Har Kali en framtid i LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Har Kali en framtid i LSK?

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Det ville neppe skadet Cyril Kali å få smake på nivået før han kastes ut i det som (presumtivt) førstevalg på høyrebacken etter at Stoffe drar. Kanskje det ville være like greit å la ham prøve seg med det samme.
    Er du rablende gal mann? Kali er ikke noe for et lag i den øverste divisjonen pr. dags dato og jeg tror neppe han er noe førstevalg etter at Stoffe drar. Han må lære kjapt dersom oppholdet hans skal bli lenger enn et år.

    Bra ferdigheter, men taktisk på nivå med en Terje Søviknes på landsmøte i FpU.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • Kanaristar
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • May 2005
    • 155

    #2
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Er du rablende gal mann? Kali er ikke noe for et lag i den øverste divisjonen pr. dags dato og jeg tror neppe han er noe førstevalg etter at Stoffe drar. Han må lære kjapt dersom oppholdet hans skal bli lenger enn et år.

    Bra ferdigheter, men taktisk på nivå med en Terje Søviknes på landsmøte i FpU.
    - Gitt det du skriver stemmer, hvorfor er han hentet til klubben, vet du ?

    mvh
    Kjøp Citroën !

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Opprinnelig skrevet av Kanaristar
      - Gitt det du skriver stemmer, hvorfor er han hentet til klubben, vet du ?
      Du kan så spørre. Som sagt, gode ferdigheter, slepen teknisk, hurtig, sterk (på tross av en spinkel kropp) og fin pasningsfot. Taktisk skolering er mulig, men det ligger nok litt lenger frem i tid.

      Igjen, LSK har skrevet en ettårskontrakt, nettopp på grunn av at de var litt usikre på om han kunne bli god nok.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7029

        #4
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Er du rablende gal mann? Kali er ikke noe for et lag i den øverste divisjonen pr. dags dato og jeg tror neppe han er noe førstevalg etter at Stoffe drar. Han må lære kjapt dersom oppholdet hans skal bli lenger enn et år.
        Bra ferdigheter, men taktisk på nivå med en Terje Søviknes på landsmøte i FpU.
        Dette var nytt for meg, blant annet ettersom Fjørtoft sa han var en amnn som ville forsterke laget vårt, og Rösler mente seg overrasket over at han ikke allerede hadde blitt plukket opp av andre toppklubber (http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...le2027590.ece).

        Utover det veit jeg ikke noe om denne fyren, men antar du har sett ham i aksjon? Skuffende, i så fall. En ny Orjinta?
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Jeg har vanligvis stor respekt for dine ytringer Rønnern, så det du skriver over blir en smule skremmende med den godeste Orjinta friskt i minne.

          Jeg kan ikke annet enn å håpe at Uwe har sett noe du ikke har fått med deg.
          Knurr...

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
            Jeg kan ikke annet enn å håpe at Uwe har sett noe du ikke har fått med deg.
            For all del, jeg har bare sett ham i en kamp, Uwe har kunnet vurdere ham over tid, så det er liten tvil om at undertegnede har et vesentlig handikap i forhold til å kommentere ham som spiller.

            Orjinta fikk jo også bøtter med lovord da han kom til klubben, men han tilegnet seg aldri grunnleggende prinsipper om forsvarsspill i norsk Tippeliga.

            Jeg håper jeg tar feil. Det kan være at jeg er for streng med ham all den tid jeg hadde forventet å se en erstatter for Stoffe eller så hadde han bare en litt dårlig dag på jobben.

            Men, jeg undres på kommentarene fra Fjøra og Uwe for de rimer ikke med realiteten i at Kali bare fikk kontrakt for ett år. Dersom Uwe er forundret over at en toppklubb ikke har plukket ham opp, hvorfor bare ett år?
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • PA
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 500

              #7
              Jeg har heller ikke sett Kali, men jeg synes det er litt tidlig og si han er dårlig når Rønner`n kun har sett 1 kamp.. jeg synes vi ikke skal bedømme han bare ved og ha sett han en kamp. Men er det noen som har sett han på trening? noen som vet om han gjør det bra der?

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7029

                #8
                Jeg gjentar meg selv fra for litt tilbake:

                "Apropos Robbie Russel, kunne ikke han vært en mann for oss? Dynamisk, rask og smart høyreback? Jeg vet vi har kjøpt denne franskmannen altså, men likevel."
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5094

                  #9
                  Jeg gjentar meg selv fra for litt tilbake, jeg også:

                  "Robbie Russel er vel fryktelig amerikansk av seg.."

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7029

                    #10
                    Kremt. Godt poeng.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #11
                      Etter hva jeg har sett av Kali på rekruttkampen, treninger og mot Nybergsund passer Rønnerns beskrivelser også utmerket med min oppfattelse av spilleren. Et pluss er at han enda har tid til å bli drillet og integrert inn i et system, for taktisk virker han rusten og uerfaren. Det kan bli spennende å følge utviklingen hans, for defensivt en mot en tror jeg Kali har mer å rutte med enn Stoffe.

                      Ferdighetsnivået på spillere fra Frankrike begynner å bli meget høyt. Bare synsing fra min side, men på grunn av at fransk fotball har en annen type spillerstil og Kali sikkert har spilt i et annet spillermønster, er ofte utfordringen å få han drillet inn i et system slik LSK spiller fotball. Det gjelder vel også afrikanske spillere, eksempelvis Diomande. Nå får Kali i allefall tid og muligheter, for ofte har franske spillere ferdigheter som går langt utenpå de fleste norske spillere.

                      Ikke for å høres helt fjern ut, men jeg tror Orjinta kunne blitt en god LSK-spiller hadde LSK hatt erfaring med implementere ferske, uerfarne spillere inn i spillermønseret til LSK. Orjinta var vel dårlig tilpasset spillerne, uvitende angående soneforsvar og ikke godt nok satt inn i system, men jeg liker statsningen på unge ultenlanske spillere. De er billige, sultne og har gode basisferdigheter. Flere klubber i Europa har lyktes godt med å hente unge afrikanske/utenlanske spillere, og implementere de i sin spillerstil. Personlig mener jeg LSK bør være på vakt gjelende utenlanske talenter og gjøre det samme som flere internasjonale klubber når de har erfaring fra det. Det LSK bør gjøre er kanskje å hente de inn på et tidligere stadium, så spillerene får mer tid til å få satt seg inn i system og spillerstil.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #12
                        [quote=Canário]
                        Ikke for å høres helt fjern ut, men jeg tror Orjinta kunne blitt en god LSK-spiller hadde LSK hatt erfaring med implementere ferske, uerfarne spillere inn i spillermønseret til LSK.......quote]

                        Romanus Orjinta, må si jeg stusser fortsatt. En stor flopp i Norge, høyt respektert i Nigeria.

                        2004: Joined Norwegian side Lilleström on a three-year contract after the African Nations Cup in Tunisia. Didn't manage to get into the first team in the premier division, and had to play with the amateur side in the third division. Was released by the club in January, 2005.

                        2005: Went back to Nigeria and signed for Iwuanyanwu Nationale of Owerri, and was soon rewarded the captain's band. Teamed up with former Enyimba team mates Vincent Enyeama, Chibuzor Ozurumba and Ekene Ezenwa in Owerri.

                        kilde: nigerianplayers.com

                        Cyril Kali, så kun første omgangen mot Nybergsund. Her fikk han seg en lei smell tidlig i kampen, noe som trolig gjorde han litt mer forsiktig og reservert i sitt spill. - Skal derfor være den første til å innrømme at jeg egentlig ikke har et grunnlag til å bedømme vår franske import. - Likevel,
                        han gjorde et dårlig inntrykk på meg. Tror neppe dette er erstatteren til Stoffe.

                        Kommentar

                        • Gjest

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                          Romanus Orjinta, må si jeg stusser fortsatt. En stor flopp i Norge, høyt respektert i Nigeria.
                          Jeg er ikke så veldig forundret. Ikke det at jeg har store Afrika- kunnskaper, men jeg har lest artikler og hørt at det i det kontingentet generellt går i teknikk. Det er teknikken, happingen og hurtighetens fotballverdensdel. Men taktikk er visst helt fraværende, spillerne tror det ordet er en europeisk frukt eller noe. De fleste spillere derfra vil nok derfor bruke mange år på å lære seg taktiske basisferdigheter. Og vil aldri nå opp på et nivå en europeisk gjennomsnittstenkende manager vil være fornøyd med. Unntak tror jeg er spillere med spesielle ferdigheter, spillere som tar til seg nye elementer veldig fort og spillere med stort potensial som blir hentet i ung alder. Derfor vil nok mange lokale stjerner fra Afrika aldri få det til i Europa.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #14
                            Grønlund sa nylig i media (RB?) at LSK skulle fylle opp forsvarsfireren med spillere fra Norden, mens det på spissplassene kunne være hva som helst, og på midtbanen var det vel en mellomting.
                            Noen som klarer å hoste opp denne artikkelen? (Selv om det evt. bare er i papirutgave så har vel dette utmerkete Forumet gjengitt det allerede?)

                            Logikken er vel at det er vanskelig å skolere forsvarsspillere i vårt system. Samtidig så er det vel noe med maks ikke-EØS-spillere og at man skal satse tyngst på spisser som utgjorde resten av logikken.

                            Men så henter man en franskmann til forsvarsfireren omtrent samtidig med denne uttalelsen. Det er litt merkelig?
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av biggie
                              Jeg er ikke så veldig forundret. Ikke det at jeg har store Afrika- kunnskaper, men jeg har lest artikler og hørt at det i det kontingentet generellt går i teknikk. Det er teknikken, happingen og hurtighetens fotballverdensdel. Men taktikk er visst helt fraværende, spillerne tror det ordet er en europeisk frukt eller noe. ...



                              Det er godt mulig du har rett. Men det kan også være at vårt syn på afrikansk fotball er for generalisert, nærmest baser seg på "myter". Likevel, kultur-kollisjonen er nok formidabel.

                              Mine fotball-kunnskaper om Afrika er også meget små, men noe må de ha lært om taktikk og samhandling etterhvert. Afrikanske landslag gjør det rimelig godt i VM, OL etc.... og pr.dags dato er det 7 afrikanske land foran Norge (lag-organiseringens hjemland) på FIFAs rankingliste. Nigeria så høyt oppe som på 12.plass.

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Grønlund sa nylig i media (RB?) at LSK skulle fylle opp forsvarsfireren med spillere fra Norden, mens det på spissplassene kunne være hva som helst, og på midtbanen var det vel en mellomting.
                                Noen som klarer å hoste opp denne artikkelen? (Selv om det evt. bare er i papirutgave så har vel dette utmerkete Forumet gjengitt det allerede?)

                                Logikken er vel at det er vanskelig å skolere forsvarsspillere i vårt system. Samtidig så er det vel noe med maks ikke-EØS-spillere og at man skal satse tyngst på spisser som utgjorde resten av logikken.

                                Men så henter man en franskmann til forsvarsfireren omtrent samtidig med denne uttalelsen. Det er litt merkelig?

                                Artikkelen du sikter til er "Occeans 11" i RB.



                                Daglig leder i Lillestrøm SK, Frank Grønlund, sier at det ikke er tilfeldig hvilke typer som klubben handler inn til de ulike posisjonene.
                                – I den bakre fireren vil vi helst ha nordiske spillere, men måtte bryte det nå da vi kun fant Cyril Kali når vi skulle kjøpe ny back. På midtbanen vil vi ha en miks av flere nasjoner, mens det på topp kan være hva som helst. Der vil vi kun ha de beste som er tilgjengelig – uansett nasjonalitet, sier Frank Grønlund.

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av sparwasser



                                  Det er godt mulig du har rett. Men det kan også være at vårt syn på afrikansk fotball er for generalisert, nærmest baser seg på "myter". Likevel, kultur-kollisjonen er nok formidabel.

                                  Mine fotball-kunnskaper om Afrika er også meget små, men noe må de ha lært om taktikk og samhandling etterhvert. Afrikanske landslag gjør det rimelig godt i VM, OL etc.... og pr.dags dato er det 7 afrikanske land foran Norge (lag-organiseringens hjemland) på FIFAs rankingliste. Nigeria så høyt oppe som på 12.plass.
                                  Hehe, god resonering. Det varierer sikkert en del fra de forskjellige landene og sikkert innenfor disse også. Mye av grunnen til min forrige kommentar er nok at den siste artikkelen med Afrikansk innhold jeg leste var denne..http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle51328.ece
                                  Tror også jeg har hørt tilsvarende fra mange forskjellige hold, men det er godt mulig mesteparten er fordommer..
                                  En mulig årsak til at hele 7. afrikanske land ligger foran Norge på FIFAs rankingliste kan være at det bor noe flere mennesker i de fleste landene enn her. Og vi skal heller ikke se bort fra at det er lettere å spille fotball daglig i 30 grader celsius enn i minus 15. Men for å sette det på kanten er det på den andre side sikkert lettere å spille fotball med en Powerade sportsdrikk i baklomma enn å spille fotball med nærmeste vannkilde et par mil unna..:???:

                                  Kommentar

                                  • Kef1r
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 730

                                    #18
                                    tror han her kan bli en god spiller for lillestrøm jeg.. syns han blir bedre og bedre ;p

                                    Kommentar

                                    • Bekkis
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 441

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Men, jeg undres på kommentarene fra Fjøra og Uwe for de rimer ikke med realiteten i at Kali bare fikk kontrakt for ett år. Dersom Uwe er forundret over at en toppklubb ikke har plukket ham opp, hvorfor bare ett år?
                                      det at han kom gratis til klubben, det var en kjapp prosess grunnet overgangsvinduet er vel grunnen til at det bare blei 1 år... like mye spillerens ønske som klubbens...

                                      Kommentar

                                      • danny85
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2006
                                        • 108

                                        #20
                                        Russel

                                        Ja. Robbie Russel er nok en mann for Lillestrøm. Anderson er en viktig brikke for oss og derfor må han erstattes med en på et likt nivå. Bertelsen i FFK er jo et alternativ, selv om FFK er lite villig til å selge nå :P
                                        ET LAND - ET LAG!
                                        ----- FUGLA 4 LIFE -----

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎