RB: Vil legge presset på RBK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Vil legge presset på RBK



    Rösler tror trønderne blir usikre om de taper i kveld
    LSK-trener Uwe Rösler tror usikkerheten vil spre seg i Trondheim om LSK vinner i kveld. Han vil gjøre alt for å legge presset på dem.

    SLAGPLANEN: Uwe Rösler er offensiv før kveldens serieåpning. LSK-treneren mener hans eget lag spiller med mindre press enn Rosenborg. FOTO: ROAR GRØNSTAD
    Les også:

    Av: Morten Svesengen



    – For oss er det viktig å få med seg noe fra denne kampen. Men jeg tror presset blir større på Rosenborg om de taper. Da kan de fort bli usikre, tror LSK-trener Uwe Rösler.
    Det er 25 kamper igjen å gjøre det på. Men Rösler mener at seier i kveld kan legge et godt grunnlag for sesongen.
    – Først og fremst fordi vi vil gi Rosenborg noe å tenke på. De har en sterk stall og vil bli gode denne sesongen. Derfor er det viktig ikke å gi dem et forsprang allerede i den første kampen. Her skal de ikke få noe gratis, sier LSKs tyske trener.
    Forventer revansjlyst

    Han føler seg trygg på laget sitt til tross for finaletapet i København.
    – Vi har gjort så mye bra i vinter at den ene kampen skal ikke ødelegge selvtilliten til spillerne. Torsdag tapte vi med ett mål på bortebane for et godt lag. Hadde vi gjort det i et oppgjør over to kamper, ville vi hatt alt å kjempe for i hjemmekampen. Nå var forskjellen at det var en finale, sier Rösler.
    Mange av spillerne fikk ikke ut sitt beste mot FC København. Han tror mange av dem ønsker å revansjere seg i kveld.
    – Ingen leverer spill på sitt høyeste nivå i hver eneste kamp. Det gjorde heller ikke jeg da jeg var spiller. Og jeg forventer at de som ikke fikk fram sitt beste i København, vil gi alt for å revansjere seg i dag, sier Rösler.
    – Fulle av adrenalin

    Treneren tror ikke det vil ha noe å si for kveldens kamp at spillerne hans var igjennom en tøff finale for bare tre dager siden.
    – Med en fullsatt stadion bak seg vil spillerne være så fulle av adrenalin at de ikke vil merke smerte. Det kunne vært annerledes om vi hadde møtt et annet lag foran få tilskuere. Men i kveld vil spillerne løpe til krampa tar dem, sier han.
    Det fikk de også beskjed om da han samlet spillerne på Åråsen-gresset i går kveld.
    – Vi må få fram igjen den aggressiviteten vi hadde i semifinalen mot Djurgården. Torsdag klarte vi ikke å komme over motstanderen slik jeg ønsker vi skal gjøre. I kveld må vi hente det fram. Da skal Rosenborg få litt å stri med, mener Rösler.
    Forventer seier

    Han mener at Per Matias Høgmo fortsatt rår over den beste stallen i Tippeligaen, og at de derfor er den største favoritten til å hente hjem mesterskapet etter 26 kamper.
    Men han vil gjerne gi dem kamp til døra. Og i en enkeltkamp på Åråsen forventer 37-åringen at LSK slår Rosenborg.
    – Vi skal spille på vår hjemmebane. Her ga vi ikke fra oss mye i fjor. Det har vi ikke tenkt å gjøre denne sesongen heller. Og derfor forventer jeg at vi vinner i kveld, sier han.
    Men han er ikke sikker på at det blir bare finspill.
    – Banen tillater ikke det. Da må vi ta hensyn til det. Det vil bli flere lange baller og hard kamp om andreballen enn det som er vanlig. Fram til banene blir bedre om tre-fire uker vil kampene være slik, tror LSK-treneren.
  • Harvest
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 855

    #2
    Jeg håper i det lengste... og gleder meg til en fantastisk stemning på stadion ikveld!

    Forza Fugla!
    Iron Maiden's gonna get you.

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      #3
      Det er forferdelig synd at banen er av en slik forfatning at LSK ikke kan spille sitt vanlige spill, det vi er best på. Jeg tror ikke vi har de rette spillertypene til å spille god gammeldags Lillestrømfotball. Med Myklebust, Koren, Riise og Mifsud har vi ikke de store tanksenterne som skal til for å vinne de lange ballene. Så lenge banen ikke er bra, ser jeg for meg at vi skal slite for å ta poeng på hjemmebane iår. Når var sistgang vi spilte en god kamp og vant på dårlig underlag? I hvert fall ikke i november ifjor...
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎