Trigz tipper Tippeligatabellen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Trigz tipper Tippeligatabellen

    Dagen før dagen, og seks måneders meningsløshet og grusomme bilder av teite skiløpere med snørr og oppkast i skjegget er en saga blott. Jeg feirer med tabelltips:

    14. Sandefjord.
    Lordy lordy. Sjanseløse. Selveste Tom-Tom Kristoffersen er valgt til kaptein. Hyggelig for ham det nå, før sesongen; imidlertid er det meeeget mulig det blir mindre moro å være kaptein for denne gjengen etterhvert. Mistet halve laget etter opprykket og har stort sett fylt på med gamle spillere som var gode for fem år siden, eller juniorgutter som aldri har vist noe i Tippeligaen. Samtidig ser det ut til at ingen nede i Vestfold innser alvoret og aksepterer faktumet at de har et lag som ikke er noe bedre enn for et halvt år siden – snarere tvert imot. Fredrik Kjølner og Arnar Førsund i midtforsvaret, flankert av Olav Zanetti og Tom-Tom, liksom? Klubbledelsen har sagt de VIL at folk skal tippe dem nord og ned, så her har dere en gave fra Kanarifansen: Dette kan umulig gå bra. Tidenes klareste nedrykkskandidat siden Djerv 1919. Jeg forventer målorgie når håndballaget kommer på besøk til Åråsen.

    13. Hamkam.
    Tynt. Sølvtøyet er solgt og odelsgutten dratt fra gards. Frode Grodås er et ubeskrevet blad som trener. Kan heller ikke se at nykommerne styrker laget i vesentlig grad. Jan Michaelsen er steingod, men snart 36 år gammel. Det er derfor all grunn til å frykte at dette går den veien kuken henger. Beklager den folkelige metaforen, men det er jo sant, da. På den ene siden er det synd for hedersmannen Frode Grodås, men igjen, på den andre siden skal det bli unevnelig deilig å bli kvitt det hatefulle, provinsielle publikummet på Hamar. Maken til aggressiv og smålig dritgjeng finnes ikke i norsk fotball.

    12. Odd.
    Mye ungt. Jarstein er god, Svindal Larsen ditto. Ukjent spisspar. Kan bli hummer og kanari. Tynn stall, veldig utsatt for skader og formsvikt. Mistet Occean til LSK og Suffo til Vålerenga...oooops, stryk det siste. Vel. Det var jo disse gutta som reddet Odd i fjor, og jeg er ikke sikker på at en dude fra Venezuela og en annen dude som har scora endel mål for et høyskolelag i USA er den beste løsninga. Nei, det ser tungt ut for grenlandsgutta.

    11. Stabæk.
    Skulle egentlig ha spilt semifinale i Champions League på Blue Dream Arena i april i år, i følge syrefantasiene til Ingebrigt Steen Jensen for seks år siden, men ooops, det ble visst ikke noe av. Så rart. Uansett, et mye bedre lag enn opprykkskollega Sandefjord, med målmaskinen Nannskog på topp. Og mye står og faller på nettopp ham, for andre målscorere er det langt mellom.

    10. Molde.
    Den frastøtende rikmannsklubben klarte seg på håret i fjor. Heldigvis er Rob møkka-Friend solgt til nederlandsk bakgårdsfotball fra og med juni, og det er bare å håpe at resten av gjengen forsvinner ned til Adeccoligaen i 2006. Men, jeg ser at det er andre lag som åpenbart er svakere. Vel vel, vi kan alltids leve i håpet. Har mistet meget viktige Kihlberg fra midtbanen, og Berg Hestad (30) og Rudi (33) begynner å trekke på åra. Har endel friske fyrer tilgjengelig, men helheten ser ikke så veldig bra ut.

    9. Start.
    Kanskje et pussig tips, men jeg tipper en kapital nedtur for Start i år etter jubelsesongen i fjor. I 2005 spilte Tom Nordlis gutter over evne i stort sett hele sesongen og tok resten av Tippeligaen med buksene nede. I år vil alle være obs på dem. Samtidig har de hatt en skadeliste lang som et vondt år siden sesongslutt i fjor. Det er ikke bra. Og hvor lenge kan de beholde Hæstad? Tipper at store-Tom kommer i krangel med klubbledelsen hvis det begynner å butte imot i år, som han har for vane. Men som lillestrømling håper jeg at Nordli og gjengen hans gjør tipset mitt til skamme. Etter innsidejobben han gjorde da han trente VIF ned en divisjon med vilje har han en høy stjerne i min bok.

    8. Brann.
    Hva tenker man med når man bytter vekk Ragnvald Soma mot Bjørn Dahl to uker før seriestart? Se det kan bare klubbstyret i Brann svare på. Martin Andresen er i det minste (tilsynelatende) skadefri, uten at jeg har noen tro på Brann i år heller. Pussig nok ser det ut som om deres egne supportere har innsett det samme, for Brann er i år ikke blitt kåret til seriemestere i mars, for første gang noen sinne. Kryss i taket! Det blir sikkert noen scoringer på Branngutta i år også, som har et fint angrep, men et tilsynelatende veldig ubalansert lag.

    7. Fredrikstad.
    Eggen er tilbake i trenerstolen og alle i Fredrikstad er vel fornøyde med det. Drillo er en flink fyr, men absolutt ikke rett mann for FFK i fjor. Eggens tekniske og offensive 4-3-3-fotball passer FFK-sjela bedre enn måk-og-løp-fotballen til Drillo. Veit ikke så mye om Fredrikstad, egentlig, utenom at de har hatt endel gode resultater i treningskampene i vinter og har et forholdsvis ungdommelig lag. Mer enn midt på tabellen blir det neppe, nedrykk er imidlertid ei heller tema.

    6. Lyn.
    Blæh. Ekle Lyn. Klubben som får meg til å heie på Vålerenga i byderbyene. Fyameg. Vel. Topp trener, godt støtteapparat, klar konkurransefordel med påfyll av unge talenter fra NTG og ett av Tippeligaens desidert beste forsvar taler til vestkantguttas fordel. Et syltynt angrep taler imot. Er ei heller sikker på at Espen Hoff og Dylan MacAllister kan være tungen på vektskåla, forsåvidt. Hva i all verden kan noen se i Dylan MacAllister?! Men Lyn spiller ikke fotball for å score mange mål, og vil fortsette å knipe poeng med den kjipe fotballen sin i år også.

    5. Tromsø.
    Oppsiktsvekkende gode resultater i vinter for Tromsø, og de har fremdeles den gamle reven Årst. Har mistet keeper og høyrekant til RBK, pluss at et snes av gamlekarene har gitt seg. Tomrommet ser ut til å ha blitt fylt tilfredsstillende. Årst er uansett nøkkelen til en brukbar sesong for Tromsø. I fjor holdt han klubben i Tippeligaen omtrent på egen hånd – med alle gamlingene borte er det flere spørsmålstegn ved helheten i laget i år. Kanskje Tromsø likevel kan ha hatt godt av en liten opprydning i rekkene? Jeg tipper et Tromsø som det blir vondt å møte og vanskelig å bryte ned, og det er godt nok for en plass midt på tabellen.

    4. VIF.
    Blæh. Ekle VIF. Klubben som får meg til å heie på Rosenborg når de spiller mot hverandre. Fyameg. VIF kan rutte med verdens sureste trener og en supportergjeng som er over middagshøyden og på vei nedover med vekten av sin egen hype som et blylodd rundt anklene. Men ikke minst har nyskapende VIF vist verden at det går an å vinne fotballkamper selv uten en eneste gjenkjennelig spiss på topp. Nå leser jeg at man har fått inn en type som har scora endel mål i georgisk (sic) serie. Kanskje er jeg bare fordomsfull, men det lukter panikkjøp lang vei. En Dorian Stefan for et nytt århundre? Likevel spiller VIF kjipingfotballen sin effektivt nok til at de vil komme et godt stykke oppover på tabellen i år også. Trist, men dessverre sant.

    3. Viking
    Ragnvald Soma smalt på plass i midtforsvaret, og dermed er vel den siste brikken lagt i Tom Prahls slagplan for året. Jeg synes Viking ser mer enn solide ut, selvom resultatene i treningskampene ikke nødvendigvis skulle tyde på det. Dersom Nhleko og Ødegaard får det til å stemme sammen på topp blir siddisgutta onde å møte i år. Jeg har god tro på medalje til Stavanger i 2006.

    2. RBK
    Ingen drømmer er så vakre at de kan vare for evig, og nedturen til Ossebårr i 2005 er nok over nå. Trønderne kommer sterkt i år, denne gang med en hovedtrener som faktisk har vært hovedtrener for et lag før. Assistenttrenereksperimentet til Rune Bratseth har vært både morsomt og interessant for oss ikke-trøndere, og det er synd han feiga ut og ansatte Per Høgmo. Apropos Høgmo: Kan vi virkelig si med 100% sikkerhet at han ikke egentlig heter Hørmo? Med dialekta hans er det meste vill gjetting. Vel vel, nok personsjikane. RBK blir gode i år og vil slå de aller fleste, men ikke

    1. LSK
    Fordi i år er året vårt. En spissrekke ingen andre kan vise til, en slu trener-rev og en brei og god stall med dobbeldekning på de fleste plasser – får vi det ikke til i år skjønner jeg ikke bæret. Aberet er at vi ser ut til å miste Stoffe Andersson og muligens også Robert Koren og Michael Mifsud i løpet av sesongen – i forhold til Koren ber jeg i så fall Fjørtoft på mine knær: Ikke la noen usle millioner lokke deg til å selge seriegullet. La Koren gå gratis etter sesongen. Jeg tror gullet i ytterste konsekvens kan stå og falle på akkurat det.

    I 1989 var jeg 13 år gammel og skjønte ikke at et seriegull var noen vits i å feire en uke til ende, fordi ”vi vinner jo sikkert igjen neste år uansett”.

    I år skal jeg ikke gjøre den samme feilen. Kom igjen Fugla!
    Last edited by trigz; 08.04.2006, 09:01.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Gjest

    #2
    Jeg tar meg ikke tid til å begrunne tipset mitt, men jeg tror tabellen vil se ut som dette ved sesongslutt:

    1. LSK
    2. Start
    3. Lyn
    4. Ræv
    5. Søppla
    6. Viking
    7. Brann
    8. Fredrikstad
    9. Stabæk
    10. Odd
    11. Molde
    12. Tromsø
    13. Hamkam
    14. Sandefjord

    Kommentar

    • Fugla
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 1718

      #3
      1. RBK
      2. LSK (For ikke å bli skuffet ved sesongslutt)
      3. Lyn
      4. Vålerengen
      5. Viking
      6. Start
      7. Brann
      8. Tromsø
      9. Molde
      10. Fredrikstad
      11. Stabæk
      12. Ham-Kam
      13. Odd
      14. Sandefjord
      Homer Simpson.



      www.ultrassarp.no

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        #4
        1. Lillestrøm
        2. Rosenborg
        3. Vålerengen
        4. Lyn
        5. Tromsø
        6. Viking
        7. Start
        8. Fredrikstad
        9. Brann
        10. Ham-Kam
        11. Molde
        12. Stabæk
        13. Odd Grenland
        14. Sandefjord
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1408

          #5
          1. Lillestrøm
          Solid form gjennom vinteren, og bred tropp. Takler vi presset, og kjemper oss til seier i første kampen, blir vi vanskelige å slå. Håper virkelig å få tilbake Strand og Wehrman i løpet av ikke alt for lang tid. De har begge rutine, og spiller aldri dårlig. Kommer til å savne alle cornere og frispark assistene til Påsan, og ikke minst inlleggene fra 35 meter som skrur seg direkte inn i lengste kryss etter frispark på høyresiden.

          2. Rosenborg
          Alt ligger til rette for at RBK skal ta tilbake gullet i år. En haug av klassespillere, selv om noen nå begynner å dra litt på åra. Tror starten på sesongen har alt å si for RBK. Får de selvtillit i de første kampene, kan de være svært vanskelige å hamle opp med. Godt vi har muligheten til å til å ryste dem ved å overkjøre dem på Åråsen i første runde.

          3. Brann
          Tipper Brann overrasker oss utenfor Bergen, og tar medalje i år. Forsvar og keeper er kun på det jevne, men hvis forsvaret setter seg, og Sæternes og Andresen er skadefrie, kan det bli en god sesong. Andresen er god og rutinert, og Vaagan Moen er et enormt talent som helt sikkert vil slå skikkelig gjennom i år. Sæternes er en rutinert spiss som kanskje er den beste avslutteren i TL. Huseklepp, Ludvigsen og kanskje Ystaas kan også overraske.

          4. Vålerenga
          Vålerenga har alt som skal til av spillermateriale i en stall, bortsett fra en Occean/Sæternes/Årst. Flo som er skadet i en måned av gangen, for så å være KJEMPEGOD på trening en uke, spille dårlig en kamp eller to, og deretter bli skadet igjen, er vel det nærmeste de kommer en stabil målscorer. Tror derfor det blir mye 0-0, 1-0 oh 0-1 kamper, med den kyniske taktikeren Rekdal som trener. Litt som for to sesonger siden før Iversen kom.

          5. Start
          Forsvarsrekka er sterk, og på midtbanen flyr Doffen og Strømstad med løpskapasiteten til leo og teknikken til mykland (nesten). Ingen typisk målscorer, men ellers et godt mannskap med to gode vinger i Bärlin og Valencia. Slipper unna presset i år også, men skal nok mye til om de får en så lang periode med flyt som de hadde i fjor.

          6. Viking
          Spissene nekter å score, og Hangeland er borte. Soma er riktig nok en av de beste erstatterene de kunne få for Hangeland, men Hangeland vil likevel bli dypt savnet. Mannskapet ser spennende ut, men føler at det er mange som har litt til gode å vise hvor bra de er og at de kan fungere virkelig godt som lag. Tror det blir en nesten-sesong for vikingene.

          7. Lyn
          Tipper Lyn blir årets skuffelse. Tror verken Powell, McAllister eller Hoff blir noen hiter. Har mye ungt, men likevel et tonn av rutine i midtforsvaret. Sliter med å finne noen andre enn Berntsen og Lustü som kan fortjene betegnelsen "nøkkelspillere" i laget.

          8. Odd
          Svindal Larsen begynner å dra på årene, men holder stand og blir hovedgrunnnen for at odd holder seg et hakk over nedrykksstreken. Mistet Hoff, og har erstattet Suffo og Occean med to som er dårligere, vi vet bare ikke hvor mye enda.

          9. Fredrikstad
          Drillo er borte, og Eggen jr har tatt over styringen. Dermed er det også litt roligere i FFK. Tror Fredrikstad gjør en grei sesong. Har et førstelag uten mange enere, men mange som holder bra tippeligastandard. (Brenne, Bertelsen, Piroja, Zivkovic, C. Berg, Wiig...)

          10. Tromsø
          Årst gjorde en utrolig jobb i fjor, og bøttet inn mål for et middelmådig lag. Har mistet klassespillere i Hirscfeld og Essidiri.

          11. Molde
          Var nær nedrykket i fjor, og har nå mistet Friend og Kihlberg. Tipper de ligger sist til overgangsvinduet åpner igjen. Etter et par ok investeringer redder de plassen på høsten.

          12. Sandefjord
          Jeg tror Sandefjord kommer til å overleve den første sesongen i TL, mot alle andres spådommer. Har mistet to gode i Fevang og Augustsson. Hentet en god del ok spillere. Tror Sandefjord vil vise en utrolig stå-på-vilje, og at spillerne vil yte maks ut ifra potensialet sitt. Treneren er fersk, men god. Er det en ting han kan, så er det å motivere. Null press er også en fordel.

          13. Stabæk
          Nannskog er en litt over gjennomsnittlig TL-spiss, og kommer til å putte noen mål (Men ikke så mange han tror selv). Får støtte fra landsmannen Persson og Henning Hauger på midtbanen som begge holder bra standard. Likevel tror jeg ikke dette er nok til å overleve. Bortsett fra svenskene er det ikke mye nytt på Nadderud etter at vi så dem nedrykksåret 2004.

          14. Ham-Kam
          Kan ikke skjønne annet enn at Ham-Kam forsvinner ned i år. Har sakte men sikkert brutt ned laget sitt. De som gjør det godt blir raskt solgt unna. Grodås som trener, er jeg også i tvil om er en god ide. Forsvaret er tippeligaens dårligste, og midtbanen er preget av middelmådighet, med en 36-åring som bestemann. Angrepsduoen Olsen-Ringberg ok. Men turen går rett ned. Tar minimalt med poeng.
          Last edited by BD; 08.04.2006, 23:57.

          Kommentar

          • Kaare-J
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2005
            • 334

            #6
            1.LSK
            2.RBK
            3.ViF
            4.Brann
            5.Viking
            6.Start
            7.Lyn
            8.Molde
            9.Tromsø
            10.ODD
            11.FFK
            12.Ham-Kam
            13.Stabæk
            14.SF
            Alt for Kongen

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #7
              Og her er den endelige tabellen for 2006:

              [FONT=Arial Black]1.LSK !!![/FONT]
              [FONT=Arial Black]2.Lyn[/FONT]
              [FONT=Arial Black]3.Vik[/FONT][FONT=Arial Black]ing
              [/FONT]4.Brann
              5.Start
              6.FFK
              7.Tromsø
              8.Ham-Kam
              9.Stabæk
              10.Molde
              11.Odd
              ----------
              [FONT=Arial Black]12.[/FONT][FONT=Arial Black]Sandefjord[/FONT]
              ----------
              [FONT=Arial Black]13.RævBK[/FONT]
              [FONT=Arial Black]14.Søpla[/FONT]
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Og her er den endelige tabellen for 2006:

                [FONT=Arial Black]1.LSK !!![/FONT]
                [FONT=Arial Black]2.Lyn[/FONT]
                [FONT=Arial Black]3.Vik[/FONT][FONT=Arial Black]ing
                [/FONT]4.Brann
                5.Start
                6.FFK
                7.Tromsø
                8.Ham-Kam
                9.Stabæk
                10.Molde
                11.Odd
                ----------
                [FONT=Arial Black]12.[/FONT][FONT=Arial Black]Sandefjord[/FONT]
                ----------
                [FONT=Arial Black]13.RævBK[/FONT]
                [FONT=Arial Black]14.Søpla[/FONT]
                Ikke usannsynlig at du får rett!

                Kommentar

                • fotball_marthe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1069

                  #9
                  1.Rosenborg BalleKlubb
                  2.LSK
                  3.Lyn
                  4.Viking
                  5.Start
                  6.VinnerIngenFotbalkamper(VIF)
                  7.Brann
                  8.Tromsø
                  9.ODD
                  10.Stabæk
                  11.Fredrikstad
                  -------------------
                  12.Molde
                  -------------------
                  13.Ham-Kam
                  14.Sandefjord

                  De med kursiv skrift kommer til slite nedi sumpa
                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #10
                    1.LSK
                    2.RBK
                    3.Viking
                    4.Brann
                    5.Lyn
                    6.Start
                    7.VIF
                    8.Tromsø
                    9.Fredrikstad
                    10.Stabæk
                    11.Ham-Kam
                    12.Odd
                    13.Molde
                    14.Sandefjord

                    Kommentar

                    • Tobben
                      Jeg elsker å kjøre trikk
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2005
                      • 1666

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                      1.Rosenborg BalleKlubb
                      2.LSK
                      3.Lyn
                      4.Viking
                      5.Start
                      6.VinnerIngenFotbalkamper(VIF)
                      7.Brann
                      8.Tromsø
                      9.ODD
                      10.Stabæk
                      11.Fredrikstad
                      -------------------
                      12.Molde
                      -------------------
                      13.Ham-Kam
                      14.Sandefjord

                      De med kursiv skrift kommer til slite nedi sumpa

                      OIDA. Bytt 1'ern med 2'ern så kan jeg være enig

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎