Har alle sommerferie på Åråsen??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • inZane
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2004
    • 77

    Har alle sommerferie på Åråsen??

    Nå er det klart at Robbie Winters ikke blir LSK-spiller etter at han i går signerte en ny 3-års kontrakt med SK Brann.

    OSLO/BERGEN (VG) I løpet av noen sene kveldstimer sikret Brann seg to viktige spillere i går: Charlie Miller (28) er ny mann på midtbanen, og spissen Robbie Winters (29) forlenget kontrakten med tre år.


    Nå er det vel ikke på sin plass med massiv klagesang i en sommerpause hvor laget ligger pent plassert på tabellen og når spillet har fungert svært godt den siste tiden, men noen spørsmål må likevel kunne stilles.

    Burde vi ikke utnyttet den hype'n som LSK nyter i media om dagen (iom at det går så bra sportslig) til å sikre oss noen kvalitetsspillere til? Etter hva jeg forstår så har vi i hvertfall noen penger å rutte med?

    Jeg registrerer at våre konkurrenter forsterker lagene sine før høstsesongen og det tror jeg vi er nødt til også skal vi ende opp blant de i hvertfall fire beste.
    Mvh Christian
    inzane@bluezone.no

    Forza Fugla!!
  • Joppe
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Dec 2003
    • 173

    #2
    Da må jeg egentlig spørre: trenger vi flere spillere? Vi har en stor, bred stall med flere gode spillere på benken. Jeg håper Arne fortsetter i 4-3-3, og med en frisk Powell, så har vi en sinnsyk benk. Mifsud tror jeg kommer til å spille på høyreflanke.

    første 11:
    Baron
    Andersson-Andresen-Kippe-Stefanutto
    Søgård-Koren-Gylfi
    Mifsud-Sundgot-Strand

    Får vi skader så har vi benken:
    Powell (!), Wehrmann, Werni, Winsnes, Tom, Misund, Berget, David og Andreas ++

    Muligens blir det handlet en kjapp spiss som kan komplettere de vi har selv om Mifsud også kan være spiss. Jeg tar også forbehold om kontraktsforhandlingene som kan føre til at noen forsvinner.

    Kommentar

    • inZane
      Medlem
      Møteplager
      • Feb 2004
      • 77

      #3
      Mulig jeg er veldig kravstor, men det føler jeg at jeg har lov til å være på mitt kjære LSKs vegne.

      Målet er i mine øyne å bli best i Norge. Vi skal bli like gode som det RBK er når de flyter som best!

      For å nå dit er det en rekke faktorer som bedres i mine øyne:

      - spillestil. LSK har alltid vært, er og skal alltid være et lag kjennetegnet av hardt arbeid, duellspill og vinnervilje. Det sagt så betyr ikke det at ikke spillestilen kan endres/forbedres. Vi trenger langt mer variasjon i spillet vårt slik at vi kan endre på kamper underveis der vår tradisjonelle tilnærming viser seg ikke å holde. Dette krever igjen to ting. Kapable trenerressurser og fler spillertyper.

      - spillere. Første 11'eren vår er god. Helt enig med de fleste her inne på det. MEN det betyr ikke at den ikke kan forbedres. Vi trenger i mine øyne en ny type spiss. En med fart og finter som scorer mål! I tillegg trenger vi enda en rask ving (i tillegg til Mifsud) - en med snev av Rommedahl/Grønkjærkaliber. Til slutt trenger vi også nok en god forsvarsspiller, gjerne en som kan brukes på back/midtstopper i tillegg til vår back-up Werni.

      - markedsapparat. Vi trenger mer satsing rundt dette med media og for bedre å nå ut til folket. LSK har solid forankring på Romerike, men hvorfor ikke markere seg mer i Oslo også? Det er MANGE Oslo-folk som ikke holder med Enga eller FC Oslo (er det ikke det Lyn kaller seg nå?)! Dette kunne innebåret mer sponsorpenger og fler tilskuere. Tross alt så må jo nå Lillestrøm kunne regnes til Stor-Oslo (håper ikke jeg fornærmer noen nå, men slik anser jeg det spesielt etter OSL).

      - innendørshall. Dette jobbes det med og det er bra. Gi bare ikke opp - press kommunen til å innse viktigheten av dette for LSK og lokalmiljøet!

      LILLESTRØM SK skal bli best i Norge
      Mvh Christian
      inzane@bluezone.no

      Forza Fugla!!

      Kommentar

      • hertz
        Medlem
        Hoffnarr
        • Jan 2004
        • 57

        #4
        Må si meg veldig enig i det inzane skriver..

        Men det skal mye til hvis man skal få en som er vokst opp i Oslo til å ta turen til Åråsen, det må i tillfelle bli innflytterne.

        Men med Fjørtoft tror jeg nok vi vil se en helt annen profil rundt Lsk.
        HAT

        Kommentar

        • LSK-supp.
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 1023

          #5
          Opprinnelig skrevet av Joppe
          Da må jeg egentlig spørre: trenger vi flere spillere? Vi har en stor, bred stall med flere gode spillere på benken. Jeg håper Arne fortsetter i 4-3-3, og med en frisk Powell, så har vi en sinnsyk benk. Mifsud tror jeg kommer til å spille på høyreflanke.

          første 11:
          Baron
          Andersson-Andresen-Kippe-Stefanutto
          Søgård-Koren-Gylfi
          Mifsud-Sundgot-Strand

          Får vi skader så har vi benken:
          Powell (!), Wehrmann, Werni, Winsnes, Tom, Misund, Berget, David og Andreas ++

          Muligens blir det handlet en kjapp spiss som kan komplettere de vi har selv om Mifsud også kan være spiss. Jeg tar også forbehold om kontraktsforhandlingene som kan føre til at noen forsvinner.
          Hadde vi hatt et komplett lag hadde vi ledet TL klart hadde vi ikke? Selvfølgelig trengs det forsterkninger, regner med at det er ambisjoner om e-cup spill på åråsen, og da må det handles klassespillere.
          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #6
            Fra dagens VG kan man lese følgende om Daniel Braaten som er på vei bort fra Skeid:

            "Også på Lillestrøm er det interesse for Braaten.
             
            - Vi har sett ham noen ganger i spill, men foreløpig har vi ikke sett såpass mye bra at vi er i dialog. Det er uansett også opp til påtroppende trener Uwe Rösler å ta den avgjørelsen. Han er på ferie til neste uke, sier daglig leder Frank Grønlund."

            Opp til Rösler ja, og han er på ferie. Da er vel det toget gått, for det virker som om Braaten vil bestemme seg innen en uke. Då må da være noen på Åråsen som har sett verdien i å knytte til seg Braaten??
            Ung, stort salgsobjekt, god og rask og NORSK!

            Håper dette utsagenet fra Grønlund er et spill for galleriet, og at de i hemlighet jobber med saken.

            Kommentar

            • Guling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 484

              #7
              ^ Leste det samme som deg i Romerikes Blad, veiron, og ble ikke særlig glad. Overgangsvinduet er åpent, vi trenger en angrepsspiller, og Rösler er på ferie. Hipp hurra.

              Og selv om Rösler er trener og har sine ønsker, må det da ikke bety at alt skal stå stille på Åråsen når han er på ferie? Han kunne for eksempel ha lagt igjen et par tips om spillere han ønsket, og latt de gjenværende jobbe med disse alternativene. Har han ingen ønsker, skulle jeg helst sett at han ble hjemme og fikk utretta noe.

              Kommentar

              • LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

                #8
                Braathen har vært et supertalent, men er det ikke mulig han bare forblir nettopp det?

                Som Grønlund sier så har de ikke sett såpass mye bra av han at de er i dialog. Han imponerer ikke i 1.div, det sies at han har holdningsproblemer, og bare vil bli proff.

                At han innehar kvaliteter er det ingen tvil om, men det virker som han ikke får de ut.

                Hadde vært moro å snappet han opp foran vif, og at han får gjennombruddet sitt hos fugla, men til dd. tror jeg ikke han hadde fått plass på 11'ern til fugla.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                Kommentar

                • Guling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 484

                  #9
                  ^ I så fall skulle jeg helst sett at de enkelt og greit sa at han ikke ble funnet god/klar nok, og at de dermed droppa ham, i stedet for å nøle videre og antyde at de er interessert, men ikke er villige til å gjøre noe konkret ennå.

                  Kommentar

                  • vaadahl
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Feb 2004
                    • 156

                    #10
                    I kveld gjorde Braathen 2 mål
                    Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

                    Kommentar

                    • inZane
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2004
                      • 77

                      #11
                      Dermed har Braathen 9 mål på de første 14 kampene i årets 1. divisjon. Det må være godkjent.

                      Brynes Oyuga topper med 12 mål på 13 kamper.
                      Mvh Christian
                      inzane@bluezone.no

                      Forza Fugla!!

                      Kommentar

                      • SuperErik
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 535

                        #12
                        Frank Grønlund og Tom Lund ble observert på Voldsløkka i dag..
                        Og han fikk se en Daniel Braathen i god form.

                        Han satt der,og det samme gjorde flere representanter for Lens og Strasbourg (ifølge en Skeid-kompis som var der)
                        Ingen VIF-speidere ble observert der..

                        Dette betyr iallefall at LSK har delvis begynt å få øynene opp for Braathen.
                        Vi får se hva som skjer videre.. jeg har liten tro på at han spiller i gult+svart i den nærmeste fremtiden.
                        Han drar nok utenlands.
                        - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

                        <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

                        Kommentar

                        • Joppe
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Dec 2003
                          • 173

                          #13
                          Hadde vi hatt et komplett lag hadde vi ledet TL klart hadde vi ikke? Selvfølgelig trengs det forsterkninger, regner med at det er ambisjoner om e-cup spill på åråsen, og da må det handles klassespillere.
                          Jeg tror det kan komme en spiss, det sa jeg i innlegget mitt. Ved siden av Mifsud mener jeg vi kan trenge en spiss til, under forutsetning av at alle blir i klubben etter kontraktsforhandlingene, og at det da ikke trengs nye. Bruk heller penger på treningsfasiliteter!!
                          Grunnen til at LSK ikke ligger på topp er mye tilfeldigheter, vi har mistet mange poeng i slutten av kampene og ikke klart å avgjøre jevne kamper.
                          Jeg tror seriøst vi har en god nok stall til å komme med i e-cupen og RL.

                          Kommentar

                          • gulsort
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Mar 2004
                            • 166

                            #14


                            Skeid ønsker seg ny midtstopper. Hva med å bytte Romanus mot Braathen. Evnt å leie ut Romanus ut sesongen mot å få kjøpt Braathen?
                            For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

                            Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

                            Kommentar

                            • ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

                              #15
                              Er romanus god nok for skeid da? :lol:

                              Kommentar

                              • gulsort
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2004
                                • 166

                                #16
                                Klart han er god nok :P Men hadde vært gull å leid han ut til førstedivisjon. Så han hadde fått matching på litt høyere nivå. Se på Harald Hauge, han er blitt fast på Hønefoss nå.
                                For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

                                Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎