Nå er Mifsud klar!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • eLSKe
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2003
    • 136

    #21
    Lilla sier du? Tror det er noe galt med tv`en din, for han var ikke lilla på min tv. Hvis ikke det var lille du mente da?
    Selvfølgelig mente jeg LILLE, var ikke måte på hvor pirkete vi skulle være da :lol:

    Lille eller lilla hva er forskjellen da??? :oops:
    Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3173

      #22
      Opprinnelig skrevet av CocaJerry
      henta fra LSK-lista
      Michael Mifsud scoret Sliemas eneste mål i returoppgjøret mot Kaunas i CL-kvalikken i kveld. Malta-laget tapte 1-4 og er ute med 1-6 totalt.
      Mifsud kommer etter planen til Lillestrøm mandag.
      Og her er en link om kampen og om Mifsuds skåring og overgang til Fugla, for de som leser maltesisk



      Neida, bare fleiper, det holder med engelsk. Men for øvrig er maltesisk et interessant språk. Overhørte en gruppe sør-europeisk utseende turister på en flyplass en gang som jeg ikke kunne begripe hvor kom fra når de prata sitt eget språk (før jeg så "Malta" på diverse lapper på håndbagasjen deres). I tillegg førte de et meget propert britisk engelsk. Maltesisk skal være et arabisk språk i struktur og grammatikk, men meget sterkt influert av italiensk (og de siste par hundre år av engelsk) i ordforråd og uttale. Et høyst særprega språk. Mifsud er sikkert, som de fleste maltesere, tospråklig med engelsk som sitt første eller andre morsmål.

      gilbert

      Kommentar

      • kanari76
        Medlem
        Møteplager
        • Jan 2004
        • 90

        #23
        gilbert skrev:
        Maltesisk skal være et arabisk språk i struktur og grammatikk, men meget sterkt influert av italiensk (og de siste par hundre år av engelsk) i ordforråd og uttale. Et høyst særprega språk.
        og da sier vi takk for denne leksjonen i Maltesisk historie og gramatikk :twisted: :lol:
        I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
        -Bill Hicks

        Kommentar

        • Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

          #24
          Men nok en gang så kommer vår "kjære" Gilbert med et innlegg som er saklig og informativt..

          Flott....

          .
          Håkon Henriksen
          -
          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
          -
          ALT FOR FUGLA

          Kommentar

          • eLSKe
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Dec 2003
            • 136

            #25
            Viktig med litt sakligheter inne blant all usakligheten. Men det er jo viktig at vi ikke blir for saklige heller da. :lol:
            Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #26
              Noen som har sett Mifsud på trening enda? Hvis ja, gi oss alle noen setninger om "den lille mannen".

              Kommentar

              • eLSKe
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2003
                • 136

                #27
                "Den lille mannen" kommer vel til å bli kallenavnet hans det nå 8)
                Men ut ifra det jeg har hørt så kommer han ikke til norge før førstkommende mandag, så det er vel ingen som kan ha sett han på trening enda...
                Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3173

                  #28
                  "Malteserfalken" Michael Mifsud trente med Fugla i ei drøy ukes tid for et par uker siden, og mange av oss så ham på treninger i den perioden.

                  Mitt inntrykk fra den ene (lørdags)treninga jeg så var at han var litt forsiktig ifht helt nye lagkamerater og spillemåter, men spesielt ved et par anledninger glimta han til noe enormt med lynraske reaksjoner, ekstrem fart med og uten ball, driblestyrke og veldig fokus på hvor målet står. Med sitt lave tyngdepunkt (1.64 m), store fart, ballkontroll og avslutter-egenskaper kommer han til å gjøre mange forsvarere svimle og skåre flere mål for LSK bare på de resterende tolv kampene. (Sammenlikninga med en annen Michael, med etternavn Owen, er nærliggende.) Jeg forutsetter at han finner plassen sin ifht spillemønsteret, og at han får spilletid (inn for Winsnes, iallfall mot slutten av kampen, alt i løpet av de første rundene).

                  gilbert

                  som ingen andre på tribunen ville beskylde for saklighet når dommeravgjørelser (altfor ofte !) går i mot Fugla....

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    gilbert

                    som ingen andre på tribunen ville beskylde for saklighet når dommeravgjørelser (altfor ofte !) går i mot Fugla....
                    Ja, du har vell de samme "LSK-Brillene" som alle oss andre, men værre enn meg er du ikke ...

                    .
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎