK-supp.
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 1023

                                      #19
                                      HanseFrank, du kan jo starte dine egne debatt-sider, så kan du få det nøyaktig slik DU vil, så kan vi andre som ikke har greie på hvordan en ordentlig debatt skal føres, være her...
                                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎