RB: Fansen vurderer å anmelde bussjåfør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Fansen vurderer å anmelde bussjåfør

    LILLESTRØM:



    Bussjåføren på en av Kanari-Fansens busser til København torsdag skal ha kjørt så vinglete at politiet ble tilkalt for å stoppe kjøringen hans.

    LIVREDD: Ole Kristian Bakkene var livredd og er kritisk til buss-sjåføren som kjørte Kanari-Fansen hjem fra København. FOTO: MORTEN SVESENGEN


    Av: Per Kristian Torvik


    – Vi finner dette totalt uakseptabelt. Jeg utelukker ikke at vi vil politianmelde det når vi har sjekket saken nøyere, sier Petter W. Olafsson, som er leder av Kanari-Fansen.
    Hos Rolf Larsen Turbiler på Roa avviser man det hele.
    – Bussen stoppet i Sverige, der sjåføren hvilte. Da politiet ble tilkalt da de kom inn i Norge, godkjente de at han kjørte videre, sier Rolf Larsen.
    Han er ikke nådig mot oppførselen til LSK-supporterne.
    – De prøvde nærmest å ta livet av sjåføren. Han fikk heller ikke hvilt i København på grunn av dem. Flere av fansen var så fulle at de nesten var i koma. Dette var en forferdelig tur for ham.
    Ole Kristian Bakkene var ikke leder på turen, men han tok affære da bussen holdt på å ende i grøfta.
    – Jeg hadde vært på privattur og tok båten ned og buss hjem. På den turen var det ingen fyll. Alle satt stort sett og sov. Det var samboeren min som reagerte først, da vi holdt på å kjøre av veien. Vi ville ha ham til å stoppe for å hvile, men han nektet først for at han var trøtt.
    – Hvordan opplevde du situasjonen?
    – Jeg var livredd, og det var det mange av de 40 passasjerene som ble da de skjønte hvordan bussen vinglet fra side til side. Vi leide et hotellrom til ham utenfor Uddevalla, der vi regnet med å bli et par timer. Men allerede etter 25 minutter kom han ut og sa han var i orden. Deretter gikk det i rykk og napp til grensen.
    – Da var de et par damer som hadde døtrene sine med seg som ringte politiet. Etter 20 minutter ga de ham lov til å kjøre videre. Resten av turen satt jeg og en annen og gjorde det vi kunne for å holde ham våken, sier Ole Kristian Bakkene.
  • lp
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Dec 2003
    • 223

    #2
    Opprinnelig skrevet av Torolf
    – De prøvde nærmest å ta livet av sjåføren. Han fikk heller ikke hvilt i København på grunn av dem. Flere av fansen var så fulle at de nesten var i koma. Dette var en forferdelig tur for ham.
    Fint å se holdningen til buss selskapet i denne saken:???:

    Må vi på leting etter nytt buss selskap igjen?

    De får si hva de vil. Vi er bare glad for at alt gikk bra!!
    Skjetten gutta
    Wenche Myhre,
    "Muligens Hooligans" ;)

    Kommentar

    • Harvest
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 855

      #3
      Haha! Koma? Ja jøss..

      Vet ikke hvor mange det var på den bussen, men det er vel bussjåføren sitt ord mot resten av bussen. Tipper han har en svak sak.
      Iron Maiden's gonna get you.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #4
        Opprinnelig skrevet av Harvest
        Haha! Koma? Ja jøss..

        Vet ikke hvor mange det var på den bussen, men det er vel bussjåføren sitt ord mot resten av bussen. Tipper han har en svak sak.
        Hva faen har det å si om noen var fulle da?? Den jævla sjåføren skal jo bare kjøre buss uansett? Det er jo ikke han som drikker! Og i Køben var det vel ingen som plaget han slik at han ikke kunne sove??
        For et tåpelig selskap...

        Kommentar

        • Harvest
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 855

          #5
          Opprinnelig skrevet av veiron
          Hva faen har det å si om noen var fulle da?? Den jævla sjåføren skal jo bare kjøre buss uansett? Det er jo ikke han som drikker! Og i Køben var det vel ingen som plaget han slik at han ikke kunne sove??
          For et tåpelig selskap...
          Jeg skjønner like lite som deg. Bussjåførene pleier da ikke å henge med fansen på puben i byen de er i... elendig ansvarsfraskrivelse fra busselskapets side virker dette som.
          Iron Maiden's gonna get you.

          Kommentar

          • pondus73
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 612

            #6
            Etter å ha vært i Køben og sett mange av de som var på tur så ville det ikke overraske meg om en del av de som rava rundt på puben ikke kom lenger enn bussen. Og det kan jo hende at bussjåføren følte ett visst ansvar for disse da andre var på kamp?!
            Jeg sier ikke at det var sånn det var, men det kan ha være noe i det.
            Mulig at jeg tar veldig feil, men det må ha vært mange som hadde en jævlig tur hjem
            ------eLSKe-------

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #7
              Jeg var på den bussen, og det var neimen meg ikke langt unna at det gikk virkelig galt. Flere ganger var det ikke mer enn en halvmeter til både det ene og det andre på siden av veien. Ikke trygt. Og den bussen skulle liksom være familiebussen..
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • pondus
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Mar 2006
                • 13

                #8
                hvis man ser på standaren på bussene i år er det skremmende dårlig!!! mer skremmende er at sjåførene er like dårlig!! jeg kommer til å tenke meg om mer enn en gang før jeg blir med på tur en gang til!!! kjører nok bil selv til bergen... er det ikke mulig å få tak bedre busser???

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av pondus
                  hvis man ser på standaren på bussene i år er det skremmende dårlig!!! mer skremmende er at sjåførene er like dårlig!! jeg kommer til å tenke meg om mer enn en gang før jeg blir med på tur en gang til!!! kjører nok bil selv til bergen... er det ikke mulig å få tak bedre busser???
                  Standarden på bussa er det ikke noe galt med. Bortsett fra den ene bussen som kom. Den skulle jo aldri i livet ha vært der. Og jeg må poengtere at de 2 ræva bussene, med bussen fra 1970 åra og bussjåføren som holdt på å sovne at dem var leid inn fra et annnet selskap og har ingenting å gjøre med selskapet vi bruker. Så vi må ikke ut å lete etter nytt busselskap.

                  Kommentar

                  • Vegar Hjermundrud
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 423

                    #10
                    Romerikes Blad har en oppfølger av denne saken i dag hvor busselskapet forsvarer sjåføren. Det som blir fokusert i oppslaget er selvsagt kanarifylla. Det jeg synes er ille, VIRKELIG ille, er det busselskapet sier rett ut at KFL selv har skylda for at sjåføren holder på å kjøre av veien opptil flere ganger på veien hjem. Uansett hva årsaken er for at sjåføren ikke har fått tilstrekkelig hvile - du skal faen meg ikke ta sjanser med 40 liv i bussen. Det er det denne sjåføren har gjort - han har visst en mangel på dømmekraft som yrkessjåfører på ingen måte skal gjøre, og det er for meg ufattelig at ikke RBs dekning dreier seg mer om de menneskene han har satt i livsfare. Istedet får vi et nytt oppslaget om kanarifylla. Bra, RB!
                    Last edited by Vegar Hjermundrud; 10.04.2006, 18:39.
                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                    Kommentar

                    • Harvest
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 855

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                      Romerikes Blad har en oppfølger av denne saken i dag hvor busselskapet forsvarer sjåføren. Det som blir fokusert i oppslaget er selvsagt kanarifylla og det overrasker vel ingen at Per Kristian Torvik er journalisten. Det jeg synes er ille, VIRKELIG ille, er det busselskapet sier rett ut at KFL selv har skylda for at sjåføren holder på å kjøre av veien opptil flere ganger på veien hjem. Uansett hva årsaken er for at sjåføren ikke har fått tilstrekkelig hvile - du skal faen meg ikke ta sjanser med 40 liv i bussen. Det er det denne sjåføren har gjort - han har visst en mangel på dømmekraft som yrkessjåfører på ingen måte skal gjøre, og det er for meg ufattelig at ikke RBs dekning dreier seg mer om de menneskene han har satt i livsfare. Istedet får vi et nytt oppslaget om kanarifylla. Bra, RB!

                      Enig. Typisk fremstilling. Hele KFL er en gjeng med rølpefyllefanter :roll:

                      Og nå kom det jo frem at det faktisk bare var snakk om EN person her, og ikke "masse dritafulle fans i koma".
                      Iron Maiden's gonna get you.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                        Uansett hva årsaken er for at sjåføren ikke har fått tilstrekkelig hvile - du skal faen meg ikke ta sjanser med 40 liv i bussen. Det er det denne sjåføren har gjort - han har visst en mangel på dømmekraft som yrkessjåfører på ingen måte skal gjøre, og det er for meg ufattelig at ikke RBs dekning dreier seg mer om de menneskene han har satt i livsfare.
                        Nå synes jeg du er streng. Vegar. Husk at sjåføren var ung og uerfaren!

                        Kommentar

                        • Chessheim-kanaris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1022

                          #13
                          [FONT=Garamond]skal vel også nevnes at Egil (sjåføren som uttalte seg i RB idag) skrøt av gjengen han kjørte i buss 3. han sa at de var en super gjeng som oppførte seg eksemplarisk.[/FONT]
                          [FONT=Garamond]så bare dritt var det jo ikke.. :roll:[/FONT]
                          mvh Lsk's nye fysioterapeut

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                            [FONT=Garamond]skal vel også nevnes at Egil (sjåføren som uttalte seg i RB idag) skrøt av gjengen han kjørte i buss 3. han sa at de var en super gjeng som oppførte seg eksemplarisk.[/FONT]
                            [FONT=Garamond]så bare dritt var det jo ikke.. :roll:[/FONT]
                            Blir det mindre skrift nå, så må jeg bruke stjerne-kikkerten til svigers.

                            Kommentar

                            • Chessheim-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1022

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av sparwasser
                              Blir det mindre skrift nå, så må jeg bruke stjerne-kikkerten til svigers.
                              Var den så liten? jeg synes mange har så sykt stor skrift.. hum.. pcen min som er rar eller?
                              mvh Lsk's nye fysioterapeut

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                                Var den så liten? jeg synes mange har så sykt stor skrift.. hum.. pcen min som er rar eller?
                                Dette er skrevet med "Verdana" "Size 1". På min PC er innlegget om Buss nr.3
                                mindre enn denne. Kanskje det er meg og min PC

                                Kommentar

                                • F.s
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jan 2006
                                  • 128

                                  #17
                                  Overhørte en samtale på jobben i dag at bussjåføren måtte hjelpe enn full 17 åring til legevakta fordi han hadde drikket for mye! Bussjåføren tok ansvar og tok hånd om 17 åringen. Han måtte være oppe i den tia som han skulle ha sovi for å støtte opp...

                                  vet ikke om det er sant...menmen
                                  Last edited by F.s; 10.04.2006, 22:23.

                                  Kommentar

                                  • Chessheim-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1022

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av F.s
                                    Overhørte en samtale på jobben i dag at bussjåføren måtte hjelpe enn full 17 åring til legevakta fordi han hadde drikket for mye! Bussjåføren tok ansvar og tok hånd om 17 åringen. Han måtte være oppe i den tia som han skulle ha sovi for å støtte opp...

                                    vet ikke om det er sant...menmen
                                    det er omtrent det samme som Egil uttaler i dagens RB også.. Egil var sjåfør for buss nr 3 på samme tur, og han forsvarte den "uheldige" bussjåføren i dagens avis med å fortelle at sjåføren det gjelder tok ansvaret for en full 17 åring. om han tok han til legevakten eller ikke vet jeg ingenting om.

                                    men slike tilfeller får vi forhåpentligvis en slutt på nå, i og med at KFL innfører nye regler for de under 18 år på tur!
                                    mvh Lsk's nye fysioterapeut

                                    Kommentar

                                    • Harvest
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 855

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                                      men slike tilfeller får vi forhåpentligvis en slutt på nå, i og med at KFL innfører nye regler for de under 18 år på tur!
                                      Og det håper jeg RB får med seg slik at de kan skrive om det i morgendagens utgave. Kanarifansen er IKKE en gjeng med rølpefylliker!
                                      Iron Maiden's gonna get you.

                                      Kommentar

                                      • frodekippe
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 480

                                        #20
                                        Robin (sønnen min) og jeg kjørte med denne bussen fra HOVEDBANEGÅRDEN og til PARKEN.

                                        Jeg kan med hånda på hjertet fortelle at sjåføren fortalte at han ikke hadde sovet noen ting.

                                        Frode Haukås og jeg snakket litt med han, og jeg hørte klart og tydelig at han sa han ikke hadde sovet noe siden han dro hjemmefra...

                                        Taler ikke sjåførens sak dette, vel? :evil:

                                        Jeg er nokså sikker på at Frode også hørte dette...
                                        FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                                        Bjørn Lindahl

                                        Kommentar

                                        Working...