RB: Skal kondistestes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    RB: Skal kondistestes

    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2042417.ece

    Skal kondistestes

    ÅRÅSEN:
    Etter tre innslupne mål i sluttminuttene i løpet av de to siste kampene, skal LSK nå forsikre seg om at kondisjonen er i orden. Onsdag er det tester.
    JUBELEN STILNET: Olivier Occean og Frode Kippe (med ryggen til) jubler for mål tidlig i kampen, men kreftene ble borte mot slutten. FOTO: ROAR GRØNSTAD



    Av: Espen Solbakken og Morten Svesengen

    – Vi skal på Toppidrettssenteret i morgen for å ta laktat-tester, sier kaptein Frode Kippe, som i dag har en etterlengtet fridag etter harde bataljer i Parken torsdag og på Åråsen søndag.
    – Er dere godt nok trent?
    – Jeg tror testene vil bevise at vi er i minst like god fysisk form som tidligere år. Og da har vi vært blant lagene som har vært best trent. Jeg føler i hvert fall at grunnlaget er like godt som før.
    – Finalen satt i beina

    LSK har hatt en annerledes oppkjøring denne vinteren, med oppladning til stadig viktige kamper i Royal League framfor den sedvanlige mengdetreningen.
    Kippe tror likevel at kondisen er i orden – selv om laget virket fryktelig kjørt mot slutten av Rosenborg-kampen.
    – Hvorfor ble dere så slitne?
    – Tempoet mot FCK var utrolig høyt, og den matchen satt nok mer i beina enn vi trodde. Dessuten var Åråsen utrolig tung. Det ble slitsomt å stå imot med konstant trykk mot oss.
    – Hvorfor greide dere ikke å holde Rosenborg fra livet?
    – Vi ble slitne og kom ikke opp i presset, men vi burde likevel ha ridd det av. Da måtte vi ha greid å holde i ballen høyere opp i banen, og ikke gitt dem så mye tid.
    Rösler er trygg

    Laktat-testen i morgen har vært planlagt lenge, og har ingenting med kampene mot FC København og Rosenborg å gjøre. LSK-trener Uwe Rösler frykter heller ikke resultatene.
    – Vi gjorde tilsvarende test rett etter seriestart. Nå får vi sjansen til å sammenlikne resultatene, og jeg tror ikke resultatene blir dårlige. Det blir spennende å se dem, siden vi har hatt en helt annerledes vinteroppkjøring, sier Rösler.
    Tyskeren mener laget hans holder bra fysisk.
    – Hvis ikke spillerne hadde vært i god fysisk form, kunne de ikke spilt slike kamper som de har gjort i vinter, sier han.
    LSK-treneren har foreløpig ikke fått sett gjennom Rosenborg-kampen på video. Men dagen etter serieåpningen var han positiv til prestasjonen laget hans gjorde.
    – Vi har snakket sammen om det som skjedde de siste 20 minuttene, og jeg tror vi vil lære av det. Utover de minuttene spilte vi en god kamp, og vi viste at vi blir å regne med denne sesongen, sier han.
    PS! LSK-spillerne har fått fri i dag. I morgen skal de testes. Resten av påskeuka blir det treninger hver dag.
    RoyVaadal.
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
    Vi har snakket sammen om det som skjedde de siste 20 minuttene, og jeg tror vi vil lære av det. Utover de minuttene spilte vi en god kamp, og vi viste at vi blir å regne med denne sesongen, sier han.
    Jeg tror det er få eller ingen lag som vil score 3 mål mot så sterke lag som LSK og RævBK i år!

    Jeg er imponert over det LSK presterte i store deler av kampen. Husk de deilige følelsene laget ga oss på 1-0, 2-0 og 3-1 - var ikke det vanvittig deilig?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • semper fi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 823

      #3
      Utholdenhet (kondisjon) er den desidert viktigste ressursen for en fotballspiller. Vil overraske meg stort om vi har blitt dårligere på den delen, når kunnskapen om treningsmetoder er såpass stor som den er. Da har vi i tilfelle ikke gjort jobben vår, Royal league eller ikke...
      -After Dark Ultras-

      Kommentar

      • Fugla
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 1718

        #4
        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Husk de deilige følelsene laget ga oss på 1-0, 2-0 og 3-1 - var ikke det vanvittig deilig?
        ...og husk de bedritne følelsene laget ga oss på 2-1, 3-2 og 3-3 - var det ikke forferdelig? :twisted:
        Homer Simpson.



        www.ultrassarp.no

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fugla
          ...og husk de bedritne følelsene laget ga oss på 2-1, 3-2 og 3-3 - var det ikke forferdelig? :twisted:
          Jeg velger Jordbakkes vinkling fremfor din!
          3-1 målet er noe av det deiligste jeg har opplevd på flere år. At det kom noen nedturer etterpå får så være. Det har jeg svelget unna nå, og jeg er ikke i tvil om at vi kommer til å kjempe om gullet i år!

          Kommentar

          • Sem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2005
            • 1626

            #6
            Opprinnelig skrevet av Fugla
            ...og husk de bedritne følelsene laget ga oss på 2-1, 3-2 og 3-3 - var det ikke forferdelig? :twisted:
            Det går vel ikke an å sitte igjen med den vinklinga etter en kamp? Her synes jeg vi må tenke positivt. Fotball handler om positive opplevelser, gjør det ikke?

            Kommentar

            • Fugla
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 1718

              #7
              Opprinnelig skrevet av Sem
              Det går vel ikke an å sitte igjen med den vinklinga etter en kamp? Her synes jeg vi må tenke positivt. Fotball handler om positive opplevelser, gjør det ikke?
              Det var en smilende djevel jeg hadde etter innlegget mitt

              Fotball er lidenskap og i lidenskap inngår både negative og positive følelser...

              Jeg var også ekstremt høyt oppe, men var også ekstremt langt nede. Fallet blir større dess høyere opp du er, og slik var det på søndag...

              For all del.. scoringen var herlig!
              Homer Simpson.



              www.ultrassarp.no

              Kommentar

              • Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fugla
                Det var en smilende djevel jeg hadde etter innlegget mitt

                Fotball er lidenskap og i lidenskap inngår både negative og positive følelser...

                Jeg var også ekstremt høyt oppe, men var også ekstremt langt nede. Fallet blir større dess høyere opp du er, og slik var det på søndag...

                For all del.. scoringen var herlig!
                Når du hadde smilene jævel er du tilgitt

                Klart det er både opp- og nedturer, men det er oppturene vi tar med oss, er det ikke? Det eneste jeg husker fra cupfinalen i fjor er f.eks. straffescoringa til Sundgot. Da sto jeg og grein i noen minutter etterpå, før det brått sa stopp

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  #9
                  I dag ble vel testene gjennomført. Noen som har hørt noe om resultatet?
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Det kommer et innslag på TV2-sporten ang denne saken nå. I hovedfokus: Bjørn Helge Riise.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      Jaja. Fikk ikke så mye informasjon egentlig, annet enn en bekreftelse på at Bjørn Helge er i god form!

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3185

                        #12
                        Gode kondistester, som forventa, ifølge Rösler:

                        Lillestrøm-trener Uwe Rösler mener de beste lagene i Norge taper mest på de dårlige baneforholdene som kampene spilles på om dagen.


                        gilbert

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎