BT: Over 500.000 så LSK-RBK på TV2

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    BT: Over 500.000 så LSK-RBK på TV2

    Sprikende åpning for TV 2

    Lillestrøm og Rosenborg trakk 564.000 seere til TV 2 søndag kveld. Men da Vålerenga – Odd Grenland ble vist på TV 2 Zebra, fikk TV-stolene stå i fred.
    Bare 27.000 så i gjennomsnitt den målløse kampen mellom regjerende seriemester Vålerenga og deres gjester fra Skien direkteoverført fra Ullevaal stadion på TV 2s «toerkanal».
    TV 2 Zebras markedsandel var da på 2,8 prosent.

    - Lavere enn vi hadde håpet
    – Zebra-tallet er nok litt lavere enn det vi hadde håpet på, men ting kan tyde på at det vil stige noe utover i sesongen. En del mennesker har allerede startet påskeferien, 16 prosent ifølge våre beregninger, men det forklarer nok ikke alt. Vi trenger litt tid, sier TV 2s researchsjef John Richard Hewitt til NTB.
    Tilskuertallet på Ullevaal var heller ikke all verden. Seriemesteren trakk bare 11.950 mennesker til serieåpningen. Likevel ble dagen i helhet den beste for TV 2 Zebra siden oppstarten med en markedsandel på 1,4 prosent.

    Men TV 2 kneblet konkurrentene med Lillestrøm og Rosenborg senere på søndagskvelden og fikk en markedsandel på 38,5 prosent i snaut to timer fra klokken 19.55. Tilsvarende kamp i fjor (1. mai) trakk 573.000 seere til TV 2.

    Løfter oss på sikt
    1. omgang søndag hadde et snitt på 499.000, mens 2. omgang trakk 626.000 seere.
    – Det er vi meget godt fornøyd med. Vårt snitt på eliteserien i fjor var 560.000 seere, og vi har ingen fornemmelse av at eliteserien kommer til å «rate» så mye bedre i år enn tidligere. Forskjellen er at vi i år sender eliteseriefotball hver uke framfor annenhver uke, og sånn sett skal det løfte oss på lengre sikt, sier Hewitt.

    Konkurrenten NRK viste følgende programmer fra klokken 20.00:
    20.00 Egypt (dokumentar): 563.000
    20.50 Typisk norsk (språkprogram): 556.000
    21.20 Chicago (film): 323.000
    Canal Digital-kanalene som viste de øvrige eliteseriekampene søndag, finnes det ikke måletall på

  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3930

    #2
    Uansett om folk er på ferie eller hva det er, så bør TV2 være fornøyd med at hele 27.000 gidder å se på 11 narkomane løpe rundt på Ullevaal.
    www.kfl.no/debatt

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #3
      Opprinnelig skrevet av rEPPA
      Uansett om folk er på ferie eller hva det er, så bør TV2 være fornøyd med at hele 27.000 gidder å se på 11 narkomane løpe rundt på Ullevaal.
      11 Narkiss'er hadde vært bedre underholdning enn (gjeeesp) det gørkjedelige, fantasiløse &%¤#alaget til VIF. Finnes noe mer ræva enn å se intervju'er med Ræka etter kamp? Mannen er komplett Psycho, og får meg i dårlig humør.
      Underholdning, joggu sa jeg smør. VIF, ha dere ned i Adeccoligaen igjen der dere hører hjemme
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        #4
        Opprinnelig skrevet av rEPPA
        Uansett om folk er på ferie eller hva det er, så bør TV2 være fornøyd med at hele 27.000 gidder å se på 11 narkomane løpe rundt på Ullevaal.
        Jeg har faktisk vært på påskeferie fra fredagen til i dag (onsdag) Så jeg fikk med meg den gørr kjedelige kampen der. Ble overrasket over at det var hele 27 000 som så på den kampen! Mye a gitt for å være en sånn dritt kamp!

        Kommentar

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎