LSK-Viking 25.07 Varsku...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    LSK-Viking 25.07 Varsku...

    LSK har gått fra seier til seier i det siste og det med kalassifre. Neste kamp etter ferien mot svakt plasserte viking kan fortone seg som en nedslitt fartsdump på veien mot toppen. Selv tenkte jeg på at jeg skulle laste tungt på -1 handikapp på LSK hos nettbookiene og bare se spillekontoen vokse med LSK sin suksess. Men så tenkte jeg på at Viking kommer med to viktige forandringer som kan føre til at denne kampen kan bli en gedigen rottefelle slik at kampen kan vise seg å være tøffere kamp enn det mange tror!!!!! I tilllegg til at våre gutter har stor selvtillit og et klart favorittstempel, kan dette føre til at dem ikke tar kampen like alvorlig som de tre neste kampene som er "viktigere". Selv synes jeg kampen mot Lyn ble en nedtur etter bra spill i de foregående kampene.

    Den ene forandingen er Peter Kovacs og den andre er at Viking har fått en ny trener i Roy Hodgson. Den nye treneren har erfaring fra flere landslag og flere ligaer i Europa, deriblant Premier League. Her tror jeg VIking har gjor et scoop og det vil ikke overraske meg om de begynner å vinne kamper istedenfor å spille uavgjort. Peter Kovacs er en kraftpakke og det er helt ufortåelig at tromsø solgte han i den situasjonen de er i nå. Han har jo utrettet endel selv om han har slitt benken og bidradd med å avgjøre kamper. Nevland har manglet en skikkelig bra makker som han har fått nå. Nå må motstanderne ta hensyn til både Nevland og Kovacs og det kan gi Nevland bedre rom enn han har fått på lenge. At han kan score mål vet vi og dette kan føre til den plassen han trenger for å avgjøre kamper i spann med Kovacs. Fuglestad, Kopteff og Lunde Årsheim har vært bra fotballspillere tidligere så de kan sikkert spille bra igjen.

    En ny trener vil gjøre at spillerne er ekstra sjerpet og mer nøyaktige med det de foretar seg. Viking kommer sikkert til å legge seg lavt for å demme opp i starten og da kommer nok LSK til å kjøre på med langballer. Det vet vi av erfaring... Jeg er redd for at denne kampen blir et stort antiklimaks for vår del fordi Viking spiller med uten press og forventnigner samt en ny trener som er bra pluss en ny dimensjon i Kovacs. Jeg kan tenke meg at Vikingsupporterne bare venter på jekke ned oss kjepphøye kanarifugler som kanskje tenker mer på at vi har kamper som er viktigere i de neste ukene (Tromsø, Rbk og VIF i serien og Rbk i cupen). Dersom ikke vi får et tidlig mål eller dersom Viking scorer først vil dem fortsette og ligge lavt og ødelegge spillet for oss. Da blir det endeløs pooling av høyballer mot dems 16-meter. Vi har jo også fått en ny spiller men dersom Viking ligger lavt vil vi ikke få brukt farta hans noe særlig. Får håpe han har teknikk til å dra av en mann og lage vanskeligheter for Viking likevel...

    Jeg tror og håper sevsagt at vi vinner men fotball er mye psykologi og jeg tror at Viking kan skape MYE trøbbel for oss dersom vi ikke er 100% skjerpa og jager et tidlig mål. Vi har som sagt "viktigere" kamper senere og store froventninger fra fansen mens viking har 0 forventningspress, ny spiller og ny rev av en trener. Viking vil nok elske og ødelegge kampen for oss og denne fella må vi ikke gå i! Dette er typisk en kamo RBK vinner helt ufortjent etter at Stensaas har fyrt av et vådeskudd som går via låret til backen bue over keeperen og stang inn. SLike kamper skal vi begynne å vinne vi også! Hjemme på Åråsen har vi ikke vært allverden hittil og det er på tide å si fra hvem som bestemmer på vårt FORT før trøndra kommer i kvartfinalen!
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    #2
    hmm kloke ord fra den kanten tror nok AE er klar over det, men får han det ut til spillerene?? det tror jeg, men send dine ord til AE! enig i mye av det du sier.
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #3
      Enig i alt du sier! Viking-kampen er den viktigste så langt i år.(litt klisje-aktig å si, men dog så sant så sant.)

      Her vil vi bevise om vi krefter til å henge med i toppen eller om vi faller ned under RL-plassering.Er livredd "ny-trener effekten" hos Viking.

      Hilsen Ola
      -som tror disse 4 går til RL:

      RBK
      LSK
      Brann
      Viking
      (for øvrig de 4 beste lagene i Norges historie)

      Kommentar

      • KanariJente
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jul 2004
        • 106

        #4
        Jeg er VELDIG klar over det som har skjedd i Viking den siste tiden - det KAN bety at vi får sterk motstand, men jeg vil ikke tvile på mitt lag (LSK) uansett, for det KanariFugla har prestert desiste tre (?) kampene er VELDIG VELDIG bra. Jeg håper og tror at vi igjen skal hale seieren i land. Det må vi, og det skal vi. Dessverre er jeg på ferie i Sandefjord kampdagen (skal være der fra 16.-27.juli), så jeg går glipp av denne ene kampen. Likevel vil mine tanker være på Åråsen denne kvelden. God sommer til alle sammen, og vi ses i august!

        Kommentar

        • Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

          #5
          For å se litt tilbake på tidligere møter så har jeg klippet de siste 10 års møter på Åråsen :

          05.10.2003 -- Lillestrøm - Viking 1 - 0
          14.04.2002 -- Lillestrøm - Viking 2 - 0
          16.09.2001 -- Lillestrøm - Viking 4 - 0
          23.07.2000 -- Lillestrøm - Viking 0 - 1
          25.07.1999 -- Lillestrøm - Viking 4 - 1
          10.05.1998 -- Lillestrøm - Viking 2 - 3
          19.05.1997 -- Lillestrøm - Viking 2 - 0
          05.05.1996 -- Lillestrøm - Viking 0 - 4
          21.05.1995 -- Lillestrøm - Viking 4 - 1
          12.05.1994 -- Lillestrøm - Viking 0 - 0

          Altså, 6 seiere, 1 uavgjort og 3 tap...

          Og, en kurositet, iår som ifjor så spilte vi 1 - 1 i stavanger, og ifjor så endte hjemekampen med 1 - 0 seier... Jeg håper det blir fler LSK mål i år..........
          Håkon Henriksen
          -
          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
          -
          ALT FOR FUGLA

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            #6
            Dersom disse to lagene skulle møtes i dag:

            Lillestrøm ---- Uavgjort ------- Viking
            43%(2.3) ---- 28%(3.6) ------ 29%(3.4)

            Bare litt mere tall....



            .
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • kanari76
              Medlem
              Møteplager
              • Jan 2004
              • 90

              #7
              husker spesielt tapet i 1996. det var da vi sto frem som de beste suporterne i norge! vi taper 0-4 og alikevel står vi igjen etter kampen å synger i, ja hvor lenge var det? 30-40min, jeg husker gutta kom tilbake på banen etter dusjen sammen med Grønnlund, og da var det tårer i øya på gutta. de trodde ikke det var mulig med sånn støtte. virkelig ett av de store øyeblikkene i LSK's historie.
              I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
              -Bill Hicks

              Kommentar

              • Mor_10
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2004
                • 131

                #8
                Ellers leste jeg http://fotball.adressa.no/nyhetsarki...rticleID=64971

                Første test for Viking-spillerne blir Lillestrøm kommende søndag. Trener Roy Hodgson vet ingenting om sin første motstander i norsk eliteserie.

                - For første gang i karrieren min går jeg til en kamp uten å vite noe som helst. Og video er det ingen som får tak i.Assistenttrener Geir Lunde har gjort et par forsøk for å få tak i en video av Lillestrøm, men Hodgson må nok klare seg uten.

                - . Jeg tror ikke det blir et problem. Vi vet hvem som spiller og vet hvordan Lillestrøm spiller. Vi går ut fra at de har lagt om fra 4-4-2 til 4-3-3, sier Geir Lunde.
                Skjønner ikke problemet.......Kanskje de mangler en 50-lapp......
                --------------------------------------------
                Mor10

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  #9
                  Nå er da hvertfall Brede Hangeland ut. Han er en god spiller som vinner mye på lufta bak der.

                  Trist for han - bra for Fugla!

                  Kommentar

                  • Vegar Hjermundrud
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 423

                    #10
                    Min egen magefølelse har jeg sluttet å stole på for lenge siden. Etter å ha tapt ganske mye penger gjennom årene på fotballtipping har jeg etterhvert blitt overbevist om bookmakerene har peiling. Basert på 47(!) ulike bookmakere har BetBrain regnet ut gjennomsnittet for LSK - Viking. Hjemmeseier står i 1,81, uavgjort i 3,31 og borteseier i 3,74 - bookmakerene holder Fugla som relativt store favoritter altså. Sannsynligheten beregnes til 49 % for hjemmeseier, 27 % for uavgjort og 24 % for borteseier.

                    Vegar - som husker Gunnar Aases lykketreff i -96(?).
                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                    Kommentar

                    • JS
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2004
                      • 44

                      #11
                      Gud jaa.
                      Åååh! Vi er Lillestrøm oh ah!
                      Vi er Lillestrøm, Lillestrøm, vi er Lillestrøm!

                      OPPFORDRER ALLE TIL Å TRYKKE SOM FAEN PÅ GOOGLE-ANNONSENE! KFL TJENER CASH!

                      Kommentar

                      • rEPPA
                        *****istrator
                        • Nov 2003
                        • 3927

                        #12
                        5 sexye - 1 til fugla! Dette blir bare bedre og bedre.

                        Er det noen som vet hvordan det får med skaden til Kippe etter dagens match?
                        www.kfl.no/debatt

                        Kommentar

                        • rEPPA
                          *****istrator
                          • Nov 2003
                          • 3927

                          #13
                          Kanskje han fikk filmen om LSK litt forsent?

                          Nyansatt Viking-trener Roy Hodgson fikk fredag kveld endelig se dagens motstander Lillestrøm - på video.
                          www.kfl.no/debatt

                          Kommentar

                          • Mor_10
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jun 2004
                            • 131

                            #14
                            " Jeg kan telle på en hånd de kampene i min karriere jeg har tapt med over tre mål. Derfor er denne kampen ikke bare min verste debut for en klubb noensinne, men også mitt verste tap i karrieren, sier Viking-trener Roy Hodgson skuffet etter å ha blitt nedstablet 5-1 av Lillestrøm"



                            I dag var det MORO. Vi skulle bare vært 3000 til..........

                            Er det noen som vet hvordan det får med skaden til Kippe etter dagens match?
                            Det var interjuv med han på radioen. Ham kalte det et smell i kneet. Han ga ikke uttrykk for at det var noe alvorlig.
                            --------------------------------------------
                            Mor10

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3170

                              #15
                              Trekk fra kampen i dag:

                              Lillestrøm i 4-3-3
                              Gode mottak
                              Presise pasninger
                              Flott kombinasjonsspill
                              - langs bakken
                              Teknikk og hurtighet
                              En tidligere utskjelt spiss som skårer hattrick i to kamper på rad
                              - og ligger aleine på toppskårerlista
                              En midtbanespiller som kommer til å skåre mer enn Solbakken
                              Alt dette med Arne Erlandsen som trener

                              Jeg må ha drømt.
                              Eller kan jeg ha sett på feil kamp (og feil lag) ?

                              Nei, jeg kjente igjen gamle gode LSK-spillere som Kippe, Andresen, Kristoffersen, Werni, Søgård, Gylfi, Winsnes, Strand og Sundgot (og et par tilførseler som Andersson og Koren) - så det VAR Fugla som spilte. Trykket, innsatsen i duellene, løpskapasitet og løpsvillighet kjente jeg også igjen. Jeg har riktig nok sett tendenser til sånt spill i enkelte kamper i et par år. Men makan ! Mine bønner må være hørt.

                              Hvis dette fortsetter - og hvorfor skulle det ikke det - vil det å ta over LSK etter Erlandsen og Thoresen fort bli like krevende som å hoppe etter Wirkola.

                              gilbert,
                              fortsatt i høy stemning etter kampen

                              Kommentar

                              • JS
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • May 2004
                                • 44

                                #16
                                " Jeg kan telle på en hånd de kampene i min karriere jeg har tapt med over tre mål. Derfor er denne kampen ikke bare min verste debut for en klubb noensinne, men også mitt verste tap i karrieren, sier Viking-trener Roy Hodgson skuffet etter å ha blitt nedstablet 5-1 av Lillestrøm"
                                Det gjør vel egentlig bare seieren enda bedre.
                                Åååh! Vi er Lillestrøm oh ah!
                                Vi er Lillestrøm, Lillestrøm, vi er Lillestrøm!

                                OPPFORDRER ALLE TIL Å TRYKKE SOM FAEN PÅ GOOGLE-ANNONSENE! KFL TJENER CASH!

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  #17
                                  helt sinnsyk kamp av gutta idag.. man så det allerede på oppvarmingen at de har selvtillit i bøtter og spann og at dette skulle gå veien

                                  syns koren fortjent ble kåret til kampens beste spiller, han var klasse i dag selvom sundgot scora 3 da.. gylfi var også veldig god.. og andersson
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Mor_10
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jun 2004
                                    • 131

                                    #18
                                    Er det noen som vet hvordan det får med skaden til Kippe etter dagens match?


                                    jeg blir nok ikke klar til neste helgs kamp.Dette kan ikke ta lenger enn 14 dager. Jeg er raskt klar igjen, avsluttet han.
                                    --------------------------------------------
                                    Mor10

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #19
                                      Beste bursdagsgaven jeg har fått på lenge dette her Utrolig deilig, rett å slett ubeskrivelig... Måtte det fortsette i 14 kamper til, så er "the double" i boks...
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • rEPPA
                                        *****istrator
                                        • Nov 2003
                                        • 3927

                                        #20
                                        Grattis med dagen til deg!

                                        klappp klappp
                                        www.kfl.no/debatt

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎