Trigz 50 øre: Karakterboka, FCK-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Trigz 50 øre: Karakterboka, FCK-LSK

    Veldig skuffet over måten LSK fremsto utover i kampen i dag. At FCK ville gå ut i hundre kan umulig ha overrasket Uwe - og jeg syntes vi sugde opp presset formidabelt bra - men etterhvert som andreomgangen skred frem, FCK gikk tomme og lukene begynte å åpne seg bakover, ble LSK liggende bakover og forsøke å kontre i stedet for å ta initiativet. Til slutt kostet det oss kampen, på et tidspunkt der vi i et kvarter hadde sett ut som om vi gikk for 0-0 og straffekonkurranse. Veldig skuffa i dag. Her er karakterboka:

    Sjanser: 4-2

    Heinz - 7: Solid, god og rolig i alt han gjør. Kunne strengt talt ikke gjort noe særlig med målet.
    Stoffe - 4: Løser de defensive oppgavene plettfritt, men jeg forventer mer av Stoffe. Ikke med overhodet i det offensive.
    Rambekk - 7: Glimrende i midtforsvaret. Vår beste spiller. Skal sammen med Kippe ha hovedæren for at FCK bare skapte fire sjanser å snakke om.
    Kippe - 6: Trekkes 1 poeng etter at han er skyldig i baklengsmålet. Blir passiv og mister mannen. Synd, for ellers var han god, veldig god.
    Shane - 5: Den positive overraskelsen. Shane-glippen (en gang i hver kamp) kom ikke overraskende også i kveld, men utover det spilte Shane en veldig god kamp. Kom med på noen overlappinger og var også aktiv i å bryte ballbanen mer sentralt på banen da medspillere lå feil.
    Søgård - 5: Fikk voldsomt mye å bale med, men løste det meste bra. Stor feilprosent i pasningsspillet trekker ned.
    Riise - 3: Frisk den første halvtimen, etter det var han omtrent død. Et par innlegg av juniorklasse. Tydelig satt ut av den røffe behandlinga han fikk av FCKs venstreback, og tørte ikke utfordre på den måten vi vet han kan.
    Koren - 4: Lite involvert til ham å være. Viser enkelte finfine detaljer og kunne ha fått matchvinnende målgivende til Mifsud, men alt i alt et godt stykke under det nivået jeg krever av vår stjernespiller.
    Kiko - 1: Håpløst valg av Uwe å sette Kiko på venstre ving. Var totalt borte, gjorde absolutt ikke noen verdens ting ut av seg og var aldri i nærheten av å komme til innlegg.
    Myklebust - 2: Snuser på 1-eren han også. Ble smågutt i dette selskapet så til de grader.
    Occean - 3: Ble pakket forbilledlig godt inn av danskenes stoppere, som ofte lå dobbelt på ham. Det medførte at han stort sett ble råtaklet de gangene han vant dueller, noe som igjen medførte at han knapt var rettvendt med ballen en eneste gang.

    Mifsud - 5: Fint innhopp. Bevegelig på en mye mer intelligent måte enn Myklebust. Burde ha scoret på den store sjansen han fikk.
    Winsnes -: Skjønte ikke et fnugg av det byttet. Sorry.


    Uwe - 4: Hvorfor Kiko på venstrevingen i stedet for Koren, som vi vet kan spille bra der? Hvorfor ikke prøve å la de bytte posisjon når Koren blir pakket inn og Kiko blir borte vekk? Hvorfor ligge bakover når alle med ett øye i skallen kan se at FCK har løpt seg tomme? Hvorfor ikke Mifsud inn ved pause når Myklebust åpenbart ikke takler nivået? MEN - pluss for formidabelt god defensiv organisering. Det var det offensive det skortet på i dag.

    Kanarifansen - 7: Rundt de tusen? Kanonbra førsteomgang, daff andreomgang. OKB rapporterer om massiv fyll og en KFL-buss som har blitt angrepet med flasker av FCK-fans. Masse knuste ruter. Blir sikkert gøy å sitte på den bussen på vei hjem til Norge. Vel. Dere skal ha takk for at dere dro og representerte oss uansett. RESPEKT!

    To tap og null mål rett før seriestart - jeg er bekymret for hva dette gjør for selvtilliten.
    Last edited by trigz; 06.04.2006, 22:19.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Supermann
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 433

    #2
    Takk for ett flott sammendrag!

    Gla jeg valgte å bli hjemme. Hadde vært bittert å dra dit å sitte på en trekkfull buss i sosial alkoholrus i 8 timer hjem igjen!
    Ultras Felt C
    www.ultrasfeltc.com

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2600

      #3
      Må si at jeg synes Koren var mye bedre enn fireren du gir han. Han snappet ballen gjentatte ganger på midten, var arkitekten bak Mifsuds kjempesjanse, kom til et par (svake) skudd og var etter min mening den som leverte best av spillerne utenfor forsvarsrekka.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #4
        Det er vel Koren største svakhet. Manglende skuddstyrke. Han fyrer for mange lomper...

        Occean fortjenter mer, synes han vår vår beste kriger sammen med Rambekk og Søgård. Disse tre var mest aktive. Og keeper Müller var feilfri. Tror han hadde reddet straffekonken for oss, da er det så innmari dårlig at kontentrasjonen svikter og FCK får et "lortemål".

        Dårligst idag var kantspillerne, Kiko og Riise var begge helt uttafor.
        Dårligst av alle likevel arrangøreren, som setter opp et av finalelagene (det med størst budsjett selvfølgelig, ja de penga...) med en enorm hjemmefordel.
        De kunne like godt besluttet at bortelaget får spille med 12 mann på bortebane, så stor er nemlig fordelen av å få spille hjemme!

        Dersom finalen hadde vært satt opp på en nøytral bane (noe jeg synes er helt utrolig ikke skjer!) tror jeg LSK hadde hentet hjem dette.
        Alt i alt har de jo vært det beste laget i Royal League denne sesongen.

        En gratulasjon til spillerne, som har vært fantastiske i vinter. Neste finale vinner vi vel ?
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          Winsnes -: Skjønte ikke et fnugg av det byttet. Sorry.


          Hadde vært mer fornuftig hvis vi hadde ledet 1-0.

          Jeg skjønner faen ikke hvorfor Uwe bruker Trond Olsen mer.
          En så utrolig lovende ventreving, rask og med DET skuddet, også setter vi Mouelhi, en defensiv spiller slik jeg ser det, på topp nesten? Utrolig rart valg...

          Ikke la Trond Olsen råtne på LSK benken !!!!!!!!!!
          Han var stjerne på Bodø/Glimt i fjor, så hva søren er dette?
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #6
            Faen som mange kanarifans det var på tribunen! også på en torsdag! Jævlig bra!

            Kampen er samma faen, det som teller nå er matchen mot trøndersvina.
            Last edited by LSK-supp.; 06.04.2006, 22:52.
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #7
              Bra og grei oppsummering.

              Kantene var verst syntes jeg. Kiko var helt borte. Riise hadde rett og slett en elendig dag, med lite initiativ, dårlig mottak og dårlig duellstyrke.

              Forsvaret var best, mens spissene var midt på treet.

              Alt i alt en middels kamp. Og at vi holder nesten til 0-0 mot kanskje skandinavias beste lag i en middels kamp er jo bra. Eller?

              Men igjen, de som tror seriegull kommer lett må nok revurdere...
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • Gjest

                #8
                Muller 3 synes han virket usikker gjennom hele kampen
                Andersson 4 la ned en god innsats
                Shane 3 bra innsats, men lagde ofte mye rom bak seg ( som heldgvis ikke FCK utnyttet )
                Rambekk 4 helt greit
                PSA hoppet høyt
                Kippe 5 nydelig innhopp, ryddet bort det som kom innenfor sin radius
                Kiko 2 sugde, men situasjonen hvor han taklet, fikk kontroll over ballen og sentret
                praktfullt oppover gjør at han i mine øyne ikke stryker
                Søgård 4 la som alltid ned voldsom innsats, uten å briljere
                Riise 1 fikk ikke til noe som helst
                Koren 3 til tider med i kampen, men fikk aldri ut fingeren
                Myklebust 2 løp en del, men fikk ikke mest baller i jobbe med
                Occean 2 tapte 9 av 10 dueller
                Last edited by Gjest; 07.04.2006, 09:51.

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  Dårligst av alle likevel arrangøreren, som setter opp et av finalelagene (det med størst budsjett selvfølgelig, ja de penga...) med en enorm hjemmefordel.
                  De kunne like godt besluttet at bortelaget får spille med 12 mann på bortebane, så stor er nemlig fordelen av å få spille hjemme!
                  Samtidig må jeg få nevne at det er en fantastisk ramme rundt kampen, når den blir spilt i Parken. Dette er en kjempeflott stadion, og for oss nordmenn blir det pluss i boka at det serveres voksenbrus med karusellsmak til en billig penge (175dk for 5 halve).

                  Men, jeg støtter deg selvsagt. Når et norsk og et dansk lag møtes i finalen, burde den vært spilt på nøytral bane i Sverige!
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Forsvaret var solid. Litt tullete mål imot, dessverre.
                    Midtbanen virker på en måte noe ubalansert. Noe skyldes nok at Riise langt fra hadde dagen, og at Kiko ble plassert på venstre side. Kan nesten virke som om Uwe har falt i en gammel Arne E-felle ved å absolutt skulle bruke enkelte spillere selv om de ikke nødvendigvis passer på akkurat den plassen. Sett i ettertid ville det kanskje vært bedre å bruke Trond Olsen fremfor Kiko på venstre side. Men kanskje Uwe vurderte Kiko som et nødvendig alternativ i og med at det ikke er helt enkelt å forutsi i hvilken grad Shane har skrudd på de defensive genene for dagen.
                    Og når første bytte må gjøres etter ett minutt, så er det ikke så forbannet enkelt å ta ut Kiko ved pause, selv om alle ser at han er på feil sted.
                    Dermed ender det med at mesteparten av fremspillene kommer midt på banen, fremfor å bruke kantene.
                    Som en følge av dette igjen, så blir Occean hele tiden feilvendt og kommer aldri til en skikkelig sjanse.
                    Innbyttet av Winsnes er ikke enkelt å forstå som annet enn rent defensivt, selv om fremspillet til Michael var bra. Og der viser vel Uwe at han hadde tankene på straffekonk fremfor å forsøke å avgjøre. I mitt hode blir det for defensivt, og LSK blir straffet for det. I en periode hvor de faktisk var i ferd med å overta, legger de seg bakpå og lar FCK få ballen inn på LSK sine halvdel, noe som ender i ett drittmål.

                    Tross alt, for mindre enn 18 måneder siden dro LSK i land sin tredje 7. plass på rad. Nå klager vi over et tap i finalen i Royal League. ting går da fremover, eller hva?

                    Knurr...

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2889

                      #11
                      koren har et jævla godt skudd med begge bein, så å si at han skyter dårlig blir for dumt
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • Bekkis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 441

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Winsnes -: Skjønte ikke et fnugg av det byttet. Sorry.
                        kanskje fordi winsnes har en av lagets beste innleggsfot, om ikke den beste...

                        Kommentar

                        • lsk_fugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 864

                          #13
                          men uansett så, så man ikke mye til winsnes eller da.. men, men. nå er det bare å sikte inn mot søndagen og vise de trønderne hvem som er sjefen!

                          Kommentar

                          Working...